Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מרגישה שיש לי פחד נהיגה ולא יודעת איך להתגבר על זה


עדידוש1234
שימו לב! השרשור הזה בן 1368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, עמית100 כתב:

פוסט מוזר

מעדיף לא לשבת ליד נהג עם חרדת נהיגה!

מה יעשה נהג חרדתי,במצב חירום?

לדוגמה! פגע בהולך רגל!

יקבל התקף חרדה ויברח?

 

ואתה בטוח איך תתנהג אם תפגע חו"ח במישהו?

 

כולנו משערים איך נתנהג או מאמינים שנתנהג בצורה מסויימת אבל האמת היא שאף אחד מאיתנו לא יכול להיות בטוח איך יתנהג בזמן אמת.

 

מעדיף לשבת ליד נהג שמודע למגבלות שלו מאשר ליד נהג שחושב שהוא אלוהים.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

עודף ביטחון עצמי זה לא טוב כמו חוסר ביטחון מוחלט. בנהיגה צריך להיות החלטי ולא להסס אבל להישאר זהיר וערני תמיד, ונהג שמודע למגבלות שלו לא יקח סיכונים מיותרים.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל דבר שיכול להוריד מהנהיגה את הסטרס יעזור - הטיפ להפעיל ווייז הוא נהדר, אני עושה את זה בעיקר בנסיעות ארוכות בדרכים שאני לא מכיר.

 

זה גם מראה לי את הדרך עוד לפני שהגעתי לקטע של הכביש. 

זה גם מוריד ממני את הניווט. 

וזה גם נותן לי חיוויים ודיווחים על המהירות, רכבים שעצרו בצד וכך הלאה. 

 

להכנס לרכב מראש במוד - רגוע. 

לנסוע רגוע, לא לעשות תנועות חדות אם לא צריך, לקחת את הזמן וגם אם נהגים נדחפים, חותכים לא להתרגש, לא להתעצבן - אז יקח עוד 5 דקות להגיע ליעד, לא קרה כלום וזאת הפואנטה בעצם. 

הידיעה שאני סה"כ נוסע במהירות נמוכה בתוך העיר ונמצא ברכב שמגן עליי - זה גם חלק מהרוגע. 

 

להפעיל מוזיקה כל עוד זה לא מפריע - ובווליום שלא מנתק מהסביבה - זה גם תורם לרוגע. 

 

ונכון שזה נשמע קצת מוזר אבל לפני כל נהיגה - לעבור דרך השירותים, להתרוקן, לשטוף פנים להתרענן - לא כיף להכנס מאחורי ההגה, להתקע בפקק ולהבין שהייתי צריך לעצור בשירותים לפני כן. 

 

אני באופן אישי נהנה מנהיגה - בעיקר מנהיגה מנהלתית רגועה, לראות את הדרך ולא לחשוב על היעד וגם להנות מהדרך. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 18 שעות, lanosforce כתב:

אני חי - מעולם לא קיבלתי על זה שום הערה מניידת\שוטר שנמצאים על הכבישים או על השוליים - אני בטח ובטח שלא נוסע על המסלול השמאלי ביותר. לקחתי לתשומת ליבי, תודה. 

זו עבירה שבקושי אוכפים בדומה לאיתות, אבל זה לא מבטל את החובה לאותת או לשמור על הימין.

אתן לך דוגמא, כשאתה נוסע לאט בנתיב האמצעי ואני מגיע מהימני במהירות גבוהה יותר - אני צריך לעבור 2 נתיבים כדי לעקוף אותך בצורה חוקית וזה יותר סיכון בשבילי, או שלחילופין גם אני עובר על החוק ופשוט עוקף אותך מימין ומסכן את שנינו.

אותו דבר במקרה שאני רוצה לעקוף רכב שנוסע לאט בימין, אתה משווה איתו מהירות בנתיב האמצעי ויוצר חסימה. אני צריך לעבור 2 נתיבים שמאלה ולחזור 2 נתיבים ימינה העקיפה, מה שמאריך את זמן העקיפה ויותר סיכון מיותר שהיה יכול להימנע.

הרבה יותר בטוח גם עבורך לנהוג בנתיב הימני ביותר (בבין עירוני, בתוך העיר אי אפשר לפעמים בגלל רכבים חונים וכו') כי ככה עוקפים אותך רק מכיוון אחד שיש לך יותר שדה ראייה בו.

מצטער על החפירה הטרחנית אבל זה משהו קריטי.

אם כולם היו נוהגים לפי החוק הבסיסי הזה היה הרבה יותר נעים על הכביש, לממהרים ולאיטיים כאחד.

זה לא שאני נוסע מהר במיוחד, נדיר שאני עובר את המהירות המותרת. פשוט זה מאד מעייף לנהוג בבלימות והאצות כשאי אפשר לשמור על מהירות אחידה ולעקוף בחופשיות בגלל שמישהו החליט לחסום את הנתיב האמצעי לעקיפות.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שציינתי - לקחתי לתשומת ליבי - לא דיברתי על הנושא הזה בהודעה האחרונה שלי אלא על כל דרך אחרת לשמור על רוגע נפשי וכן גם פיזי. 

 

תכלס אם לרגע שוב להתייחס לנקודה הזו - זה בד"כ קורה בשעות מאוד מאוחרות על כבישים פחות או יותר ריקים בהן אני חוזר הביתה אחרי 17-18 שעות עבודה רצופות (שזה גם לא חוקי אבל היי - כסף לא גודל על עצים ואני בחרתי להתפרנס ככה ואני לפחות מאוד מתוגמל על זה) - אבל שוב, מעולם לא הקדשתי לזה יתר מחשבה וכן - אתם צודקים כאן אז אני מיישר אתכם קו. 

 

האמת שאחד הדברים שהכי מטרידים אותי זה שנהיגה לאחר מספר שנים הופכת לסוג של אוטומט - למצבור של פעולות שמתבצעות על רמה אינסטינקטיבית - כאילו שרמזור אדום זה משהו שפשוט נקלט לי כבר בשדה ראיה ואני פשוט עוצר בקו העצירה או לפני הרכב שנמצא מלפניי וממשיך לנסוע ברגע שנהיה ירוק כי זה פשוט נקלט, בשדה הראיה שלי - ואז אחרי מספר קילומטרים שתכלס ראיתי איפה יש חנות פה או איזה רכבים נוסעים מסביבי על הכביש או תכנית רדיו שהאזנתי לה בדרך או פשוט מוזיקה בווליום שפוי - ואני קולט שפשוט הגעתי ליעד שלי ופשוט - נהגתי בצורה "אוטומטית" כי אני כבר מכיר את הדרך - זה מפחיד! 

 

וזאת אותה דרך שאני עושה כבר 13 שנה בוקר וערב - כאילו שהנהיגה לעבודה וחזרה הפכה לפעולה שמתבצעת בתת מודע. 

 

הדרך מהעבודה הביתה ומהבית לעבודה פשוט הפכה לסוג של חצץ בין הבית לעבודה שבה הראש שלי מתנקה לגמרי לפני שינוי הסביבה. 

 

מעניין לכמה אנשים זה קורה ואם אנשים שמים לב לזה בכלל. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני הולך לעבודה ברגל עם אזניות וזה בדיוק אותו הדבר אצלי. לא שם לב לדרך עד שפתאום קולט הגעתי הביתה. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צמתים, מעברי חציה וכו' ברור שאני שם לב - אבל הזחילה בפקק, ההגעה לחלק מהרמזורים בצמתים הקטנים - חלקם פשוט כאילו ומתבצעים באינסטינקט - זה מדהים איך שזה קורה. 

ככל שהשנים עוברות ויש יותר ויותר מטלות ומשימות על הראש כך כל הדברים שמתבצעים כשגרה הופכים לאוטומט. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן את הניסיון שלי בעניין.

אני סבלתי מחרדת נהיגה.

הוצאתי רישיון בכתה יא' בין הראשונים בשכבה.

כמה שבועות או חודש אחרי גיל 17. 

כשקבלתי את הרישיון, ממש לא הרגשתי בטוח בנהיגה שלי;

המעבר מפולו דיזל ידנית לפונטו ספייס היה לי משונה. ניסיתי כמה פעמים לנהוג עם ההורים, והרגשתי דפיקות לב מואצות ובאופן כללי הייתה תחושה מאוד לא נעימה של לחץ. 

הגעתי באותה התקופה למסקנה שכנראה באותה נקודת זמן אני לא בשל מספיק , והחלטתי לוותר על הנהיגה.  יצא שלאחר הוצאת הרישיון לא נהגתי בערך כשנתיים / שלוש שנים. 

הטוויסט בעלילה התחיל בצבא. 

החלטתי שאני חוזר לנהיגה.  לקחתי כמה שיעורי נהיגה עם מורה (לא היה לי את הכאב ראש של לעבור טסט אז באמת נטו הייתי יכול להתמקד בבטחון שלי בנהיגה עצמה).    

לאחר מכן, שהרגשתי שהבטחון לאט לאט חוזר נהגתי לתקופה עם ההורים ששימשו אותי בתור מלווים.   כשהתחלתי לנהוג לבד,  עדיין לא התרחקתי יותר מדי ועשיתי נסיעות קרובות יחסית. עם הזמן הרחבתי את טווח הנסיעה שלי.

כיום לאחר כ10-11 שנים אני כבר נוהג לאן שאני רוצה, ולפני מס' שנים חנכתי את הנסיעה הכי ארוכה שהייתה לי עד עכשיו. לאיזור מצפה רמון.

אני לא חשבתי שאי פעם אני אחזור לנהוג אבל אפילו הצלחתי להפתיע את עצמי :)

הכל עניין של אימון , תרגול נכון והרבה ניסיון. 

כמעט כל דבר בחיים שהוא זר לנו הוא יכול להלחיץ בהתחלה. 

 

שיהיה בהצלחה!

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1368 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...