Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: הסטוריה קצרה של המוניות הארוכות במדינת ישראל


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 1050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני זוכר בתור ילד בשנות התשעים את ה-W123 הארוכות, ה-W124 (ששרדו עד תחילת 2008) ואת האופל אומגה הארוכות.

בתקופת הצבא (השתחררתי ב-2008) היה אפשר לראות עדין מוניות W123 ו-W124 בשטחים - אבל בשנים האחרונות כבר לא בהם שם - אבל נתקלתי במוניות פלסטינאיות עם 7 מושבים של דאצ'יה.

 

בארץ המוניות ל-7 נוסעים בשנים האחרונות הם בעיקר מרצדס וי קלאס, פולקוואגן קראוול/מולטיואן וסאנגיונג רודיוס.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 17 שעות, amosbmw כתב:

אני זוכר בתור ילד שהגעתי לארץ לביקורים כל שנה, אהבתי לנסוע לנתב"ג עם המרצדס W123 אבל התבאסתי לשבת על המושבים המתקפלים בשורה האמצעית.

 

לשאלתו של דניאל, אני זוכר מוניות טרנזיט בשנות ה80, אבל בעיקר במזרח ירושלים.

כאמור, נסעתי אינסוף פעמים במוניות האלה, ששיממשו כמוניות שירות בתוך חיפה או בקוים שהגיעו מכפרי בדרוזים בכרמל, ויותר צאוחר - הסעות לעבודה. דווקא העדפתי את המושב המתקפל, שהיה יותר רחב מהאחורי.

 

כניסת הואנים כמוניות שירות בשנות השמונים היתה שדרוג רציני לנוסעים.

 

חוץ מזה, התמונות מזכירות עוד דברים שהשתנו, כמו "מוניות אביב" שבהן יכולת לנסוע בין חיפה לת"א, וגם לשלוח חבילות (והיה גם "אגד חבילות"), ורכבי ה"אשכול" לתיירים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא הגיע לתחנת מוניות שירות מהדר בחיפה לקריות, בתחתית רחוב הנביאים, וגילה שממתינה מונית שירות W123 ריקה ויש מקום ליד הנהג - לא יודע אושר אמיתי מהו.....

  • אהבתי 2

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סקירה ונוסטלגיה, תודה.

 

מונית הצ׳קר זכורה לי במיוחד כי זו הייתה פעם ראשונה שחויתי נסיעה ברכב אוטומטי.

ילד בן 6-7 שהתלהב מגיר אוטומט :-)

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין איך זה השתלם כלכלית להחזיק ספינה אמריקאית טוחנת דלק בתור מונית.

 

לפני 22 שעות, sperial כתב:

כניסת הואנים כמוניות שירות בשנות השמונים היתה שדרוג רציני לנוסעים.

 

עם טרנזיט - אולי, עם מיצובישי L300 - ממש לא.

 

הסתובבו פה מוניות שירות כאלה בשנות ה90 בכמויות, אני עוד זוכר איזה דוחק היה בפנים, ואיך היה צריך להתכופף כדי לצאת משם.

 

פלוס השרפרף פלסטיק הזה כדי להכניס עוד נוסע, כשכל המושבים תפוסים. מעניין אם זה עדיין קיים.

 

image.png.fdb51ec9667ac03b0acc53303825f368.png

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר הדלק היה נמוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vadim6385 כתב:

שרפרף פלסטיק הזה כדי להכניס עוד נוסע, כשכל המושבים תפוסים. מעניין אם זה עדיין קיים.

וואו, איזה זיכרון! יפה, שכחתי מזה לגמרי.

נגיד את זה בעדינות, אני לא מחבב את מלכודות המוות האלה של מיצובישי. אמנם זריזות יחסית אבל האמינות לא הייתה יוצאת דופן ומבחינת בטיחות - שלא נדע.

 

תודה ליוחאי, מרתק כרגיל.

 

יש לי זיכרון מאוד מעומעם של ה-w123, איזה תייר שהגיע לארץ באמצע שנות השמונים שכר אחת כזו וטייל בכל חור בארץ - מדי פעם הצטרפנו אליו והלכנו לאיבוד בכל וריאציה אפשרית כולל 3 סיבובים עד שמצליחים להיכנס לשכונה. :-)

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על עוד כתבה מעניינית כמו תמיד.

מוניות 403 ובמיוחד 404 היו נפוצות יותר מW114 לדעתי.

אני חושב שהפריצה של מרצדס בשוק המוניות הגיעה במיוחד מהשפעת הגדה שם הייתה שליטה מוחלטת של מרצדס בשוק המוניות והמשאיות (אבל במפתיע לא באוטובוסים).

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@vadim6385 אני באמת לא זוכר את הדגמים, דומני טרנספורטר ודומני מרצדס ויטו (אבל אל תתפוס אותי במילה, זה זכרון קלוש מאד) ששימשו את "קוי הגליל" בשנות ה-90 היו עדיפים בסדרי גודל על פני הסדאנים הארוכים של שנות ה-70 והשמונים. חייב לומר שיש לי איזה חלון של 10-12 שנים, נניח מ-1982 עד 1993 או משהו כזה שבהן מיעטתי לנסוע במוניות שירות, ואני לא זוכר את לו"ז ההחלפה, אבל הואנים האלה היו הרבה יותר נוחים הן לכניסה ויציאה והן לישיבה מהמוניות הצפופות שכל אימת שנוסע רצה לצאת היית צריך לצאת ולפנות לו מעבר, או, מקרה הטוב, להתכופף בספסל האמצעי המתקפל. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונית הארוכה של פיאט, הייתה "פיאט 2300" ובזמנו טיפלתי בהן הרבה.

אחת כזאת הייתה גם כרכב האירוח של התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

image.thumb.png.2f4bc7cdea47d8fb37aadfb245218eb1.png

 

image.png.d344ab8b0ad9d34dddbbf4983908f808.png

 

 

בברכה  -  רפי לין

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי ויקיפדיה, ה2300 היתה עם הספק של 117 כ"ס וגירסת הS עם 150 כ"ס.

הפרסומאי התרשל בעבודתו.

טוב שהוא לא כתב "מחיר גבוה. איכות נמוכה".

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"כוח-סוס" בשנות הששים במודעות היה פחות חלוקה של נפח המנוע ב-100 ולא ייצג כלום.

 

המנוע היה בעל הספק לא רע לתקופה:

 

117 כ"ס לגירסה עם קרבורטור יחיד (שסביר להניח שזה מה ששווק כאן)

ו-150 כ"ס מכובדים מאד בגירסה ה-S בה היה קרבורטור כפול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, sperial כתב:

@vadim6385 אני באמת לא זוכר את הדגמים, דומני טרנספורטר ודומני מרצדס ויטו (אבל אל תתפוס אותי במילה, זה זכרון קלוש מאד) ששימשו את "קוי הגליל" בשנות ה-90

 

טרנספורטר וטרנזיט. הויטו נכנס סביב 1997

  • אהבתי 1

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה זכור לי שהיה גם W123 שש דלתות, אבל אולי אני טועה.

בתור ילד בלוד אלו היו כל המוניות, כמובן נהוגות על ידי נהגים פלסטינים מהשטחים שאיישו את קווי השירות לתל אביב, רמלה וראשון עד כניסת הטרנזיטים בתחילת שנות התשעים.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1050 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...