Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מה עדיף) הונדה או טויוטה?


אמיל221
שימו לב! השרשור הזה בן 4159 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב לכם.

כרגע יש לנו בבית סוזוקי בלנו 98. רכב מצויין ב"ה, מאוד מומלץ! אמין!

אבל הגיע הזמן להתקדם בשנים ולקנות משהו חדיש יותר.

 

אנחנו מחפשים רכב משפחתי. בבית זה רק אני אבא ואמא.

התקציב בערך 50000-60000 ש"ח.

האופציות שעלו בדעתי:

1. טויוטה קורולה GLI שנת 2005-2006 ואם אפשר לגרד אז 2007 (הדגם הקצר, לא הארוך).

2. הונדה סיויק (הדגם הישן ולא החדש, החדש לא מוצא חן בעיני). אני מאמין שנת 2006 משהו כזה.

3. הונדה אקורד מנוע 2000/2400

אני מאוד רוצה את האקורד אבל המנוע הגדול שלו מפחיד אותי בקטע של הדלק. איך הוא מבחינת דלק? 2 הדגמים?

 

מה אתם הייתם ממליצים?

 

תודה לעוזרים. שבת שלום ומבורך!

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דיי בטוח שנתקלתי בנושא הזה כבר.

יש לך מגוון רכבים מליסינג ולא כדאי להתפשר על רכב בן 7.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת חכמים חצי תשובה.

הייתי הולך על אקורד אבל יהיה יקר יותר להחזיק.

בכל מקרה הונדה עדיפה על טיוטה לטעמי מכל הבחינות.

סיווק עברה מתיחת פנים בדגמים של שנת 2012, הדגם הקודם רץ משנת 2006

לעבודה פיג'ו 2008, לחיים אלפא 159 ולסופ"ש מרצדס W123

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו ברשותי קורולות 2002-7 מכולן הייתי מרוצה מכל הבחינות, עד שעברתי להונדה אקורד 2005 לפני כשנה, ואין להשוות בשום פרמטר לטויוטה מבחינת ביצועים, ביחס לטויוטה ההונדה הוא רכב עם כוח בלתי מוגבל, חווית נהיגה, והכי מפתיעה היא צריכת הדלק, ההונדה עם מנוע 2000 צורכת פחות! דלק מהטויוטה, אמנם באחוזים קטנים אבל זו עובדה, צריכת דלק משולבת בהונדה היא 1ליטר ל-11 ק"מ, ובטויוטה זה היה כ- 10.5.

דגם ה-2400 הוא בכלל רכב חלומי מבחינת ביצועים ואין הבדל משמעותי בצריכת הדלק לעומת דגם ה-2000 , תלוי באופי הנהיגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנחם, אז אתה אומר שאין הבדל משמעותי בצריכת דלק וההונדה אקורד אפילו יותר חסכונית.

אצלינו אופי נהיגה רגוע. אני ואבא שלי נוהגים רגוע בלי לחיצות וכאלה, לא עושים שטויות...

ואני ידעתי שמבחינת נהיגה הונדה יותר תענוג לנהיגה אבל תמיד חששתי שהצריכת דלק גבוהה בגלל נפח המנוע.

אם כך, אני חושב שמנוע 2400 יותר חסכוני, בגלל הנפח היותר גדול או שאני טועה?

 

הצריכת דלק שאמרת לי, היא מניסיון אישי שלך?

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון צריכת הדלק לקוח מנסיון אישי, אני מודד בכל תדלוק.

לגבי ה-2400 מבחינת צריכת דלק הנתון לקוח מניסיון של המכונאי שלי,ואני לא חושב שהיא תהיה חסכונית יותר מה-2000.

קיים יתרון נוסף לדגם זה על פני הראשון (2000) בכך שהוא מצויד ב-6 כריות אויר, חלון בגג, ריפודי עור ועוד תוספות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם של 2400 יותר משופר אתה אומר?

השאלה עד כמה ההבדל בחיסכון של הדלק בין ה-2000 ל-2400 . זאת השאלה פה.

 

עוד שאלה:

1. האם להתרחק מגיר טיפטרוניק וללכת על אוטומט?

2. עפ"י איזה מחירון ללכת? יצחק לוי? YAD2?

3. יש כמה דגמים למנוע 2000, premium , comfort, executive מה עדיף ומה השוני?

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמונה שמנוע גדול יותר פחות מתאמץ ולכן צריכת הדלק נמוכה יותר לרוב לא נכונה. אל תתיחס לנתוני אתר KML, הנתונים מאוד מוטים שם לטובת ה-2.4 בשל ריבוי דיווחים מארה"ב בדגם זה (שם תמהיל הנסיעה מכיל הרבה יותר קטעים בין-עירוניים).

 

אם אתם רגילים לבלנו, אז עלויות האחזקה של אקורד 2.4 עשויות לזעזע אתכם. הדלק הוא רק רכיב אחד בהוצאה ומעבר לעלות הרכישה הראשונית, אתה עשוי לגלות שעלות הביטוח (במיוחד אם יש נהג חדש/צעיר על הרכב) והתחזוקה השוטפת כבדה מאוד. בנוסף - הונדה רכב אמין, אבל גם ברכבים אמינים עלולות להתגלות תקלות. במקרה של האקורד 2.4 תקלה פירושה חשבון עסיסי ביותר מהמוסך.

אם בכל זאת הונדה - תבדוק את הדגם החדש (זה שאתה לא אהבת את המראה שלו) עם מנוע 1.8 חזק וחסכוני, עדיין א זול אבל מהווה בחירה הרבה יותר הגיונית.

 

האקורד מפתה, אבל הקורולה 2006 (צורה ישנה, סדאן תוצרת יפאן) הרבה יותר פרקטית, זולה לתחזוקה ולביטוח, אמינה מאוד ותהווה קפיצת מדרגה עצומה לעומת הבלנו, במיוחד אם תמצאו דגם מאובזר.

 

משפחתית "מעניינת" ואמינה נוספת שיש בתקציב שלך היא מאזדה3 2.0 משנתונים 06-07 (ואולי אפילו 08 ), אם כי צריכת הדלק פחות טובה מהמוזכרות מעלה.

סובארו אימפרזה 2.0 מביאה גם היא מנוע חזק, נדוניה של הנעה כפולה ומוניטין אמינות מרשים. אולם לחובתה עומדת צריכת הדלק הגבוה ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

2 המכוניות טובות ואמינות כיאה למוצאן היפני.

ההונדה יותר יקרה במוסך-חד משמעית.

יש לחברה מהעבודה סיוויק 2007 צורה חדשה.

הבחורה מטפלת במוסך מורשה-אין חשבונית פחות מ2000 ש"ח על טיפול 15K.

טויוטה זולה יותר במחירי חלפים -אך כאמור פחות מהנה לנהיגה.

אז מה אתה מעדיף-אחזקה זולה יותר או האם הלב שלך בנוי למנוע כזה?(מפרסומת של הונדה.)

בכל מקרה של רכישת יד שניה -בדוק טוב טוב את מוכר הרכב לפני הרכב עצמו.

בהצלחה!

סוזוקי SX4 2008

דייהטסו סיריון2008

דייהטסו YRV-נמסר לביתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי הולך על הונדה, אבל אני משוחד.

לא נולדה עדיין הקורולה שיעזו להשוות אותה להונדה כלשהי, מבחינת כל פרמטר שתבחר (מלבד אולי עלויות של טיפולים שההפרשים זניחים).

Mercedes Benz CLA 200 8)

The best or nothing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם להשוות בין האקורד לקורולה, באקורד האחזקה יותר יקרה, ביטוח יקר (יש נהג צעיר- אני), צריכת דלק איך שאמר מנחם, אקורד יותר חסכנית אבל לא בהרבה, 11 לעומת 10.5.

הקורולה לעומת זאת, זולה בביטוח, בטיפולים, צריכת דלק בסדר וכמו כן גם אמינה.

 

הסבורו והמאזדה איך שאמרתם פה, לא חסכוניות בדלק, אז לא בא בחשבון.

 

נראה לי נתפשר על הטויוטה ואתחיל לחפש אחת כזו במצב טוב.

 

עוד שאלה: להשוות בין טויוטה קורולה לבין הונדה סיויק 2005 הדגם הישן?

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי לא מעט על סופר-בלנו סטיישן (מודל 2000) ואני יכול לומר לך שקורולה 06 (שיש כרגע ברשות ההורים שלי) תהווה קפיצת מדרגה עצומה לעומתה המשפחתית מבית סוזוקי. הדגם הקודם של הקורולה גם עדיין שמר על איכות הבניה האגדתית שקצת הלכה לאיבוד בדגם הנוכחי. יתרון נוסף של הקורולה - אם אתה קונה אחת מיד פרטית, אז רוב המכוניות האלו נקנו על ידי אנשים מבוגרים יחסית, שנוהגים באופן משעמם ומטפלים רק במוסך מורשה (להלן - ההורים שלי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטח שתהיה קפיצת מדרגה ברגע שנחליף את הבלנו.

רק אם אפשר תשובות על השאלות שלי ששאלתי ואיפה כדאי לבדוק את המחירון, עפ"י איזה מחירון מסתמכים?

Kia Sportage, 2014 

Mazda 3,  2010

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון הוא רק קו מנחה.

לוי יצחק משמש את השמאים, חברות הביטוח, המוסכים ורשויות המס.

יד2 אמור להיות הולם יותר את רוח השוק.

המחיר הקובע הוא כמובן הסכום שהחליף בסופו של דבר ידיים.

ככלל - רכב משפחתי "ממוצע" כגון הקורולה, ימכר במחירון אם הוא במצב טוב, טופל היטב ובאופן מסודר ועבר חיים נינוחים (לדוגמא - הקורולה של אמא שלי). כל חריגה מאלו - אין סיבה לשלם מחירון.

הגיר האוטומטי בקורולה הקודמת הוא גיר 4-מהירויות רגיל לחלוטין, לא טיפטרוניק ולא נעליים.

 

ומילת אזהרה - הקורולה אמנם יותר טובה מהבלנו (לא חוכמה), אבל אל תצפה להתלהבות. מדובר במכונית "אמצע הדרך" במלוא מובן המילה שמכוונת ללקוחות שהם "אמצע הדרך". ריגושים הם לא המשחק של הקורולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4159 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...