Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט שיפוץ שברולט בלייזר 1983


ערן rob
שימו לב! השרשור הזה בן 1292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש ספר היינס ועכשיו יש גם מהדורת רוב... :shock:8)

כל הכבוד!

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • שבועיים מאוחר יותר ...

כתם שמן אדום מקשט לי את החנייה כבר מספר שבועות.

מה שהתחיל כטיפה קטנה גדל והפך לשלולית מכובדת.

בסופו של דבר נמאס לי, נכנסתי מתחת לרכב ואיתרתי את הדליפה מהחיבור שבין המשאבה ההידראולית (משאבת הגה כוח) לבין המיכל שלה.

לרגע הבזיק במוחי רעיון לעגל קצת פינות ולשים קצת RTV בחיבור, אבל הרעיון נפל באותה המהירות בה הוא עלה.

החלטתי שלא אסתבך יותר מדי, רק אוריד משאבה ואפריד בין המשאבה לבין המיכלון,

שם בטח אמצע איזה אטם שזקוק להחלפה, ובזה זה נגמר.

 

 

קניתי סט אטמים באוטו ליין ובכך תרמתי את חלקי לכלכלת הסוחרים במדינה.

 

 

 

את המשאבה הורדתי בקלות, סיפור פשוט ביותר של לא יותר מ-10 דקות.

ואז הגיע החידה הראשונה. איך מפרידים בין הפולי לבין הציר?!

למרות שהציר נגמר עם משושה שממש מבקש מפתח אלן, הפתרון היה שימוש בחולץ פשוט (תמונה 1)

 

השלב הבא אחרי חליצת הפולי ופתיחת הברגים החיצוניים היה הגילוי המרעיש שלא רק האטם סביב המשאבה בלוי אלא גם האטמים האחרים.

(כמה מפתיע אחרי 30 שנה...)

בשלב הזה אתם בטח כבר יכולים לנחש שלא יכולתי לעצור ומהר מאוד המשאבה מצאה את עצמה מפורקת לגורמים.

 

 

(המשך מגיע...)

PS_01.jpg

PS_02.jpg

PS_03.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם החידה הראשונה הגיע בשלב חליצת הפולי, החידה השנייה הגיע עם הסרת טבעת הנעילה.

מי שעקב אחרי התיעוד שלי של פירוק מוט ההגה כבר הבין שבתקופה ההיא למהנדסים היתה חיבה יתרה לטבעות סגר

ובמיוחד לטבעות סגר ללא העיניות אשר נהוגות היום ומאפשרות פתיחה קלה בעזרת פלייר ייעודי.

 

 

החליצה של טבעת הסגר מתאפשרת לאחר הכנסה של מוט דרך חריר בצידה של המשאבה (תמונה1+2)

אבל, גם לאחר הכנסת המוט עדיין נשאר משחק של כמה דקות עם האצבעות שמצד אחד רוצות לשלוף את הטבעת

והטבעת שמצידה רוצה לחזור לחריץ שלמטה.

 

אחרי חליצת הטבעת, מתחיל שלב פירוק המשאבה, אין הרבה הערות מיוחדות לשלב זה, חוץ מתשומת הלב הרגילה מהיכן הגיע כל חלק.

 

 

ההמשך מגיע...

PS_04.jpg

PS_05.jpg

PS_06.jpg

PS_07.jpg

PS_08.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שחולץ מחזירי שמן (כמו זה שניתן לראות בפרויקט של החלפת מחזיר שמן בסרן) לא נמצא בידו,

יכול לחלוץ את מחזיר השמן גם בשיטה הישנה בעזרת מפתח פתוח (תמונה 1)

 

 

למשאבה כניסה בלחץ נמוך ויציאה בלחץ גבוה, ביציאת הלחץ הגבוה ישנו וסת עם פילטר רשת מנירוסטה.

בהתחלה לא ממש הבנתי שמאחורי כל הליכלוך נמצא פילטר ולכן התמונה של ה"לפני" היא בעצם תמונה לאחר ניקוי ראשוני של הפילטר.

בכל מקרה אפשר לראות את כמות הליכלוך וכמה ההבדל גדול בין לפני לאחרי.

 

 

 

תהליך החזרת הפולי עוד יותר פשוט מאשר החליצה שלו, וכל שדרוש זה בורג בהברגה הנכונה (לא זוכר כרגע איזו) ושייבה בריאה.

 

ונקודה אחרונה לפני סיום, על צנרת הלחץ הגבוה ישנן גומיות O-Ring המצב אצלי היה ממש סופני והגומיות נראו לחוצות ואיבדו כל צורה של חתך עגול. החלפה בחדש מאפשרת סוף סוף לסגור את הניפלים במומנט נכון מבלי להרוס את ההברגה וללא נזילות.

PS_09.jpg

PS_10.jpg

PS_11.jpg

PS_12.jpg

PS_13.jpg

PS_14.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התמונה האחרונה של הניפל, אני מקווה שאתה לא עושה את הטעות הנפוצה של כולם ופותח/סוגר אותו עם מפתח פתוח רגיל?!

ניפלים סוגרים/פותחים רק עם מפתח ניפלים! ככה האום וההברגה לא מתעוותים והניפל סוגר ואוטם כמו שצריך.

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לפני כשבועיים שאלתי בפורום האם למישהו יש ניסיון עם קרבורטור edelbrock בשילוב עם גיר TH700R4.

התשובות לא ממש מיהרו להגיע, ומכאן הבנתי שאני דיי בודד עם השילוב הנ"ל.

 

 

קצת קשה היה לי לזהות שבכלל ישנה תקלה אצלי בגלל שמעולם לא היה הרכב במצב תקין ולכן תמיד הערכתי שזה מה שהמנוע יכול לתת.

 

 

קצת מבולבל יוצא הפוסט הזה...

 

 

מה שאני מנסה להגיד זה

המצב שהיה אצלי עד היום הוא שבכל הילוך נתון, אם הייתי מנסה לסחוט מעט את דוושת הגז הגיר היה מגיב במהירות וישר מוריד הילוך.

למשל נסיעה על 90 קמ"ש הרכב משייט נהדר בהילוך 4 (אפילו הלוק אפ של הגיר ננעל מה שמרגיש כמו הילוך 5)

לחיצה קצת מעבר לחצי דוושה והגיר מוריד להילוך 3 מה שמאלץ אותי להאט ולהתאים את מהירות הנסיעה להילוך 3

מרפה קצת מדוושת הגז והגיר חוזר חזרה להילוך 4, המשך האצה מתונה ביותר (מבלי להגיע לחצי גז) והרכב ממשיך ומאיץ עד 110 ללא בעיות.

 

 

עד כאן נשמע סביר, אחרי הכל הרכב כבר בן 30 פלוס ונסיעה בשיוט במהירות של 110 קמש לא נשמע כמו דבר רע במיוחד.

 

אבל בעליות מים המלח חזרה לכיוון ירושלים, יש צורך לסחוט מעט את דוושת הגז על מנת לעלות, אבל כל פעם שאני מנסה להאיץ הגיר מגיב בהורדת הילוך.

התוצאה היתה עליה איטית ביותר בהילוך שני אם זכרוני אינו מטעה אותי.

הרכב עלה, מבלי להתחמם, אבל עלה לאט מאוד ולא בגלל שלמנוע היה חסר כוח.

 

 

בחזרה מהנסיעה לים המלח התחלתי לחקור קצת את העניין ברשת ומצאתי שכבל הTV זה שאחראי על ויסות לחץ השמן בתוך הגיר וכתוצאה מויסות זה ההילוך מתחלפים.

צריך להיות מתואם באופן מושלם לזרוע המצערת שבקרבורטור.

במידה והזרוע קצרה או ארוכה מדי הכבל נמשך במידה לא נכונה והגיר מקבל אינדיקציה לא נכונה לגבי מידת הלחיצה על המצערת.

מסתבר גם שכאשר משתמשים בקרבורטור המקורי אורך הזרוע מתאימה והגיר מתואם באופן מלא.

אבל כשמחליפים לקרבורטור after market כמו holley או edelbrock יש צורך להוסיף מתאם על מנת להחזיר את הזרוע לאורך המתאים.

 

מתאם כזה ניתן להזמין במגוון אתרים ברשת בדרך כלל במחיר של כ20$ בתוספת של 20$ נוספים עבור השילוח.

לא נעים אבל גם לא ממש נורא.

אני בחרתי באפשרות המהירה קצת יותר וייצרתי מתאם כזה מנירוסטה בחיתוך לייזר.

 

יצא לי כל כך טוב שאפילו חשבתי לפתוח חנות קטנה באי ביי ולהציע את המתאם שלי בתור אלטרנטיבה זולה :-)

 

היום סוף סוף הזדמן לי קצת זמן חופשי ויצאתי לבדוק איך מרגיש הרכב לאחר הרכבת המתאם.

 

אני אשתמש במילים שאמר לפני פרנקנשטיין "I Have Created A Monster" השינוי פשוט לא ייאמן!

הרכב מאיץ ומאיץ וסוף סוף אני מתחיל להאמין שבאמת מסתתרים שם בתוך הסמול בלוק איזה 200 סוסים.

הפכתי מהרכב שתמיד יוצא הכי מהר ברמזור ואחכ מנסה להדביק את כולם לזה שיוצא הכי מהר ברמזור ומשאיר את כולם הרחק מאחור...

הרכב ממשיך להאיץ בכל הילוך ומגיע ל120 תוך כמה שניות.

אני לא יודע כמה מכם שמעו בהמה של 2 טון עם צמיגים בקוטר "33 מסבסבת גלגלים על אספלט, אני יכול לספר לכם שזה ממש רועש, אפילו חשבתי על איזה סירטון קצר ביוטיוב.

Jimmy98.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן אל תחשוב.

 

שים סרטון בYoutube, שנשמע קצת את הבהמה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1292 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...