Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן VRF מיני תדיראן או טושיבה?


arco1
שימו לב! השרשור הזה בן 337 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, pasat04 כתב:

מבקש לנצל את השרשור.

גם אני נמצא בשלב ההתלבטות, איזו תצורה עדיפה.

רכשתי דירת ארבעה חדרים בבניין שנמצא בשלבי בניה, בירושלים (בקיץ האחרון המזגן עבד אצלנו במצטבר, אולי 15 ימים. לא יודע מה יקרה עם ההתחממות הגלובלית).

הקבלן מתקין בדירה מזגן מיני מרכזי אינוורטר, של "אלקטרה", "תדיראן" או שווה ערך.

לרוב, בשני חדרים לא יהיה צורך במיזוג קבוע, אלא רק במקרה של אירוח.

מה צורת השדרוג הנכונה, כדי לנצל ביעילות את המערכת, עם דגש על חיסכון בחשמל?

האם כפי שכתב למעלה @arco1, אין סיבה לשדרג ל-vrf, בגלל אופן הפעולה, וגם בגלל שעלות השדרוג לא תתקזז עם החסכון בחשמל (כי בירושלים הצורך במיזוג יהיה מועט)?

האם התקנת דמפרים תתן את המענה עבור שני החדרים ה"מושבתים"? האם יש להתקין דמפרים רק בשני חדרים אלו, או בכל איזורי הדירה (ח. שינה, סלון, מטבח, פינת אוכל)?

תודה.

 

השאלה מה המחיר לכל שדרוג.

אחד המתקינים שאני בודק מולו התקנה סיפר על על אותה מערכת שהציעו לי ב 45 - תמחר לקבלן 68.

כרגע אני דיי מאמין לו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 151
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפי מה שהבנתי, שדרוג אצלי, ממיני מרכזי אינוורטר ל-vrf, זו תוספת של כמה עשרות אלפי שקלים.

לעומת זאת, להשאר עם המיני מרכזית והוספת דמפרים, תעלה כמה אלפי שקלים בודדים.

השאלה אם דמפרים מאפשרים "לנטרל" חדרים שלא רוצים לקרר, והמערכת תעבוד פחות (גם בצריכת החשמל), למרות שכמות השטח לקרור ירד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, pasat04 כתב:

לפי מה שהבנתי, שדרוג אצלי, ממיני מרכזי אינוורטר ל-vrf, זו תוספת של כמה עשרות אלפי שקלים.

לעומת זאת, להשאר עם המיני מרכזית והוספת דמפרים, תעלה כמה אלפי שקלים בודדים.

השאלה אם דמפרים מאפשרים "לנטרל" חדרים שלא רוצים לקרר, והמערכת תעבוד פחות (גם בצריכת החשמל), למרות שכמות השטח לקרור ירד.

 

להבנתי,

במערכת אינוורטר עם דאמפרים אכן תהיה צריכה חשמל נמוכה יותר.

במערכת on/off זה לא ישנה דבר.

לגבי התוספת ל vrf, צא מנקודת הנחה שבעבור 40-50k תוכל לקבל מערכת vrf. השאלה כמה תוספת תהיה לך מול הקבלן וכמה זיכוי תוכל לקבל על המערכת הקיימת.

 

@איציק נ. אולי יגיע לעזרה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי לפחות אצל טורנדו ותדיראן כנראה כן אפשר לקבוע טמפרטורה במיני מרכזי בכל חדר ואז הטריס נסגר ונפתח אוטומטית בהתאם. השאלה אם זה באמת כך בפועל או שרק בתיאור שלפני התקנה. נאמר לי שזו מערכת חדשה שנכנסה בשנה האחרונה. הבעיה שכנראה אצל היפנים אין את זה, אבל אני ממתין לתשובה במייל, פניתי אליהם ישירות.

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.11.2021 בשעה 04:41, Opel Astra GSI כתב:

תבדוק אולי מחירים של Fujitsu אמורים להיות ברמה של מיצובישי פחות או יותר. היה לי בבית הקודם אבל אינוורטר רגיל בסלון לא vrf.

היה מדהים.

 

בדיוק אתמול טכנאי מזגנים מאוד אמין אמר לי בול את מה שרשמת, והם זולים יותר

בתאריך 11.11.2021 בשעה 22:49, yaniv572 כתב:

טושיבה הוסיף אצלי מעל 20% במחיר, מיצובישי אפילו לא בדקתי(מניח שפי 2).

 

לא פי 2. ואם יש לך יכולת שווה לטווח ארוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש מערכת של טורנדו מולטי 1:5 כבר מעל שנה בדירת ה-5 חדרים שלי

לסלון ולמטבח יש יחידה מוסתרת בגבס עם בערך 3.5 כ"ס ושאר החדרים (4) עם 1 כ"ס (9000 BTU בשפה המקצועית)

 

סה"כ דיי מרוצה.  אני מאמין שהכל חרטא ברטא ורק המדחסים היפנים הם הטובים ביותר (לפחות מבחינת סטטיסטיקות תקלות). אגב, טורנדו משתמשים במדחס של היטאצ'י למיטב ידיעתי.

 

 

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותגי המזגנים המקומיים (לא המותגים הבין לאומיים) הם דגמים שונים של שני יצרנים עיקריים GREE ו MIDEA . עד לפני כמה שנים אפשר היה למצוא באתר של GREE למשל את המק"טים התדיראנים ואלו של אלקטרה (TAD ו EL) עד שזה הוסר. 

 

יש גם את הייסנס  , הותקן לאחרונה אצל חבר.  התקנה ושרות של עולם המיזוג .  המחירים מאד תחרותיים, בית פרטי 7 חדרים. 24 אלף. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח בבקשה להסבר איך מזגנים מאותה סדרה של אותה חברה יכולים ליהות אחד בדירוג אנרגטי G (דגם 54) ואחד A (דגם 60). מזגני מיני מרכזי של פוגיטסו:

 

https://www.fujitsu-general.co.il/product/aryg-60lhta-aryg-54lhta-aryg-45lhta/

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.11.2021 בשעה 12:00, pasat04 כתב:

הקבלן מתקין בדירה מזגן מיני מרכזי אינוורטר, של "אלקטרה", "תדיראן" או שווה ערך

חזרתי לעדכן אחרי מפגש עם ספק המזגנים של הפרוייקט.

המזגן הנבחר הוא ה"שווה ערך", ובחרו ב-LG בעל 4.5 כ"ס. קביעת הטמפרטורה היא זהה לכל האיזורים.

הסתבר לי שדמפר לא מאפשר וויסות טמפרטורה, אלא סגירת תריס, שמונעת הזרמת אוויר לחדר הנבחר. זה לא משפיע על פעולת המזגן, וכפועל יוצא גם לא חוסך בחשמל.

הוצע לי להשאיר את המערכת (מיני) לאיזורים המשותפים, ולהלביש עליה (על אותו מנוע) יחידות נפרדות (מה שקרוי vrf) לחדרים.

בחישוב שעשיתי, הגעתי למסקנה שעלות הקנייה לא תקוזז אצלי בחסכון בחשמל, גם בעוד הרבה שנים.

הוחלט להשאר עם המערכת אינוורטר הסטנדרטית שהקבלן מתקין בדירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^^

 

דמפר פשוט לא, אבל יש כאלה עם טרמוסטט. ואז למשל בקירור שמים את המזגן על הטפרטורה הכי נמוכה שרוצים באחד החדרים (כי דמפר לא יכול להוריד את הטמפרטורה שהמזגן עובד בה) ואז בשאר החדרים אפשר לשים טמפרטורה גבוהה יותר. ברגע שטרמוסטט מזהה שהטמפרטורה באותו חדר עולה, הוא פותח את הטריס ובהגעה לטמפרטורה רצוה - סוגר אותו. טריק נחמד, רק שנאמר לי אתמול ע"י מישהו שזה מבטל את האחריות במזגן יפני. לא יודע אם זה באמת נכון. טוב שהתחלתי לבדוק את הנושא הרבה לפני הכניסה לדירה, כל הזמן מתגלים דברים חדשים. ובחימום עושים הפוך כמובן - שמים את המזגן על הטמפרטורה הרצויה הגבוהה ביותר ואז בחדרים אחרים אפשר לשים נמוכה יותר.

 

כמו כן לא ממש הבנתי איך סגירת דמפרים לא עוזרת בחסכון החשמל? יש לו פחות שטח למזג, אז מעצם היותו אינוורטור, הוא יורד בתפוקה שלו מוקדם יותר, לכן כן חוסך בחשמל. מה שכן, הוא לא ירד לרמה של צריכת מזגן 1 כ"ס, אבל 1.5-2 כ"ס כן, גם מזגן של 6 כ"ס יכול לרדת לשם, רק צריך לראות את טווח התפוקה שלו. 

עריכה אחרונה על ידי arco1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, arco1 כתב:

כמו כן לא ממש הבנתי איך סגירת דמפרים לא עוזרת בחסכון החשמל? יש לו פחות שטח למזג

זה בדיוק מה ששאלתי.

התשובה הייתה שהתפוקה אחרי סגירת תריס מפוזרת לשאר האיזורים/חדרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, pasat04 כתב:

התשובה הייתה שהתפוקה אחרי סגירת תריס מפוזרת לשאר האיזורים/חדרים.

 

 

זה הגיוני, אבל שוב, אינוורטור הומצא בין היתר בשביל לחסוך בחשמל ובשביל זה יש לו טווח תפוקה רחב ותפוקה מינימאלית די נמוכה. אז לאחר סגירת חלק מהדמפרים כל התפוקה הופניתה למשל לסלון ועוד חדר - זה אומר שהם יתקררו/יתחממו יותר מהר ואז המזגן ירד לכיוון של תפקת המינימום. ככה לפחות אני מבין את עיקרון הפעולה שלו, אולי אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלי כמה מתקינים אמרו לי שמיני מרכזי אינוורטר לא יהיה באמת חסכוני בחשמל כי יש שטח מאוד גדול לקרר (135 מטרים)

זה ברור שלכל מתקין יש אינטרס אחר וזה לא פשוט.

מאוד מתלבט עדיין מה לעשות, אם ללכת על המיני vrf הסיני של תאדירן, או להשקיע בסמסונג או להעלות עוד טיפה בהגזמה לטושיבה.

בסוף אני באמת חושב שיש הרבה משקל למתקין מעבר לנתונים היבשים של כל מזגן (צריכת חשמל, רעש וכו').

יש לי לאותו vrf של תאדירן הצעות ב 40,45,52 ו..... 70.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...