Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה רכב חשמלי עולה יותר מרכב "רגיל"?


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כי הייקפי הייצור עדיין לא מספיק גדולים. 
 
אם אתה לוקח רכב במזין נפוץ כזה שמייצרים 5 מיליון מאותו דגם, עלות הפיתוח ועלות הקמת פס ייצור מתחלקת ל 5 מיליון יחידות. 
 
אם ייצרת רק 100 או 200  אלף יחידות והכל אצלך ייחודי, מחיר כל יחידה צריך להיות יותר יקר כדי לכסות את העלויות הראשוניות וגם להיות רווחי. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור הוא עלות הסוללה. 

'אצבע מול הרוח' - חצי מעלות הייצור זה כל הרכב והחצי השני זה עלות הסוללה. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור הוא עלות הסוללה
זה מתקשר לתשובה שלי, זה עדיין לא מוצר המוני שמיוצר בעשרות מיליונים בשנה. 
 
אפשר להנוח שעם הזמן יותר יצרנים יתחילו לייצר סולחות, הטכנולוגיות יהפכו לזולות יותר ומחיר של הסוללות יירד. 
 
 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

הסיפור הוא עלות הסוללה. 

'אצבע מול הרוח' - חצי מעלות הייצור זה כל הרכב והחצי השני זה עלות הסוללה. 

יש לך מקור לנתונים?
הסוללה אכן יקרה, והייקור הגיוני ברכבים היברידיים/פלאג אין, שמשתמשים בשני טכנולוגיות הנעה.
לעומת זאת, ברכב חשמלי 100% עלות הסוללה מתקזזת בחלקה עם הפחתת עלויות ייצור הדרושות לפיתוח והתקנת מנועי בנזין  - מאוד פשוט לפתח מנוע חשמלי, בניגוד לפיתוח יקר של מנועים מוגדשים, כמו כן אין צורך בגיר, אין צורך במערכת קירור ואין צורך בפתרונות להפחתת זיהום.
וזה עוד מבלי להתייחס שמחיר רכב חשמלי זוכה להטבות מיסוי גבוהות שהיו אמורים לתת לו מחיר תחרותי.

לי אישית זה לא מובן, אולי ההסבר נעוץ בעניין כיסוי עלויות מו"פ וייצור כפול יקרות שהיצרן נושא בהם בשלב הביניים (מפתח ומשווק גם פסי ייצור לרכב המונע בדלקים וגם חשמליים)

 

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, me5000 כתב:

טסלה לא עולה יותר מקורולה? 

טסלה מודל 3 וקורולה לא ברות השוואה, הטסלה גדולה יותר ומראש מכוונת לקטגוריה גבוהה יותר.
עם בסיס גלגלים של 2.87 מטר, אאולי יותר נכון להשוות אותה לקאמרי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, דור-- כתב:

טסלה מודל 3 וקורולה לא ברות השוואה, הטסלה גדולה יותר ומראש מכוונת לקטגוריה גבוהה יותר.
עם בסיס גלגלים של 2.87 מטר, אאולי יותר נכון להשוות אותה לקאמרי...

היא גם לא ענקית 

אפשר לקנות SUV יותר גדול מהמודל 3 בפחות כסף

בקיצור היא דפנטלי עולה יותר 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, me5000 כתב:

היא גם לא ענקית 

אפשר לקנות SUV יותר גדול מהמודל 3 בפחות כסף

בקיצור היא דפנטלי עולה יותר 

הערתי רק להשוואה לקורולה, אבל אין ספק שהיא עולה יותר, בפרט אם תנטרל את הטבת המיסוי המשמעותית של רכב חשמלי, ותשווה עלות לפני מיסים של טסלה מול מאזדה 6 למשל.

עריכה אחרונה על ידי דור--
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, me5000 כתב:

טסלה לא עולה יותר מקורולה? 

 

קורולה לא, אבל אם תשווה מודל 3 לקאמרי, שהיא באותה קטגוריה, ההבדל במחיר כבר לא גבוה עד כדי זניח

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, vadim6385 כתב:

 

קורולה לא, אבל אם תשווה מודל 3 לקאמרי, שהיא באותה קטגוריה, ההבדל במחיר כבר לא גבוה.

בוא נתלכלך קצת במספרים:
קאמרי בסיסית עולה החל מ 184K
מודל 3 עולה החל מ 186K
על פניו לא הבדל משמעותי, אבל:
שיעור מס הקנייה על קאמרי היברידית הוא 45% + מע"מ, ושל מודל 3 חשמלית הוא 10% + מע"מ.

אם תחלץ לאחור את הערך של הרכב ללא מיסים, תגיע לזה שקאמרי היברידית עולה  109K, ומודל 3 עולה  145K.
הבדל משמעותי.
(בפרט שהקאמרי משלבת הנעת חשמל ובנזין ומורכבת ויקרה יותר לייצור)

עריכה אחרונה על ידי דור--
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, me5000 כתב:

טסלה לא עולה יותר מקורולה? 

 

היא עולה יותר, כן. מה בדיוק הנקודה שלך? גם לאון קופרה עולה יותר מקורולה, וקופרה לא חשמלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1067 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...