Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקודה פאביה מול מזדה 2 מול טויוטה יאריס


emoneta
שימו לב! השרשור הזה בן 3063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

אני מחפש לקנות רכב חדש. מתלבט בין השלוש שבכותרת:

1.סקודה פאביה

2. מזדה 2

3. טויוטה יאריס

 

צרכים: זוג בלי ילדים... אולי בהמשך. הרכב צריך לנסוע גבעתיים - ירושלים 5 ימים בשבוע. רק אוטומט.

 

יש לי יאריס 2005 ממנה הייתי מרוצה עד הגג,אבל אני מרגיש שהגיע זמנה.

 

נטיית הלב היא לפאביה בדגם המאובזר. אני קצת מוטרד מהמנוע TSI +DSG כי נראה שהוא לא כ"כ אמין. אולי בגרסה החדשה נפתרו הבעיות?

כל המבחנים מדרגים את היאריס הרבה מתחת למזדה ולפאביה, אבל לי היה רק ניסיון טוב איתה, אז היא תמיד נשארת אופציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאריס- אוטו סולידי, חסכוני וכנראה שתשמור על ערכה טוב. מצוידת בתיבה רציפה, ממליץ להתנסות לפני רכישה

פאביה- שילוב גיר מנוע מצוין, רק שנתיים אחריות. מבחינת ה1.2 TSI החלפה לסט טיימינג מעודכן בעבר פתרה את הבעיה, כיום היצרן עבר משרשרת לחגורת טיימינג.

מבחינת גיר לא יכול להגיד לך שזה נכחד כי עדיין יש מקרה פה ומקרה שם, אבל הייתה ירידה מימי שיא התקלות.

2- כנראה הכי פחות חסכונית מבין השלוש(ע"פ מבחני רכב) , כנראה טיפה צפופה מאחור, ומהנה לנהיגה יחסית לקטגוריה.

אוסיף לשיקול הונדה ג'אז חדשה(גם גיר רציף , אחת המרווחות בקטגוריה אם וכאשר המשפחה תתרחב, הגיע חודש שעבר) ואת הפיג'ו 208.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר ששכחתי לציין - בדרך לירושלים יש לעיתים 2-3 טרמפיסטים. אז אשמח לדעת על מרווח מאחרו (למרות שזה ממש לא השיקול העיקרי). בינתיים ראיתי את הפאביה ונראה שם טיפה צפוף.

 

לגבי הונדה ג'אז- היא עברה את הסינון הראשון אבל ממה שקראתי, היא קצת מאכזבת בחווית נהיגה... טיפה אנמית. זה לא שאני מחפש רכב ספורט, אבל אשמח למשהו קצת יותר דינאמי.

 

לגבי פיג'ו- יש לי בעיה עם הצרפתיות, ניסיון רע עם עם פיג'ו וגם עם רינו במספר דגמים שונים. אז אני מעדיף להימנע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כנראה שתצטרך גם לרדת מהיאריס, מאותה סיבה שירדת מהג'אז, הגיר רציף גורע מהחוויה תמורת חסכון.

משאיר אותך עם המאזדה בחווית נהיגה, שכנראה תהיה טובה יותר מהסקודה באספקט הזה חוץ מכוח מנוע ותאוצה תודות למנוע הטורבו והגיר המהיר של הסקודה.

במבחנים של שתי המכוניות מוזכר שהמרווח מאחור אינו גדול, והמאזדה כנראה תהיה פחות נוחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים הייתי בנסיעת מבחן של טויוטה, ואכן היא הייתה מאכזבת. יש לי עוד נסיעות בסקודה ובמזדה וכתלות במבצעים של מזדה (הם לא מוכנים להגיד מהם עד יום שישי) אקבל החלטה.

חבל שבסקודה עושים את המבצעים באוקטובר בעוד שכל השאר עושים בדצמבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בדילמה דומה.. היאריס ירדה מהפרק כי היא די משמעממת מבחינתי.. פחות אהבתי את הגיר.

אני גם לא מתקרב לצרפתיות, גם לי היתה טראומה מפג'ו בעבר והג'אז אנמית בטירוף, וחווית נהיגה מהגרועות בקטגוריה

המזדה 2 נראית מצוין גם מבפנים וגם מבחוץ, אבל היא פחות נוחה ויותר צפופה מהפאביה

הפאביה היא יותר דינמית עם מומנט וביצועים טובים יותר אבל לא משמעותית מהמזדה.. היא יותר חסכונית בדלק אבל מצד שני רק שנתיים אחראיות לעומת שלוש במזדה והטיפולים יותר יקרים. אני ממליץ שתעשה נסיעת מבחן בשתי הרכבים.. וכמובן תראה מה גודל ההנחה במזדה בעוד כמה ימים.. אני בסופו של דבר בחרתי בפאביה במבצע מכירות שהיה באוקטובר, ועוד חודש אקבל את הרכב.

המזדה והפאביה הן שתיהן הסופר מיני הכי טובות לדעתי, וכל בחירה תהיה בחירה מוצלחת, תתחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא לבדוק את האיביזה שזולה משמעותית מהפאביה?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיביזה בהחלט אחלה רכב, ביצועים טובים במחיר משתלם (הוא לא הכי מאובזר שיש)

אבל כל יום לעלות לירושלים עם מנוע 1.0 (למרות שהוא טורבו עם מומנט מצויין) ועם מנוע חדש שלא כל כך מכירים יכול להיות קצת סיכון, ולגרום לבלאי מהיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמין לי שאתה תהיה מאוד זריז עם המנוע 1.0 שלמעשה עם נתונים טובים מאשר ה1.2 TSI,כוח זה הדבר האחרון שחסר לו.

המנוע לא זקוק לסלד גבוהה בעליות על מנת להתקדם בקצב מהיר,זה לא המנוע של רכבי מיני.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיביזה אכן מאוד זריזה, אבל מבחינת ביצועים היא די דומה ל 1.2 TSI

המומנט של האיביזה יותר חזק (20 קג"מ מול 17.5 קג"מ) אבל בתאוצה 1-100 שניהם סביב ה 9.3 שניות (המזדה עושה את זה בשניה אחת יותר)

לי אישית נראה שהעומס על מנוע 1.0 יהיה גדול יותר מאשר על מנוע של 1.2 ביחוד לנסיעות לירושלים.

בנוסף פות"ש רוצה רכב מאובזר והאיביזה די בסיסית מבחינת האבזור, על כל תוספת צריך להוסיף לא מעט.. ואז ההפרש מתקזז משמעותית (קיבלתי הצעה על האיביזה על סך 91K, לעומת 83K מחיר הבסיס שלה) במחיר הזה קיבלתי רק חבילת צבע שכוללת ג'אנטים ומשענת יד.. קצת מוגזם להוסיף 8 אלף על הדברים האלה.. בקצת יותר ממאה אלף ש"ח סגרתי את הדגם המאובזר של הפאביה שכולל הנעה בלי מפתח, מערכת מולטימדיה שכוללת סמארט לינק (המערכת באיביזה רק 5 אינץ) בקרת אקלים, ג'אנטים וגג צבעוניים, חיישנים שעוצרים את הרכב עד מהירות 30 קמ"ש ועוד.. מה גם שהשוק של הפאביה יותר טוב מהאיביזה, כי המבצעים התמידיים של האיביזה שוברים את מחיר המחירון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא לא בסיסית כמו הam5, ולדעתי האיבזור מספק בהחלט במחיר של 83 אלף.

אלא אם אתה רוצה עוד יותר איבזור אז אתה משלם בהתאם.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון האבזור יותר טוב מה AM5 אבל עדיין די בסיסי (למי שלא חשוב משענת יד, ג'אנטים וחבילת צבע זו אחת העסקאות הטובות היום בשוק)

בנוסף עשיתי נסיעת מבחן עליה לפני כחודש, אכן רכב חמוד וזריז, אבל מכיוון שמדובר במנוע 1.0 העברת ההילוכים הראשונים היתה מהירה מאוד, הוא מגיע מאוד מהר להילוך רביעי, בעליות לירושלים הוא יצטרך לתת קיק מכובד כדי להרגיש את הכח של הרכב ואז הרכב יסחוב מצוין.. שוב אף אחד לא מכיר את המנוע הזה - הוא די תעלומה כי הוא חדש (קצת סיכון בחיבור עם ההיסטוריה של הקונצרן) אבל לדעתי עדיין עסקה מצויינת למי שעושה נסיעות יותר סולידיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא יצטרך קיק מכובד בשביל נסיעה במהירות ממוצעת.

נכון שהגיר מעביר ממהר להעביר הילוכים,ויצטרך ללחות לחיצה חזקה יותר על מנת שיוריד,אבל קיק ממש אין צורך.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין האפשרויות הייתי בוחר במאזדה 2. היא לדעתי מציעה תמורה טובה יותר. היא יפה יותר, מיוחד יותר מבפנים ולא ממש נופלת משמעותית מהמתחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...