Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקשת יעוץ לפג'ו 306


carisma kfir
שימו לב! השרשור הזה בן 6424 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ZX/309/405/205/106/סקסו/306 הן בעלות סרן אחורי מסוג זרועות נגררות (TRAILING ARMS) ומוטות פיתול. אין שם קפיץ. מוט הפיתול מתפקד בתור קפיץ.

 

כאן תוכל לראות את מבנה הסרן האחורי (וגם הקפיץ/בולם הקדמי). אמנם ZX ,אבל זהה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=66777

 

אגב - אך תבנה יותר מדי על האחיזה , כשהאוטו הזה כבר מחליט לאבד את הזנב , הוא מאבד אותו יופי.

בזהירות בהתחלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב ותתחדש :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת מתלים/בולמים וכל שאר מאפייני הנוחות - אין הבדל בין ZX ל-306 המקבילות. תצורה זהה כמעט לחלוטין. ההבדל הוא בהיגוי - ל-306 יש יתרון על ה-ZX , ככל הידוע לי בגלל מפשק סרן שונה וזוויות היגוי שונות במקצת. לא מאוד משמעותי.

 

שמר, אולי מדובר בשינוי מהותי בכיול המתלים/בולמים?!

לאחר כמה שנים של נהיגה ונסיעה באותה ZX שנמצאת ברשותך, ואחרי כמעט שנתיים של נהיגה ונסיעה ב-306 הנוכחית- ההבדלים בנוחות הנסיעה הם משמעותיים!

 

ה-ZX "מגהצת" את הכביש ביתר קלות לעומת ה-306. ומלבד תחושת הישיבה וכו' היא פשוט מרגישה הרבה יותר רכה מה-306.

אני אישית הרגשתי את ההבדלים בנוחות המרכב באופן משמעותי במעבר ל-306 (לרעת הפיז'ו) .

 

לגבי ההיגוי, אכן ההבדלים לא משמעותיים אבל בהחלט מורגשים.

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי ששכחת איך זה באמת. היום אצלי המצב הפוך. ה-306 נוחה בהרבה מה-ZX למרות שביטלתי את ההנמכה שעשיתי בזמנו. קח סיבוב היום על ZX כמו שהייתה לך ועל ה-306 - לא תרגיש הבדלים כמעט, אם בכלל.

 

בדגמים הפשוטים מוטות הפיתול יותר דקים = קפיץ יותר חלש ויותר נוח. גם הקפיצים הקדמיים פחות קשיחים (כרגע יש לי ב-ZX מוטות יותר עבים וקפיצים יותר קשיחים מאשר במקור). הסט המקורי זהה ל-306 , אולי יש הבדל בבולמ"ז (ספק גדול , אותו יצרן למיטב הבנתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדגמים הפשוטים מוטות הפיתול יותר דקים = קפיץ יותר חלש ויותר נוח. גם הקפיצים הקדמיים פחות קשיחים (כרגע יש לי ב-ZX מוטות יותר עבים וקפיצים יותר קשיחים מאשר במקור). הסט המקורי זהה ל-306 , אולי יש הבדל בבולמ"ז (ספק גדול , אותו יצרן למיטב הבנתי).

מה הכוונה דגמים פשוטים? גרסאות ה-1400 הלא מאובזרות של ה-ZX מול אותם גרסאות ב-306?

ההשוואה תקפה גם ל-1.8 ליטר של ה-306 מול ה-ZX 1600 אורה שלך?(ישנו הבדל בין מוט פיתול ב-1.8 לבין מוט פיתול ב-1.4 ליטר?)

 

בכל אופן, באמת שהנסיעה ב-ZX הייתה טובה יותר. לא יודע להסביר איך אבל הרכב פשוט היה רך יותר והרבה פחות קשיח מה-306 שלי.

אגב, אני ממש לפני החלפת בולמ"ז קדמיים ברכב שלי. אולי נראה איזשהו סוג שינוי אחרי ההחלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טרם פתחתי סרן אחורי ב-306 1.8 , אבל הסרן של ה-306 1600 זהה ל-ZX 1600.

 

יש גם מצב שהבולמים ב-ZX (אחרי 220K) היו יותר עייפים ורכים מה-306.

 

דגמים לא פשוטים = XSI/S16/GTI16/וולקן/16V.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם מצב שהבולמים ב-ZX (אחרי 220K) היו יותר עייפים ורכים מה-306.

בפיז'ו הם שרדו כבר 236K :-D

 

שמע, זה שווה באמת בדיקה (האם הסרן ב-306 1.8 זהה ל-1.6 שקיים גם ב-ZX).

 

לי נראה שאין הבדל בסרן עצמו (הדגמים הלא פשוטים שצויינו הם בעלי סרן זהה עם בלמי דיסק) אלא אולי בכיול הבולמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אין שם קפיץ, לשם השוואה ביקשתי מחבר עם zx 1400 לערוך השוואה, תנוחת הישיבה בסיטרואן לוקחת, אבל ההיגוי והאחיזה הפג'ו לוקחת ובגדול.

 

בכל אופן נאמר לי בבדיקה שהבולמ''ז מאחורה חלשים, והם אכן נותנים הרגשה של מעט חולשה וחוסר קשיחות, אני רוצה בחצי שנה הקרובה להתקין סט חדש של בולמי זעזועים, איזה סט לדעתך הכי מומלץ?

 

חוץ מזה אני מרוצה מהרכב, תחושה שונה לגמרי מכל היפניות או הגרמניות שהיו לי.

חיוך של ילד קטן שנוהג בפעם הראשונה חזר לי לפנים, זה ממש כייף, אני בטוח שהרבה יותר כייף בדגמים כמו xsi.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6424 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...