Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בתקן בין סוגי שמנים ACEA


גל1
שימו לב! השרשור הזה בן 4499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בניגוד לתקן ה API האמריקאי בו כל שינוי באות האחרונה מבשר על תקן יותר גבוה ועדכני, ב ACEA המספרים לא משתנים וכל ספרה מייצגת תקן שונה. מה שכן משתנה זה שתי הספרות שבאות לאחר קוד התקן (לא תמיד מצויין) והן מציגות את השנה בה התקן עודכן לאחרונה, כלומר A5-10 יהיה עדכני יותר מ A5-04.

 

אני מוסיף כאן תרגום שכתבתי של משמעות תקני ה ACEA השונים, אני מקווה שזה מספיק ברור.

 

A1/B1 – שמן מנוע המיועד למרווחי החלפה ארוכים, לשימוש ברכב בנזין ודיזל קל ובמנועים שתוכננו מראש לשימוש בשמנים עם מקדם חיכוך נמוך, צמיגות נמוכה ובעלי ערך HTHS של לפחות 2.6 mPa לשמן בצמיגות Xw20 ובין 2.9 ל 3.5 mPa לשמנים בשאר הצמיגויות. השמנים האלה לא טובים בכל המנועים ויש להקפיד על הוראות היצרן.

 

A3/B3 – שמן מנוע המיועד לשימוש במנועים בעלי ביצועים גבוהים, במכוניות ומסחריות עם מנועי דיזל קלים ו\או הנחיות יצרן למרווחי טיפול ארוכים ו\או לשימוש שנתי של שמנים בעלי צמיגות נמוכה ו\או מנועים הפועלים תחת תנאים קשים בהתאם להגדרת יצרן המנוע.

 

A3/B4 – שמן מנוע המיועד לשימוש במנועים בעלי ביצועים גבוהים והזרקת סולר ישירה אך מתאים גם לכל רכב העונה לקריטריונים של תקן A3/B3.

 

A5/B5 – שמן מנוע המיועד למרווחי החלפה ארוכים ברכבי בנזין בעלי ביצועים גבוהים ומכוניות \ מסחריות בעלות מנוע דיזל המאושרות לשימוש עם שמן בעל צמיגות נמוכה אשר הם בעלי ערך HTHS הנע בין 2.9 ל 3.5 mPa. השמנים האלה לא מתאימים לכל המנועים ויש להקפיד על הוראות היצרן.

 

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי איתמר שאלה?

 

כאשר ACEA רושמים -הנחיות יצרן למרווחי טיפול ארוכים בA3\B3 האם ניתן להשתמש במרווחים של 15K בין טיפול לטיפול מבלי לסכן את המנוע (כולל הצטברות בוצה...)

 

לדוגמא-שמן מינרלי דלקול מולטי פליט תומך בתקן הנ"ל-האם ניתן להשתמש במצובישי לנסר 2006 ללא חשש במרווחי טיפולים של 15K? למרות שהשמן מינרלי!.(לא לקפוץ ידועה העליונות של שמן מינרלי-מדובר בשאלה תאורטית בלבד:wink:)

 

 

גל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא השאלה-השאלה האם באמת שמן מינרלי יכול לספק הגנה טובה לרכב גם בתדירות החלפה של 15K (במצובישי למשל הדרישת בסיס היא 15W40 מנרלי תקן API מינמלי SJ-זה גם מה שהמוסך ממלא).

 

בכל פורום שתקרא אנשים יישר יפסלו וידקלמו סינטטי סינטטי סינטטי....

 

גלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. כל זמן שהשמן עומד במפרט המינימלי אותו קבע היצרן הוא יעשה את העבודה, בין אם הוא סינטטי או מינרלי. עם זאת יש להדגיש כי לשמן סינטטי מלא יש יתרונות בכל פרמטר על פני שמן מינראלי והחסרון היחיד הוא המחיר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת לא השאלה-השאלה האם באמת שמן מינרלי יכול לספק הגנה טובה לרכב גם בתדירות החלפה של 15K (במצובישי למשל הדרישת בסיס היא 15W40 מנרלי תקן API מינמלי SJ-זה גם מה שהמוסך ממלא).

 

בכל פורום שתקרא אנשים יישר יפסלו וידקלמו סינטטי סינטטי סינטטי....

 

גלי

אפשר שמן מינרלי אבל השאלה אם כדאי..

אתה מתייחס לדרישת היצרן במנועים די ישנים , כאשר תקני השמן היו אז נמוכים .

השתמש בשמן המתאים לדרישת היצרן , ואם רשום כי השמן לדוגמא בתקן SL - ראה כי כתוב כי הוא עומד גם בתקן היצרן ACEA

 

אפשר למצוא היום שמנים חצי-סינטטיים ברמה גבוהה יותר ובמחיר סביר מאוד - ולדעתי כדאי איתם להשתמש .

כל שמן בדרוג API-SL יהיה עדיף על SJ ויכסה את דרישות היצרן , והוא כולל גם את תקן SJ כבר בתוכו .

 

בשביל השקט הנפשי במנוע ישן , אני ממליץ על הכלל של העלאה עד 1-2 דרגות מעל דרישת תקן המינימום הנדרש .

אם דרישת מינימום של יצרן ל SJ - אפשר לעלות ל SL, וגם ל SM .

כך לא נכנסים לסרט , להתחיל ללמוד מפרטי נוזלים , וסוג תוספים אשר יש בתקן .

אם המנוע טופל ב 15W-40 - ללא בעיות

אפשר ורצוי לנסות לרדת ל 10W-40 - ולגבי ה 5W-40 - הייתי נזהר, ובגדול לא הייתי עושה זאת - אלא אם המנוע במצב מעולה .

 

לכן יש עדיפות לסינטטי - אבל לא בכל מצב -

למנועים רבים ישנים עם ק"מ מעל 100,00 ק"מ אשר הדרישה סביב SJ וטופלו בעבר בד"כ בשמן מינרלי ,

הפשרה הטובה יותר תהיה שמן חצי סינטטי , בדרוג SL ובתקן ACEA שדורש היצרן .

ובתנאי מזג האויר והתנועה בישראל , ומניסיוני ב 10 שנים האחרונות במנועי מאזדה , מיצובישי , יונדאי משנים 95-2002 .

אשר טופלו בזמן האחריות במוסכי היבואן ב 15W-40 .

אני הייתי עובר ל 10W-40 החצי סינטטי בתקן SL כשמן המתאים .

כך גם עולים בתקן השמן , ובאיכותו לאורך זמן , ובעמידות , ומקבלים את יתרונות הסינטטי , על המינראלי -

עם פחות סיכון לנזילות , איבוד שמן שריפת שמן , וזיהום אויר עקב פלטת מזהמי שמן שרופים לאויר .

 

 

כאשר היצרן קובע מרווח טיפולים ארוך , עם שמן סינטטי בתקן ארוך-זמן Long-Life - ראה כי יש התניות -

אם המנוע עובד במאמץ רב - עומס חום , סביבה מלוכלכת , אבק רב - ונסיעות קצרות רבות , הדרישה משתנה להחלפה קצרה יותר .

כך מבקשים גם החברות המיצרות את שמני המנוע כולל הסינטטי , וגם שמני/נוזלי הממסרות האוטומטיות .

כך שיש רבים ( כמוני ) המשתמשים בסינטטי מלא .

אשר על אף דרישת היצרן להחלפת שמן מנוע ארוכה - 30,000 ק"מ או שנתיים .

מבצעים טיפול החלפת שמן סינטטי מלא ארוך-זמן אחת לשנה , ועד 20,000 ק"מ .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

השאלה הייתה תאורטית בלבד-הכן יש בראשותי לנסר 2006 שעד ה100K טופלה בצורה סדירה עם שמני 15W40 (אפרופו-עד היום הם משתמשים בשמן הזה:twisted: במורשה) וב20K האחרונים אני משתמש בשמן סינטטי ELF קבוצה 3-HC עם תדירויות החלפה של 10K בצמיגות של 5W40 ללא בעיות

 

גלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4499 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...