Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה נראה שרכבים ישנים בישראל מוזנחים יותר?


LaCoco
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שזו הטייה שלך בעיקר. כלומר לא באמת רכבים ישנים מוזמנחים יותר, אלא אתה יותר שם לב לכאלו.

אני מצטרף לדעה שזה קשור לאדם. אני מכיר אנשים שרכב בשבילם זה פח אשפה מא' ל-ב' בין אם זה רככב חדש או ישן. 

מצד שני גם אני לפעמים מזניח. לא מכנית, אבל חיצונית בהחלט. מסוגל לא לתקן שריטות בלי בעיה. מסוגל לנסוע חודש על רכב מטונף מבחוץ כי אין לי זמן להתעסק בשטיפות. לרוב משתדל שלא, אבל לפעמים זה קורה.  

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תסתכל על הרכב שלי היום. במקום לבן הוא צהוב, זכר לבוץ שירד מהשמים בתחילת השבוע. בימים כתיקונם הייתי סוחב שני דליים ושוטף אותו. אבל בתחילת השבוע הבא צפוי מזג אויר סוער (אם כי טווח התחזית עדיין קצת רחוק), אז אני לא טורח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תרבות אי שמירה על רכוש (גם שלי וגם של האחר). התרבות היא ש"האוטו מביא אותי מא' לב' וצריך לשרת אותי ולא אני אותו". "אח שלי, כולה שריטה , אפשר לחשוב"
  • מחירי תיקונים  גבוהים יחסית/ חוסר רצון להפעיל ביטוח על תיקוני קוסמטיקה
  • תמורה ורמת עבודה נמוכה ביחס למחיר
  • התייחסות "לא נכונה" לגיל הרכב. אתמול ראיתי שכתבו על פיאסטה בת 8 "גרוטאה"
  • תרבות ליסינג/ קנייה במימון והחלפה מהירה- הרגל לנסוע באוטו חדש ולזרוק אותו אחרי 3 שנים. "לא מעניין אותי אם יש שריטה, גם ככה עוד מעט אני מחליף"

 

 

  • אהבתי 3

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק עכשיו אני מטייל באמסטרדם וזה ניכר שהמכוניות, מכל גיל נראות טוב יותר מהרכבים בארץ. נכון שיורד כאן מלא גשם לעומת הארץ. אבל מבחינת מרווח צפוף פה לא פחות מתל אביב. יש מיליון זוגות אופניים שנוסעים במרחק של ס''מ בודדים מרכבים חונים ועדיין לא ראיתי יותר מדי רכבים חבוטים. ויש פה לא מעט רכבים בני 10-15. 

 

זה שילוב של ניצול קהל שבוי, אופי נוראי של חדירה לפרטיות ומרחב אישי ובעיקר אי כיבוד רכוש ציבורי/פרטי של אחרים. לא אומר שאנחנו הגרועים בעולם, אבל יש הרבה במה להשתפר בתחום הזה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, SuperBamba כתב:

כמו כן שמעתי פעם שהסטנדרט של ״רכב תקין״ מבחינת הרשויות במדינות שונות באירופה הוא גבוה מבארץ ואתה לא באמת יכול לסוע, חוקית, ברכב חבוט מכל כיוון, אבל אין לי סימוכין לזה כרגע לכן אשאיר את זה בגדר שמועה.

 

לאחרונה עשיתי טסט לרכב של העבודה, והפגוש האחורי היה שבור (לא ממש), והכשילו אותי (גם) על זה,

לא מבין מה הבעיה, אבל יצא להם לשלם עוד 3,000 ש"ח להחליף פגוש.

מסקנה, לתקן רכב מבחינה חיצונית, אם לא מחייבים אותך, זה לא קורה, (בעיקר רכב בן 10+).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי ארה"ב, אבל הרכבים ברוב אירופה בהחלט נראים יותר טוב. גם באיזורים עניים יחסית - רומניה, יוון, מקדוניה - הרכבים צנועים אבל מצבם טוב.

 

לדעתי:

  • לגבי הצבע, מדובר בעיקר בשמש. השמש הורסת את הצבע. באירופה הקרינה פחות חזקה. אפילו בדרום אירופה.
  • בנוסף, בישראל יש יחסי הרבה עצים עירוניים. בעיר גדולה באירופה אין הרבה עצים במרכזי הערים (לא ברחובות). כמובן שתלוי איפה, אני מדבר בממוצע. הפירות שלהם נופלים על המכוניות, וגרוע מכך - ציפורים שיושבות עליהם מלשלשות על המכוניות. מדובר בעניין הרסני לצבע.
  • הצפיפות העירונית בישראל אדירה. בגבעתיים כל הרכבים דפוקים. זה נובע הן מזלזול של אנשים והן פשוט מכך שברגע שיש כזו צפיפות, בסופו של דבר תתקיים איזשהי פאשלה שתביא לדפיקה. ככה זה.
  • אני חושב שדווקא שפע הכסף פה - יחסית למזרח אירופה - דווקא מוביל לכך שאנשים יותר מזלזלים במכוניות. הייתי בסלוניקי לאחרונה. יש שם מכוניות רבות מאוד בנות 15, 20, 25 שנה, ידניות, במצב טוב. אם אין לך כסף להחליף מכונית, אתה תשמור על מה שכן יש לך. בארץ יש תרבות של החלפה. "להתחדש". לא להיות "מסכן".
  • עלות העבודה גבוהה מאוד. שעתיים עבודה בשביל לתקן איזה דפיקה קטנה תעלה הרבה.
  • עלות החומרים גבוהה מאוד. המיסוי גבוה. אם רוצים להחליף ולא לתקן, זה יקר. גם עלות ההתקנה של חלף חדש תהיה יקרה.
  • אז יש מלכוד. השמש הורסת, הצפיפות הורסת. לתקן, זה יקר. להחליף, זה יקר. הכל יקר. שורה תחתונה, מגיעים למצב בו מכוניות הן דפוקות. :-)

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Roy142 כתב:

 

-אם קונים רכב לאישה, להסתפק במשהו קטן.

 

אני הולך להיות בוטה ואני מצטער על כך מראש, כלפי שאר חברי הפורום.

 

ההערה שלך, המשפט שלך, כל כך שובוניסט, מלא בורות, נבערות, סקסיזם וכל אפשרות אחרת שלא עולה לי כרגע בראש.

 

כל דבר, אבל כל דבר שגבר עושה, אישה יכולה לעשות גם כן! ולא רק, אלא גם לא פעם ולא פעמיים היא תבצע זאת בצורה הרבה יותר טובה מגבר.

 

אני לא יודע אם יש לך בנות, בת דודה או אחיינית אבל אם יש, אני ממש מקווה שאתה מחנך אותך בצורה הפוכה מהמשפט שלך.

 

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 7
  • משעמם 4
  • לא הבנתי... 1

פרנקופיל מושבע!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שגר 5 שנים בנורווגיה, והסתובב בכל סקנדינביה, אירופה, גם דרום אפריקה, ארצות הברית.

ובעל 2 רכבים ישנים. אחד בן 20, שני בן 17.

ככה:

בנורווגיה למשל בגלל כל השלגים ופיזור מלח על הכבישים בחורף, יכולות להיות בעיה של חלודה, לכן כל עניין שטיפת הרכב זה נושא חזק שם, וטיפוח הרכב.

אין כמעט ליסינג מהעבודה, ואנשים קונים רכב להחזיק שנים קדימה. לחבר שלי עם 3 ילדים הייתה וולו בת 25 שהייתה הרכב היומי, ביחד עם vw אוטובוס משנות ה 70 לטיולים. 2 הרכבים היו מדוגמים ומתוחזקים.

אין שם את עניין הטסט השנתי הבעייתי.

יש חניות כמעט לכולם. אנשים שומרים ומכבדים את רכוש האחר.

גם בדרום אפריקה, המכוניות היו מתחזקות להפליא, לא משנה השנה.

שמתי לב שיש קשר ישיר לספורט מוטורי, ותחזוקת הרכב האישי.

 

2 הרכבים שקלי, ממש לא נראים פח זבל, הכי חשוב זה מגן שמש! משום מה בשנים פחות רואה את זה בארץ?

זה ממש תלוי אופי, כל דבר ישן אצלי מתוחזק, והוא לא אופנה חולפת, כל עוד אני זקוק לו.

הנה לדוגמא

זה המיציבושי שלי שהשנה חגגה 20, ומשמשת ליום יום

והאיריס בת 17, שגם עובדת יום יום20210923_110310.thumb.jpg.e4880920a5d425a775e884f8c42d7435.jpg

9029042_20200701_1541522.thumb.jpg.41ecc78a416dcf7cc345ae1ad54a192e.jpg

  • אהבתי 3

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך ויקיפדיה - צפיפות האוכלוסיה בישראל 431לקמ"ר. בנורווגיה 14 לקמ"ר. יחס של 1:30. אומר הרבה מאוד.

 

אני מנייח שב"מגן שמש" אתה מתכוון לכיסוי הרכב, שאכן נעלם מרחובותינו, לא למגן השמש בחלון שהשימוש בו נפוץ מאוד. היו על כך דיונים רבים בפורום. בסופו של דבר לכיסוי הזה לא מעט חסרונות. למשל:

1. כבד ותופס מקום בבגאז'.

2. משתפשף על הצבע, ואבק שנלכד בין הכיסוי לצבע שורט אותו.

3. טרחה להתקין את הכיסוי ולהסיר אותו.

4. בעצמו דורש תחזוקה וניקיון. 

5. אם אינו מוסר לפנות ערב לוכד לחות ומגביר את הסיכון לחלודה.

בעבר הרחוק נהגתי לכסות את הרכב שלי. מזה 30 שנה הפסקתי להקדיש לכך זמן ועניין. יש דברים יותר חשובים בחיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שנתון הצפיפות הזה משנה כל כך. יתכן שהמדינה עצומה ורוב רובה לא מאוכלס (יערות, אגמים) - אך איזור עירוני כלשהו יהיה צפוף. הולנד מדינה צפופה מבחינה רשמית. עם זאת, המצב לא כמו פה. בישראל הבעיה היא מרכזי הערים. ערים בנויות בצורה צפופה, בטח הישנות. כבישים צרים, אין הרבה חניה. כמות הרכבים לנפש אדירה, וצריך רכבים גם במרכזי המטרופולין הצפוף כי אין תחב"צ נורמלי. לא באמת צריך סטטיסטיקה, זה ברור שישראל יחסית קיצונית מבחינה זו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Ido.G כתב:
  • לגבי הצבע, מדובר בעיקר בשמש. השמש הורסת את הצבע. באירופה הקרינה פחות חזקה. אפילו בדרום אירופה.
  • בנוסף, בישראל יש יחסי הרבה עצים עירוניים. בעיר גדולה באירופה אין הרבה עצים במרכזי הערים (לא ברחובות). כמובן שתלוי איפה, אני מדבר בממוצע. הפירות שלהם נופלים על המכוניות, וגרוע מכך - ציפורים שיושבות עליהם מלשלשות על המכוניות. מדובר בעניין הרסני לצבע.

אני לא בטוח שזו הסיבה העיקרית.

מי שאכפת לו מהצבע של הרכב ורואה לשלשת יוריד אותה מיד כשיראה.

 

מה שכן, לשטוף רכב במכונה או במטאטא לא מוסיף לנראות שלו, בנוסף לשימוש בחומרים פחות נחשבים בהרבה מקרים שלא מוסיפים לאורך החיים של הצבע ולא משמרים אותו.

וגם אלו שלפעמים שוטפים לבד כבר, שוטפים לא נכון עם סבון כלים שעושה נזק עצום לצבע, כי "מה זה משנה אחי, הכול שטויות והכול חארטה זה סבון וזה סבון סתם מחרטטים אתכם" וכאלה.

 

המצב של הצבע של הפיאט שהייתה לי (בת 4 וקצת) היה יותר טוב גם מרכבים שנמצאו פחות זמן על הכביש. זה עניין של תחזוקה גם.

 

ולגביי החניות בארץ שמישהו כתב לגביהן - מכל ניסיונותי באירופה בתור נהג או נוסע עם רכב שכור, כמעט תמיד היה יותר צפוף מאשר בארץ.

פשוט בארץ אנשים פותחים דלתות כמו בהמות (לא כולם, אבל לצערי הרב לא חסר) ובחו"ל כנראה שיש יותר כבוד לרכוש של האחר.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic  Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אמור להיות נגזרת של ערך הרכב.

זה כמו שתגיד שלא תתקן תריסים שבורים בבית שלך בקרית גת ששווה מיליון בלחץ, אבל אם זו הייתה דירה חדשה בתל אביב בעלות 3.5 מיליון אז כן היית מתקן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, aviaviavi כתב:

זה לא אמור להיות נגזרת של ערך הרכב.

זה כמו שתגיד שלא תתקן תריסים שבורים בבית שלך בקרית גת ששווה מיליון בלחץ, אבל אם זו הייתה דירה חדשה בתל אביב בעלות 3.5 מיליון אז כן היית מתקן.

רק שתריסים יעלו לך 1% משווי הדירה ופה מדובר על כמעט 10%.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...