Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמעט תאונה ,האם בעזרת ובנוכחות ABS זה לא היה נגרם?


Jeka
שימו לב! השרשור הזה בן 7609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בכל מקרה, אם אתה על מהירות גבוהה,

ומזהה תאונה ודאית, עדיף להגיע אל נקודת הנשיקה

ללא יכולת היגוי על מהירות נמוכה מאשר עם היגוי במהירות גבוהה.

 

אז נכון שאם אין ABS צריך לדעת לפעמים ללחוץ פחות על הברקס בבלימת חירום,

כדי לנסות להחזיר היגוי, אבל יש מקרים שפשוט או היגוי או טוטאל לוס, וגרוע יותר...

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בכל מקרה, אם אתה על מהירות גבוהה,

ומזהה תאונה ודאית, עדיף להגיע אל נקודת הנשיקה

ללא יכולת היגוי על מהירות נמוכה מאשר עם היגוי במהירות גבוהה.

 

אז נכון שאם אין ABS צריך לדעת לפעמים ללחוץ פחות על הברקס בבלימת חירום,

כדי לנסות להחזיר היגוי, אבל יש מקרים שפשוט או היגוי או טוטאל לוס, וגרוע יותר...

 

אתה טועה, כאשר הגלגלים נעולים לא רק יכולת ההיגוי נפגעת אלא גם יכולת הבלימה. גלגל נעול הוא גלגל שלא בולם, ומגדיל את מרחק הבלימה בהמון. נעילה של ארבעת הגלגלים לא מבטיחה שתבלום יותר מהר, מכיוון שאנרגיית הבלימה שלך מתבזבזת על נעילה של הגלגלים ולא על הפחתת מהירותם יחסית לכביש. (לאחר עריכה: מה שהתכוונתי ושכחתי להסביר היה שמקדם החיכוך של גלגל נעול נמוך בהרבה מזה של גלגל מתגלגל - תודה alfamatics)

 

לכן במקרה כזה היה מאוד עוזר לבחור אם היה לו ABS, או לפחות עושה קורס נהיגה מתקדמת (לא שלי זה עזר כשנקלעתי למצב דומה, אבל לפחות אני יודע איפה טעיתי...).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים

אני מבקש את סליחתכם, אבל הרבה מכם כותבים כל כך הרבה מידע לא נכון.

תבינו שאתם לא יודעים וגם מטעים את האחרים, כי הם חושבים שאתם כן יודעים, כיוון שאתם כותבים בביטחון מלא וכך נולדות אגדות וסיפורים, סתיגמות ומיטוסים.

 

ABS כן היה עוזר ומשפר את המצב במידה ניכרת, לפחות מחזיר את היכולת היגוי.

בקרת משיכה ממש, אבל ממש לא קשורה לנושא, כי רכב היה בבלימה ולא בהאצה מין הסתם.

מרחק בלימה כאשר גלגלים ננעלים גדל עקב כך שמקדם חיכוך בהחלקה נמוך משמעותית ממקדם חיכוך של גילגול. ולא עקב ביזבוז אנרגיה או משהו כזה...

מתי - אלפא 90 3.0 V6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, אם אתה על מהירות גבוהה,

ומזהה תאונה ודאית, עדיף להגיע אל נקודת הנשיקה

ללא יכולת היגוי על מהירות נמוכה מאשר עם היגוי במהירות גבוהה.

 

אז נכון שאם אין ABS צריך לדעת לפעמים ללחוץ פחות על הברקס בבלימת חירום,

כדי לנסות להחזיר היגוי, אבל יש מקרים שפשוט או היגוי או טוטאל לוס, וגרוע יותר...

 

אתה טועה, כאשר הגלגלים נעולים לא רק יכולת ההיגוי נפגעת אלא גם יכולת הבלימה. גלגל נעול הוא גלגל שלא בולם, ומגדיל את מרחק הבלימה בהמון. נעילה של ארבעת הגלגלים לא מבטיחה שתבלום יותר מהר, מכיוון שאנרגיית הבלימה שלך מתבזבזת על נעילה של הגלגלים ולא על הפחתת מהירותם יחסית לכביש.

 

לכן במקרה כזה היה מאוד עוזר לבחור אם היה לו ABS, או לפחות עושה קורס נהיגה מתקדמת (לא שלי זה עזר כשנקלעתי למצב דומה, אבל לפחות אני יודע איפה טעיתי...).

 

 

אם זה טעות, תאשים את ראם סמואל...

קראתי את זה מתישהו שהוא הסביר על בלימת חירום.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר פעם אחת שנסעתי עם הוולוו של אבא שלי בתוך העיר, במהירות של משהו כמו 50 קמ"ש.

בחוץ גשם זלעפות, ולפני סובארו DL שהחליטה שהיא רוצה לעצור עכשיו בדיוק באמצע הכביש.

עכשיו אני לא בא ומנסה לטעון שהוא אשם, כי גם אני לא שמרתי מרחק כמו שצריך .

 

אבל מה שבטוח הוא שהבאתי ברקס רציני, שמעתי את ה-ABS נכנס לפעולה, לא איבדתי שליטה כלל, להזכירכם כביש רטוב לגמרי, הגלגלים לא ננעלו.

ונכנסתי בצורה ישרה מאחורי הסובארו DL שהתקדם כמה מטרים מעוצמת הפגיעה.

 

מה שהכי מוזר זה שלא היה שום סימן אצלי ברכב, ואצלו הפגוש היה מעוך, אבל הוא טען שזה היה עוד לפני, מזל שהוא לא הפיל את זה עליי.

 

לסיכום: ה-ABS זה בין הדברים הטובים והחשובים ביותר שהמציאו לרכב אי פעם.

MITSUBISHI GALANT SPORT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרחק בלימה כאשר גלגלים ננעלים גדל עקב כך שמקדם חיכוך בהחלקה נמוך משמעותית ממקדם חיכוך של גילגול. ולא עקב ביזבוז אנרגיה או משהו כזה...

 

זה מה שהתכוונתי, פשוט לא הצלחתי לנסח את זה נכון... :oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שבאמת היה עוזר לך זאת מערכת בקרת משיכה עם חלוקת בלימה וכמובן מלווה ב - ABS

הנ"ל מותקן ברוב המכוניות היקרות הנמכרות כיום .

ותעשה טובה , אל תעשה שטויות , לא מתחשק לך להחליק ככה ולהתנגש חזיתית במישהו ולגלות שהרסת משפחה .

קודם כל אני לא עושה שטויות!!! היה מצב שנסעתי קצת מה ולא היה מספיק מקום אז בלמתי בהדרגתיות..ולא שאני טס מחליק לפניות!!

 

דני מבחינת הטכניקה הבלימה היתה אולי טעות...אני יודע שאסור לבלום בעיקול ובמצב שבוא מעבדים שליטה,אבל נסעתי במהירות די גבוה למקום הנתון אז בלמתי בהדרגתיות כדי לעבור תמקום,ואז בשלב כולשהו כאילו התחלתי להחליק,מה היתי צריך לעשות בהתחלה כדי לא לבלום??

אולי גם שהצמיגים פעלו נגדי,כי הקדמיים נראים די שחוקים וחורקים מהר בבלימה שלא ממש אגרסיבית..

 

נתחיל מזה שככל שהמהירות שלך איטית יותר - כך אתה נועל גלגלים מהר יותר.

כלומר, היית צריך לבלום חזק ואז להוריד מהלחץ על הדוושה כדי-לא לנעול גלגלים ולא להפך כמו שאתה עשית.

ועוד במיוחד כשבהתחלה יש ישורת - היית צריך להוריד מהירות כמה שאפשר ובסיבוב להפחית מלחץ הבלימה.

ABS בהחלט היה יכול לעזור כי הגלגלים לא היו ננעלים והיה נשארת לך יכולת היגוי מסויימת.

מומלץ לעבור קורס נהיגה מתקדמת בשביל להבין את כל הדברים האלה ולהפוך אותם לדברים שאתה עושה מייד בכל מצב חירום.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Max לדעתי אתה לא ממש צודק...אם היתי בולם חזק יותר היתי ניזרק מיד אם הבלימה ויוצא לנתיב הנגדי בזמן שנסע בו רכב!

לפחות אני שבלמתי בהדרגתיות התחלתי להזרק חזק! ואז איכשהו ניסיתי להשתלת ושהתקרבתי חזק לרכב ממול נתתי ברקס די חזק..ואז החלקתי בבלימה ובסוף הבלימה כאילו התחת נזרק לנתיב הנגדי אבל הרכב כבר כמעט עבר אז הוא הספיק לעבור...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Max לדעתי אתה לא ממש צודק...אם היתי בולם חזק יותר היתי ניזרק מיד אם הבלימה ויוצא לנתיב הנגדי בזמן שנסע בו רכב!

לפחות אני שבלמתי בהדרגתיות התחלתי להזרק חזק! ואז איכשהו ניסיתי להשתלת ושהתקרבתי חזק לרכב ממול נתתי ברקס די חזק..ואז החלקתי בבלימה ובסוף הבלימה כאילו התחת נזרק לנתיב הנגדי אבל הרכב כבר כמעט עבר אז הוא הספיק לעבור...

 

 

לא מבין שום דבר ממה שכתבת.

בעקרון, בלימה צריכה להתחיל בכח עד לכמעט נעילה(אם אתה יכול לזהות כמה ללחוץ על הבלמים מבלי לנעול) ואז לעזוב בהדרגתיות ולא הפוך.

תמיד יש יוצאים מן הכלל, אבל עדיין במקרה שלך אני חושב שאני צודק.

בהתחלה יש לך ישורת, ברקס חזק - מוריד מהירות, מתקרב לסיבוב, אתה במהירות נמוכה יותר, מרים קצת את הברקס ובגלל שאתה כבר נוסע לאט יחסית האוטו לא יזרק והייתה עובר את זה חלק.

אין מה להתווכח, בחיים לא נוכל לדעת מה היה קורה עם היית עושה משהו שונה, אפשר רק להעריך.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסתקל בסרטוט שצרפתי למעלה ותקרה שוב..אולי תבין...

חוץ מיזה שאני נתתי ברקס עוד הרבה לפני שנניעלו הגלגלים התחתלתי להזרק..

 

טוב, כמו כבר נאמר רבות אי אפשר ללמוד נהיגה בתהכתבות. בטח שלא להגיד לך מה היית צריך לעשות במקרה ספציפי.

בכל אופן, וכמו שכבר אמרתי, אין עם להתווכח כי לא נוכל לדעת איך זה היה נגמר עם היית פועל אחרת.

אני ממליץ לך בחום לעבור קורס נהיגה מתקדמת.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר JEKA היקר,

 

מדבריך מתעוררות שאלות ותהיות רבות הנוגעות לטעויות שביצעת.

יתר על כן, אחד הדברים שלומדים בקורס נהיגה מתקדמת הוא לפתוח את העיניים ולהבין יותר על מהות הדברים שקורים באותו שבריר שניה, וכמובן לומדים מהו הדבר הנכון ביותר לעשות במצב שתארת.

לצערי, מכל התשובות שנתת עולה, כי למעשה שילבת חוסר הבנה של התנהגות הרכב תחת בלימה, עם טכניקת בלימה לא נכונה, ועם היעדר מיומנות ושליטה ברכב במצבים קיצוניים.

מאחר וכך, יהיה מאד קשה ללמד אותך פה בכתב את כל התורה ....

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני אני מבין שטעיתי בכל שלבי הבלימה..ואני לא רוצה להגיד שאני כן יודע משהו או משהו כזה..אני מסכים איתך לגמרי שהיו טעויות..אולי בכל זאת תנסה להסביר את הטעויות שלי בכל שלב ואיך תאורטית היתי צריך להתמודד אם זה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה פשוט מלא בשטויות. אני מבקש מכל מי שלא באמת יודע על מה הוא מדבר,

"קרא באיזה מקום", לאח של דוד שלו קרה מקרה דומה, או שבכלל אין לו רשיון נהיגה - לא

להגיב.

 

זה אפילו מופיע בתור בקשה בכללי הפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור הזה פשוט מלא בשטויות. אני מבקש מכל מי שלא באמת יודע על מה הוא מדבר,

"קרא באיזה מקום", לאח של דוד שלו קרה מקרה דומה, או שבכלל אין לו רשיון נהיגה - לא

להגיב.

 

זה אפילו מופיע בתור בקשה בכללי הפורום.

 

סבבה

אבל אני עדיין מחכה לתשובה שאני ידע שהיא מוסמכת...מאיפה אני אמור לדעת מכל השרשור הזה מה נכון ומה לא?

(דני ורוני לא נתנו תשובות שמסבירות בדיוק למה ה ABS היה עוזר, ודני גם לא הסביר איך הוא היה אמור לבלום.).

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7609 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...