Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה מעיתון "הארץ" - מס' רישוי 50


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7964 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חן, הסקניות באגד לא היו מוגדשות, ומנוע ה V8 של האוטובוסים היה מוטציה של דגם מנוע ימי ושונה ממנוע המשאית. הבעיה העיקרית של מנועים אלו היתה פינוי החום, אבל הסקניה אכןהיתה ליגה משל עצמה לתקופתה. המאיט ההידראולי (רטרדר) בתיבות ההילוכים האוטומטיות במרצדס משולב בתוך התיבה, כאשר מתקן שכזה בתיבה ידנית נמצא על גל ההינע.

פורסם

היו שני דגמי סקניות: הפחות מפוארת מתוצרת הארץ והמפוארת שהורכבה במפעל "ואן הול" בבלגיה.

 

אוטובוס סקניה מתוצרת הארץ מצוי עד היום במצב נסיעה בנמל התעופה בן גוריון והוא צבוע בצבע צהוב של רשות שדות התעופה.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

אגב מרצדס,בשנת 89 שופר ה0303,המנוע חוזק בצורה משמעותית,הוחלפה מערכת ההיגוי בזו של ZF ושופר המזגן.ובקשר ללילנדים,עד תחילת שנות ה 90 עוד נעשה בהם שימוש,ואני זוכר שנסעתי בכזה בקו הפנימי של גוש קטיף...

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אחרוני הליילנדים סופקו לאגד בשנת 74, למיטב זכרוני קאוצ'ים ואולי גם כמה גמלים, כך שלא פלא שבתחילת שנות התשעים הם עוד עבדו. דרך אגב, בגוש קטיף נוסעים היום באוטובוסים תוצרת מש"א

פורסם

מי שרוצה לראות אוטובוסי לילנד נוסעים יתכבד למסוף אל על בתחנת הרכבת ת"א מרכז ברחוב ארלוזורוב.

 

אל על עדיין מפעילה כמה כאלה בהעברת הכבודה של הנוסעים שעברו תהליך של בידוק מוקדם שם.

הלילנדים האחרונים שסופקו לאגד היו קאוצ'ם. גמלים יוצרו רק בשנות הששים.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
למיטב זכרוני קאוצ'ים ואולי גם כמה גמלים

1. למה הכוונה קאוצ'ים?

2. ולמה הכוונה גמלים?

 

דרך אגב, בגוש קטיף נוסעים היום באוטובוסים תוצרת מש"א

.

 

אתה מתכוון למשאיות ספארי הממוגנות שהיו פעם בלבנון?

פורסם

היו כינויים באגד לשתיים מתוך אין ספור הגרסאות של אוטובוס הליילנד "רויאל טייגר" האגדי ששלט כאן ללא מיצרים בשנות החמישים - שבעים.

קאוץ' מימין וגמל משמאל

 

התמונות מתוך אתר המוזיאון של אגד.

קאוץ.jpg

גמל.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם
כאחד מהאבות של תקנת אספנות, אני להודיעך בצער כי לא נתנו לנו שום חופש בחירה בבחירת המספר.

מספר הטנדר אכן היה במקור 00-050 כי כידוע לך הקידומת 0 יוחדה לכלי רכב מסחריים....

אין לי ספק לאבהותך לעניין (גם ללא בדיקת DNA ).

את הספור על האפשרות שהיתה לבחור מספר לרכב אספנות שמעתי מנח סלוצקי, אחרי שחקרתי אותו בענין הטנדר עם הלוחית בת השלוש ספרות במוזיאון.

 

נמרוד

×
×
  • תוכן חדש...