Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר על כשל במנוע רנו 1.2TCe עלה במדור מאמרי משתמשים


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז נסכם, תקנו אותי אם אני טועה
1.6 טורבו - לא אמינים (156 כ"ס)
1.2 טורבו לא אמינים.
דיזל - משאבות אוריאה.
מה נשאר? ה0.9?
מה הבעיה עם הדיזלים?

1. משאבת אוריאה זה לא מנוע.
2. הבעיה ככל הידוע נפתרה.
3. לא מוכרות עד כה בעיות סדרתיות בדיזלים יורו 6 החדשים של רנו, הן במנועים והן במערכות ההיקפיות (אוריאה וכו׳), לפחות בינתיים.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 41 דקות, איציק נ. כתב:

בוא אני אסכם לך את זה:
1. אין שום מידע אמינות על הדגמים שאתה מביא כאן לפני 37 שנים וזה גם לא רלוונטי ל 2020 (תמשיך לקרוא ותבין למה).

2. אם זה היה אמין, היו ממשיכים לייצר בכמויות המוניות לכל דגם אחר שיוצא מיפן. זה לא קרה. היפאנים מאוד שמרנים ואם זה לא מצליח זה נעלם. וזה נעלם.

3. הבעיה כאן היא לא רק טורבו או לא טורבו, אלא תקני זיהום האויר.

 

כל התמונות והברושורים מאוד יפים (לאותה תקופה), במבחן הזמן (יורו 6 או אפילו יורו 5) המנועים הללו בקונפיגורציה שהוצגו אז - לא היו שורדים שבוע.
כל הדוגמאות שמביאים כאן על מכוניות מוצלחות עם טורבו לפני 2-3 עשורים - לא רלוונטי.


תקני זיהום האויר החדשים הרגו את המנועי בנזין, וזה בא לידי ביטוי במנועים שעובדים ברמת קיצון דימיונית יחסית למה שמוכר משנות ה 80 או ה 90.

 

הרשה לי להרחיב את אופקיך במידע שמן הסתם אינך מודע לו :

היצרנים היפאניים שילבו מנועי טורבו במנועים קטנים ובינוניים בשנות ה-80 המוקדמות אבל המשיכו בכך עוד עשרות שנים, בייחוד במכוניות מיקרו, אבל ממש לא רק. זה ממש לא נעלם כפי שסברת. 

זה שלא יובא לארץ ולא ראית במו עיניך אינו שולל את קיומם והצלחתם בשוק היפאני התובעני. 

 

ושוב מצרף שלל צילומים מהשנים 2002, 2010, 2014 של דגמי טורבו  יפאניים מהיצרנים :

דייהטסו, הונדה, מיצובישי, מאזדה, ניסן. 

 

 

IMG_20200927_131515.jpg

IMG_20200927_131507.jpg

IMG_20200927_131434.jpg

IMG_20200927_131414.jpg

IMG_20200927_131352.jpg

IMG_20200927_131334.jpg

IMG_20200927_131230.jpg

IMG_20200927_131212.jpg

IMG_20200927_131121.jpg

IMG_20200927_131053.jpg

IMG_20200927_130502.jpg

IMG_20200927_130404.jpg

IMG_20200927_130242.jpg

IMG_20200927_130228.jpg

IMG_20200927_130205.jpg

IMG_20200927_130517.jpg

IMG_20200927_131036.jpg

IMG_20200927_131713.jpg

IMG_20200927_131754.jpg

IMG_20200927_131806.jpg

IMG_20200927_131853.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מאוד.

 

חבר שלי התלונן באחת השיחות שלנו לאחרונה, ורגע לפני ששם את הקליאו 15 שלו בטרייד שהחשיב לו את האוטו בחצי מהמחיר שהוא שווה (על הנייר כמובן), שהרכב שלו שורף שמן בצורה חריגה. (החשיבו לו את הרכב ב22K).

 

אני לתומי הצעתי לו לבדוק נזילות, לא ציפיתי שהבעיה כ"כ רצינית. 

 

הקש ששבר את גבו לעומת זאת, היה בעיה בגיר (במחשב הגיר יותר נכון). 

 

הוא פשוט מאס ברכב, נכנס לסוכנות סוזוקי, וביקש מהם לקחת מידיו את הנבלה הסרוחה. הוא קנה באלנו חדשה.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, orankohn כתב:

 

הרשה לי להרחיב את אופקיך במידע שמן הסתם אינך מודע לו :

היצרנים היפאניים שילבו מנועי טורבו במנועים קטנים ובינוניים בשנות ה-80 המוקדמות אבל המשיכו בכך עוד עשרות שנים, בייחוד במכוניות מיקרו, אבל ממש לא רק. זה ממש לא נעלם כפי שסברת. 

זה שלא יובא לארץ ולא ראית במו עיניך אינו שולל את קיומם והצלחתם בשוק היפאני התובעני. 

 

ושוב מצרף שלל צילומים מהשנים 2002, 2010, 2014 של דגמי טורבו  יפאניים מהיצרנים :

דייהטסו, הונדה, מיצובישי, מאזדה, ניסן. 


אתה ממשיך להביא דוגמאות איזוטריות וקיקיוניות לגירסאות שיועדו בעיקר לשוק היפאני (תקרא קצת על KEI CAR ותבין) ואינן מעידות דבר על אמינות, תקני זיהום אויר או כל דבר אחר שאנחנו דנים עליו בשירשור.
זה שטורבו קיים בעולם הרכב כבר 4 עשורים, לא חדש לאף אחד.

אנחנו מדברים כאן על מכוניות בייצור סדרתי שמשווקות לא במדינה ספציפית אחת או לשוק אחד, אלא על כמה וכמה יבשות (עשרות מדינות אם לא יותר) - וצריכות לעמוד בתקני זיהום אויר סופר-מחמירים (ולא במכוניות שמיועדות לשוק ספציפי אחד עם רשימת דרישות מובנות מהממשלה).
 

גם עם היצרנים היפאניים - כל העניין הוא במגמת שינוי מתמדת. הם מאוד שמרניים, חלקם חסרי תקציב בשביל לפתח מנוע טורבו שישרת את כל ליין הדגמים שלהם מקצה לקצה, אז או שמשקיעים בפיתוח של המנועים הקיימים או שמחביאים את השרץ ונותנים לו מנוע אטמוספרי קטן יותר (ולעיתים משתמשים גם בתקינה פחות מחמירה ומקווים שזה יעבור).
נכון להיום הונדה וסוזוקי כבר הכניסו מנועי טורבו להיצע הדגמים (גם בישראל), אבל היצרניות הלא פחות חזקות מהן (מאזדה, מיצובישי, סובארו) מציעות ב 99% מהמקרים רק מנועים אטמוספריים בכל קשת דגמי ה"לחם והחמאה" שלהם, בכל העולם. 

 

כל מה שידעו המהנדסים, והיה רשום בספרים כבר 30-40 שנה, לא היה קשור ליורו-5 או יורו-6. כולם חשבו שהם יודעים הכל אבל ברגע שהגיע הרגע ונקבעו התקנות להפחתת זיהום האויר, הבינו כולם שהם צריכים לחזור לספסל הלימודים, לשכוח חלק ממה שהיה רשום בספרים, ולהבין שיש תיאוריה לחוד ומציאות לחוד, והמציאות הזו היא לעיתים קשה מאוד כי תכל'ס אף אחד לא התנסה בה קודם לכן ואין ברירה אלא ללמוד תוך כדי תנועה.

בסה"כ הכללי, אני לא הייתי מפחד מרכב שאני מכיר את הבעיות שלו טרם הרכישה - מבחינתי זו הוצאה *חד פעמית* ונגמר הסיפור. אם משקללים מחיר רכישה נמוך ביחס למתחרות אחרות, זה הופך את הסיפור לבלתי מורגש.
אם החלפה של רצועת טיימינג פותרת לי את הבעיה "for good" - אין לי בעיה לרכוש ולתקן מבעוד מועד. כנ"ל לגבי מיכלי אוריאה (שהמחיר שלהם כבר ירד, היבואן כן מחליף לא מעט במסגרת אחריות - כך שאין פה איזה ISSUE דרמטי כמו שמנסים להציג. זו תקלה יחסית פשוטה, אומנם מעט יקרה, אבל המחיר בצניחה ולא רחוק היום שימצאו גם לזה פתרון עוד יותר זול). ביחס לערימות הרכיבים שיש היום במכוניות, למניעת זיהום אויר, זה שטויות.
לא קיים שום רכב בעולם, ברמת טכנולוגיה של יורו 6 ומעלה, שהוא חסין מכל בעיה באשר היא. לכולם יש תקלות (לא רק במערכות זיהום אויר או מנוע) ואין יצרן שכולו שלמות.

יותר מטריד זה מקרים יותר קשים שאין אפשרות לתקן ע"י החלפה של חלק (פשוטה יחסית).
ב 1.2TCe ברור שחלק גדול מהמנועים הללו הולך לקראת החלפה עקב צריכת שמן מאוד גבוהה - וזה מטריד יותר כי אין לך הרבה מה לעשות.

 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבאתי כאן מוקדם יותר מאמר נוסף על בעיית צריכת שמן חריגה במנועי סובארו מסדרת FB - מנועים הרבה פחות מתוחכמים ממנועי הטורבו הזרקה ישירה המודרניים: 

מנוע FB16/20/25 של סובארו - כשל בתכנון טבעות אטימה שגרם לצריכת שמן חריגה במנועים שיוצרו בין 2011 - 2014 https://carsforum.co.il/articles.html/מנוע-fb162025-של-סובארו-צריכת-שמן-חריגה-במנועים-ששווק-בין-2011-2014-r47

 

גם כאן, סובארו פיתחו את סדרת המנועים FB כמנועי Eco Freindly ותכננו טבעות אטימה עם ציפוי מיוחד שמטרתו להוריד חיכוך של החלקים הנעים במנוע, אך טבעות גרמו לחוסר אטימה וצריכת שמן חריגה שהצריכה החלפת מנועים במקרים רבים. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב לנושא היום ראיתי סדרת סרטונים שמסקרים מנועים שונים ופשוט נחרדתי בנוגע לטמטום שתקני הEURO 5-6 מכריכים יצרנים לעשות.
לבוכנות המנוע יש חצאית שתפקידה "ליישר" את כיוון התנועה של הבוכנה ובכך לצמצם "משחק" שלה בצילינדר בהתאם לכך לצמצם את השחיקה של הצילינדרים והטבעות.
במנועים מותאמים לEURO6-5 פשוט מקצרים את החצאיות הללות כדי להפחית את המשקל של הבוכנה מה שמצמצם חיכוך והתנגדויות אך מפחית באופן ישיר את אורך חיי המנוע.

מה שמעניין אותי זה גם איך היצרנים מהמזרח ומערב מצליחים לעמוד בתקני היורו עם מנועים אטמוספריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, orankohn כתב:

גם אני חשבתי על מכלול הטורבו וצמצום נפח המנוע כסיבה אפשרית לירידת האמינות אבל זה לא נראה לי. כבר לפני 30-40 שנה חברות כמו וולבו וסאאב פיתחו מנועים קטנים יחסית עם טורבו שהוכחו כאמינים ושורדים היטב. זו לא טכנולוגיה חדשנית. חברות יפאניות השתמשו לפני כ- 40 שנה במנועי טורבו קטנטנים באופן מוצלח. 

לדעתי מדובר בתהליך פיתוח מוצר ובחינה פגום. 

 

טורבו הזרקה ישירה מודרני, זה אופרה אחרת לגמרי מטורבו הזרקה עקיפה של לפני 30-40 שנה.

גם התגובתיות של מנוע טורבו מודרני שונה בתכלית.

במנוע טורבו משנות ה 80 היית לוחץ גז ומחכה שהמגדש יואיל בטובו להסתובב ואז היית מקבל בעיטה.

כמו שחזרו כאן מספר פעמים בשרשור, המירוץ אחר העמידה בתקני זיהום האויר

מותח את המנועים לרמות מטורפות.

 

עריכה אחרונה על ידי teyal
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, orankohn כתב:

 

הרשה לי להרחיב את אופקיך במידע שמן הסתם אינך מודע לו :

היצרנים היפאניים שילבו מנועי טורבו במנועים קטנים ובינוניים בשנות ה-80 המוקדמות אבל המשיכו בכך עוד עשרות שנים, בייחוד במכוניות מיקרו, אבל ממש לא רק. זה ממש לא נעלם כפי שסברת. 

זה שלא יובא לארץ ולא ראית במו עיניך אינו שולל את קיומם והצלחתם בשוק היפאני התובעני. 

 

ושוב מצרף שלל צילומים מהשנים 2002, 2010, 2014 של דגמי טורבו  יפאניים מהיצרנים :

דייהטסו, הונדה, מיצובישי, מאזדה, ניסן. 

 

 

IMG_20200927_131515.jpg

IMG_20200927_131507.jpg

IMG_20200927_131434.jpg

IMG_20200927_131414.jpg

IMG_20200927_131352.jpg

IMG_20200927_131334.jpg

IMG_20200927_131230.jpg

IMG_20200927_131212.jpg

IMG_20200927_131121.jpg

IMG_20200927_131053.jpg

IMG_20200927_130502.jpg

IMG_20200927_130404.jpg

IMG_20200927_130242.jpg

IMG_20200927_130228.jpg

IMG_20200927_130205.jpg

IMG_20200927_130517.jpg

IMG_20200927_131036.jpg

IMG_20200927_131713.jpg

IMG_20200927_131754.jpg

IMG_20200927_131806.jpg

IMG_20200927_131853.jpg

עשית עבודה, יפה מאוד. ורק להזכיר היה כאן בארץ גם שרייד עם מנוע 1.3 טורבו, אפילו שלושה צילינדרים היו לו לזכרוני, אם כי בענין הזה אני מעט פחות בטוח. אז נכון שזה רחוק מעט, אבל זוכר מכוניות כאלו, זוכר גם מנוע כזה של שרייד אטמוספרי באינוצ'נטי שהיה לי לפני כך וכך וכך שנים. מנוע נהדר זה היה וככל שאני זוכר נטול בעיות לחלוטין. אבל ככה גם הפיורטק האטמוספרי ב 208 שנמכרה אצלנו עם 130 ועוד קצת K ק"מ ורקורד אמינות של יאריס ישתבח שמה. אז מה אני כבר מבין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאראד טורבו של שנות ה 80 היתה אכן משולשת צילינדרים, אבל עם מנוע 900 לא 1.3

היתה גם סובארו XT טורבו.

אבל כפי שכתבתי, אין לעשות קישור בין המכוניות האלו והטכנולוגיה העתיקה שלהן

לבין רכבי הטורבו צנומי הנפח של היום. אין שום קשר ושום רלוונטיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 1274 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...