Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מאפסים מנורת מנוע כתומה ללא סורק/מוסך - פורד פוקוס 2009


liron021
שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן!

יש לי פורד פוקוס 2009. היום הכשילו אותי טסט. פסלו אותי אוטומטית בגלל מנורת מנוע כתומה דולקת. אפילו לא עשו לי בדיקת זיהום אויר. ישר הכשילו אותי. 

כל השאר היה מצויין. לפני שנה כשהנורה נדלקה, חיברתי במוסך סורק רכב והתקלה היתה אינג'קטור מספר 2 (כנאה זקוק לניקוי). המכונאי שם לי תוסף דלק לניקוי אינג'קטורים וכיבה לי את הנורה. הוא אמר שהיא תידלק שוב עד שהחומר יתחיל לעבוד והוא אמר לי לחזור אליו שיכבה את הנורה הכתומה שוב.

עברה כבר שנה ולא חזרתי למוסך מאז כי עברתי לעיר אחרת. והמוסך ליד הבית שלי רוצה 150 שקל בשביל לכבות את הנורה.

למה זה כזה יקר???? כולה דקה עבודה. אני לא מבין את הקטע הזה.

בכל מקרה, איך ניתן לאפס לבד את הנורה המעצבנת הזאת? 

הטריק של היוטיוב עם הלחיצה במקביל על דוושת הגז והברקס לא עבד אצלי.

השאלה שלי: האם ניתוק המצבר ל-24 שעות יעזור? 

אפילו אם היא תיכבה רק לשעה אחת זה יספיק לי בשביל הטסט.

האוטו תקין לחלוטין ומתוחזק היטב! הוא אמור לעבור טסט בקלות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין טריק קסם. אם מחשב הרכב שומר את הנורה - תצטרך סורק כדי לאפס אותה.

 

ממליץ לקנות סורק איכותי בעל יכולת כזו - השקעה טובה לטווח ארוך.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה! 

כן, חשבתי לקנות כזה באמת שיהיה לי אחד. לך יש כזה? כמה זה צריך לעלות? זה קורא וגם מאפס תקלות?

אתמול ניתקתי את המצבר לשעה אחת. אבל זה לא עזר. הנורית עדיין דולקת מהשנייה הראשונה שפותחים סוויץ. אני חושב לעצמי אולי 24 שעות ניתוק יעשו את העבודה.  האם מישהו יודע לאמר לי אם זה יעזור?

 

אגב, המוסכניק אמר לי שניתוק מצבר לא יעזור והוא גם הפחיד אותי ואמר: שניתוק מצבר יכול לעשות נזק חמור למחשב הרכב!!

ניתוק מצבר באמת מסוכן למחשב הרכב או שהוא סתם מערבב אותי?

לפני 2 דקות, TDI כתב:

מאיזה אזור אתה?

אני מכפר סבא. שכונת הדרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יששששששש!!!!!!! הצלחתי לכבות את הנורה המעצבנת הזאת שכבר שנה דולקת לי!

לא צריך מוסך, ולא צריך סורק תקלות במאות שקלים ולא צריך לנתק מצבר לכמה שעות.

צריך רק אפליקציה חינמית באנדרואיד בשם Torque lite + רכיב OBDII (שעולה כמה שקלים ב-EBAY).

אני השתמשתי ברכיב ENGIE שקניתי בזמנו ב-50 שקלים.

חיברתי אותו לשקע (מתחת להגה ברוב הרכבים) כשהרכב כבוי. מתחברים עם הבלותוס' של הסלולרי, נכנסים לאפליקציה (מוודאים שרשום בצד שמאל למעלה Connected to ECU OK. לוחצים על "הגדרות" > Fault Codes...> ואז יש אפשרות או להציג את התקלות או "לנקות"

את התקלות Clear logged faults, לחיצה על OK ופוףף הנורה הכתומה נכבית!! 🤩

 

היה לי חשוב לכתוב את זה כי אולי זה יעזור למישהו בעתיד...

לפני 32 דקות, trademark כתב:

למה לא לטפל בבעיה שגורמת לנורה להדלק?

אם הרכב מתריע שיש בעיה אז כנראה שיש בעיה.

זה שתכבה את הנורה לשעה זה לא פתרון לתקלה ברכב.

טיפלתי בבעיה. ע"י תוספי דלק לניקוי המערכת והאינג'קטורים. הרכב נוסע חלק לאחר שימוש בתוספים האלו אבל הנורה עדיין "זוכרת" את התקלה ונשראת דלוקה. צריך לאפס אותה. הבעיה שמוסכים רוצים 150 שקל בשביל לחבר שנייה אחת את המחשב שלהם ולאפס את הנורה. רציתי להמנע מלשלם 150 שקל עבור דקה עבודה. אני באמת לא מבין למה זה כל כך יקר. והמוסכניק עוד אומר לי: "150 שקל זה זול!! תלך למוסך מורשה של פורד וייקחו לך 300 שקל!! אמרתי לו תודה רבה ושלום. חפש לך פראייר אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, TDI כתב:

מה שיש לך זה סורק תקלות, (גם אם בסיסי) וזה בדיוק מה שהייתי עושה אילו היינו נפגשים...

זה סורק תקלות של אנג'י. קניתי לפני שנתיים. מאז האפליקציה שלהם פשטה רגל או משהו (כי היא היתה ז בל של אפליקציה. יותר פרסומית מאשר שימושית ומקצועית). אבל אפשר להשתמש עם אפליקציות אחרות שיש בשוק. תוך שניות והנורה התאפסה.

סתם ניסיתי ופתאום הצלחתי... איזה כיף. תודה בכל מקרה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

OBD2 הוא interface סטנדרטי בכל הרכבים כיום בעולם, לכן לא מפתיע שזה עבד לך. אנג׳י עובד על אותו בסיס וכל קורא פשוט יעשה את העבודה, כפי שציינת. 

 

בכל אופן, העיקר שנפתר. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...