Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1570 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מכיר המון אנשי קבע רובם קרביים, ואכן שיצאו לפנסיה בגיל מוקדם אבל 43?? בגיל כזה תעביר אותם למשרה עורפית נוחה בקריה\עיר הבהדים או כל מקום אחר ויתכבדו לצאת לפנסיה בגיל 55 יותר מעשור מלפני כולם,

סא"ל או אל"מ שהיה קרבי לפחות עשורו עם תואר שני (שניהם על חשבון הצבא) נהנה ממשכורת מצויינת גם במונחים של שוק חופשי, רכב צמוד (אמיתי ללא עלות), חופשות בשווי רב מאוד (5 לילות בשנה של מלון ברמה מעולה לכל ילדיו) וכו'.

אני אוהב אותם הם חברים שלי אבל אני חושב שלמעט חלק קטן שבאמת ראויים להכל (והם לא רואים בית) רובם יכלו להסתדר עם קצת יותר עבודה...
ורק לסבר את האוזן קצין צעיר שחותם הלאה (להיות מ"פ נניח) בדרך כלל יקבל 3 שנים חופשה ללימודים - בבית עם רכב ותנאים מלאים שזה עולה לא מעט.

 

שוב מעריך מאוד את אנשי הקבע ופועלם אני רק חושב שהם יכולים להיות גם קצת יותר "צנועים"...

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

התיחסתי לאותם אנשי קבע שיצאו לפנסיה תקציבית בגיל 45 - זו אכן היתה שערוריה. אבל הסיפור הזה הולך ונגמר בהדרגה, כי התנאיםמהשתנו. יש אנשים שיושבים על חוזים ישנים שאי אפשר לשנות, אבל, כאמור, הם הולכים ומתמעטים.

 

לגבי קצינים צעירים - אלה האנשים הטובים, שצריכים פיתוי רציני מאד שיתחרה בתנאים שבאזרחות. אותו מ"פ שהזכרת כנראה ימצא פרנסה יותר טובה בתנאים יותר טובים כאזרח, גם אם יצטרך להשקיע 3-4 שנים בלימודים על חשבונו. אני לא מכיר מ"פ'ים, אבל טייסים, למשל, מקבלים שנת לימודים אחת אחרי 10 שנות שירות, שבמהלכה הם גם ממשיכים גם בשירות חלקי.

 

וזה נכון גם לגבי אנשי טכנולוגיה. מה לעשות, הסטארט אפ בצד השני של הכביש משלם משכורת כפולה, כך המדינה לא יכולה להתחרות על כוח אדם איכותי. היא חייבת להציע תנאים שיגרמו לבעלי כל נתפקידים לרצות להמשיך בשירות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, sperial כתב:

SlowRide, אתה נשמע כמו שופר של נתניהו במערכת בחירות, שמשמש בהסתה הזו כדי לקושש קולות. מה שאתה לא מספר הוא על המשכורות ותנאי העבודה של אותם אנשי קבע שנואי נפשך, שהם די מזופ**ם. לא לחינם הצבא נלחם כעת לגייס לשירות אנשים ראויים - כי באזרחות הם מרוויחים כפליים.

 

השערוריה של פנסיה תקציבית ופרישה בגיל 45 למשרתים בעורף נגמרה מזמן. האפשרות להצטרף לפנסיה התקציבית בשירות המדינה נגמרה ב-2001 ובצה"ל ב-2004, ויש גם פזות מעבר של פנסיה מעורבת תקציבית וצוברת.

את ההאשמות בהסתה וקישקושי פוליטיקה תשמור למי שמתרגש מזה.

אני אשאל שוב, תנאי פנסיה נגזרים בהתאם לכמה תנאי העבודה מזופתים? למה לעובדי תברואה אין כאלה תנאים?
אני מניח שרוב המשתתפים פה סיכנו את חייהם ברמה כזו או אחרת בשביל ביטחון המדינה, אולי גם לנו מגיעה הכנסה פאסיבית נחמדה עד סוף החיים?
ואולי כדי להישאר תחרותיים ולמשוך אנשים איכותיים צריך להציע להם תנאים דומים למה שיש מעבר לרחוב?

זה הולך ונגמר בהדרגה אבל הילדים שלך ימשיכו לשלם על זה עוד הרבה זמן. והנה הם רוצים שיוסיפו להם עוד:


 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 14 שעות, yor2 כתב:

יש משהו ברחוב שאמר שהבטיחו לבן מענק קבע.

30,000 שקל. ומשכורת טובה.

חתם מענק לא קיבל. תמשכורת לא קיבל מה שהבטיחו לו.

חבר שלי היה קצין חימוש צעיר מצטיין בקבע.

אחרי שנה או שנתיים קבע, מפקד היחידה, אל"מ, הציע לו לחתום לעוד תקופה על תפקיד בתקן דרגה גבוהה יותר ומשכורת גבוהה יותר.

הוא חתם. המפקד התקדם לתפקיד אחר. הצבא התנער מההבטחות.

כשהשתחרר תבע את הצבא וקיבל את כל ההפרשים בין מה שהובטח למה שקיבל.

  • מעניין 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

@SlowRideשינוי התנאים הוא תהליך הדרגתי. אם תרצה לשנות אותם בכוח בלי התראה לא ישאר משרת קבע אחד לרפואה, כי האמון בקיום הסכמים יאבד (והחתימה לקבע היא הסכם קצת מוזר כי אין בה יחסי עובד - מעביד, על כל הנגזר מהם, אבל עדיין הסכם חתום עם התחייבות של שני צדדים). אז, כן, יחלפו עוד 15 שנה עד שניפטר מהגיבנת הזו, אבל טוב מאוחר מלעולם לא. הברירה שאתה כנראה מציע, שינוי חד צדדי של ההסכם, הוא סופה של מדינת ישראל כמדינת חוק, שכן המדינה תפר את התחייבויותיה בכוח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 דקות, פינדר כתב:

חבר שלי היה קצין חימוש צעיר מצטיין בקבע.

אחרי שנה או שנתיים קבע, מפקד היחידה, אל"מ, הציע לו לחתום לעוד תקופה על תפקיד בתקן דרגה גבוהה יותר ומשכורת גבוהה יותר.

הוא חתם. המפקד התקדם לתפקיד אחר. הצבא התנער מההבטחות.

כשהשתחרר תבע את הצבא וקיבל את כל ההפרשים בין מה שהובטח למה שקיבל.

איך חותמים ואז מתנערים מהתנאים, אם חותמים על אותם תנאים??

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

הוא חתם על הארכת שירות סטנדרטית. זה לא היה חוזה אישי כמו בהייטק..

ההבטחות היו בע"פ.

המזל שלו היה שבסיכום ראיון עם האל"מ, נכתב משהו בסגנון "הקצין יאריך את השירות אם יאושר התקן", שממנו ניתן היה להבין שהחתימה מותנית באישור.

עוה"ד של הצבא ניסו לטעון שלאל"מ לא היתה הסמכות להציע לו תנאים כאלו. השופטת הבהירה להם בתחילת המשפט, שמבחינתה גם אם רב"ט מבטיח משהו לטוראי, אז הוא מייצג את הצבא לצורך העיניין.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 6 דקות, sperial כתב:

@SlowRideשינוי התנאים הוא תהליך הדרגתי. אם תרצה לשנות אותם בכוח בלי התראה לא ישאר משרת קבע אחד לרפואה, כי האמון בקיום הסכמים יאבד (והחתימה לקבע היא הסכם קצת מוזר כי אין בה יחסי עובד - מעביד, על כל הנגזר מהם, אבל עדיין הסכם חתום עם התחייבות של שני צדדים). אז, כן, יחלפו עוד 15 שנה עד שניפטר מהגיבנת הזו, אבל טוב מאוחר מלעולם לא. הברירה שאתה כנראה מציע, שינוי חד צדדי של ההסכם, הוא סופה של מדינת ישראל כמדינת חוק, שכן המדינה תפר את התחייבויותיה בכוח.

זה לא 15 שנה, זה הרבה יותר, עד שכבר לא יהיה מי שיקבל את הכספים האלה. 

ואני לא יודע מה אתה קורא ועל מה אתה מגיב, אף פעם לא כתבתי שהמדינה צריכה לבטל את ההסכמים האלה. אנשי הקבע לא אשמים שהציעו להם תנאים כאלה.

כל מה שאני אומר זה שמלכתחילה כל העניין הזה היה מטומטם ושלא צריך להוסיף להם עכשיו עוד כסף לפנסיה כי קשה להם.

 

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני שעתיים, llaavvii כתב:

בגיל כזה תעביר אותם למשרה עורפית נוחה בקריה\עיר הבהדים או כל מקום אחר ויתכבדו לצאת לפנסיה בגיל 55 יותר מעשור מלפני כולם,

תסביר בבקשה, איך זה "יעיל" או "חוסך" משהו.

סתם "למצוא להם משרה"? העלות של לשלוח אותם לפנסיה מחוץ לצבא תהיה זולה יותר.

זה לא שמג"ד שריון יכול להפוך עכשיו לאיש רכש של צוללות, או טכנאי של מכשירי קשר.

יש לצבא להציע (אולי) משרה אחת שיכולה להתאים לכישוריו של קצין קרבי כזה, על כל 20 שפורשים.

 

הבעיה היא שמה שהציבור רואה, זה את שיירות האטראז'ים שנוסעות בבוקר לקיריה בת"א (ולא את המ"פ שיושב באיזה פילבוקס בגבול הרצועה ובקושי רואה בית), וזה מה שמעורר את האנטגוניזם.

אין לי מושג אם כבר יש שם אבטלה סמויה או חוסר יעילות (כשאני לא מכיר לעומק את הנתונים, אני נמנע מלצטט טוקבקים מטמקא), ואין לי מושג מהם כל התפקידים שמבוצעים במפקדות, אבל לנתב לשם עכשיו את כל הקצינים הקרביים בגיל 45 זה לא יותר מפופוליזם. 

כי כנראה שרוב התפקידים שם דורשים ידע אחר, נסיון אחר, וכישורים אחרים מאלה שיש לקצין הקרבי.

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

ברור , הכי כיף לחתום חוזה מול גוף שיש לו משטרה משלו, מערכת משפט משלו ובתי כלא משלו.
בעיקר שבחוזה אין שום תחנת יציאה או פירוט איך אתה יוצא מהחוזה.
 

ואם אתה לא פועל לפי החוזה , אז אתה נחשב עריק, יבואו ב 5:00 בבוקר לחפש אותך.
יכניסו אותך לכלא ואפילו לעו"ד שלך יספרו שאי אפשר לגלות להם במה אתה אשם כי זה סודי ויפגע בביטחון המדינה.

  • אהבתי 2
פורסם

אף אחד לא עושה הבדלה בין קצין\איש קבע קרבי שאשכרה מסכן את חייו לבין איש קבע שאפילו עושה תפקיד מאוד חשוב אבל משרת בבסיס עורפי בין השעות 8-17 ???

 

לפחות בתפקידים העורפיים למה אי אפשר להתייחס לצבא כאל מקום עבודה שאם עם משכורת בסיס עם בונוסים על שעות נוספות (תורנויות, שבתות, חגים) ומקבל פנסיה כמו כל אזרח עובד בישראל?

פורסם

עדי-אל - משרת הקבע הוא "מתנדב", שבלי קשר, מישהו משלם לו משהו. אין לו יחסי עובד - מעביד, אין הגדרה של שעות עבודה, אין שעות נוספות.

 

אף אחד אינו חולק על ההתיחסות למג"ד או למח"ט שיושב על הקו הסגול וצריך לקפוץ לגדר כי איזה חזיר בר פגע בה. הבעיה היא כל המערך שיושב מאחוריו. וכאן נמצא הזנב הארוך של כל מיני אנשים שיושבים על חוזים ישנים ומקבלים פנסיה בגיל 45. לגבי חלק גדול מהם מדובר בשערוריה, אבל כזו שקשורה למה שהיה לפני 40 שנה.

 

ויש גם בעיה של גיוס כוח אדם איכותי היום. אז הצבא משחרר אנשים כי הוא לא יכול להתחרות במשכורות של חברות אזרחיות - ומוציא את הפרוייקטים למיקור חוץ שהרבה פעמים עולה הרבה יותר ממה שהיה משלם לאנשי קבע, אבל בתקציב זה לא סעיף משכורת, אז זה בסדר  גם אם לעם ישראל זה עולה פי 3.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 17 שעות, SlowRide כתב:

אף אחד לא מחזיק אותם שם בכח.

 

 

הצבא בהחלט מחזיק אותם שם בכח. איש קבע לא יכול להתפטר, גם אם רע לו. 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הכוונה שאף אחד לא הכריח אותם לחתום קבע.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 34 דקות, SlowRide כתב:

הכוונה שאף אחד לא הכריח אותם לחתום קבע.

 

 

ילד צעיר בן 18 , עדיין לא מבין מי נגד מי.
מגיע בשנת 1992 לתל השומר, הקצין מיון שואל אותו , אני רואה שיש לך בגרות במחשבים ואלקטרוניקה, אתה רוצה להתעסק בזה בצבא, אבל יכול להיות שתצטרך לחתום קבע בהמשך , זה תלוי לצורכי המערכת.

תחתום פה פה ופה .. יופי אני כותב המשך מיון .
שים לב שאתה חותם עוד לפני שאתה יודע האם תהיה ב 8200, בחיל האויר , בחיל הים או בחיל קשר. 
ו-3 שנים לפני שאתה בכלל מגיע לשלב שאתה מתחיל לעבוד. 

חתימה נוספת... בערך באמצע השירות שולחים אותך למיונים לקצונה, גם פה המפקד הישיר מספר לך שאם מזמנים אותך אתה חייב ללכת, אי אפשר לסרב לפי השיחה עם הפסיכולוג במיונים (זה שמראה לך תמונות של ילד עצוב עם כינור). 

באמצע כל המבחנים והמיונים.. מחתימים אותך שוב על הארכת שירות במידה והצבא ירצה. 

 

בגיל 21.. פתאום המפקד הישיר מוציא סיכום ראיון והוא מסכם שאין חייל סדיר שיאייש את התקן שלך והוא מבקש להפעיל את השנה קבע שחתמת בגיל 18. 
לקראת סוף שנת הקבע, מבטיחים לך הרים וגבעות בסיכומי ראיון... כולם בסגנון שכתוב בתגובה למעלה. 
מבטיחים לך לימודים על חשבון הצבא ,  יבנו לך אופק שירות שכולל כל טוב. 
מספרים לך סיפורים יפים .. 

מזל שבדיוק קיבלתי את האישור שהתקבלתי לטכניון שזרקתי את כל סיכומי הראיונות האלה לפח.. 

 

מבחינת הזיכרון שלי .. הכריחו אותי לעשות את שנת הקבע שלי, אני לא זוכר בכלל שהייתה לי אופציה פה 

עריכה אחרונה על ידי korola
×
×
  • תוכן חדש...