Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעבר בין דלק 95 ל 98


BMW_525_89
שימו לב! השרשור הזה בן 7205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה :

א. מופיע בספר הרכב בחלק של המנועים בסוף הרכב.

ב. נמוך למדי ואתה ממש לא צריך שום דלק מיוחד , בא נגיד שזה לא המנוע הכי מתקדם טכנולוגית של פיזו , הוא מנוע בן כמה וכמה שנים שהשתמשו בו בכמה וכמה מכוניות.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום,

 

מזמן לא ראיתי "סמטוחה" כזאת בענין שמוש בדלק "מתאים"...

 

ציטוט מס' 1:

שלום

תוספת כוח ( וחסכון בדלק) במעבר לדלק 98 מדלק 96 יושג רק אם ההצתה תקודם עוד. ניתן לקדם ידני או אם המנוע מודרני ויש לו knock sensor - קידום ההצתה יבוצע אוטומטית ( כמו באימפרזה אצלנו).

יתכן שב vr6 אין למנוע knock sensor ולכן תיאורטית ומעשית, המנוע לא ירגיש כל שינוי.

 

BMW_525_89 - סביר שלאוטו בן 15 שנה אין knock sensor (רצוי שתודא) ואם כך אין תועלת במעבר לדלק 98.

 

בהצלחה

יהודה

==============================================

*מושג האוקטאן מתיחס למס' פרמטרים של תכונות הדלק ובמיקרה שלנו להתלקחות העצמית של הדלק והתוצאות(ראה גם הפנייה של kompy מאד חשובה) רק שכנראה אין לכם סובלנות לקרוא ולהעשיר את הידע! (לא תוספת כח)!

במהלך הצתת הדלק ע"י דחיסתו, יכול להיוצר מצב שבנוסף להצתה מבוקרת ע"י ניצוץ ממצת, נקבל התלקחות נוספת של הדלק עקב דחיסתו בלחץ גבוהה...מצב שיגרום לפיצוצים בתוך הצילינדר, לא רצויים עד כדי נזק לבוכנות הנעות בתוך הצילינדר , מצב זה מוכר גם כדטונאציה !

 

*במנועים שיחס הדחיסה גבוהה, מומלץ ע"י היצרן שמוש בדלק מדורג כאוקטן 98 או 99 לחילופין - וזאת על מנת למנוע התלקחות עצמית ולא מבוקרת של דלק בתוך הצילינדרים.

 

*במכוניות בהם יש ממירים קטליטיים אסור להשתמש בדלק אוקטן 96 , היות ובדלק אוקטן 96 יש עופרת שתגרום להרס של הממיר הקטליטי.

 

*ברכבים ישנים ואו שהומלץ ע"י היצרן שמוש באוקטן 96 המעבר לדלק אוקטן 95, 98, 99 מהווה גורם לשחיקה מהירה יותר, של מכלולים כמו תושבות שסתומים ולא יכנס להסבר מדוע (רק אציין שהעופרת מהווה גורם לשחיקה נמוכה יותר) .

 

*חובה לעשות שמוש בדלקים המומלצים ע"י היצרן על מנת למנוע בלאי מיותר ממכלולי המנוע.

 

 

ניתן לקרוא מאמר שכתבתי בעברית לפני מס' שנים ...באתר שלי למכוניות ספורט בישראל : www.carinfocus.com , (יש לבחור במאמר מערכת ובחלונית שבעמוד המאמר הנוכחי- לבחור את הנושא הקשור לדלקים ...

 

חג שמח,

webmaster www.carinfocus.com

מכוניות ספורט בישראל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

magician כתב בטעות:

"*ברכבים ישנים ואו שהומלץ ע"י היצרן שמוש באוקטן 96 המעבר לדלק אוקטן 95, 98, 99 מהווה גורם לשחיקה מהירה יותר, של מכלולים כמו תושבות שסתומים ולא יכנס להסבר מדוע (רק אציין שהעופרת מהווה גורם לשחיקה נמוכה יותר) ."

 

אם היה מבצע חיפוש בפורום היה מעשיר את רמת הידע שלו. כתבתי ב:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=46105&highlight=%F9%F1%FA%E5%EE%E9%ED

 

את ההסבר הנכון, ואני מקווה ש magician יזהר להבא ולא יאסור על מעבר מדלק 96 לדלק 95 בחלק מהרכבים.

 

להתראות

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

magician כתב בטעות:

"*ברכבים ישנים ואו שהומלץ ע"י היצרן שמוש באוקטן 96 המעבר לדלק אוקטן 95, 98, 99 מהווה גורם לשחיקה מהירה יותר, של מכלולים כמו תושבות שסתומים ולא יכנס להסבר מדוע (רק אציין שהעופרת מהווה גורם לשחיקה נמוכה יותר) ."

 

אם היה מבצע חיפוש בפורום היה מעשיר את רמת הידע שלו. כתבתי ב:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=46105&highlight=%F9%F1%FA%E5%EE%E9%ED

 

את ההסבר הנכון, ואני מקווה ש magician יזהר להבא ולא יאסור על מעבר מדלק 96 לדלק 95 בחלק מהרכבים.

 

להתראות

יהודה

================================================

 

שלום יהודה,

 

אנסה לא להיות בוטה ולא להישמע לא מנומס...איני כותב... בטעות.

כמהנדס מכונות ועוסק בתחום הרכב גם כהוראה, אנסה להבהיר שוב את דברי:

1.כתבתי בפירוש: המלצת היצרן - לכן כל הסבר מיותר ,ולכן יהיה נכון לא לסטות מהמלצה זו אלא אם אתה יצרן רכב:wink: .

2.איני צריך לחפש בפורום את התיחסויות ,כאשר דבריך אמנם מובאים לפורום מתוך רצון טוב, אבל בהנחה מוטעית ולא מדעית : מעבר לדלק בעל אוקטן 95 לא יגרום לשום תוספת הספק (לפי דבריך כן תהיה תוספת כח), על מנת להגדיל את ההספק כתוצאה משמוש בדלק מסוים יש צורך בכמה אלמנטים

כמכלול מתוכנן מראש ולא רק שינוי בתיזמון, אציין את השמוש בדלקים כמו Methanol ולא רק ,שנעשה בו שמוש ברכבי מרוץ מסוימים, אשר מייצרים יותר BTU ליחידת אויר מאשר הדלקים הרגילים המשמשים אותנו ביום יום .

כתוצאה משמוש בדלקים ה"מיוחדים", ניתן ליצור יותר חום והתפשטות מהירה של הגזים המאפשרים לחצים גבוהים יותר על ראשי הבוכנות וכתוצאה מכך, בסופו של דבר הספק גבוהה יותר(בשילוב תכנון הנדסי של מבנה תאי השריפה- צילינדרים ושסתומים וכו').

שמוש בדלקים כמו : Methanol ,nitro methane ,ethanol alcohol - מחייבים התאמה מורכבת של המנוע, יחידת המחשב-ECU ומערכות אחרות של הרכב ובהתאם עלויות גבוהות יותר של יצור.

3.אכן רשמתה בהתיחסות קודמת דברים נכונים - אבל הוספתה הנחות מוטעות וזאת בניגוד להמלצת היצרן-אגב איני פוסל שמוש בדלקים בעלי אוקטן שונה כאשר כל מערכות הרכב מותאמות והיצרן מפרסם זאת ברשומות הטכניות ליבואנים וגם לציבור הרחב (לא מדובר רק בתושבות השסתומים -שים לב למה שכתבתי ולא הרחבתי).

 

חג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

 

חבל שאינך יכול פשוט להודות בטעותך. לא נורא, גם מהנדס טועה לפעמים. כדי לא לבלבל את משתתפי הפורום באיסור המעורפל והכוללני שלך על מעבר מדלק 96 לדלק 95 , מוצע לקרוא את תגובתי בפורום בנושא זה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showt...%FA%E5%EE%E9%ED

 

אתה כנראה לוקה גם בהבנת הנקרא. כתבת:

"מעבר לדלק בעל אוקטן 95 לא יגרום לשום תוספת הספק (לפי דבריך כן תהיה תוספת כח)"

איפה מצאת את זה? זה לא כתוב בשום מקום.

 

חג שמח

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את כל התרד הזה ויש לי שאלה

 

סקודה פליסיה 1300 שמתי עד עכשיו 95 ,

 

כדיי לעבור ל 98 ,

 

נ.ב

אבא שלי שם פעם 98 והוא אמר לי שהמנוע עשה רעשים מוזרים וצילצולים מוגברים....???זה לא בדיוקלהיפך ממה שאמרתם שצריך לקרות?:?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את כל התרד הזה ויש לי שאלה

 

סקודה פליסיה 1300 שמתי עד עכשיו 95 ,

 

כדאי לעבור ל 98 ,

 

נ.ב

אבא שלי שם פעם 98 והוא אמר לי שהמנוע עשה רעשים מוזרים וצילצולים מוגברים....???זה לא בדיוק להיפך ממה שאמרתם שצריך לקרות?:?

חבל על הכסף, תשאר עם ה-95.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להבין משהו...

אני נוהג על הונדה סיויק 99 VTEC...

אני יכול להחליף את האוקטן שלי בלי לגרום נזק/בלאי למנוע???:shock:

לא הבנת: אתה יכול להחליף, השאלה אם יש בזה תועלת? כמו שיפור תאוצה נסיעה חלקה יותר,

ואפילו חיסכון אפסי בדלק (1% בלבד) יצדיק את ההשקעה במעבר לאוקטן 98!

נזק או בלאי למנוע לא יהיו!

לסיכום לך לפי מה שנאמר בספר הרכב! וסע לשלום!

בלי טריקים ובלי שטיקים!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תוכלו אולי להגיד לי אם אני יעבור בפיאט שלי מאוקטן 96 ל 98 האם יהיה הבדל כל שהוא או שבכלל לא מומלץ לי לעבור???

GET RICH OR DIE TRYING

Aliens infected us, its about time we infected them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תוכלו אולי להגיד לי אם אני יעבור בפיאט שלי מאוקטן 96 ל 98 האם יהיה הבדל כל שהוא או שבכלל לא מומלץ לי לעבור???
אל תעבור , לא יהיה לך שום תועלת!!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תעבור , לא יהיה לך שום תועלת!!

בברכה

צביקה

לא רק שלא יהיה לך תועלת, יכול אפילו נזק לתושבות השסתומים.

לא קראת את שנאמר פה?!

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת: אתה יכול להחליף, השאלה אם יש בזה תועלת? כמו שיפור תאוצה נסיעה חלקה יותר,

ואפילו חיסכון אפסי בדלק (1% בלבד) יצדיק את ההשקעה במעבר לאוקטן 98!

נזק או בלאי למנוע לא יהיו!

לסיכום לך לפי מה שנאמר בספר הרכב! וסע לשלום!

בלי טריקים ובלי שטיקים!

בברכה

צביקה

אני לא בטוח מה כתוב בספר,אבל אני יודע שעל דלת מיכל הדלק כתוב מבפנים

שאת הרכב יש לתדלק ב-95... אני לא בטוח שמוזכר שם גם 98.:roll:

 

עכשיו השאלה היא,איך אני מברר אם האוקטן הזה מתאים לרכב שלי ספציפית ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7205 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...