Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3816 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

העליה הרוסית גם הביאה תופעות לא רצויות.

הייתה אלימות מצידם ונגדם וזינוק אדיר בכמות הזנות במקומות שלפני זה לא היו קיימת כמעט.

אני זוכר את תחילת שנות ה90, עם הבריונים הרוסים והכנופיות שהיו עושים טרור בכרמיאל (גם גרתי).

 

אנחנו פה מדינת עליה.

בתרבות השתרש לנו הקטע של לקבל את העולים (כל עוד הם לבנים) וכל עוד יש להם תארים אקדמיים.

יש לנו את המוסדות שדואגים לזה ואת משרד הקליטה שדאג להטמעה של הרוסים ולימד אותם.

בנוסף היו גם אנשים מבוססים שהיגרו ועזרו ליצור מסגרות שמאפשרות להם להרגיש פחות זרים (סופרים, ערוצי טלוויזיה, עיתונים וכו').

הם לא באו ממלחמה.

 

גם יש לנו את הצבא שאומר שרוב הרוסים מתחת לגיל 20 היו מחויבים להיות חלק מהמדינה.

 

ובואו לא נשכח שיש גם את הזהות האתנית\דתית של היהדות בכל העניין.

הקטע של "כולנו יהודים" היה גם גורם משמעותי.

 

אלו דברים שהמדינה יכולה לעשות כדי להקל על הגירה ולמנוע בעיות חברתיות במידה מסוימת.

אבל אירופה לא עשתה את זה.

 

אז כמו שאמרתי, הגירה היא עניין בעייתי אבל אפשר למנוע בעיות.

  • תגובות 637
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ולמה לאותם פליטים להגר לגרמניה? למדינה נוצרית? למה שלא יהגרו לכל מדינות ערב שמסביב? בתורכיה אין להם מקום? ירדן, ערב הסעודית, האמירויות? בחרתם להגיע למדינה מסוימת בצורה לא חוקית ואתם עוד מתבכיינים? תשבו בשקט ותגידו תודה. במצרים היו יורים בהם. מה זאת תרבות המגיע לי הזאת? אתם בורחים מזועות ומייצרים זוועות בעצמכם? זאת הכרת התודה שלכם? ואתה בא ומצדיק את החמורים האלה?

ולגבי בריונים רוסים שציינת, ראשית גם אני עולה מחבר העמים, הגזענות הקללות וההשפלות שאני וחברי העולים חווינו בארץ היו גרועות פי כמה לעומת מה שמזרחיים (אגב אני עצמי נחשב למזרחי) ואתיופים מתלוננים עליהם. פשוט להם יותר קל להיתקע במיסכנות שלהם. נכון היו בריונים רוסים אבל הם בחיים לא לא התחילו לריב עם האוכלוסיה המקומית. לרוב אלו היו ריבים בינפ לבין עצמם או באמת עם ותיקים אבל רק כשהתחילו איתם. לגבי הזנות, לא העליה הביאה את הזנות אלה ראשי משפחות הפשע. ואם תבדוק תראה שרוב הזונות בכלל לא יהודיות. זה שהן דוברות רוסית לא אומר שהן קשורות לעליה. לראיה זונות מחבר העמים תמצא בכל העולם המערבי. חבל שאתה מביא טיעונים ממש לא משכנעים

פורסם

שתהיה בריא, אתה מצד אחד חווית בעצמך אפליה מחליאה שאין לה מקום בחברה - ומצד שני מעוניין לבצע את אותם הדברים בדיוק לאנשים אחרים.

 

אני זוכר היטב איך פעם "הם לוקחים לנו את העבודה" היתה אמרה אמיתית ולא בדיחה על חשבון הגזענים, אני גם זוכר את הגזענות ששלטה ברחוב כנגד רוסים, סתם בגלל שהם היו שונים.

 

מהגרים שמתנהגים כמו שאתה מתאר, צריך למגר ביד קשה. הבעיה היא שאתה לא מדבר על אנשים ספציפיים אלא על אוכלוסיה ככלל. כמו שאני יאמר "כל הרוסים האלו הגיעו עם המאפיות שלהם והזונות שלהם", כאילו לא מדובר בקומץ אפסי מתוך כלל העולים.

 

"רבותיי, ההיסטוריה חוזרת"

 

 

(בפעם המיודעכמה: הטענה אינה שאין בעיית הגירה באירופה, הטענה היא שיש דרכים לטפל בזה, הכללה ושנאה קולקטיבית לא הוכיחו את עצמן נאמנה במהלך ההיסטוריה)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

פרנקוס, אתה מסתמך על תאוריות בנןגע להגירה מתואר ראשון בסוציולוגיה, נכון?

 

אם תזכר טוב, תגלה שיש הבדל תהומי בין גלי ההגירה שהתאוריות האלה מתייחסות אליהן לבין "עולם שלישי קורס אל תוך עולם ראשון".

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
שתהיה בריא, אתה מצד אחד חווית בעצמך אפליה מחליאה שאין לה מקום בחברה - ומצד שני מעוניין לבצע את אותם הדברים בדיוק לאנשים אחרים.

 

אני זוכר היטב איך פעם "הם לוקחים לנו את העבודה" היתה אמרה אמיתית ולא בדיחה על חשבון הגזענים, אני גם זוכר את הגזענות ששלטה ברחוב כנגד רוסים, סתם בגלל שהם היו שונים.

 

מהגרים שמתנהגים כמו שאתה מתאר, צריך למגר ביד קשה. הבעיה היא שאתה לא מדבר על אנשים ספציפיים אלא על אוכלוסיה ככלל. כמו שאני יאמר "כל הרוסים האלו הגיעו עם המאפיות שלהם והזונות שלהם", כאילו לא מדובר בקומץ אפסי מתוך כלל העולים.

 

"רבותיי, ההיסטוריה חוזרת"

 

 

(בפעם המיודעכמה: הטענה אינה שאין בעיית הגירה באירופה, הטענה היא שיש דרכים לטפל בזה, הכללה ושנאה קולקטיבית לא הוכיחו את עצמן נאמנה במהלך ההיסטוריה)

 

מה שאתה אמרת +1

 

פרנקוס, אתה מסתמך על תאוריות בנןגע להגירה מתואר ראשון בסוציולוגיה, נכון?

לא.

 

אני מתבסס על הרבה יותר מזה.

בתואר לצערי בקושי נגענו בזה.

אני מסתמך יותר על מחקרים בשטח ולא על בולשיט תיאורטי של אנשים שמעולם לא יצאו מהמשרד שלהם באקדמיה.

 

הסמינריון שכן נגע אצלי בנושא של הגירה היה על היחס של הרוסים הישראלים לעליות אחרות, ומסתבר שיש אפליה עצומה של רוסים נגד מיעוטים.

יש על זה אחלה סטטיסטיקות.

הסיכוי של רוסי ישראלי להיות גזען הוא הרבה יותר גבוה מאשר של צבר.

פורסם

ואתה יודע מה הסיבה? וזאת גם תשובה לאוריו. הסיבה היא שכולם מתישהו חוו גזענות אבל השאלה מה אתה עושה עם זה ואיך אתה יוצא מזה. כמו שאמרתי העלייה הרוסית חוותה פה את הגזענות הכי גרועה אבל הצליחה להרים את עצמה בכוחותיה. ולמה הרוסים נתפסים כגזענים? כי מעצבן אותם לראות אנשים מתמסכנים, מעצבן אותם לראות אנשים שרוצים כל היום לשבת בבית ולקבל כסף, מעצבן אותם לשמוע אכלו לי שתו לי, מעצבן אותם שמזרחיים בוכים שהאשכנזים חילקו את העוגה רק לעצמם. אז הם נתפסים כגזענים. האמת היא שבתרבות של ברהמ אין חארטות ואנשים לא אוהבים לשמוע בולשיט, סוג של "ישר ולעניין". אז כשרוסי אומר את האמת בפנים זה נשמע גזעני כי זה לא פוליטיקלי קורקט. אגב אני לא מכליל את כל גל המהגרים במעשי הזועה אבל אני מצפה מהגל הזה שידע להוקיא ולהסגיר את אותם הנבלות שמכתימים את שמם.

פורסם

גזענות לא נמדדת ה"האם אני אומר לו מה אני חושב".

 

גזענות לפי ההגדרה היא "האמונה שאדם מסוים ניחן במאפייני אישיות מסוימים בגלל הקבוצה האתנית שממנה הוא בא".

 

אתה יודע מה?

 

תראה את זה.

אני מסביר את זה לא רע פה.

 

https://www.youtube.com/watch?v=FavnsdUvJJ8

פורסם

תקרא שוב את הדברים שלך, אתה אולי לא מתכוון לכולם - אבל זה לא תואם את מה שאתה רושם.

 

סיידטראק קטן: עם כל הכבוד לרוסים, ויש המון כבוד, האוכלוסיה שבבירור סובלת כאן מהאפליה החמורה ביותר היא האתיופים. לצערם - ובניגוד אליך, לא משנה כמה הם יתמזגו כאן יש להם משהו שמבדיל אותם מהאוכלוסיה באופן מובהק, ולצערם הדבר הזה (צבע) שותף גם לפלח אחר באוכלוסיה שידוע לשמצה בקרב המון ישראלים.

במקרה ממש לפני כמה ימים היה לי איזה דיון עם אשתי - אתיופים לא מחזיקים באחוז פשיעה גבוה, משרתים בצבא פרופר, לרוב מאוד מנומסים וביישנים, ועדיין הגזענות אליהם וכלפיהם בשיא. ניסינו להבין איך זה, לא מצאנו הסבר שהניח את הדעת חוץ מצבע שונה.

עצוב. עצוב מאוד.

 

בכל אופן הייתי מציע שבמקום לחזור על המנטרה של 'אני סבלתי הכי הרבה', תקבל את זה שיש כאן המון אוכלוסיות שסובלות מגזענות כזו או אחרת, ואם תקרא את הדברים שאתה בעצמך רשמת אתה תראה שדברים לא מאוד שונים נרשמו על האוכלוסיות האלו בידי אנשים אחרים. וזה מה שהכי מבאס אותי לראות.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

מה שיפה בשרשור הזה הוא הביטוי של ההטיה החברתית להפוך כל דיון על הגירה לדיון על גזענות (אמיתית או מדומיינת).

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

כי כשמציגים את העובדות רואים שאין באמת בעיה ספציפית איתם, אבל אנשים ממשיכים עם הבולשיט של "הם מסוכנים" או "הם יקחו לנו את העבודות", הסיבה היחידה לאפליה כזו היא גזענות.

 

סביר להניח שאם מי שמתנגד להגירה הזו היה מכיר את האנשים האלה באופן אישי לכמה שעות, הוא היה משנה את דעתו עליהם (תיאוריית הזהות החברתית ;) )

 

הבעיה היא כשאנשים לא קולטים שיש נתונים ויש מה לעשות עם זה.

המצב לא חייב להיות בעייתי כל כך.

פורסם

מי אמר שאתיופים ביישנים? אתה או הסטריאוטיפ הישראלי? ביישנות היא תכונה יפה ולכן מבחינתך בכיף להשתמש בה. וזו לא גזענות נכון ? מתוך מאות אתיופים שלמדו גדלו ועבדו איתי אחוז הביישנים לא היה ניכר. ואגב הם עצמם שונאים את ההגדרה הזאת לגביהם. אבל לך מותר לקוא להם ביישנים. מה שאני בא להגיד הוא שכולם קצת גזענים במיוחד בהגדרות החדשות של הגזענות שכל פיפס הופך אותך לגזען. עכשיו משהו יותר מצחיק.. ללא ספק אתה ויוסי אנשי שמאל ושניכם נגד גזננות. שניכם מאשימים את אנשי הימין בגזענות ( כן יש ימנים גזענים על פי ההגדרה המאוד רחבה של גזענות) אז איך זה שאחוז מאוד זניח מאותם נפגעי גזענות הימין תומך בשמאל הלא גזעני אשר אוהב כל אדם באשר הוא?

פורסם
סיידטראק קטן: עם כל הכבוד לרוסים, ויש המון כבוד, האוכלוסיה שבבירור סובלת כאן מהאפליה החמורה ביותר היא האתיופים.

 

נכון לעכשיו זה נכון, ואפילו מאד. לדעתי האישית - בעיקר בשל מדיניות כושלת שכלאה את האתיופים ממש בגטאות ובקהילות סגורות וממש לא תרמה לשילובם בחברה. יכול להיות שהם היו צריכים יותר עזרה מעליה אחרת - אז תנו להם את העזרה הזאת, הבאתם אותם, לא? בגדול - ביזיון.

 

לגבי הגזענות כנגד העליה הרוסית - לא יודע מה אתם זוכרים, אבל היא הייתה מחרידה. לא יודע אם יותר או פחות מאחרים, אבל זה היה זוועה. על כן יש המון שמחה לאיד לראות כיום אנשי ציבור וידוענים מתחנפים ומדברים בזכות העליה, פוליטיקאים, שינוי סטנדרטים וכו'.

 

לגבי גזענות - כן, העליה הרוסית לא חפה מזה, לא בטוח עד כמה הטענה של יוסי לגבי יותר או פחות תקפה. מה שכן, האחוז של אלה שעוד יכולים להיות גזענים פוחת, כי כבר כיום יש דור שני ואפילו שלישי לעליה הגדולה, ואלה כבר משולבים בחברה ובהכרח דעותיהם יהיו קיצוניות פחות בהקשר הזה.

 

מכל מקום, השלתבות העליה הרוסית בחברה הייתה עם הרבה "למרות" ומעט "בגלל". לא התרגלנו לקבל, ולמרבה הצער גם לא כ"כ היינו רגילים לדרוש, אלא העדפנו לעשות. לכן, אגב, היו יחסית מעט רוסים בהפגנות יוקר המחיה השונות - הרוסים מעדיפים לעבוד.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...