Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקר - כמה קילומטרים מחזיק מצמד במכוניות מיני ידניות?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 2311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דניאל אני מכיר את המקצועיות שלך ורוכש לה כבוד.

עם זאת, אתה מקצין את הדברים ומוציא אותם מכדי פרופורציות.

 

בהנחה ומדובר באותו נהג (במקרה זה אני, נהג שהיו לו עד היום רכבים ידניים בלבד) - קשה להסביר איך קלאץ אחד מחזיק בתנאי נסיעה קשים יותר פי 3 מהאחר. כן, פי 3.

זאת כאשר הקלאץ של הרכב הראשון, בו התבצעו כל הלמידות והטעויות וה"משחקים" המאפיינים בני תיכון הוא זה שהחזיק פי 3.

 

אמשיך וארחיב, באלטו נהגתי לבצע דברים שלא נהגתי לעשות ביונדאי הישנה במטרה לשמור על הקלאץ כמו תיאום סלד בהעברות הילוכים ושמירת מרחק גדול יותר בפקקים, במטרה לגעת פחות בקלאץ.

כל זה לא הפריע לקלאץ להחזיק שליש מזה שידע התעללות של נהג מתחיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הרכב הראשון היה יונדאי אקסנט שנת 98 (1.5L), הרכב הגיע אלי עם 115 אלף ק"מ ואני מכרתי אותו עם 228 אלף ק"מ.

הקלאץ הוחלף לחדש מעט לפני שקניתי אותה והיה כמעט גמור כשמכרתי אותה.

 

את האלטו קניתי עם 35 אלף ק"מ, אך הקלאץ הוחלף לחדש באחריות בגלל רעש כלשהו ב42 אלף ק"מ. היא נמכרה עם 88 אלף וקלאץ כמעט מחליק.

 

כלומר שביונדאי כנהג צעיר ולא מנוסה לקח פי 2.5 יותר ק"מ כדי לגמור קלאץ.

** באלטו בדקתי כי לא מדובר בהחלקה של הכבל קלאץ, ביונדאי עדין לי ידעתי שקיים כזה דבר (ואולי זה היה בכלל הידראולי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה רק להעיר פה, אין דבר כזה קלאץ' כמעט מחליק.

 

או שהוא מחליק או שלא. עם נקודת הפרדה גבוהה אפשר לפעמים לנסוע עוד 50 אלף ק"מ.

 

כך שאם לא היית צריך להחליף קלאץ', זה לא מדד.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

אגב, אין מה לשוות רכב ישן לרכב חדש מבחינת תכנון ויצור, מצדים של רכבים ישנים היו אובר קייל, רכבים היום, על אחת כמה וכמה הקטנים, בתכנון שלהם היה חסכניים כך גם היצור כמובן.

מעיין אם יהיו פה כאלו עם אלטו שעשו הרבה יותר קילומטרים ממך על מצמד, מה שיגיד לנו רק דבר אחד.

לדעתי האישית, מצמד אמור להחזיק לפחות 100K ק"מ עם נהג ממוצע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TEPIC,

 

אתה סוחב את זה למקרה האישי שלך אבל אני מאמין שבוקי פתח את השרשור בעקבות גל של שרשורים על אורח חיי קלאצ קצרים מאוד (וחלק מהמקרים אפשר לראות גם פה בשרשור) ומאחר ואנחנו מסכימים עקרונית שאין כזה דבר ש"בכל רכבי המיני, לכל רוחב הקטגוריה, יש חרא קלאצים", אז נשארים עם מה שדניאל אמר, שהרבה מאוד מהמשדרגים למיני חדשה הם אנשים שלראשונה בחייהם נתקלים בקלאצ.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן.

אגב, אין מה לשוות רכב ישן לרכב חדש מבחינת תכנון ויצור

+1

מכרתי סוויפט 92 עם מנוע ליטר (קרבורטור) ו 238K ק"מ שסבלה אותי בתור נהג חדש על פני ה60K ק"מ האחרונים - קלאצ' מקורי ולא מחליק.

אגב פעם ראשונה שהוחלף טיימינג ברכב הזה היה אחרי כ200K ק"מ (אמור להיות 90K ע"פ הספר), מזל שהמשאבת מים התחילה לנזול :lol:

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד פשוט אנשים שעומדים ברמזור עם קלאץ לחוץ מקצרים את החיים שלו משמעותית.

צריך להעביר לניוטרל בעצירות לעזוב את הקלאץ ולשלב להילוך מיד שאתה רוצה לנסוע.

אני עשיתי גם 200 אלף על קלאץ אחד בפונטו HGT בזמנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד פשוט אנשים שעומדים ברמזור עם קלאץ לחוץ מקצרים את החיים שלו משמעותית.

צריך להעביר לניוטרל בעצירות לעזוב את הקלאץ ולשלב להילוך מיד שאתה רוצה לנסוע.

אני עשיתי גם 200 אלף על קלאץ אחד בפונטו HGT בזמנו.

 

בהנחה שהקלאצ' לחוץ עד הסוף, עמידה עם קלאץ' לחוץ לא מקצרת את חיי הקלאצ' אלא של מייסב הקלאצ'.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יונדאי i10 הוחלף קלאצ ב 60 אלף קילומטר. לא ידוע מתי הוחלף לפני .לפי מה שהבנתי מחנות חלקי חילוף ברכבי המיני בממוצע הקלאצים הולכים בתדירות גבוהה יותר מרכבים אחרים. וזה הסדר גודל שהוא נתקל בהם.

שמעתי טענות שבגלל שממומנט המנוע חלש יותר או מרגיש ככה. הנטייה של הנהגים היא לתת יותר גז מהנדרש בתחילת נסיעה , מה שיכול להשפיע על חיי הקלאצ. בנסיעה הדבר מורגש יותר עם מזגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי מחנות חלקי חילוף ברכבי המיני בממוצע הקלאצים הולכים בתדירות גבוהה יותר מרכבים אחרים

 

בואו לא נשכח שמרבית המכירות של רכבים ידניים הם מקטגוריית המיני. למצוא משפחתית או ג'יפון עם תיבה ידנית זו לא משימה פשוטה, ונשאלת השאלה האם גם שם קלאצ'ים מתבלים בתדירות גדולה מבעבר עקב שינוי הרכב החומרים ברפידת הקלאצ' לחומרים ידידותיים יותר לסביבה למשל.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...