Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמעט תאונה ,האם בעזרת ובנוכחות ABS זה לא היה נגרם?


Jeka
שימו לב! השרשור הזה בן 7608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם...קודם כול אני רוצה להדגיש שברכבי אינו מותקן ABS.

אז המצב הוא כזה נסעתי במין כביש שהולך ומתעקל ימינה כזה....נסעתי במהירות שהיא בערך 70 גג 80 ..מה שהיה זה שבה מכונית ממול שסטטה לאמצע הכביש ונסעה בו ,ובצד ימין חנו מכוניות כך שלא הייתי בטוח שאני עובר בינהם,אז נתתי ברקס בהדרגתיות ואז קצת חזק יותר ואז הרכב התחיל לגלוש וחשתי אם אני לא טועה בתת היגוי ,סובבתי הגה ימין ושמאל והרכב המשיך בקו שלו, ולא הגיב להגה..אז נתתי ברקס חזק יותר שבסופו התחת נזרק נגד כיוון הסיבוב וכמעט פגעתי במכונית שעברה ממולי(זאת שגרמה לי בכלל לבלום..שבסופו זה היה מישהו שאני מכיר די טוב).אני אנסה להמחיש את זה בתמונה...אז השאלה שלי היא למה זה קרה? האם ABS היה מונע את זה ומה היתי צריך לעשות במקרה?.....בתודה..

Jeka המבוהל... :?

Mazav 1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום לכולם...קודם כול אני רוצה להדגיש שברכבי אינו מותקן ABS.

אז המצב הוא כזה נסעתי במין כביש שהולך ומתעקל ימינה כזה....נסעתי במהירות שהיא בערך 70 גג 80 ..מה שהיה זה שבה מכונית ממול שסטטה לאמצע הכביש ונסעה בו ,ובצד ימין חנו מכוניות כך שלא הייתי בטוח שאני עובר בינהם,אז נתתי ברקס בהדרגתיות ואז קצת חזק יותר ואז הרכב התחיל לגלוש וחשתי אם אני לא טועה בתת היגוי ,סובבתי הגה ימין ושמאל והרכב המשיך בקו שלו, ולא הגיב להגה..אז נתתי ברקס חזק יותר שבסופו התחת נזרק נגד כיוון הסיבוב וכמעט פגעתי במכונית שעברה ממולי(זאת שגרמה לי בכלל לבלום..שבסופו זה היה מישהו שאני מכיר די טוב).אני אנסה להמחיש את זה בתמונה...אז השאלה שלי היא למה זה קרה? האם ABS היה מונע את זה ומה היתי צריך לעשות במקרה?.....בתודה..

Jeka המבוהל... :?

 

80 בשכונת מגורים? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שזה קשור לABS.

 

נכנסת לסיבוב כנראה מהר מידי והתחלת לקבל תת היגוי. ניסית לתקן עם ברקס וחטפת היגוי יתר.

 

ענין של העברות משקל. לחצת חזק על הברקס - כל המשקל עבר קדימה. החלק האחורי נעשה "קל" יותר ואיבד אחיזה. ולכן קיבלת היגוי יתר.

 

 

ABS מונע ממך לנעול את הגלגלים בבלימות חירום ובבלימות חזקות במיוחד.

הגלגלים הקדמיים שלך לא ננעלו ולכן ה-ABS אם היה קיים לא היה עושה דבר.

 

עצה שלי אליך - לפני שזה יגמר ברע לך תעשה קורס ותדע טוב מאד למה נכנסת למצבים כאלה, איך לצאת מהם והכי חשוב - איך לא להכנס אליהם מלכתחילה.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין הקורסים אני באמת מזמן רוצה לעשות קורס כזה...מה שמונע זה כמובן הבעיה הכספית.

אני דפקה חושב שאולי שיש קשר ל ABS כי אחרי שנתתי ברקס חזק והגלגלים חרקו התחלתי להזרק באלכסון כזה..ממש בהחלקה כזאת לפינה...ולא היתה שליטה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין הקורסים אני באמת מזמן רוצה לעשות קורס כזה...מה שמונע זה כמובן הבעיה הכספית.

אני דפקה חושב שאולי שיש קשר ל ABS כי אחרי שננתי ברקס חזק והגלגלים חרקו התחלתי להזרק באלכסון כזה..ממש בהחלקה כזאת לפינה...

 

הגלגלים חרקו כי איבדת אחיזה מאחורה והתחת החל להיזרק...

 

אני הייתי שם את זה כרגע בעדיפות סופר ראשונה..

זה מה שאני הולך לעשות ליומולדת 18 שלי..

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון אבל אם ABS לא היתי צריך לאבד ממש אחיזה לא?

כאילו זה הקטע שאתה נמצא בבלימה ויכול לנבט...

יש שאלה בקשר לקורס חייב לעשות ברכב שלך תקורס?

כי אני מאוד לא מעוניין, עוד רכב של ההורים....אני מאמין שעד 18 גם אני יעשה..כי יש לי עוד 4 חודשים טובים לפני....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה. בלימה בסיבוב = היגוי יתר.

 

אחד מהדברים שמלמדים בקורס. אחד מהחוקים הבסיסיים ביותר.

 

תחשוב על זה ככה - אם הכמעט הזה שלך היה נגמר (חס וחלילה!!) בתאונה, ההשתתפות העצמית הייתה עולה לך כמו 3 קורסים. בעוד שקורס אחד היה מוציא אותך מזה בק-לות.

 

 

 

ותחשבו על זה.. (פרצוץ של ז'וז'ו) :wink:

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיראה אתה צודק,אבל זה היה כסף שלא היתי משלם מהכיס,טוב אני שמח שהסתיים בטוב..אז מה בקשר לקורס אפשר לעשות ברכב שלהם?

 

אני קראתי פעם כתבה בערוץ הרכב של ווי נט ושם נאמר שבבית הספר של פרדי פרייהוף ("בית הספר לנהיגה בטיחותי" או משו כזה..) עלות הקורס עולה בערך 900 שקלים אבל שם אתה מקבל מכונית מהשכרה.

 

חוצמזה - לא יגרם לרכב שום נזק מיוחד ואין סיבה שלא תעשה את זה עם האוטו של ההורים.

 

 

 

 

ראלמן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז נתתי ברקס בהדרגתיות ואז קצת חזק יותר ואז הרכב התחיל לגלוש וחשתי אם אני לא טועה בתת היגוי ,סובבתי הגה ימין ושמאל והרכב המשיך בקו שלו, ולא הגיב להגה..

 

רכב לא מגיב להפניות הגה בזמן בלימה = גלגלים נעולים. ABS ב-ה-ח-ל-ט היה יכול לעזור. יש לציין כי ABS לא מציל אותך מכל מצב וגם כאשר הוא מאפשר לך יכולת פנייה היא עדיין מוגבלת למדי ובעלת תגובה איטית. לכן צריך ללמוד כיצד להשתמש ב-ABS (עדיף בקורס נהיגה) כדי לדעת מה לעשות בזמן אמת.

 

קורס לא הורס לך כלום ברכב, אין חשש לעשות אותו עם הרכב של ההורים (קורע אותי שאנשים שאוהבים נהיגה ספורטיבית חושבים שקורס ברכבם האישי יכול להרוס משהו באוטו. עשיתי עד היום שני קורסים ובשניהם נהגתי פי 10 יותר "רגוע" מביום יום)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי עד היום שני קורסים ובשניהם נהגתי פי 10 יותר "רגוע" מביום יום

 

:shock::? תאמין לא רוצה לדמיין מה חשב על זה האוטו שלך. :wink:

 

דרך אגב מדובר בסקסו?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שבאמת היה עוזר לך זאת מערכת בקרת משיכה עם חלוקת בלימה וכמובן מלווה ב - ABS

הנ"ל מותקן ברוב המכוניות היקרות הנמכרות כיום .

 

רק ABS היה עוזר אבל צריך לדעת איך להתנהג אתו , למרות הכל הוא נותן מרווח היגוי די עדין , אם יש מערכת חלוקת בלימה זה אכן עוזר אבל עדיין לא מושלם .

 

כמו שאמרתי רק מערכת בקרת משיכה הייתה מוציאה אותך מזה בלי לסטות ( כמובן שעד גבול מסויים ) .

 

ותעשה טובה , אל תעשה שטויות , לא מתחשק לך להחליק ככה ולהתנגש חזיתית במישהו ולגלות שהרסת משפחה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה. בלימה בסיבוב = היגוי יתר.

 

אחד מהדברים שמלמדים בקורס. אחד מהחוקים הבסיסיים ביותר.

 

תחשוב על זה ככה - אם הכמעט הזה שלך היה נגמר (חס וחלילה!!) בתאונה, ההשתתפות העצמית הייתה עולה לך כמו 3 קורסים. בעוד שקורס אחד היה מוציא אותך מזה בק-לות.

 

 

 

ותחשבו על זה.. (פרצוץ של ז'וז'ו) :wink:

 

 

 

ראלימן

 

ניקי, אתה חייב לסנן את ההודעות שלך ובעיקר להימנע מדברים שאינן נכונים בעליל וע"י כך הטעית הקוראים !!

הגיע הזמן שתלך ללימוד ותשאיר את הדברים שאינך מבין בהם לאחרים.

 

אין שום "חוק" שאומר שבלימה בסיבוב = היגוי-יתר, נקודה !!!

אין, לא היה וגם לא יהיה חוק כזה.

 

בלימה מירבית ברכב ללא ABS יביא לאובדן היגוי, וכתוצאה מכך בסיבוב הדבר יורגש דומה לתת-היגוי, אלא שבפועל אין מדובר ב"תת" אלא ב"היעדר" או "אובדן" היגוי..

 

ישנן דרכים להיתגבר על הבעיה ולהחזיר את ההיגוי גם ברכב ללא ABS, ואת זה לומדים בקורס נהיגה מתקדמת. מע' ה ABS אכן מאפשר בלימה מירבית ושמירת על יכולת היגוי מסויימת, אולם גם את זה צריך לדעת לנצל בצורה הנכונה ביותר ובתזמון הנכון ביותר.

 

אגב, תתפלא לשמוע אבל הטיפול המניעתי במקרה כמו שתארת, אינו מתחיל בשלב החזרת השליטה לידיך, אלא דווקא באופן שבו אתה מתחיל לבלום. כמובן, שההתחלה האמיתית היא עוד בשלבים המוקדמים שבהם תוכל להימנע לגמרי מכניסה למצב כזה, אבל מבחינת הטכניקה הטעות הראשונה שלך היתה בהתחלת הבלימה עצמה.

 

בקיצור ובכדי לא ללמד נהיגה בהתכתבות - או שתיסע יותר לאט ותימנע ממצבים מסוג זה, או שתעשה קורס נהיגה מתקדמת...

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שבאמת היה עוזר לך זאת מערכת בקרת משיכה עם חלוקת בלימה וכמובן מלווה ב - ABS

הנ"ל מותקן ברוב המכוניות היקרות הנמכרות כיום .

ותעשה טובה , אל תעשה שטויות , לא מתחשק לך להחליק ככה ולהתנגש חזיתית במישהו ולגלות שהרסת משפחה .

קודם כל אני לא עושה שטויות!!! היה מצב שנסעתי קצת מה ולא היה מספיק מקום אז בלמתי בהדרגתיות..ולא שאני טס מחליק לפניות!!

 

דני מבחינת הטכניקה הבלימה היתה אולי טעות...אני יודע שאסור לבלום בעיקול ובמצב שבוא מעבדים שליטה,אבל נסעתי במהירות די גבוה למקום הנתון אז בלמתי בהדרגתיות כדי לעבור תמקום,ואז בשלב כולשהו כאילו התחלתי להחליק,מה היתי צריך לעשות בהתחלה כדי לא לבלום??

אולי גם שהצמיגים פעלו נגדי,כי הקדמיים נראים די שחוקים וחורקים מהר בבלימה שלא ממש אגרסיבית..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7608 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...