Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב שעבר החלפת מכסה מנוע ודלת


RG1

פוסטים מומלצים

אהלן חברים

אני רוצה לקנות רכב יד1, המוכר הראה לי עבר ביטוחי -- לפני 3 שנים תביעה של בערך 10.5K שח על החלפת דלת (חצי אחוז ירידת ערך, ממתי חברת הביטוח קובעת את ירידת הערך?).

על ההחלפה הזו אין לי עדיין קבלה, אבל תוקן במוסך מורשה של דלק מוטורס.

עכשיו, לפני המכירה, החליט גם לתקן מכסה מנוע והראה לי קבלה על סך 7.5K בערך על מכסה מנוע חדש מדלק מוטרוס + צביעה + חלק קטן שבא לפני המכסה מנוע (כמו שפה של הרכב) + גומיה פה ושם. יש שנתיים אחריות על הצביעה מדלק מוטרוס.

 

על פניו לא מכות קריטיות ואני מעריך את השקיפות, הוא גם דורש בערך 7K מתחת למחירון לרכב של 120K שח.

מה עוד אני צריך לברר? כמובן שאקח לבדיקה ואשאל אותם על טיב התיקון, אבל אני חושש כי זו פעם ראשונה שאני קונה רכב שעבר החלפת חתיכת מרכב.

אשמח לתובנות בנושא, תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משמעות בטיחותית בהחלפת חלקי מרכב מחוברים ברגים, גם משמעות מסחרית לא גבוהה, ככל שהרכב מזדקן.

סכומי התיקונים מתאימים לסוגי העבודה שבוצעה.

אני לא רואה מניעה ברכישת רכב כזה, במיוחד אם יש כוונה להחזיק אותו כמה שנים טובות.

בתנאי והוא תקין מכנית.

 

 

*שמאי מטעם חברת ביטוח קבע גובה ירידת ערך.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי מחיר החלפת הדלת נראיה גבוהים. החלפת דלת ברכב עממי (בחלק מפירוק) עלתה לי 3,000 ש"ח, כך שצריך לדעת מה ליווה את החלפת הדלת.

 

אתה צריך לבקש לראות דו"ח שמאי, או, מינימום, צילומי הפגיעה ברכב.

 

לא צריך לפסול את הרכב כעת, אבל בהחלט לחקור יותר לעומק לפני קבלת ההחלטה.

 

והערת אגב - השמאי קובע ירידת ערך וחברת הביטוח מפצה את בעל הרכב בהתאם.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית זה קילופים שיכולים להיות בחלק צבוע לאחר מספר שנים. שכן אתה לא יודע את האיכות שלו. לכן ברכב בסכום הזה הייתי מעדיף שאני מעריך שגם די חדש, הייתי מעדיף ללא החלפה/צביעת חלקים. אבל אם אתה רוצה לחסוך את הכסף, החלפות הללו לא קריטיות בתנאי שזה מה שהיה בלבד.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקריאה נוספת - נראה לי שחסר מידע. תתחיל בדרישת דו"ח ממרכז הסליקה של חברות הביטוח ודו"חות שמאי. אם המוכר מתחיל בהפחתה של 5% ממחיר המחירון זה אומר דרשני. יש לי נטיה להיות חשדן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, sperial כתב:

בקריאה נוספת - נראה לי שחסר מידע. תתחיל בדרישת דו"ח ממרכז הסליקה של חברות הביטוח ודו"חות שמאי. אם המוכר מתחיל בהפחתה של 5% ממחיר המחירון זה אומר דרשני. יש לי נטיה להיות חשדן.

תודה, זה מה שקצת הפריע לי (הוא מודע למחירון), מה גם שהרכב מאוד רחוק ממני אז מעדיף לבקש מראש. נהוג לבקש דוח ממרכז סליקה?

הנזק לדלת באמת בגדר תעלומה בעיניי עד שאראה את הקבלה מדלק מוטורס.

לפני 29 דקות, yulianx כתב:

הבעיה העיקרית זה קילופים שיכולים להיות בחלק צבוע לאחר מספר שנים. שכן אתה לא יודע את האיכות שלו. לכן ברכב בסכום הזה הייתי מעדיף שאני מעריך שגם די חדש, הייתי מעדיף ללא החלפה/צביעת חלקים. אבל אם אתה רוצה לחסוך את הכסף, החלפות הללו לא קריטיות בתנאי שזה מה שהיה בלבד.

צודק, אני יודע שאם זה יקרה זה יחרפן אותי.. מצד שני, בקבלה שהוצגה לי מדלק מוטורס עלות הצביעה היא 1,600 ( יש מצב שגם הייתה על זה איזה הנחה). אז אם עוד 3 שנים (אחרי האחריות) אצטרך להוציא 1,600 על צביעה ופה אני מקבל הנחה גדולה בקניה אולי שווה לקחת סיכון..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, RG1 כתב:

 נהוג לבקש דוח ממרכז סליקה?

 

אני כמה ימים אחרונים מתעסק בחיפוש רכב ( לא בשבילי ), מכל מוכר שהרכב שלו עניין אותי ביקשתי דוח סליקה. חלקם פעם ראשונה שמעו עליו, אבל הרוב הסכימו להוציא את הדוח ( עניין אותם בעצמם, מה רשום בו). היו כמה קשים ( לא רק בעניין הדוח), שניסו לדחוף לי דוח היעדר תביעות ב 3 השנים האחרונות. הסברתי להם שזאת הבדיקה בגדר חובה מבחינתי, עוד לפני שאני מגיע מרחוק. מי שרוצה למכור ואין לו מה להסתיר, 10₪ זה לא מה שישבור אותו.

אבל אני לא בודק במכון אלא במוסך מכונאות.

לכן, הבדיקות שלי ( לרכב שהיה בבעלויות פרטיות בלבד ), זה דוח סליקה+ תדפיס טיפולים+ בדיקת מוסך שלי.

מי שלא מוכן לנסוע לאותו המוסך שגם יטפל בהמשך ברכב אחרי הקניה  (נסיעה  ממרחק הגיוני מאוד),  אני עוזב אותו ועובר לרכב הבא.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי דוח סליקה לדעתי זה חובה עוד לפני הפגישה, כאשר חשבתי למכור את הרכב שלי הקונה ביקש שאשלח לו רשיון רכב בשביל להוציא דוח בלקר. 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...