Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3934 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

 

כבר יצא לי לפתוח פה שרשור, אבל התקציב עלה מאז.

מאז גם חשבתי על פורד פוקוס, מאזדה 6 וכו' וכו'.

החלטתי לחזור למקורות ולחשוב טוב טוב על קומפקטית.

אני בן 20, נהג חדש (עדיין עם מלווה יום עד סוף החודש) וזה יהיה אוטו ראשון שלי.

מחפש משהו שלא ישבור לי את הכיס כי אני גם ככה צריך לקחת הלוואה על מנת להגיע לסכום הזה, וחשוב לי אמינות וחיסכון בדלק. לגבי מראה, אני אסדר כמה דברים זולים ויפים כמו אנג'ל אייז וכו', אבל זה פחות קריטי לי.

התקציב עלה למקסימום 30, וכשאני אומר מקסימום הכוונה היא כמה שיותר דרומה.

חיפשתי מאזדה 2 ביד 2 והתוצאות נחמדות - יש כמה אקזמפלרים בסביבות ה28 בשנים 08-09, אבל יש כמה עם עבר של השכרה או ליסינג. יש צורך להיבהל? מהשכרה אני נבהל קצת יותר כי למי באמת אכפת מהשכרה - אבל ליסינג זה אוטו שבהרבה מקרים צמוד לנהג יחיד ולא ל900 בשבוע..

אני נמנע כרגע מפונטו או פונטו ספייס בגלל שוק שמפחיד אותי מעט (כל מיני סיפורים על סוחרים וכו' שמאוד אוהבים את הפונטו) ורוצה להגיע לקונצרן VAG כLAST RESORT, אם אצטרך.

 

כרגע שמתי את העין על המאזדה 2 כמו שציינתי כבר. יש רמת גימור ספציפית שעדיפה? (דינמיק או אקטיב - אף פעם לא הבנתי את ההבדל ומי מהן טובה יותר, גם לא ב3)

יש לה מחלות כל שהן? בעיות בגיר?

ושוב, יש איזושהיא מתחרה שתהיה עדיפה בתקציב הזה? (30 ודרומה ככל האפשר מבלי לרדת הרבה ברמה) - ועדיפות לסופרמיני או קומפקטית.

 

תודה רבה ומתנצל על החפירה - שנה מעולה לכולם!

פורסם
.

מחפש משהו שלא ישבור לי את הכיס כי אני גם ככה צריך לקחת הלוואה על מנת להגיע לסכום הזה, וחשוב לי אמינות וחיסכון בדלק.

 

התשובה מצויה בגוף השאלה, ופשוטה מאד: אל תקנה רכב!!

אתה בחור צעיר. אינייודע מה מקורות ההכנסה שלך, אבל נקות המוצא שלי, לאור התאור שלך, הוא שהכנסתך מוגבלת מאד. במצב כזה לא קונים רב ובודאי שלא משתעבדים להלוואה. זה מקור לצרות גדולות בעתיד.

 

עליך להביא בחשבון עלויות בסדר גודל של 1500-2000 ש"ח לחודש לא כולל החזר הלואה. האם יש לך סכום כזה, פנוי וללא שימוש אחר, יותר חשוב?

 

האם אתה יכול להתחייב על החזר הלואה משך 3-5 שנים על יסוד הכנסה יציבה?

 

בסופו של דבר המלצתי חד משמעית. עצור והמתן למצב כלכלי יותר טוב.

 

האם אתה מוכן לשלם רבית גבוהה כפי שצפוי שתגבה ממך כחור צעיר עם הכנסה מוגבלת (וזאת בהנהחה שמישהו בכלל יהיה מוכן להלוות לך)?

 

בקו התחתון - ממליץ לך להרגע, לרדת מכל הסיפור, לחסוך עוד כסף ולחשוב עוד הרבה פעמים האם הרכב כל כך חיוני עד שאתה מוכל להשתעבד לו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אייל, המחיר תלוי ברכב (דגם, שנת ייצור, רמת גימור וכו) וכן בבעליו (נהג חדש לעומת ותיק, גיל, מקום מגורים, אפילו קומת המגורים). בכל זאת - ערך הרכב אינו הרכיב העיקרי, אלא הסיכון שמציב הבעלים וכן עלויות תיקונים - וכל אלה מוכנסים לנוסחא של כל חברת ביטוח, וכמובן יש כל מיני דרכים לקבל הנחות יפות, כמו ביטוח באמצעות מקום עבודה או ועד עובדים. לכן אין תשובה לשאלתך, יהיה עליך לפנות לסוכן ביטוח או למחשבוני ביטוח ברש כדי לקבל מושג על סדרי הגודל, ואת הסכום הסופי תדע רק עם כריתת חוזה הביטוח.

 

אני מהמר שפות"ש יצטרך לשלם רק לחובה לפחות 4000 ש"ח לשנה ולמקיף סכום דומה, אבל אם יהיה מוכן לסכן את רכושו ויסתפק בביטוח צד ג' יוכל לחסוך איזה 2000-3000 ש"ח לשנה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
התשובה מצויה בגוף השאלה, ופשוטה מאד: אל תקנה רכב!!

אתה בחור צעיר. אינייודע מה מקורות ההכנסה שלך, אבל נקות המוצא שלי, לאור התאור שלך, הוא שהכנסתך מוגבלת מאד. במצב כזה לא קונים רב ובודאי שלא משתעבדים להלוואה. זה מקור לצרות גדולות בעתיד.

 

עליך להביא בחשבון עלויות בסדר גודל של 1500-2000 ש"ח לחודש לא כולל החזר הלואה. האם יש לך סכום כזה, פנוי וללא שימוש אחר, יותר חשוב?

 

האם אתה יכול להתחייב על החזר הלואה משך 3-5 שנים על יסוד הכנסה יציבה?

 

בסופו של דבר המלצתי חד משמעית. עצור והמתן למצב כלכלי יותר טוב.

 

האם אתה מוכן לשלם רבית גבוהה כפי שצפוי שתגבה ממך כחור צעיר עם הכנסה מוגבלת (וזאת בהנהחה שמישהו בכלל יהיה מוכן להלוות לך)?

 

בקו התחתון - ממליץ לך להרגע, לרדת מכל הסיפור, לחסוך עוד כסף ולחשוב עוד הרבה פעמים האם הרכב כל כך חיוני עד שאתה מוכל להשתעבד לו.

 

 

תראה, אני מבין את הדאגה והרצון הטוב אבל הסיפור קצת שונה.

השתחררתי מהצבא עקב בעיה רפואית ועבדתי כשלוש שנים במקום שמכר את שירותיו אז פוטרתי לאחרונה וקיבלתי סכום נאה על כך.

לגבי הלוואה - היא רק השלמה לסכום. לפי החישוב שלי אני אוכל לעמוד בזה, במיוחד כאשר אני אקח את ההלוואה דרך בן משפחה אחר עם תנאים טובים בהרבה ממה שאני הייתי יכול לקבל.

הוצאתי רישיון לא על מנת שישאר בארנק ויעלה אבק, אלא להשתמש בו ומשום שאין רכב בבית אני צריך להתנייד בצורה כלשהיא.

כמו שכבר ציינתי, עדיף שהסכום יהיה קטן ככל האפשר וגם אופציות אחרון דוגמאת הסיריון מאוד קורצת לי.

אודה לך אם תעזור בנושא :)

שנה טובה ותודה רבה על הדאגה!

עריכה אחרונה על ידי Gal Or
פורסם

היתה לי מאזדה 2 מהשכרה, למשך כשנה וחצי. אמנם קיבלתי את הדגם שעבר מתיחת-פנים, אבל הם מאד דומים.

מנוע חזק, רכב תזזיתי וזריז, מהנה לנהיגה, קופצני במהירויות גבוהות. צריכת דלק בין 12 ל-10 (ואפילו גבוהה יותר עם רגל "כבדה").

לא היו לי שום תקלות איתה.

 

אתה יכול גם לשקול את הדגם הישן של סוזוקי סוויפט - דומה בביצועים, התנהגות-כביש מעט יותר טובה, אבל יותר נוקשה.

 

בהצלחה

פורסם

סוויפט מעל התקציב. אכן מאזדה 2 יוצאת ליסינג או סיריון שאפשר למצוא פרטית בתקציב.

שים לב שרמת גימור בסיסית של המאזדה (active) לא נחשבת בטיחותית

×
×
  • תוכן חדש...