Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקר - כמה קילומטרים מחזיק מצמד במכוניות מיני ידניות?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. יש בתחילת השרשור רשימה, נא לא לפרסם רכבים שלא קשורים לרשימה!

 

2. בוקי, אחלה רעיון הסקר הזה וסחטיין על ההבנה מה שורש הבעיה, גם אני מהמר שעיקר הבעיה היא לא קלאצים חלשים לכל רוחב הקטגוריה אלא יותר משהוא בסגנון של "אני אקנה פיקנטו זה זול..אבל 20 שנה לא נהגתי על ידני...לא משנה, מיתרגלים ציק-צ'ק..."

 

מנסיוני: פיקנטו של חבר, יד 1, חוגגת עכשיו 100K ק"מ על קלאצ מקורי. 20 שנות רשיון, נוהג רק בידני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פיאט פנדה מחודש אפריל 2014, בעיקר נסועה עירונית כולל זינוקים רבים בעליה (חיפה), מצמד מרגיש "כמו חדש" נכון להיום - 39,000 ק"מ.

ותק בנהיגה מעל 36 שנים, רכבים ידניים רבים בעברי וגם כשהרכב העיקרי היה אוטומטי, תמיד היה גם רכב אספנות ידני...

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלטו 2010 עם 72,000 ק"מ הוחלף ע"י הבעלים הקודמים קלאץ' כל 15 אלף ק"מ (אשתו נהגה). ב45,000 נשבר לבעלים הקודמים והוא מכר את הרכב אחרי קלאץ' שלישי במורשה, מאז הרכב כמעט 30,000 ק"מ על הקלאץ' הזה, ולאחרונה התחיל להפריד גבוה. אני לא הנהג הקבוע על הרכב, אלא רק דואג לטפל בו (לקחת למבחן שנתי, טיפולים).

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי לי פנדה בת 3 עם כמעט 45 אלף ק"מ, ללא בעיות במצמד וגם לא הרגשתי שינוי לרעה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלטו 2010 עם 72,000 ק"מ הוחלף ע"י הבעלים הקודמים קלאץ' כל 15 אלף ק"מ (אשתו נהגה). ב45,000 נשבר לבעלים הקודמים והוא מכר את הרכב אחרי קלאץ' שלישי במורשה, מאז הרכב כמעט 30,000 ק"מ על הקלאץ' הזה, ולאחרונה התחיל להפריד גבוה. אני לא הנהג הקבוע על הרכב, אלא רק דואג לטפל בו (לקחת למבחן שנתי, טיפולים).

 

פעם היתה קהילה פעילה של אלטו בפייסבוק ( היא עדין קיימת, פשוט בקושי פעילה).

היה נדמה שם שקלאץ שרגיל לנסוע בתנאים עירוניים בעיקר נחשב לקשיש מאוד באיזור ה40 אלף.

כנראה שזה קשור למומנט הנמוך של המנוע והצורך לתת יחסית הרבנ גז ביציאה מהמקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאסטה ידנית 2012, עם 70K ק"מ, ולא רואה צפי להחלפה בקרוב, כמו ביום הראשון.

נסיעות 50 50 אפשר להגיד

נוהג בעיקר על ידני מאז הרשיון

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. יש בתחילת השרשור רשימה, נא לא לפרסם רכבים שלא קשורים לרשימה!

 

2. בוקי, אחלה רעיון הסקר הזה וסחטיין על ההבנה מה שורש הבעיה, גם אני מהמר שעיקר הבעיה היא לא קלאצים חלשים לכל רוחב הקטגוריה אלא יותר משהוא בסגנון של "אני אקנה פיקנטו זה זול..אבל 20 שנה לא נהגתי על ידני...לא משנה, מיתרגלים ציק-צ'ק..."

 

מנסיוני: פיקנטו של חבר, יד 1, חוגגת עכשיו 100K ק"מ על קלאצ מקורי. 20 שנות רשיון, נוהג רק בידני.

אין מה להמר, רק אופי נהיגה הוא הגורם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה להמר, רק אופי נהיגה הוא הגורם.
אני לא משוכנע שאפשר לקבוע כך. ישנם גורמים מעבר לנהג אשר ישפיעו על אורך חיי הקלאץ - גובה הרפידות כחדשות, חומר הרפידות והמומנט של המנוע.

 

לראיה, באותם תוואי נסיעה החזיק לי הקלאץ של יונדאי אקסנט 98 פי 3 מזה של הסוזוקי אלטו.

לא רק זה, היונדאי היה הרכב הראשון שלי, כך שלאלטו עברתי כאשר קלאץ זה לא דבר זר לי - ובכל זאת הקלאץ החזיק פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופי הנהיגה ואופי השימוש הוא הגורם הראשון בשחיקת מצמד.

ברור יש הבדלים בתכנון בין יצרן כזה ואחר ויש רכבים שבהם מצמד יחזיק יותר מאשר ברכב אחר, באותם תנאים בדיוק, אבל היצרן בוחר במצמד בתכנון מסויים שמתאים לכל הנתונים שציינת ולאורך חיים מינימאלי שנראה ליצרן כסביר.

ברור לגמרי שאם יש שחיקת מצמד בקילומטראז' נמוך נניח 30,000 ק"מ, זה לא בעיית תכנון.

עוד ברור לגמרי שתוצאות סקר זה לא יהיה ניתן לצאת במסקנה כלשהי האם אצל יצרן זה או אחר המצמד מחזיק יותר זמן מעמד, כי יש כל כך הרבה משתנים שפשוט לא ידועים לנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שהרבה מהמכוניות האלו בשימוש עירוני, ברור שבעיר הבלאי גבוה משמעותית מרכב שנוסע בעיקר מחוץ לעיר, כשהתנועה זורמת ואין כמעט העברות הילוכים בנסיעה בינעירונית, ברור שהקלאץ' יכול להחזיק הרבה יותר, בעיר בנסיעה קצרה של 5-6 ק"מ אפשר לבצע עשרות, אם לא מאות העברות הילוכים.

 

נניח שנוסעים באיזור עירוני עם מלא באמפרים כל 10-30 מטר...

אם מדובר ברכב עם הילוך שני ארוך, האם עדיף להשאר עליו במקום לבצע כל הזמן העברות הילוכים תכופות?

אני לא יודע איך זה ב-107 הידנית, אבל בגירסה הרובוטית אפשר למשוך את ההילוך השני עד איזור ה- 70 קמ"ש.

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל העניין הוא אחר, יש רכבים שמכתיבים לך את אופי הנהיגה, אדגים:

 

- ברכב הנוכחי (פיסאטה ידנית, 1.25), לרוב לא אצטרך להחליף הילוך בכיכר, באלטו כמעט תמיד - וכנ"ל בבאמפרים.

המחסור במומנט בסל"ד הנמוך אילץ אותי לשחק נון-סטופ עם ההילוכים, (או להיות במשיכת הילוכים קבועה).

 

- זינוק באלטו דרש יחסית הרבה גז ושילוב איטי כדי שהאוטו לא יכבה/יגמגם.

לעומת זאת ברכב הנוכחי אתה לוחץ טיפונת גז ומשלב בצורה סבירה את הקלאץ וזה יותר ממספיק.

יותר מכך, ברכבים אשר מותקנת בהם מערכת למניעת גלגול לאחור בזינוק יש הרבה פחות אירועים טראומטים לקלאץ.

זכור לי שכדי לזנק עם האלטו ביציאה מקניון (עליה תלולה מהחניון) היה צורך בכמות גז מאוד מרשימה ונסיון משמעותי בזינוק בעליה.

 

אסכם את דעתי - לאופי הנהיגה יש השפעה גדולה מאוד על חיי הקלאץ, וכנראה אחת המכריעות.

עם זאת ישנם רכבים אשר מאלצים אותך לנהוג באופי מסוים עקב המפרט הטכני, ובנוסף השוני המכני עצמו בין הקלאצים.

 

 

לכן, כל השוואה של חיי קלאץ בין דגמים שונים היא לא יותר מאשר משחק מהנה, לא ניתן להסיק מכך הרבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיאסטה 2014 ידנית,51 אלף ק"מ על קלאצ' מקורי,מרגיש ומפריד בדיוק כמו ביום הראשון,10 שנים רשיון רק ב3 שנים האחרונות נוהג על ידני.

נוהג 50:50 עירוני בין עירוני עם הרבה פקקים.

לא רואה כל סימן שצריך להחליף קלאצ',מאמין שיחזיק עוד 50K בקלילות.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל העניין הוא אחר, יש רכבים שמכתיבים לך את אופי הנהיגה, אדגים:

 

- ברכב הנוכחי (פיסאטה ידנית, 1.25), לרוב לא אצטרך להחליף הילוך בכיכר, באלטו כמעט תמיד - וכנ"ל בבאמפרים.

המחסור במומנט בסל"ד הנמוך אילץ אותי לשחק נון-סטופ עם ההילוכים, (או להיות במשיכת הילוכים קבועה).

 

- זינוק באלטו דרש יחסית הרבה גז ושילוב איטי כדי שהאוטו לא יכבה/יגמגם.

לעומת זאת ברכב הנוכחי אתה לוחץ טיפונת גז ומשלב בצורה סבירה את הקלאץ וזה יותר ממספיק.

יותר מכך, ברכבים אשר מותקנת בהם מערכת למניעת גלגול לאחור בזינוק יש הרבה פחות אירועים טראומטים לקלאץ.

זכור לי שכדי לזנק עם האלטו ביציאה מקניון (עליה תלולה מהחניון) היה צורך בכמות גז מאוד מרשימה ונסיון משמעותי בזינוק בעליה.

 

אסכם את דעתי - לאופי הנהיגה יש השפעה גדולה מאוד על חיי הקלאץ, וכנראה אחת המכריעות.

עם זאת ישנם רכבים אשר מאלצים אותך לנהוג באופי מסוים עקב המפרט הטכני, ובנוסף השוני המכני עצמו בין הקלאצים.

 

 

לכן, כל השוואה של חיי קלאץ בין דגמים שונים היא לא יותר מאשר משחק מהנה, לא ניתן להסיק מכך הרבה.

נהג מיומן ומנוסה עם ידני, יזהה, יתאים וישנה את אופי השימוש שלו במצמד כדי שהאחרון יאריך ימים.

נהיגה זה כל הסיפור.

רכבי מיני ידני הזולים הביאו הרבה לקוחות של "אוטומט יד שנייה", לשדרג לדגם "ידני יד ראשונה".

אם הלך ברכבם המצמד בקילומטראז' נמוך, אם לא יחדדו וישפרו את אופי הנסיעה עם הרכב, זה יקרה להם שוב אחרי החלפת המצמד...או שיתיאשו ויחזרו ל"אוטומט יד שניה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2318 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...