Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת עמדות טעינה לרכב חשמלי - מעודכן לחודש דצמבר 2021


Gopher
שימו לב! השרשור הזה בן 264 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 12 דקות, PinkDolphin כתב:

עלויות הנדל״ן שלהן גבוהות. סשן של תידלוק דלקי קצר, סשן של טעינה הרבה יותר ארוך, אז צריך יותר שטח לשרת אותו מספר מכוניות. במיוחד בעייתי בישראל כשכל הנדל״ן מאד יקר, במיוחד בערים.

1. שטח שנדרש לתחנת טעינה קטן בסדר גודל (!!) משטח שנדרש לתחנת דלק.

2. הוצאות תפעול של תחנת דלק גבוהות - שינוע דלק, ביקורות, תחזוקה וכדומה.
3. הוצאות הקמת תחנת דלק גבוהות פי כמה וכמה! יש צורך לבנות מאגר תת קרקעי, צנרת, עמדות, ציוד כיבוי ובטיחות, אתגריים סביבתיים. כל זה מול העברת כבל חשמל וחיבור עמדה מוכנה עם 4 ברגים למשטח.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.5.2023 בשעה 00:54, PinkDolphin כתב:

לא מכיר את המודלים העסקיים של חברות הטעינה, ולא בא להצדיק חברה כלשהי, אבל כמה ניחושים מושכלים:
-- בשלב זה החברות צריכות להשקיע יותר מאשר הן יכולות לגבות, כי צריך להקים תשתיות (להחזיק חברה עם שירות לקוחות, להחזיק צוות טכני לתחזוקה) עבור מספר מכוניות חשמליות קטן יחסית, בעוד התשתית תשרת מספר הרבה יותר גדול של מכוניות -- אז ה-early adopters משלמים יותר מאשר מי שיטען עוד שנתיים.
-- עלויות הנדל״ן שלהן גבוהות. סשן של תידלוק דלקי קצר, סשן של טעינה הרבה יותר ארוך, אז צריך יותר שטח לשרת אותו מספר מכוניות. במיוחד בעייתי בישראל כשכל הנדל״ן מאד יקר, במיוחד בערים.
-- עוד אין להן מידע אמיתי על כמה אנשים טוענים בבית מול בעמדות איטיות (לגבי עמדות מהירות, ברור שמי שעושה נסיעות מאד ארוכות צריך אותן).
קשה להעריך את זה ממה שקורה בחו״ל -- בארה״ב 72% ממשקי הבית גרים בבית חד-משפחתי (וחונים כמעט תמיד בשטח המגרש) כך שהתקנת עמדה פרטית היא בד״כ טריוויאלית; באירופה, זה 51%. אצלנו, 12-15%, תלוי במקור המידע (ולא מעט מאלה שיש להם בית פרטי חונים ברחוב ואין להם חניה במגרש).
החברות להערכתי נזהרות מלעשות השקעות גדולות מדי בשלב זה, כדי לודא שיהיה להם מספיק אורך חיים פיננסי לשרוד עד שיהיה אחוז הרבה יותר גבוה של חשמליות בצי הרכב הכללי (לא רק רכב חדש).
זו גם הסיבה שהרבה מההתפתחות היא דווקא בחברות שמתקינות עמדות בתחנות דלק:
שם יש להם כבר את הנדל״ן, הוא במיקום שברור שנוח לקהל הטוענים, וכבר יש חנויות נוחות שבהן יוכלו הטוענים לקנות בזמן שמחכים.

אחרי שכל חברות הטעינה גמרו להעלות מחירים , טסלה מורידה מחירים. הורידה את מחירי הטעינה בכל הארץ ל 1.10 עד 1.30 אג' לקוטש בטעינה מהירה. מסתבר שאפשר לספק טעינה יותר בזול ולטסלה יש את המטענים הכי מהירים בארץ, ולמרות שהם היו הכי זולים עוד לפני זה.

 

עוד יותר יפה ,טסלה עושה את זה לקהל שבוי מלכתחילה.

 

טסלה פשוט מעמידה מראה מול הפרצוף שלנו, כמה אנחנו פרייארים ואיך תמיד אנחנו מנסים להמציא תירוצים למה זה בסדר שדופקים אותנו.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Uri-G כתב:

אחרי שכל חברות הטעינה גמרו להעלות מחירים , טסלה מורידה מחירים. הורידה את מחירי הטעינה בכל הארץ ל 1.10 עד 1.30 אג' לקוטש בטעינה מהירה. מסתבר שאפשר לספק טעינה יותר בזול ולטסלה יש את המטענים הכי מהירים בארץ, ולמרות שהם היו הכי זולים עוד לפני זה.

 

עוד יותר יפה ,טסלה עושה את זה לקהל שבוי מלכתחילה.

 

טסלה פשוט מעמידה מראה מול הפרצוף שלנו, כמה אנחנו פרייארים ואיך תמיד אנחנו מנסים להמציא תירוצים למה זה בסדר שדופקים אותנו.

מעניין. ואם/כאשר יפתחו את ה-סופרצ׳ארג׳רים לרכבים אחרים, בהחלט ישפיע על תחרות (כיון שזו המדיניות המוצהרת בשאר העולם, הנחת היסוד שלי שזה יגיע גם לכאן, אם כי תלוי בכמה עמוסות העמדות שלהם; ניראה לי שהם יכולים להגביל את זה לזמנים שאין עומס ו/או לתת עדיפות לטסלות, אם ירצו).

אגב, למה קהל שבוי? הרי אפשר לטעון טסלה בארץ בכל עמדת CCS2, גם אם כרגע לא כדאי כלכלית -- אם הבנתי נכון, הפרישה עוד דלילה יחסית.
רוב הצרכנים הפרטיים בארץ לא באמת צריכים עמדות עם מעל כ-125kW sustained.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי קל יותר לתכנן נסיעות בטסלה עם הסופרצ'רג'רים. אין צורך באפליקציות וצ'יפים, פשוט מחברים את הרכב והוא מטעין. הרכב יודע לתכנן מסלולים ארוכים בעזרת רשת הסופצ'רג'רים , יש  דיווח ישיר לגבי התפוסה בעמדות והניסיון שלי שהעמדות של טסלה הרבה יותר אמינות ובגלל שמדובר במקבצים גדולים של מטענים ,הסיכוי להגיע ולמצוא רכב בנזין חוסם אפשרות טעינה נמוך. הרכב גם מכין את הסוללה לטעינה מהירה לפני כניסה מתוכננת לסופרצ'רג'ר וגם כך טסלה הייתה הכי זולה לטעינה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלי טסלה מעדיפים את רשת הטעינה הנוחה ביותר לשימוש והזולה ביותר. מי היה מאמין? בעלי טסלה הם לא קהל שבוי של רשת הטעינה של טסלה. בעלי המכוניות החשמליות האחרות הם קהל שבוי של רשתות הטעינה האחרות, כי הם (עדיין) לא יכולים להשתמש ברשת הטעינה של טסלה.

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התכוונתי קהל שבוי, כי טסלה הייתה הכי נוחה וזולה לטעינה עוד לפני הורדת מחירים. היו לי מקרים שהעדפתי עמדות של חברות אחרות, אבל זה היה היוצא מן הכלל ולרוב היה מדובר על עמדות איטיות בצימרים ובתי מלון.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חשמלי - נחנכה עמדת הטעינה המהירה בישראל - iCar 

 

העמדה, שתומכת בטעינה בקצב מסחרר של 360 קילוואט, תאפשר להטעין טווח של 100 ק"מ בתוך פחות מ-5 דק' ברכבים מתאימים

עריכה אחרונה על ידי Electric driver
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בצומת מסובים ממה שהבנתי.

מקום מעולה, היה חסר עמדות באיזור וזה צומת מאוד מרכזית.

רק מאוד חבל שהמחיר כבר עומד על 2.4 שח...

עריכה אחרונה על ידי המהיר הזהיר

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Electric driver כתב:

רכב חשמלי - נחנכה עמדת הטעינה המהירה בישראל - iCar 

 

העמדה, שתומכת בטעינה בקצב מסחרר של 360 קילוואט, תאפשר להטעין טווח של 100 ק"מ בתוך פחות מ-5 דק' ברכבים מתאימים

 

 מדהים, זה כבר מתקרב לזמן של תדלוק בדלק 😁

 

לפני שעתיים, המהיר הזהיר כתב:

זה בצומת מסובים ממה שהבנתי.

 

כן זה בתחנת דור אלון מסובים.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארבע עמדות מהירות (2X2) של ג'ינרג'י בחוצות שפיים, בחלק הצפון מערבי.

הטענתי בשבת אחה"צ, תוך דקה הקצב עלה ל 160Kw, רבע שעה של קניות, והרכב היה על 91%.

תענוג. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eladts כתב:

 

כמה כלי רכב כאלו יש בישראל? למיטב הבנתי צריך סוללה של 800V כדי לתמוך בכזה קצב.

 

יונדאי איוניק 5 ואיוניק 6, קיה EV6, פורשה טייקן, אודי אי-טרון GT ודגמי ג'נסיס החשמליים.

זה לא הרבה רכבים אבל די בקרוב זה יהיה הסטנדרט ברכבים החדשים.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 264 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...