Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כוח מנוע בגרמניות ישנות


 שיתוף
עוקבים 12

Recommended Posts

היי!

קראתי כמה מודעות על רכבים ישנים באתר יד 2, וצדה את עיני תופעה מעניינת:

רכבים רבים יוצרו עם מנועי 1900 סמ"ק, אבל עם כח סוס מזערי.. לדוגמא: פולו 2001 ידני דיזל- 1.9 ו-64 כ"ס בלבד..

סיאט טולדו 2003 עם 68 כ"ס ומנוע 1.9.. מישהו יכול לומר איך זה מסתדר? הרי לכאורה 1.9 צריך מינמום 100 כ"ס, תקנו אם אני טועה..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו בקורולה 2004 מנוע 1.6 דיזל ללא טורבו...

זמינות הכוח פחותה בהרבה..

לפני 8 דקות, shugiflex כתב:

כנראה מנוע דיזל ללא טורבו.

מעניין שגם בחלק מהסקודות פאביה דיזל יש רק 70 כ"ס אבל כן יש טורבו!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אופייני למנועי דיזל ישנים טרום עידן המסילה המשותפת והטורבו (בעיקר הטורבו).

יש עוד לא מעט דוגמאות כאלו, החל מטנדרים ישנים (היילקס משנות ה-90 למשל, 2.4 דיזל עם 90 כ"ס), טנדרונים (ברלינגו 1.9 דיזל גם עם משהו כמו 70 כ"ס) .

מנועי דיזל האלו נבנו בעיקר לשרידות יוצאת דופן וחסכון בדלק לעומת גירסאות הבנזין אבל ההקרבה בביצועים היתה גדולה מאוד.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמה מובהקת היא Audi A4 B8 שלרוב נמכרת בארץ ביד2 עם מנוע 1,800 סמ"ק שמספק 120 כ"ס בלבד. תהיה בטוח שאאודי יכולה לייצר יותר מזה, אז מדוע לא? 

 

להבנתי, הדגם הזה שווק עם המנוע הזה מכמה סיבות:

1. יש מקומות בעולם (בעיקר באירופה) שמשלמים קנס על פליטת מזהמים, מה שמוריד את הקנס הזה.

2. הורדת מחיר הביטוח. באירופה, למשל, מחיר הביטוח מחושב לפי הכוח שמפיק הרכב.

3. הצעת גרסה זולה יותר לדגם.

 

עריכה אחרונה על ידי Fraysa
  • אהבתי 1

VW Golf 1.4TSI Comfortline 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

הסיבה ה3 שרשמת.

המנוע הספציפי הזה שווק במקביל עם 120 כ"ס או 160 כ"ס (ואח"כ 170) בהבדל של כמעט 30,000 ש"ח. 

השינוי היה תוכנה בלבד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרטין היקר. אל תגחך.

כוונתי היתה מדוע רכבים דומים נניח: פולו מול פאביה- הפאביה מצויידת ב 1.4 והפולו ב 1.9 והכ"ס אותו דבר?

האם הביצועים של הפולו יהיו יותר טובים בגלל ה 1.9?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אסביר לך למה הוא מגחך. זה כי אתה משווה תפוחים לשזיפים במקום תפוחים לתפוחים. באותה מידה אתה יכול לשאול איך זה לאמריקאיות משנות השבעים היו מנועים בנפח 6-7 ליטר שהוציאו בקושי 200 כ"ס. אז למה שמו מנוע 7 ליטר, יכלו לשים מנוע שני ליטר... זה נקרא אנכרוניזם. זה מה שהיה באותו זמן, וזה מה שידעו להוציא בתחילת שנות האלפיים ממנועי דיזל מיינסטרימיים קטנים. ולא רק בגרמניות. בשירותי הצבאי לפני כ-15 שנה נהגתי הרבה על קנגו דיזל שהיו לנו כמותו הרבה ביחידה, 65 כ"ס. לא זוכר אם זה היה עדיין 1.9 אטמוספרי או שכבר היה K9K 1.5 המפורסם. הרכב לא היה עגלה כלל ונסע סביר מאוד, מכל בחינה מעשית היה רכב מוצלח, שימושי ואהוב על "בעליו".

הפולו (וכנראה גם הטולדו שמנית) היא SDI אטמוספרית. יוצא לי לראות כאלה מדי פעם, הרכב הזה חתיכת גנרטור.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 דקות, קורן בן אשר כתב:

שירותי הצבאי לפני כ-15 שנה נהגתי הרבה על קנגו דיזל שהיו לנו כמותו הרבה ביחידה, 65 כ"ס. לא זוכר אם זה היה עדיין 1.9 אטמוספרי או שכבר היה K9K 1.5 המפורסם. הרכב לא היה עגלה כלל ונסע סביר מאוד, מכל בחינה מעשית היה רכב מוצלח, שימושי ואהוב על "בעליו".

אז בפועל היתה לקנגו שלך תפוקה של יותר מ-65 כ"ס.. נניח כמו 80 כ"ס בפועל.

כפי שציינתי אני נוהג על פאביה ספייס שעל "הנייר" היא 70 כ"ס, בפועל מרגישה לא פחות מ-90/100 לעניות דעתי.

בכל אופן תודה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא, היה לה בפועל 65 כ"ס על הנייר, שזה בטח סביבות 55 כ"ס בגלגלים אחרי שהאביזרים, המזגן, ותיבת ההילוכים גזרו את הקופון שלהם.

אתה מדבר על משהו אחר. אתה מרגיש שאפקטיבית ה-70 של הפאביה שלך הם כמו 100, וזה די נכון - כי ההספק אולי נמוך, אבל המומנט גבוה (פי 1.5-2 ביחס למשפחתית אטמוספרית 1.6 מאותו דור) ומתקבל בסל"ד נמוך. למנועי דיזל סל"ד מקסימלי די נמוך, הספק זה מומנט כפול סל"ד (עד כדי קבוע) אז די ברור למה ההספק המירבי נמוך. אבל זה הקטע, שבדיזל לא צריך לעלות בסל"ד. וכך אתה יכול לעלות לירושלים ב-2000 סל"ד בניחותא בזמן שהקורולה לידך נופחת את נשמתה. על הנייר יש לה 120 כ"ס, אבל כדי לנצל אותם היא צריכה להגיע ל-6000 סל"ד.

חזיר דיזל

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

torque=מומנט

horse power=הספק

 

הסרטון מסביר בצורה פשוטה וטובה. 

עריכה אחרונה על ידי ramik33
  • אהבתי 1
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, קורן בן אשר כתב:

בשירותי הצבאי לפני כ-15 שנה נהגתי הרבה על קנגו דיזל שהיו לנו כמותו הרבה ביחידה, 65 כ"ס. לא זוכר אם זה היה עדיין 1.9 אטמוספרי או שכבר היה K9K 1.5 המפורסם. הרכב לא היה עגלה כלל ונסע סביר מאוד, מכל בחינה מעשית היה רכב מוצלח, שימושי ואהוב על "בעליו".

65 כ"ס עם 1.9 זה בוודאות לא K9K.

הקנגו נמכרו עם המנוע הזה לרוב, כמה שזכור לי עד מתיחת הפנים הראשונה, שם הצטרף ה-K9K אבל בהספק נמוך יותר מזה שאתה מכיר אצלך בפלואנס.

אגב, כשהתחלתי את השירות הסדיר שלי עוד היה לנו כזה רכב יחידתי, עם מנוע 1.9 ו-65 כ"ס. מנוע פשוט ואמין.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...