Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

רכב של צד ג' פגע ברכב שלי וגרם לו נזק.
אין מחלוקת ע"כ שנהג צד ג' אשם בתאונה.
אני החלטתי לא לתקן בשלב הזה אלא להביא שמאי לצורך דו"ח גלובלי.
השמאי בדק את הרכב וקבע ששווי הנזק הוא 20,000 ש"ח.
שכר טרחת השמאי עמד על כ1,400 ש"ח.
הגשתי תביעה לחברת הביטוח של צד ג'.
לאחר כשבועיים חברת הביטוח העבירה לי 4,500 ש"ח משום שלדעתה זה שווי הנזק.
כמו כן חברת הביטוח הוסיפה וכתבה שבמידה ואני רוצה לערער על הסכום הנ"ל הם ישלחו שמאי נגדי מטעמם שיבדוק פיזית את הרכב.
השמאי שלהם אכן הגיע ובדק הרכב, כעבור כשבועיים ועל בסיס חוות דעתו קיבלתי מחברת הביטוח עוד כ6,000 ש"ח.
השורה התחתונה היא שקיבלתי רק כ10,000 ש"ח עבור הנזק, זאת בשעה שהשמאי שלי העריך את הנזק בכ20,000 ש"ח.
בנוסף, עבור שכר טרחת השמאי שלי הם שילמי רק כ400 ש"ח, זאת בשעה שהוא גבה ממני כ1,450 ש"ח.
אני לא מרוצה מכל זה ומבקש לתבוע את חברת הביטוח בבית משפט, לצורך כך אני זקוק להעתק מחוות הדעת של השמאי שבדק את הרכב מטעמם.
השאלות שלי הם:
1). האם חברת הביטוח רשאית לסרב למסור לי את העתק מדו"ח השמאי שבדק את הרכב מטעמה?.
2). במידה והיא מסרבת למרות שהיא לא רשאית לסרב, מה אני יכול לעשות במקרה כזה?.
3). לפי חוק חברת הביטוח חייבת בתשלום מלא של שכר הטרחה ששילמתי לשמאי שלי?.
תודה רבה מראש!.
פורסם (נערך)

1.לחברת ביטוח צד ג, אין כל חובה למסור לך את דוח השמאי. אתה לא הלקוח שלהם. סביר להניח שתקבל את הדוח במסגרת תביעה קטנה שתגיש נגדם.

3. לפי מספר פסקי דין בנושא, חברת ביטוח תשלם לך בדרך כלל עלות ממוצעת של שמאי וגם זה לא תמיד. תשאל השאלה האם היה בלתי נמנע להזמין שמאי. האם הייתה אפשרות להסתפק בהצעת מחיר תיקון ממוסך מורשה. 

 חשוב לציין שברכב שגילו מעל שנתיים אין חובה להתקין חלפים חדשים מקוריים. אולי חלק מההפרש נובע מזה

באופן כללי כדאי לשתף בסיפור את הנהג הפוגע, שכן האינטרס שלו שהנזק שגרם לך ישולם.

עריכה אחרונה על ידי fatboy1340

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם
לפני 5 שעות, fatboy1340 כתב:

1.לחברת ביטוח צד ג, אין כל חובה למסור לך את דוח השמאי. אתה לא הלקוח שלהם. סביר להניח שתקבל את הדוח במסגרת תביעה קטנה שתגיש נגדם.

3. לפי מספר פסקי דין בנושא, חברת ביטוח תשלם לך בדרך כלל עלות ממוצעת של שמאי וגם זה לא תמיד. תשאל השאלה האם היה בלתי נמנע להזמין שמאי. האם הייתה אפשרות להסתפק בהצעת מחיר תיקון ממוסך מורשה. 

 חשוב לציין שברכב שגילו מעל שנתיים אין חובה להתקין חלפים חדשים מקוריים. אולי חלק מההפרש נובע מזה

באופן כללי כדאי לשתף בסיפור את הנהג הפוגע, שכן האינטרס שלו שהנזק שגרם לך ישולם.

ישר כוח!

(הרכב שלי בן שנה וחצי)

פורסם

יש איזה סיםור חדש עם שווי עלות חלקים וחברות הביטוח.

צריך להבין האם הנזק , כמה מהמחיר זה עבודה, כמה חלקים, אם יש מקורות זולים לחלקים ומה כתוב לך בפוליסה.

חברות ביטוח עובדות בשיטת מצליח כי הרגולטור הוא פח.

 

 

פורסם
לפני 20 שעות, fatboy1340 כתב:

1.לחברת ביטוח צד ג, אין כל חובה למסור לך את דוח השמאי. אתה לא הלקוח שלהם. סביר להניח שתקבל את הדוח במסגרת תביעה קטנה שתגיש נגדם.

 

אני תוהה, האם התביעה שיש להגיש היא נגד חברת הביטוח או נגד הנהג הפוגע (והוא אחראי להודעת צד ג)?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
בתאריך 25.11.2024 בשעה 04:34, KipodYam כתב:

יש איזה סיםור חדש עם שווי עלות חלקים וחברות הביטוח.

זה רלוונטי רק אם אתה תובע את הבטוח שלך.

עריכה אחרונה על ידי dani666

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...