Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגביי סטארטר.


m&m
שימו לב! השרשור הזה בן 6875 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

שמתי לב שבסטארטר אצלי ברכב יש חוט חשמל גלוי בין החלק העליון לחלק התחתון שבתמונה (משום מה בסטארטר הזה שבתמונה אין את החוט הזה או שהוא בכיוון השני,הסטארטר שבתמונה הוא רק להמחשה של שני החלקים,העליון והתחתון שמחוברים יחדיו)

החוט הגלוי הזה נמצא בחלק האחורי של הסטארטר:

83_1_b.JPG

חוט כזה קצר ועבה אבל הוא גלוי,מלא סיבים,לא סיב אחד,עם הזמן הסיבים נהיו קשיחים ועושה רושם שהם עומדים להישבר\להיקרע, עכשיו רציתי לשאול מה תפקידו של אותו חוט ולמה הוא גלוי?

אגב, כמה זמן אמור להחזיק סטארטר משופץ?

תודה לכל העונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבל המצבר מתחבר אל סולונואיד המתנע (סטרטר).

חוט דק של פקוד הסולונואיד מתחבר אליו ממתג ההצתה.

הכבל השזור הקצר מהסולונואיד מתחבר אל המתנע עצמו.

בהפעלת מתג ההצתה להנעת הרכב, מגיע זרם הפעלה, בחוט הדק, אל הסולונואיד המושך מזלג שמשלב את גלגל השיניים במתנע אל המנוע. באותה משיכת המזלג, ע"י הסולונואיד, נעה בתוכו פחית מתכת המחברת את כבל הזרם מהמצבר אל הכבל השזור שמוביל זרם המצבר להפעלת המתנע בסבובים להנעת המנוע.

בשחרור מצב התנעה במתג ההצתה נפסק זרם הפקוד אל הסולונואיד וקפיץ מחזיר את הכל לקדמותו למצב מנוחה.

אני מקווה שבמלל בלבד הצלחתי להסביר את פעולת המתנע וחיבוריו החשמליים.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רפי.

קראתי את דבריך.

הכבל שאני התכוונתי אליו הוא:

הכבל השזור הקצר מהסולונואיד מתחבר אל המתנע עצמו.

 

מה תפקידו בכוח? האם הוא מעביר זרם? אז למה הוא גלוי?

אצלי הוא ממש שחור ומלוכלך מגריז\שמן שחור....

 

עוד דבר:

כל כמה זמן צריך להחליף פחמים בסטארטר?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי, זה הכבל המוביל זרם מהסולונואיד אל המתנע בזמן התנעה והוא חשוף כי אין לידו דבר העלול לקצר.

פחמי מתנע מחליפים כשהם נשחקים והמתנע לא פועל או בבצוע תקון כלשהוא במתנע אם הם כבר קצרים באורכם.

אורך חיי מתנע תלוי במס' התנעות שהוא ביצע וכשהמנוע פועל הוא "נח" ואינו פועל כלל ולכן אין אפשרות להעריך את אורך חייו (שתלוי כמובן גם במזל).

המהדרין ובעלי האמצעים מבצעים טיפול יזום במתנע כל תקופה שהיא (5 שנים) כנסיון לטיפול מונע.

במכוניתי שהנה בת 12 שנים ועם כ 135000 ק"מ עדיין פועל המתנע המקורי ללא כל טפול.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6875 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...