Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגביי מתליי אוויר


smaxa2
שימו לב! השרשור הזה בן 6906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

והכוונה היא לקפיצי אוויר,

 

השאלה היא האם בעצם ההחלפה למתלים בעליי קפיצי אוויר (כדוגמאת אלו במכוניות יוקרה למיניהם) מהווה שינויי מבנה?,

 

ואם כן אז מה ההבדל בינם לכל מערכת מתלים אחרת שמחליפים?,

 

עכשיו השאלה השנייה היא האם יש בהם שימוש ברכבי ספורט, אני יודע שלמשל משתמשים בהם במרוציי דראג בשביל לסדר בעיות של חלוקת משקל בין הגלגלים, אבל האם יש רכבי ספורט שעושים בהם שימוש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבי ספורט הקפיצים הנ"ל לא מופיעים כסטנדרטיים ככל הידוע לי, רק ברכבי יוקרה ומשאיות.

נעשה ניסיון להוציא מערכת כזו ע"י חברת Praxis והיה מגזין רכב אמריקאי מוביל שניסה אותם על STI לאורך זמן ובסוף חזר לקפיצים נורמליים כי המערכת לא הוכיחה את עצמה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הכוונה ב "לא הוכיחה את עצמה"

כי אם למשל לא היו לה חסרונות אנשים יוכלו רק להנות ממנה (להעלות את השיכוך בזמן נסיעה מינהלתית ולעבור למצב קשיח יותר בנסיעה אגרסיבית).

 

האם המערכת הזאת תורמת משהוא מעבר לפוזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה לי שיש לה ממש פוזה כי אף אחד לא יראה אותה, מי שידע שיש לך אותה זה רק מי שתגיד לו ורוב הסיכויים שהוא לא יבין מה אתה רוצה ממנו.

תמונות של הבובה http://Ami18.pic.co.il :razz:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתלי אויר קיימים גם קיימים ברכב פרטי. הראשון שהשתמש בכך היה המרצדס 600 בגרסת פולמאן. זה היה לפני כ- 30 שנה. היום ניתן לראות מתלי אויר בעיקר במכוניות מפוארות (לינקולן, פורשה, מרצדס וגם בג'יפ החדש של פולקסוואגן ששכחתי את שמו) וברכבי שטח גדולים. הם נחשבים ליותר אמינים (באיזור המתלה) מאשר הרעיון של סיטרואן משום שכרית האויר עשויה גומי והיא עמידה יותר מאשר ה"בומבה" אויר שמן. מצד שני, הנקודה החלשה היא מדחס האויר המונע חשמלית. הוא בדרך כלל חד פעמי ולא ניתן לשיפוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה לא מעשי: קודם כול זהו אכן שינוי מבנה. דבר שני, צריך הרבה ידע כדי להרכיב מערכת כזו באופן נכון, בטיחותי ואמין וזאת אפשר רק לבצע בשלב תכנון הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיון של מרצדס להחליף את מתלי האויר בשנות ה- 70. קובצים מצורפים וציטוט מתוך:

 

www.mercedesklubben.no של F. Wilson McComb

For the 450 SEL 6.9-litre of 1975, the Series 116 suspension layout was combined with a highly sophisticated system of nitrogen-filled pressure reservoirs and oil-filled struts with gas-filled dampers. As before, it was self-levelling and adjustable for ride firmness and height while on the move.



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז למה זה נחשב לשינויי מבנה אך כאשר מחליפים לבולמים וקפיצים תחליפיים, למשל מונמכים, זהוא אינו שינוי מבנה?

 

מה ההבדל הגדול בין שני השינויים?

 

 

בעולם שינויי זה דווקא נפוץ בקרב רכבי "קאסטום" למיניהם וקיים שוק של ערכות שנבנו בצורה בטיחותית ואמינה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום ניתן לראות מתלי אויר בעיקר במכוניות מפוארות (לינקולן, פורשה, מרצדס וגם בג'יפ החדש של פולקסוואגן ששכחתי את שמו)

השם הוא טוראג. ומערכת היא לא כלכלית ליישום

עם מחירי הדלק של היום צריך להיות יצירתיים...

"...торможу редко, но метко"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אתה לא חי בעולם (הנאור), אתה חי כאן, בישראל...

 

2. אני לא יודע בדיוק מהן התקנות שמגדירות שינוי מבנה, אולם לעניות דעתי ברגע שאתה נוגע במתלה - זהו שינוי.

3. לא אמרתי שזה בלתי אפשרי: כמו שאתה בעצמך מציין - קיימות ערכות הסבה בעולם. אולם הן ערכות שיוצרו לאחר אב טיפוס, בדיקות ואישור. הן מושלמות ובעלות הוראות התקנה. מישהו הכין הכול (ותאמין לי, אכל לא מעט קש עד שהגיע לתוצאה משביעת רצון). אולם אתה, בבית שלך, באופן פרטי, תתקל בהמון בעיות, כמו למשל מיקום המדחס, מיקום כריות האויר, מיקום וסת גובה כריות, צנרות וכו'. כמו כן תצטרך להגדיל המצבר ובעקבות כך את האלטרנטור, לחשב איזו כרית באיזה חלק של הרכב (מבחינת עומסים והתנהגות תחת בלימה), לערוך מחדש חישובי בלימה וכו' וכו'.

בקיצור - לא מעשי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...