Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה נראה שרכבים ישנים בישראל מוזנחים יותר?


LaCoco
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 27 דקות, sperial כתב:

אני מנייח שב"מגן שמש" אתה מתכוון לכיסוי הרכב, שאכן נעלם מרחובותינו, לא למגן השמש בחלון שהשימוש בו נפוץ מאוד.

 

הוא התכוון (והעלה תמונה מאוד ברורה) למגן שמש לחלון

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 29 דקות, sperial כתב:

מתוך ויקיפדיה - צפיפות האוכלוסיה בישראל 431לקמ"ר. בנורווגיה 14 לקמ"ר. יחס של 1:30. אומר הרבה מאוד.

 

אני מנייח שב"מגן שמש" אתה מתכוון לכיסוי הרכב, שאכן נעלם מרחובותינו, לא למגן השמש בחלון שהשימוש בו נפוץ מאוד. היו על כך דיונים רבים בפורום. בסופו של דבר לכיסוי הזה לא מעט חסרונות. למשל:

1. כבד ותופס מקום בבגאז'.

2. משתפשף על הצבע, ואבק שנלכד בין הכיסוי לצבע שורט אותו.

3. טרחה להתקין את הכיסוי ולהסיר אותו.

4. בעצמו דורש תחזוקה וניקיון. 

5. אם אינו מוסר לפנות ערב לוכד לחות ומגביר את הסיכון לחלודה.

בעבר הרחוק נהגתי לכסות את הרכב שלי. מזה 30 שנה הפסקתי להקדיש לכך זמן ועניין. יש דברים יותר חשובים בחיים.

מן הסתם באזורים הכפריים אין בעיה של חניה, אבל בסוף כולם מתרכזים לאותו סופר אזורי/קניון/רופא, ועדיין האנשים לא מחנים בפרצוף שלך.

אני מדבר על מגן שמש לחלון, במבט חטוף אצלי בעבודה, כל רכבי הליסינג, אף אחד מהם לא משתמש במגן. תרבות הרכב שמוחלף כל 3 שנים.

פעם לכולם היה

  • אהבתי 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שגם בדיוק מהסיבה שלהחליף מנוע יהיה משתלם יותר מאשר לעשות לו שיפוץ אוברול.

 

לאנשים בארץ גם אין מספיק זמן ופנאי בשביל להתעסק עם הרכב, בארה"ב יש הרבה יותר פנאי וכסף פנוי. אנחנו כאן לחוצים ממיליון ואחת סיבות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזמן שוה לאנשים יותר מהרכב לכן גם מזמינים אוכל בתייק אווי .

הפיתרון לשלם למישהו שיתקן בזמן שלו 

יקח לנו זמן להרויח את הכסף הזה שוב

וגם התרבות רכב חלשה מאוד אצל הרוב

עריכה אחרונה על ידי דובצע
הוספת מלל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Roy142 כתב:

שאלה,

האם גרת תקופה מסוימת בארה"ב בשביל לקבל חוות דעת מספיק אובייקטיבית על העניין? כי במידה והרושם שנוצר לך נובע מרכבים שראית כשטיילת\ראית בסרטון אז לא פייר להשוות בין השניים.

כמובן שבנוסף יש גם את העניין שפה הכל צפוף כל הזמן והרכב שלך בעצם נמצא בסיכון יותר מוגבר למפגעים מאשר שם.

 

 

מגיל 0 עד 11, ואינספור ביקורים במהלך השנים...

רוב הניסיון שלי הוא מהחוף המזרחי, ובהחלט יש הבדל ניכר בין הרכבים הישנים שאני רואה בישראל לארה"ב (בוא נתבייט על מדינת נו יורק (אפסטייט) סתם בשביל לדייק יותר לענייני האישי)

כמובן שיש גרוטאות מזעזעות בארה"ב, ולא ביצעתי סטטיסטיקה, אבל ממה שאני פשוט רואה ביום-יום, יש הרבה יותר בישראל - סוג של הזנחה קולקטיבית אליה שמתי לב.

 

נראה לי שהעניין של הצפיפות מסביר חלק ניכר מזה.

יש לנו למשל חניה יחסית חדשה בעבודה, והסדאן היפני הסאב-קומפקטי שלי, כשהוא מוחנה בצורה מדוייקת בין הפסים מותיר אולי 23 ס"מ בין הרכב לכל פס... ולא חסרים שם קרוסאוברים שעל הגבול ממש!

הדבר שהכי מעצבן זה לראות דברים דוגמת קיה פיקנטו שמוחנת כשהיא נוגעת בפס או אפילו מעבר... באמת לא צריך להיות כל כך קשה לחנות בין פסים, גם בחניה צפופה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, LaCoco כתב:

נראה לי שהעניין של הצפיפות מסביר חלק ניכר מזה.

 

הוא לא. גרתי שנים ואני עדיין נמצא לא מעט בסטוקהולם וחונה במקומות צרים וצפופים, אפילו החנייה בבית שלי משותפת והשכני חונים לידי ואת מספר הדפיקות על הדלת אפשר לספור על יד אחת של חייל הנדסה קרבית אחרי תירגול לא מוצלח. אני יכול להבטיח לך שאף רכב לא נשרט או נדפק בחניון הזה ליד חוף רחצה שוודי

 

img.webp

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אח, שוודיה.

הבדל קטן: אם מישהו מתמוטט ליד הרכב בחוף הזה, מגיע אמבולנס אחרי 25 דקות ארוכות ובינתיים יש איזה אחראי חניון שמפטפט קצת בקשר. אצלנו אחרי 30 שניות גוהרים מעליו 7 אנשים (אלו שדופקים את הדלתות, כן?), אחרי 3 דקות 4 אנשי הצלה ותיכף אחריהם 2 אמבולנסים.

אז אולי המילקי זול יותר היכן שהוא, אבל הרבה יותר טוב כאן!

  • אהבתי 6
  • משעמם 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tinoki כתב:

אח, שוודיה.

הבדל קטן: אם מישהו מתמוטט ליד הרכב בחוף הזה, מגיע אמבולנס אחרי 25 דקות ארוכות ובינתיים יש איזה אחראי חניון שמפטפט קצת בקשר. אצלנו אחרי 30 שניות גוהרים מעליו 7 אנשים (אלו שדופקים את הדלתות, כן?), אחרי 3 דקות 4 אנשי הצלה ותיכף אחריהם 2 אמבולנסים.

אז אולי המילקי זול יותר היכן שהוא, אבל הרבה יותר טוב כאן!

 

תראה, אפשר להכיר בדברים החיובים שיש במקומות שונים בעולם, ולשאוף לשפר דברים מסויימים שיש פה. זה לא אומר שהכל פה גרוע ושרע לחיות פה.  חוסר הרגישות לאחרים במרחב נהיה פה די מוקצן. זה מעיק על החיים, ובעקרון אין שום סיבה שזה יהיה כך. לא קשור לשוודיה או נורווגיה או ארה"ב. רק אנחנו מול עצמנו.

 

אה, וה"מילקי" המדובר באירופה הוא זבל. מעדני החלב בישראל טובים הרבה יותר כי הם איכותיים הרבה יותר. באופן טבעי לא יעלו 50 אירו סנט.

 

תרבות הנסיעה לא קשורה. המכות והדפיקות נוצרות בחניה.

 

לפני 6 שעות, dorsht כתב:

אני לא בטוח שזו הסיבה העיקרית.

מי שאכפת לו מהצבע של הרכב ורואה לשלשת יוריד אותה מיד כשיראה.

 

העיקרית היא לא. זה תורם.

 

אתה נראה לי מגזים מעט. איכפת לי מהצבע של הרכב שלי אבל אני לא מסוגל להוריד כל לכלוך שנוצר על הרכב. אני חונה ברחוב בגבעתיים, ולצערי הרב הרכב מתלכלך בכל פעם שאני חונה. לפעמים גם קורה שלא מזיזים את הרכב יומיים שלושה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, LaCoco כתב:

הדבר שהכי מעצבן זה לראות דברים דוגמת קיה פיקנטו שמוחנת כשהיא נוגעת בפס או אפילו מעבר... באמת לא צריך להיות כל כך קשה לחנות בין פסים, גם בחניה צפופה.

 

העניין הזה לבד שווה שרשור שלם,

נשים חונים בצורה שבא להם, יש אחד אצלנו ברחוב שחונה קבוע על הפס במרכז לדעתי ממש מהסיבה שלא ידפקו לו דלתות באוטו, (נראה לי שזה עובד לו ממש טוב). אל תשאלו בכלל איך חמותי חונה.

אבל יוצא מצב שאנשים דוחקים אותך לחנות בצורה שמחייבת אותך להיות יצירתי וגמיש במיוחד כדי להשתחל החוצה מהרכב.

לא פלא שנדפק דלת פה ושם (גם אם יש בך רצון עצום לשמור על רכוש הזולת).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלתק

כי אתה קונה רכב, והעירייה מחליטה שדרושות עבודות ברחוב הראשי והתנועה שלו תעבור לרחוב הצר בו אתה גר, ומתחילים לנסוע בו אוטובוסים, משאיות, ומסחריות של הסופר ב70 קמש (ואני לא מגזים).

ובשבוע אחד 4 רכבים מגולחים, והמראה של הרכב שקנית נשברת ואף אחד לא נותן על זה את הדין, ואף אחד לא הולך גם לפצות אותך, או את השכן עם הjeep החדש שגילחו אותו, או את שאר דיירי הרחוב ששברו להם את המראה.

 

תמצית הכל - חוסר האכפתיות של האנשים במדינה הזו לרכוש של האחר.

20220519_165705.jpg

  • אהבתי 2
  • מבאס 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Nissim_ כתב:

נשים חונים בצורה שבא להם, יש אחד אצלנו ברחוב שחונה קבוע על הפס במרכז לדעתי ממש מהסיבה שלא ידפקו לו דלתות באוטו, (נראה לי שזה עובד לו ממש טוב). אל תשאלו בכלל איך חמותי חונה.

 

תיקון טעות, הכוונה היתה לכתוב אנשים, טעות בהקלדה. שלא יגידו...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Ido.G כתב:

לא יודע לגבי ארה"ב, אבל הרכבים ברוב אירופה בהחלט נראים יותר טוב. גם באיזורים עניים יחסית - רומניה, יוון, מקדוניה - הרכבים צנועים אבל מצבם טוב.

 

לדעתי:

  • לגבי הצבע, מדובר בעיקר בשמש. השמש הורסת את הצבע. באירופה הקרינה פחות חזקה. אפילו בדרום אירופה.
  • בנוסף, בישראל יש יחסי הרבה עצים עירוניים. בעיר גדולה באירופה אין הרבה עצים במרכזי הערים (לא ברחובות). כמובן שתלוי איפה, אני מדבר בממוצע. הפירות שלהם נופלים על המכוניות, וגרוע מכך - ציפורים שיושבות עליהם מלשלשות על המכוניות. מדובר בעניין הרסני לצבע.
  • הצפיפות העירונית בישראל אדירה. בגבעתיים כל הרכבים דפוקים. זה נובע הן מזלזול של אנשים והן פשוט מכך שברגע שיש כזו צפיפות, בסופו של דבר תתקיים איזשהי פאשלה שתביא לדפיקה. ככה זה.
  • אני חושב שדווקא שפע הכסף פה - יחסית למזרח אירופה - דווקא מוביל לכך שאנשים יותר מזלזלים במכוניות. הייתי בסלוניקי לאחרונה. יש שם מכוניות רבות מאוד בנות 15, 20, 25 שנה, ידניות, במצב טוב. אם אין לך כסף להחליף מכונית, אתה תשמור על מה שכן יש לך. בארץ יש תרבות של החלפה. "להתחדש". לא להיות "מסכן".
  • עלות העבודה גבוהה מאוד. שעתיים עבודה בשביל לתקן איזה דפיקה קטנה תעלה הרבה.
  • עלות החומרים גבוהה מאוד. המיסוי גבוה. אם רוצים להחליף ולא לתקן, זה יקר. גם עלות ההתקנה של חלף חדש תהיה יקרה.
  • אז יש מלכוד. השמש הורסת, הצפיפות הורסת. לתקן, זה יקר. להחליף, זה יקר. הכל יקר. שורה תחתונה, מגיעים למצב בו מכוניות הן דפוקות. :-)

 

אפרופו יוון, כששהיתי שם לתקופה, ראיתי את החבר'ה שגוזמים את העצים והם מגיעים עם חתיכת בד שהם שמים על ההגגות של הרכבים שחונים מתחת לעץ אותו גוזמים, כדי שלא יתלכלך וישרט. כשמסיימים עוברים הלאה ומכסים גם את הרכבים הבאים בתור.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...