Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנתי מצבר 470 והיה לי 330 אמפר, יכול לעשות בעיות?


itayosef
שימו לב! השרשור הזה בן 1902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בגיליון בדיקה כתוב שמשך הבדיקה 30 שניות, במתחים שאתה מדבר כל מחשבי הרכב יוצאים מפעולה

חבל שאתה לא שואל לפני שאתה כותב דברים לא נכונים.

 

הנתון 30 שניות מתייחס למשך הזמן המקסימלי המותר לסטרטר לעבוד מבלי שייגרם נזק לסלילים של הסטרטר כתוצאה מהתחממות יתר בגלל צריכת הזרם הגבוהה.

 

בדרך כלל מומלץ לאחר 30 שניות לתת מנוחה של 2 דקות לסטרטר לפני ניסיון התנעה נוסף בכדי לא לשרוף את הסלילים או/גם את הכבלים של הסטרטר.

 

ייצרני הרכב בדרך כלל ממליצים על התנעה שאינה ארוכה יותר מ-10 שניות ולאחר מכן הפסקה של 30 שניות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא ברור לי 300 אמפר ב 7 וולט, אין תנועת סיבובית ב 7 וולט - 4 וולט 780 אמפר זה זרם קצר - הנתון היחיד הנורמלי הוא 90 אמפר ב 11 וולט וגם אז רשום מקסימום,

זרם מקסימלי נוצר באלפיות השנייה הראשונות כשהמתנע משתלב לגלגל התנופה ולאחר מכן למשך ההתנעה יורד לסביבות 70 אמפר (מניסיון) וכמובן ככל שמהירות המנוע עולה זרם ההתנעה יורד.

הם מדברים איתך תיאוריה של בדיקת מתנע על טסטבאנץ' וכל מיני דפי מידע שיש על מתנעים ואתה מדבר על ניסיון אישי עם בדיקות זרם התנעה ומתח מצבר עם סקופ ומכוון שגם לי יוצא לעשות בדיקות כאלו מדי פעם וזה כלי אבחון מצויין למצב מצבר ומתנע, אתה צודק לגמרי וכל הדיון פה זה בעצם השוואת ידע בין תפוחים מול גיואבות ולכן עקר לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי דניאל, לכול אורך הדרך הבחור כותב דברים לא נכונים ואינו מבין מאומה בערכים שלטענתו הוא מדד.

 

אם הבחור ביצע בדיקות בעזרת משקף תנודות המינימום שבמינימום זה להבין ערכים שנמצאים בספרות אחזקה 'ולא' תיאוריות או אוסף של דפי נתונים.

 

דרך אגב בטסטבנץ' ניתן למדוד את כול הערכים המופיעים בדפי מידע כפי שציינתי קודם לכן באחת ההודעות שלי.

 

בדיקות בעזרת סקופ גם אנוכי ביצעתי לא פעם או פעמים והערכים שייצרן הרכב מפרסם הם נכונים מאוד ואתה תראה את ירידת המתח של המצבר מתחת 6 וולט (תנסה ותראה).

 

שום דיון טכני אינו עקר אם המשתתפים מבינים ומציגים מידע נכון ולא סתם זורקים באוויר מושגים שאינם מבינים ואינם יכולים לעמוד מאחריהם.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה ומתח מצבר עם סקופ ומכוון שגם לי יוצא לעשות בדיקות כאלו מדי פעם וזה כלי אבחון מצויין למצב מצבר ומתנע, אתה צודק לגמרי וכל הדיון פה זה בעצם השוואת ידע בין תפוחים מול גיואבות ולכן עקר לגמרי.

במשך כול חיי לא נתקלתי בחשמלאי רכב או בעל מקצוע בתחום בארץ שמאבחן תקלות בעזרת סקופ אם קיים כזה אחד אשמח להכירו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חסרים כאלו בעלי מקצוע, אתה פשוט מכיר מעט מאוד אנשים בתחום.

כל מה שהוא כתב זה דיי נכון, אלוי קצת אי דיוקים קטנים בגלל אולי שימוש לא רב מאוד בסקופ או סקופ קצת איטי, אתה מוזמן לקחת סקופ ותמדוד ואל תביא לי דפי מוצר ופרוטוקול בדיקה מהיצרן של של רכיב כזה או אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

 

להנאתך צירפתי נתוני ייצרן של סטרטר המותקן בסוזוקי SX4.

 

נתונים עבור סטרטר בעל הספק של 1.2 קילוואט (ולא של אוטובוס או רכב מסחרי שבהם הסטרטרים הם בעלי הספק של 2.5 קילוואט ועד 8 קילוואט)

 

צריכת זרם ללא עומס - 90A

צריכת זרם בעומס - 300A

צריכת זרם בזמן נעילה - 780A

 

יצא לי בשבוע שעבר למדוד זרם התנעה בפיאט פונטו 16V 1.2 שנת 2006, והתוצאה שהתקבלה היא 247 אמפר (ערך מקסימלי רגעי). ככה שנראה שמרק10 צדק בהערכות שלו.

 

attachment.php?attachmentid=515869&d=1549743635

starting_current.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי בשבוע שעבר למדוד זרם התנעה בפיאט פונטו 16V 1.2 שנת 2006, והתוצאה שהתקבלה היא 247 אמפר (ערך מקסימלי רגעי). ככה שנראה שמרק10 צדק בהערכות שלו.

תודה על המידע. אכן התוצאות תואמות את המציאות מבחינת זרם ההתנעה לפי בדיקה ולפי נתוני ייצרן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוד פעם הבאה את המתח המינימלי בזמן התנעה, כי על זה היה הוויכוח.

הדיון ברובו או בעיקרו היה סביב זרם ההתנעה הרגעי ועל זה כבר כתבתי וגם צירפתי דפי מידע והבדיקה של חבר הפורום

innvision אשר מוכיחה זאת חד משמעית.

 

אכן עסקנו בין היתר במתח ההתנעה הרגעי שלפי טענתי יורד בזמן ההתנעה מתחת ל-6 וולט ובנקודות מסויימות במערכת החשמל או בתלות מיקום העומס המתח עלול לרדת גם מתחת לזה לכן ייצרנים מסויימים מוסיפים גם ממיר מתח DC-DC למעגלים שעובדים על מתח של 5 וולט.

הנתון של המתח הרגעי עשוי להשתנות מייצרן לייצרן ובדרך כלל נעה בתחום בין 5-7 וולט.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...