Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5832 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום בבוקר הייתי בתיאוריה ויש לי כמה שאלות:

 

1: הייתה שאלה ששואלת איזה מבין התעודות אינה צריכה להיות בכלי השייט בזמן הפלגה?

א: תעודת רישום

ב: רישיון שייט

ג: רישיון משיט

ד: תעודת ביטוח צד ג'

אני ציינתי את ב', רישיון שייט. כי לדעתי זה טריקי כזה, הרי ידוע שמוציאים רישיון משיט ולא רישיון שייט, אבל עדיין זה טריקי, כי ברגע הבלקאאוט אני לא זוכר מהי תעודת הרישום.

 

2. עוד שאלה תיארה מצב שבו בזמן הפלגה עם שני אופנועי ים שיצאו מחוף הבונים, הים החל להיות סוער, מה שנקרא "הגלים טולטולו את הספינה" בערך, אך המילה ערפל לא צוינה. באותו הזמן אחד האופנועים דמם והיה צריך לגרור אותו. כידוע, במקרה ערפל בלבד(!) חובה לעגון מידית בחוף הקרוב. בכל יתר המקרים כולל גרירה של אופנוע שדמם מנועו צריך לחזור לחוף שממנו יצאת.

בתשובות ציינתי שגוררים חזרה לחוף הבונים, כי לאחר קריאה שניה ושלישית אמרתי ש"פאק! אין כאן את המילה ערפל". ייתכן שטעיתי?

אחד הנבחנים טוען שטעיתי כי הייתי צריך להסיק מכך שיש ערפל.

 

האם השאלה הזו היא שאלה שבגינה כישלון מוחץ בתיאוריה?

(לוקח שבוע לקבלת תשובות, ושבוע נוסף לרישום, כלומר שאם נכשלתי הבוקר, רק עוד שבועיים לתיאוריה הבאה)

 

3. עוד שאלה מעט מוזרה עם טעויות ניסוח כנראה מכוונות: נשאלתי שבעת שאדם נפל למים ובהאצה פתאומית של אופנוע הים, למי מסוכן יותר?

א: לנהג שנפל למים

ב: לנוסע מאחור

ג: לשניהם יחד

ד: אין סכנה

 

אני סימנתי לנהג שנפל למים.

אבל כאן באה בעיית העברית והניסוח שמשאירה אותי בספק.

הרי אם הוא הנהג ולא הנוסע, מי האיץ בפתאומיות את כלי השייט? הרי הנהג מחובר למדומם וברגע שנפל למים המנוע כבה.

ומצד שני תשובה כמו "לנוסע מאחור" אינה הגיונית כי בשאלה כבר נטען שאדם נפל למים, כלומר הוא כבר במים, מן הסתם הסיכון על חשבונו ענק שאופנוע מאיץ לידו.

אם בשאלה היו מספרים לי שהנהג נפל למים הייתי טוען שאין סכנה, כיוון שאופנוע הים כבוי.

אך את זה הם סיפרו לי רק בתשובה האופציונלית א', ואינני יכול להשליך מתשובה זו על תשובה אופציונלית ד'.

מישהו צריך לבדוק להם את העברית, שבוע המתנה מעכשיו.

רבי העולם של מנהל הספנות! :twisted:

 

מה דעתכם? למי שעבר את זה כבר.

 

צילום: גלעד קוולרצ'יק (השקת סידו 2010)

30136_422437838899_569518899_5462881_6327525_n.jpg

אופנוען

פורסם

את שאלה 1 אני זוכר, לא זוכר מה התשובה (כמעט 5 שנים עברו)

שאלה 2 - אני בפרוש זוכר שלא היה שום קטע בו קראתי משהו על אופנוע שגורר אופנוע, אם היית שואל אותי שאלה כללית בכלל היתי עונה שזה בטח אסור, אז אין לי מושג.

שאלה 3 - גם אני מבולבל מהניסוח לגמרי...

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

פורסם

שאלה 2 - אני בפרוש זוכר שלא היה שום קטע בו קראתי משהו על אופנוע שגורר אופנוע, אם היית שואל אותי שאלה כללית בכלל הייתי עונה שזה בטח אסור, אז אין לי מושג.

מותר ורצוי.

 

אם אין וו מאחור קושרים סביב מושב האופנוע הגורר, ואם יש וו אז בוו עצמו.

ולאופנוע הנגרר אל הוו שבחזית, זו שממנה מושכים אותו חזרה לעגלה.

 

ככה גם גוררים גולשים למיניהם מאחורייך.

אופנוען

פורסם

אין לי רשיון משיט, אבל סתם בשביל ידע כללי.

 

ביטוח צד ג' הוא חובה באופנוע ים?

אם לא, למה שהוא יהיה חייב להמצא על האופנוע?

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

קודם כל אזהיר שאני עברתי את המבחן לפני 13 שנים.

 

שאלה ראשונה התשובה היא א. רשיון שיט (של הכלי), תעודת ביטוח ורשיון משיט (של הרוכב) צריכים להיות עליך בהפלגה. משטרת החופים גם דואגת לבדוק את זה בתדירות די גבוהה.

 

שאלה שניה, אם אני זוכר נכון צריך לעגון בחוף מבטחים הקרוב ביותר.

 

שאלה שלישית, אין לי מושג קלוש.

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם
אין לי רשיון משיט, אבל סתם בשביל ידע כללי.

 

ביטוח צד ג' הוא חובה באופנוע ים?

אם לא, למה שהוא יהיה חייב להמצא על האופנוע?

 

הביטוח הוא הרבה יותר צד ג' מאשר צד א' בתחום הזה.

שאלה שניה, אם אני זוכר נכון צריך לעגון בחוף מבטחים הקרוב ביותר.

אם בזה אתה צדקת, אז אני טעיתי וייתכן שנכשלתי.

העיניין הוא שבספר הלימוד כתוב במפורש שרק בערפל יורדים לעגון בחוף הקרוב ביותר, יתר המקרים לחוף המוצא.

קראתי שוב ושוב, המילה ערפל לא מוזכרת שם.

אך ייתכן שהייתי אמור להשיק זאת מהתיאור, כי אתה השני שאומר לי שהייתי צרך לעגון בחוף הקרוב.

בכל אופן, נעדכן אם צדקתי או שלא.

 

הבנתי עכשיו עוד טריק, החלפת מילה, רישיון שייט הוא למעשה מה שקוראים לו כושר שייט.

הם החליפו את המילה כושר במילה רישיון והנה עוד טעות, חולירות! :evil:

אופנוען

פורסם
הביטוח הוא הרבה יותר צד ג' מאשר צד א' בתחום הזה.

לא אמרתי/טענתי שלא.

פשוט שאלתי האם ביטוח צד ג' הוא דבר שהינו בגדר חובה חוקית. כמו ביטוח חובה ברכב מנועי.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

מסתבר שצדקתי, אם לא הוזכרה המילה שיש ערפל, אז אין ערפל, גוררים רק לחוף שממנו יצאנו.

 

עברתי! :wave2:

 

מעשי וזהו, מעט ספורט ימי לא מזיק לאפ'חד.

אופנוען

פורסם

jalaad,

 

מה קרה? האופנוע בכביש כבר לא מספיק ? או שהביטוח יקר מידי והחלטת לעקוף פקקים בדרך הים ? :wink:

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
מברוק

 

אפשר לדעת כמה עלה וכמה זמן זה לוקח?

1100 ש"ח במרכז השייט ביפו (צ'יפס).

זה כולל עיוני ומעשי.

 

עלות תיאוריה 167 ש"ח, אם נכשלת עוד 167 וכן הלאה.

הם מלמדים די טוב, הנה אהבל כמוני עבר בראשונה :lol:

 

מחר אני מתחיל מעשי, אני מניח שעד שבוע הבא אסיים עם זה.

אז אם נחשב לך זמנים, שלושה שבועות אני מניח.

jalaad,

 

מה קרה? האופנוע בכביש כבר לא מספיק ? או שהביטוח יקר מידי והחלטת לעקוף פקקים בדרך הים ? :wink:

.

כי זה כיף בטירוף!!!

 

אני כידונאי בנשמה, אם יש לזה כידון, אני רוצה את זה. :D

הפרונטרה היא רק תרוץ כדי לגרור את כל אלה לשטח או לים וכן הלאה. :wink:

אופנוען

פורסם
1100 ש"ח במרכז השייט ביפו (צ'יפס).

זה כולל עיוני ומעשי.

 

זה רק אופנוע ים או גם "סירה מהירה" ?

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
מעשי זה עדין סללום מהיר/איטי ואדם בים ?

אני חושב שכן, עוד לא הספקתי לעשות.

אבל נדמה לי שזה מה שהם אמרו, אעדכן כאן בשרשור.

זה רק אופנוע ים או גם "סירה מהירה" ?

זה מחיר רק לאופנוע ים, לסירה, אם אני לא טועה עד 7 מטר זה קצת פחות מ-1900 ש"ח או סביב ה-1800 ש"ח.

לסירה צריך ראיית צבעים תקינה, כיוון שאין לי ראית צבעים תקינה ואני לא עובר מבדקי צבע ללא בקשיש מתחת לשולחן, עשיתי רק אופנוע, גם ככה הסיכוי שלי לעלות על סירה לבד האו אפסי.

 

בסירה אגב מותר לכל אחד לנהוג בתנאי שמלווה אותו מחזיק ברישיון מתאים ומפקח עליו.

באופנוע ים מן הסתם לא.

אופנוען

×
×
  • תוכן חדש...