Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיוז 80A ליד המצבר נשרף,האם זה תקין?


sd1985
שימו לב! השרשור הזה בן 3369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום-שלום,

האם יכול להיות שהמערכת "משכה" יותר מ80A ?

 

הם זה תקין?

 

גילוי נאות,אני שומע בעוצמה גבוהה,יש לציין ששני המגברים על רבע גיין,אם זה אומר משהו,

 

אני דואג סתם?

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם תקין שפיוז נשרף במקום הכבל - כן!

מדוע הפיוז נשרף - יש לבדוק זאת.

יעזור אם תציין אילו מגברים ברכב ואיזה ציוד הם מגבירים (כולל התנגדות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שהפיוז אמור להישרף - ברור לי

אני חותר לדעת למה נשרף הפיוז? בגלל שהמגברים ממש צורכים אמפר גבוה?

האם יש עוד סיבות? חיווט דק מדי? ציוד ישן וכו',?

אגב כמה אמפר מספק אלטרנטור תקין?

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהמגברים צרכו מעבר ליכולת הפיוז.

אולי פיוז בעל ערך אמיתי נמוך יותר מהרשום.

קצר שנוצר מסיבה כלשהי.

עייפות החומר. איני יודע.

אם החיווט היה דק מדי, הוא זה שהיה נשרף ולא הפיוז.

 

עריכה - ראה גם כאן:

http://ecmweb.com/content/why-does-main-fuse-blow-and-not-lower-amp-fuse

 

בכל רכב (כולל תתי דגמים של אותו רכב) אלטרנטור אחר בעל תפוקה שונה.

אל תשכח שבאופן מוגבל, גם המצבר יכול לספק את הזרם, שיהיה גבוה יותר מזה של האלטרנטור.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, מצבר יכול לפרוק מטען חשמלי בשנייה בזמן קצר.

בקשר לנתיך שרוף.. אם הוא נשרף פעם אחת זה יכול להיות לא נורא, קורה :)

אם נתיף נשרף פעם שנייה חייבים לחפש ביעה ומהר.

סיבות: עומס יתר (בדוק את צריכה של כל המגברים יחד)

שטח חתך של מוליך פלוס (אם הוא דק - יתכן חימום יתר על מגעים)

קצר גוף - מוליך + פוגש בדרך מוליך - או גוף של אוטו שזה גם מינוס לכל דבר.

קצר באחד מהמגברים - נתק הכול, חבר אחד - אחד כדי לבודד את ביעה.

(HU: Pioneer Dex-p90rs + deq90 (twik: DC/DC Unit & Tube preamp

Speakers: 3 way AD MM1, MM4, MM6 / Sub: JL 12W6V2-D4

Amps: Butler TD475 / Butler TD1500 / Phoenix Gold Titanium Ti 1200.1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה ביחס למה?

אתה יודע איזה ציוד יש לפותה"ש? אני לא.

80A ב-14.4V שווי ערך ל-1152W. בהנחה שהמגברים יעילים ב-70% מדובר על כ-800W RMS בפועל.

לא משהו בשמיים במערכת שמורכבת מנניח מגבר 4 ערוצים ועוד מונובלוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום שוב, הנתיך נשרף שתי פעמים,הקודם היה 60A,האחרון 80A

הציוד,מגבר ארבעה ערוצים JBL-1004 הידוע,שני סטים מחוברים

וכן מונו של MAC ZX1000 - סאב אחד,בהתנגדות 2 אוהם

גיינים- רבע מקסימום,לאחר בדיקה.

כל הכבלים שלימים-לאחר בדיקה

אני די בטוח שזה עומס יתר,איך לבצע בדיקת עומס? יש את הרב מודד...

 

תודה.

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לבדוק את צריכת הזרם הכללית בעזרת מד זרם השראתי (צבת). זרמים גבוהים אינך יכול לבדוק בעזרת רב מודד.

 

האם הפיוז נשרף מיד או לאחר זמן מה ?

 

אל תגדיל את ערך הפיוז מעבר למה שממולץ על-ידי הייצרן אחרת אתה תגרום נזק לחיווט החשמלי או למערכת השמע.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי רשימת הציוד, אנחנו מדברים על כ-900W RMS תאורטיים.

 

האם שינית משהו בציוד שלאחריו נשרף הפיוז הראשי? האם שינית את סוג המוזיקה שאתה שומע ואת הווליום שאתה מגביר אליו בדר"כ?

ואם לא, כמה זמן עבר מאז שהתקנת את הציוד ועד לשריפת הפיוז?

האם הפיוז הוא מסוג ANL?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,הדבר היחיד שהשתנה זה שהרכב היה אצל חשמלאי לפני שבועיים לסדר לי חלונות חשמל שקצת הסתבכה,המצבר נפרק פעמיים בתהליך הזה.

מעבר לזה לא שיניתי כלום,הציוד מותקן שנתיים פלוס,וכן פיוס ANL,

 

מרק10,הפיוז נשרף לאחר זמן מה,אין לי נסיעות ארוכות,ולא מיד זה בטוח.

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הפיוז נשרף לאחר זמן מה הדבר עשוי להצביע על צריכת זרם גבוהה לאורך זמן אשר גורמת להתחממות הפיוז ולשריפתו. אם היה קצר במערכת או בכבלים הפיוז בדרך כלל נשרף מיד.

 

נסה זמן מה להקשיב למוסיקה בעוצמה פחות גבוהה ולראות אם הפיוז נשרף שוב פעם.

 

ייתכן שהחשמלאי יתעלק על חיווט של מערכת השמע ?

צריכת הזרם בזמן הפעלת חלונות החשמלים עשוייה להגיע ל-10 אמפר וגם יותר במקרה של תקלה במנוע החשמלי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן,לאחר שרמקול ימין הפסיק לשהמיע קול(הטוויטר כן פועל)

פתחתי את הדלת,פירקתי את הרמקול,שני החוטים היו עם סוג אבנית,

אני מניח שזו הייתה הבעיה, רטיבות מסויימת וכאן תיפתר הסאגה.

 

* כמובן שסידרתי עכשיו שומעים,הורכב פיוז 60A,ואני כבר לא שומע בעוצמה גבוהה.

 

תודה לכולם.

מנוע V6 בלי להתבייש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...