Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גומיות אטימה בקליפר - מכוסה באחריות או לא?


misterb
שימו לב! השרשור הזה בן 1513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

בקופרה שלי, בזמן החלפת רפידות (במוסך מורשה אבל לא מורשה יבואן) -  המכונאי הסב את תשומת ליבי שהגומיות אטימה של הבוכנה בקליפר קרועות/מפוררות.

הלכתי למוסך חוף שמן (מורשה צ'מפיון), שם טוענים שמדובר בחלק שהוא בלאי והוא לא מכוסה באחריות.

התיקון דורש קיט של 2 גומיות לכל צד, בעלות של 270 ש"ח (לצד). במוסך נתנו מחיר של 1800 ש"ח לתיקון כולל עבודה מע"מ ואלמנט.

(אגב הקיט הזה עולה בארה"ב 20$).

זה המק"ט :

5Q0698471b 

בדקתי בקטלוג חלקים של צ'מפיון עצמם, ועל החלק הזה, שימו לב, יש אחריות של שנתיים (הרכב שלי בן פחות משנתיים).

לא נשמע לי הגיוני, אז התקשרתי לשירות לקוחות של צ'מפיון, שם התחילה מסכת חרטוטים כזאת :

- מדובר ב'מערכת ברקס' ולכן זה בלאי ואין עליו אחריות.

אחרי שהבאתי את הטענה שהגומיה הזאת היא לא חלק שמתבלה כמו רפידות וצלחות וכן יש עליה שנתיים אחריות בנפרד - 

- אבל טיפלת ברכב מחוץ לרשת, ולכן אין לך אחריות.

אחרי שהקראתי לנציג את נוסח החוק שאומר שאין ליבואן זכות להתחמק מאחריות גם אם הרכב טופל במוסך מחוץ לרשת היבואן ובלבד שהוא מורשה משרד התחבורה - 

- דיברתי עם יועץ השירות במוסך, והוא אמר שהגומיות נפגעו כתוצאה מהעבודה שבוצעה במוסך חיצוני, ולכן מדובר בנזק שאין עליו אחריות.

כמובן שמדובר בקשקוש, כל העבודה שנעשתה הייתה כשאני עומד ליד המכונאי (המאד מקצועי ופדנט, שעובד הרבה יותר יפה מהסנדלרים במוסכי צ'מפיון), מה גם שברור שהגומיות
התפוררו ולא נקרעו, וזה גם קרה בשני הקליפרים, אז אין סיכוי שאותו מכונאי מוכשר עשה בדיוק אותו נזק פעמיים..

העבירו אותי לעוד נציגה 'בכירה' שכמובן אין לה מושג מהחיים, היא מדברת עם המנהל שירות של המוסך בצד אחד שמאכיל אותה שטויות, ואיתי מצד שני כשאין לי איך להתעמת איתו.

מבחינתה מה שהוא אומר 'קדוש', וזהו.

נתנה לי אופציה ללכת לקבל חוות דעת שניה במרכז שירות אחר. לא בטוח שזה שווה לי את הטירחה, אבל אולי רק בשביל לא לתת להם להתחמק מזה ככה אני כן אתעקש.

מה דעתכם?


 

 

 

image.png.1391506db2d10dae9f984146e0514c88.png

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קופרה הוא רכב עדין ואין לנסוע בו מעל 90. אם נסעת 100 או חו״ח 110 אתה אשם בגרימת נזק לנפש הרגישה של צ’מפיון. 

 

לתת לסמלת את הטלפון שלך?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שמגיע לך באחריות וייתכן שלא. אין לי מושג.

אישית הייתי מזמין מחו"ל ב$20.

ייקח לי פחות זמן להרכיב את הגומיות מלדבר עם הפקידה של העוזרת של  העו"ד של הסגן מנהל הטכני של המוסך חוות דעת השניה של צ'מפיון.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי ללכת למוסך נוסף. זה עבד להורים שלי שבמוסך אחד התעקשו שהקלאצ'ים תקינים ובמוסך אחר אכן הסכימו שיש בעיה בקלאצ'ים והם הוחלפו במסגרת אחריות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך סבנה הוא מוסך מורשה יבואן של סקודות, אבל יש לי איתם ניסיון מצוין, גם המנהל הוא אחלה בנאדם, שווה לבדוק אם הם יכולים לתת חוות דעת על הרכב שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מה שרואים בתמונה זה לא בלאי, אלא נזק.

מי שטיפול בבלמים של הרכב לאחרונה, כנראה ניסה להרכיב את הקליפר כאשר הבוכנה לא חזרה למקומה בצורה נכונה תוך כדי תשומת לב כי הגומייה חוזרת כמו שצריך למקומה בצורה מקופלת וישרה בכל ההיקף. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא סביר בעיניי מכמה סיבות :

- המכונאי שביצע את זה הוא פדנט ומקצועי, אין סיכוי שהיה עושה טעות כזאת בסיסית.
- הבעיה קיימת בשני הקליפרים - כלומר הצליח לעשות אותה טעות פעמיים.
- אני עמדתי תמיד לידו כשעבד על הרכב, הייתי שם לב.
- לי נראה שהגומי מפורק ומתפורר, לא קרוע מנזק מכני.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, misterb כתב:

זה ממש לא סביר בעיניי מכמה סיבות :

- המכונאי שביצע את זה הוא פדנט ומקצועי, אין סיכוי שהיה עושה טעות כזאת בסיסית.
- הבעיה קיימת בשני הקליפרים - כלומר הצליח לעשות אותה טעות פעמיים.
- אני עמדתי תמיד לידו כשעבד על הרכב, הייתי שם לב.
- לי נראה שהגומי מפורק ומתפורר, לא קרוע מנזק מכני.

 

זה נזק מוכר, לא מקפלים את הגומיה כמו שצריך למקום כשמחזירים את הבוכנה ואז היא נשחקת ונפגעת בגלל מגע עם הרפידה. 

זה מתחיל בתור צביטה של הגומיה וחלקים ממנה נחתכים ואז כל האיזור של המקום החתוך נחשף לחום ותנאים סביביתיים חיצונים ומתחילה התפוררות ונזק משני. 

 

זאת בכל אופן דעתי המקצועית, שאני מבין למה היא לא מתאימה לך, אז נסה לחפש מידע אצל מומחים לדגם, אולי יש משהו מוכר עם החלק הזה שיתמוך בגרסה שלך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1513 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...