Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4560 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

רציתי לדעת האם יש אפשרות לקחת סעפת פליטה של מנוע יפני ממוצע משנות ה90,

ולהתאים אותה לעבודה עם טורבו?

כמובן סעפת ספציפית למנוע ספציפי.

הטורבו הוא Garret t25 .

 

או שאופציה זו לא באה בחשבון בכלל ועדיף לקנות סעפת ייעודית?

 

ובמידה וקאסטום זו אופציה טובה מה התהליך של כל זה?

 

 

השיקול הוא חסכון כספי כמובן אך הכל בפרופורציה.

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תנסה למצוא סעפת ממנוע שקרוב ככל הניתן בנתוניו למנוע שאתה משתמש בו (גודל טורבו, נפח, מיספר שסתומים, יחס דחיסה וכו'...).

אולי אפילו מגירסאת טורבו שיש לרכב ואז תנסה להתאים.

אם זה ניסיון זמני, היתי ממליץ על פיתרון כזה.

 

אם ברצונך לקבל את התוצאה הטובה ביותר, עבור הטורבו המדובר - תבנה סעפת ייעודית.

ממליץ על Argonetics.

אם נראה לך שתחליף את הטורבו בקרוב אז זה כבר לא שווה את המחיר.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם

מדובר במנוע GA16DE של ניסאן.

מצאתי בפורומים ברשת שיטה לרתך את הסעפת המקורית לפלאנג׳ T2.

הנה תמונה של הקומבינה אפשר הסבר קטן מה הם עשו פה בעצם וכמה זה אמור לעלות?

 

TD04turboflangeweldedtomanifold02.jpg

 

והאם יהיה בעיות משמעותיות בגדישה?

התכנון זה 0.6 באר ליום יום באמינות בע״ה

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

ארגנוטיקס הוא אחד התותחים בתחום הזה, ממש בונה לך סעפת מ-0 ולא אכפת לו איזה מנוע זה, הבעיה הוא המחיר, אני לא רוצה להטעות יותר מדי אבל מהצעות מחיר שאנשים קיבלו ממנו הסעפות מתחילות אצלו בערך מ-4 אלף ש"ח, זה המון כסף, אבל מאוד מומלץ מכיוון שעבודה ברמה גבוה וכמובן עם אחריות.

 

מצד שני אתה רוצה רק 0.6 שזה לא רציני בכלל, צריך לבדוק עם בחו"ל משתמשים בחלקי מנוע מקוריים בשביל גדישה כזאת, ואין צורך להחליף לחלקים מחוזקים שיעמדו בעומס וכדומה, גם סעפת הכי מקומבנת מצינורות ביוב תעבוד במקרה הזה, GT25 זה טורבו גדול ויקר מדי, לא תמצא אחד כזה יד שנייה והוא נמכר במעל 5500 ש"ח בארץ, הוא יותר מדי לדעתי בשביל מה שאתה דורש, אתה יכול להשתמש במה שהרוב עושים כשמתחילים עם טורבו על מנועי 1.6, וזהו טורבו של אימפרזה WRX או כמו כולם מכירים אותו בשמו TD04, אפשר למצוא אותו למכירה אפילו בפחות מ-1000 ש"ח מבעלי אימפרזות שמשתדרגים ומוכרים את שלהם, טורבו שנכנס יותר מוקדם ותוכל להנות ממנו הרבה יותר.

 

עם תרצה תוכל לדבר איתי בפרטי ואני יכול להפנות אותך לאנשים שבונים סעפות, הם יותר זולים אבל הם מה שנקרא בתחילת דרכם ועושים עבודות מצויינות, אבל לא בעלי מוניטין כמו ארגונטיקס.

 

אתה צריך לקחת בחשבון את כל הדברים מסביב חוץ מהסעפת והטורבו, זה רק 20 אחוז מהפרוייקט עצמו יש המון דברים מסביב שבטח אפילו לא חשבת עליהם.

 

אני רק יכול להגיד שזה שווה את הכסף ותסבוכת לדעתי האישית, התמורה היא אדירה!

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

מנוע GA16DE על פי רשמים מחו״ל מאנשים שמחזיקים מכוניות כאלה מחזיק באמינות 180 כוח סוס בגלגל.

ואפשר להגיע אפילו 240 בלי לשבור מנוע עם כוונון איכותי ובריא אבל האמינות לא תרקיע שחקים,

אבל מה שבחום זה חול ומה שבארץ בארץ...

המנוע הזה הוא סוס העבודה של ניסאן בשנות ה90 והוא למעשה מיוצר עד היום למדינות עולם שלישי.

מבחינת ציריות תיבת הילוכים ומכלולי ההנעה הם מחזיקים מצויין ובאמינות ואין דיווחים על שבירת מכלולים בגדישה נמוכה.

 

עכשיו בנוגע לטורבו,

בחול ממליצים להשתמש בT25/28 או בGT28 / RS , מבחינתי מה שיהיה יותר זמין וזול בארץ טוב לי.

הTD04 לפי מה שהבנתי ממה שקראתי לא מתאים למנוע הזה,

המנוע לא בנוי לעלות לטורים גבוהים (בלי לשבור) והגג זה 7 אלף טור.

מה שהגרט מספק לטענתם זו גדישה טובה לטווח הסלד של בין 2000 ל6500

תלוי בסוג הטורבו.

אני יותר מאשמח לשמוע שהם טעו כי מכל הבחינות אני מעדיף TD04.

מה דעתך יש דברים בגו?

 

עכשיו בנוגע לשאר החלקים אני מודע לכל המסביב והשאיפה שלי זה לא לעבור את ה10 לסטאפ בסיסי ביותר עם חלקים משומשים אך איכותיים.

מה שעל הכוונת לברר כרגע זה לגבי ניהול ומי יכול לכוון לי את המחשב בארץ.

 

בחול ממליצים על greddy e-manage שאני יכול להביא מחול כולל משלוח גג ב2000 שקל.

יש גם stinger ems שמשמש כפיגיבק והוא כבר עולה 4 אלף מאיבי והרבה יותר קשה להשגה.

 

 

מישהו בארץ בכלל מתעסק עם הניהוליים האלה ואם לא מה זה אומר לגבי?

אגב עם הניהול מגיע חיווט שמתאים לרכב או שאני דואג לזה?

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

הדבר הראשון שהייתי שוקל הוא התקנת קלאץ' יותר חזק בשביל להסתדר עם הכוח,

 

GT28 לא נכנס ב-2K סל"ד, יותר לכיוון ה-4K וגם זה על מנוע 1.8 לפחות ממה שאני ראיתי, וזה טורבו שתומך מעל 300 כוח סוס בגדישות גבוהות בסביבות 2 באר, זה לא מה שאתה מחפש לפי ההודעה שפתחת, וגם לפי המחירי הטורבו בחו"ל אני יכול להבין למה ישר מתקינים את הטורבואים האלו, פה בארץ אתה משלם עליהם יותר מכפול.

 

TD04 נכנס יותר מוקדם מה שיתן כוח זמין גם בטורים נמוכים, 7 אלף טור זה מספיק בהחלט לא צריך יותר מזה בשביל להישאר אמין.

 

לגבי המחירים, כאשר אתה קובע לעצמך שאתה לא עובר את ה-10K שקל לפרוייקט, אני אפילו לא הייתי נכנס לזה עם אין לך בצד עוד 10K לכל מקרה לדברים שיפתיעו אותך בדרך.

 

לגבי כיוונים וחיווטים יש לך את שי טיונינג, בן אדם מומחה בכיוונים, כיוון גם את הרכבים הכי חזקים בארץ, וביחס מחיר לתמורה הוא שווה בהחלט, צמה חדשה לניהול עלתה לחבר 2K ש"ח, וצריך כיוונים כמובן וזה עולה סביב ה-400 ש"ח לשעה, הוא עושה את זה על דיינו.

תחכה אולי לעוד דעות של אנשים בהמשך השרשור.

 

זאת כמובן דעתי ומי שלא מתאים לו מה שאני אומר בבקשה לא להתווכח על גבי השרשור,

תודה.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

לדעתי הגארט T25 יעבוד הכי טוב.

הוא מותאם למנועים קטנים ומגיע כסטנדרט טורבו במנוע 1.6 8 שסתומים של הדלתא HF טורבו.

גם בסאאב 9000 הוא קיים.

אני מכיר כמה פרויקטים שעשו עם הטורבו הזה על מנועים בסדר גודל שלך.

מה שבטוח שיהיה יותר קשה להשיג אותו מאשר את הTD04.

וגדישה של 0.6 זה ממש נמוך אז כל עוד אתה מכוון גג ל1.0 באר הכל טוב.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם

קלאץ אני אתקין daikin heavy duty clutch או כל מה שיהיה במחיר טוב ויהיה לשנתיים לפחות.

בנתיים נראה כאילו אני ילך על TD04 או T3.

שהם נפוצים אמינים וטובים וככל הנראה זה בסדר להשתמש בהם לפרוייקט הזה.

האם אני אוכל להשיג 0.8 איתם כמו שצריך?

מתי הם נכנסים בערך?

 

בנוגע לתקציב השאיפה היא להגיע ל10 אך אם אצטרך להוסיף עוד אלפיים שלוש להשלמת הפרוייקט זה בסדר.

אני אופטימי והדברים נראים דווקא טוב.

 

כיוונונים אני אפנה לשי לעוד מידע. בנוגע לחיווט הזה מה הוא ומה תפקידו , ראיתי באיבי בגרושים חיווטים למחשב ניהול מנוע שאני כנראה אקנה.

ואפילו מחשבים שמיועדים לעבוד עם מנועים מסויימים.

ובגרסאות החדשות הemanage משמש גם כפיגי בק

 

עכשיו איתמר הt25 לא נפוץ ואני מחפש טורבו עממי שיתן לי 0.8 באמינות במחיר טוב.

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

עכשיו אחרי שחקרתי קצת גיליתי שהמזרקים לא יתאימו למסילה של בגרסא האירופאית של המנוע (מה שיש בישראל)

סעפת היניקה שונה וכך גם החנוכייה.

אחרי חפירות מעמיקות בפורומים גיליתי שאפשר להתאים בעבודה של כמה דקות מסילה של Nissan Sentra B13 מהשנים 91-94 ששווקה באמריקה.

ניסיתי למצוא את החנוכייה הזאת באיבי במלא וריאציות וממש לא מצאתי כלום.

 

 

עצות כלשהן???

אגב לא יכולתי לערוך את ההודעה הקודמת

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

עם TD04 תוכל להגיע גם לגדישות של קצת מעל 1 באר אם יתחשק לך.

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם

לא רוצה לבאס אבל עם עושים משהו עושים אותו כמו שצריך אתה חוסך על סעפת מה יהיה עם ניהול כיוונים אינטרקולר

צינורות של האינטר קולר פורק מזרקים קלאצ כול פרוויקט טורבו שבונים מ0 עובר בכייף 20 אלף עם אין לך סכום כזה אל תכנס לזה כי אתה תשבור דברים ואז יעלה יותר בהצלחה.

פורסם

מצויין מטריקס רק השאלה אם יש לך עצה לגבי המסילה של הדלק ?

אי אפשר לעשות / לקנות קאסטום?

 

שמעון, לכתחילה אני לא מחפש ביצועים אופטימליים מהקיט,

כמו שרשמתי בהודעות עד עכשיו שמה שאני לא הולך לחסוך עליו בוודאות זה טורבו ובעיקר הטיונינג!

לעשות חיבור לסעפת באופן איכותי לא אמור ליצור שום בעיה,

אולי המעברים יהיו קצת קטנים אבל שוב אני לא מחפש אופטימלי.

האוטו הזה ב160 כוח או ב200 ירגיש כאילו הוא פורס כנפיים :)

 

הכל מחושב ויש כסף ספייר בצד אם יקרה משהו.

הפרויקט הזה יוצא זול בגלל שקיימות לניסאן הרבה מכוניות טורבו עם מנוע שדומה מאוד לשלי וכמעט כל החלקים יושבים.

 

רק המסילות חבר׳ה מה אפשר לעשות ?

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

הדבר הראשון שאתה חייב לעשות הוא למצוא חובבי ניסאן אחרים, מניסיון שלי עם לא תכיר בארץ אנשים אחרים שמבינים קצת יותר ממך בדגם ויכולים לשפוך לך עוד אור מה שהם למדו עד עכשיו יהיה מאוד קשה להסתדר לבד עד כדי בלתי אפשרי, יש בארץ כמה חובבי אלמרות וסאני אולי כדי להתייעץ איתם.

 

לא הבנתי למה אתה רוצה להחליף סעפת יניקה, ולמה אתה רוצה להחליף כבר מזרקים עוד לפני שבכלל התחלת משהו?

טויוטה קורולה 95 גיר ידני 0-100, 10.55 שניות. מקום 1 בקטגוריית ג'ימקאנה ג'וניורס(עד גיל 21), מהאירוע לקידום הספורט המוטורי 4 בלטרון

פורסם
הדבר הראשון שאתה חייב לעשות הוא למצוא חובבי ניסאן אחרים, מניסיון שלי עם לא תכיר בארץ אנשים אחרים שמבינים קצת יותר ממך בדגם ויכולים לשפוך לך עוד אור מה שהם למדו עד עכשיו יהיה מאוד קשה להסתדר לבד עד כדי בלתי אפשרי, יש בארץ כמה חובבי אלמרות וסאני אולי כדי להתייעץ איתם.

 

לא הבנתי למה אתה רוצה להחליף סעפת יניקה, ולמה אתה רוצה להחליף כבר מזרקים עוד לפני שבכלל התחלת משהו?

 

אני כרגע בשלב המחקר ומוודא שכל החלקים יהיו זמינים לי לרכישה ,

הנה אם לא הייתי מברר על המזרקים ומגלה שהמזרקים שאני צריך לא יתאימו האוטו סתם היה נתקע לי באמצע הפרוייקט.

 

 

אני כרגע מוודא שכל החלקים זמינים לי ושבכל יתאים וכל זה בדיוק מהסיבה שציינת שאין הרבה למי לפנות בארץ.

 

באינטרנט אין בעיה למצוא שום דבר ויש המון מידע ויש לי כבר 7 יומני פרוייקט על המנוע הזה ו2 מהם על בגרסא האירופאית כמו שלי.

הבעיה היא שלהם יש שמה את המסילה שאני צריך בפרוקיות וכאן אין מצב למצוא כי לא הגיע לכאן מנוע אמריקאי,

או לפחות לא ידוע לי על אחד.

 

 

כשהרשימה תהיה מוכנה אני אצא למסע קניות אין טעם לקנות אחד אחד ואז לגלות שמשהו חסר ובום לך תמצא כת החלק ותחכה לו חודש וחצי עם אוטו מושבת.

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
פורסם

הגישה שלך לפרויקט היא נכונה מאוד.

הבעיה שכמו כל פרויקט בחיים המציאות לפעמים מחביאה הפתעות שלא חשבת עליהם.

אם מה שאתה מחפש זה אמינות, הייתי הולך על צנרת חדשה.

שיהיה בהצלחה ואל תשכח לפרסם יומן משלך.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).


×
×
  • תוכן חדש...