Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיות כרוניות/ תקלות ידועות ברנו מגאן II 2


eyal-gr
שימו לב! השרשור הזה בן 5123 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל אלופי הפורום,

אני בדילמה מאוד קשה מבחינתי,

לפני כחודשיים בלבד הפכתי להיות הבעלים החוקיים של רנו מגאן 2006 מדגם 5 דלתות. הרנו היתה במצב טוב עם פחות מ50 אלף קילומטר.

אחרי חודש שנסעתי הבחנתי בנזילת שמן באיזור הטרמוסטט במנוע. מיד העלתי תמונות ושאלות לפורום וקיבלתי תשובות ענייניות. הוצאתי 2800 ש"ח על תיקון בית הטרמוסטט. אני אישית חושב שזאת טעות לייצר בית טרמוסטט מפלסטיק שאחרי 3 שנים מתעוות ושמן דולף ממנו.

בתקופה האחרונה (שזה חודש אחרי התיקון האחרון וחודשיים אחרי שהאוטו אצלי) נדלקה אצלי נורה בלוח המחוונים ואחרי שאלות בפורום ושאלות במוסך התברר לי שמדובר במנגנון תזמון השסתומים המשתנה ברכב הזה ונדרשת החלפה מאוד יקרה של רכיב הנקרא דיפייזר. עכשיו אחרי שרנו משתתפים איתי בעלות התיקון אני צריך להוציא עוד 3500 שח כדי לתקן את הבעיה הזאת. העלות הגבוהה היא כי באותה הזדמנות רנו מחייבים אותי להחליף את משאבת המים ומשהו שקשור לאטרנטור באותה הדמנות שמחליפים טיימינג.

 

אז אני בבעיה.

אני חייב להיות כמה שיותר בטוח שאחרי שאני אוציא 3500 שח ועוד 2800 שח בחודשיים האחרונים האוטו יפסיק לאותת על בעיות ואני אתחיל כבר להנות ממנו.

אילו עוד בעיות- תקלות ידועות, מוכרות, מפורסמות קיימות ברכב הזה? מחשב מזגן? מחשב הגה? מחשב גיר? בלמים? בולמים? גיר? מזגן? מעבה? מערכות אחרות שאני אפילו לא מכיר כמו דיספנסר או שמוריכחדלמב?

 

אני שואל כי אם צפוייה לי עוד הוצאה כספית כזאת אז אולי עדיף לי להוציא את המינימום ההכרחי ולמכור את האוטו?

ניתן להוציא מן המשוואה את זה שהמוכר עבד עליי, היד הקודמת היתה אבא שלי.

האם הגיל של רנו מגאן 2 הוא 3-4 שנים? או 50,000 קילומטר? אם כן אז אני מבין את זה לחלוטין, עברו 3 שנים בהם האמינות+בטיחות+נוחות+כיף מנהיגה+כיף מנסיעה היו מעולות ועכשיו עברה התקופה הזאת וצריך למכור ולעבור הלאה.

 

אני כמובן לא מבקש שתנבאו את העתיד. אף אחד לא מסוגל לעשות את זה. אבל מתשובותיכם אני אוכל להסיק מסקנות ולהחליט מה לעשות עם הדילמה הזאת.

 

תודה לכל האלופים.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעלים של מגאן 2 2006 לפני שבועיים החלפתי גם כן דיפייזר ובית טרמוסטט. אומנם הבעיה של התקתוקים בהנעות הבוקר לא נעלמה (משהו שבקרוב ארחיב עליו בפורום...) העלות הכוללת של החלפת דיפייזר+טיימינג+משאבת מים הינה 4800 ש"ח, ועלות החלפת בית טרמוסטט לי עלתה 1800 ש"ח, כך בחשבון שעוד מעט תצטרך להחליף "תושבות גיר" שעלו לי 1000 ש"ח, אז... תכין את הארנק,:-(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אמר לי המוסכניק שלי כשהתיעצתי איתו האם לקנות מגאן אוטומטית במחיר מצוין לאישתי.....

 

"אני אפילו משתתף איתך בקניה ב-5000 ש"ח . רק תחתום לי שתחזיק את הרכב 15 שנה ורק אצלי אתה מטפל"

 

בסוף..קניתי לה מאזדה (כבר פעמיים - הראשונה טוטל לוס) .

 

בקיצור - לדעתי, למרות שה-5 דלתות מיוחדת, חבל על הזמן ועל הכסף שלך

 

חשוב לציין - אני נוהג על רנו (לא מגאן) ידנית ואמינה בסה"כ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לעשות שהמגאן עדיין יותר נוחה/מרווחת/בטיחותית מהמאזדה הממוצעת? אז נכון... האמינות שלה לא משהו. מי שאין לו כסף לתחזוקה של רכב שנותן תמורה יחסית להוצאות השוטפות שלו שיקנה...סובארו!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים..ניתן להחזיק סובארו B-4 והעלויות יהיו זולות מהמגאן .

לדעתי דווקא מי שקונה מגאן אוטומטית מנסה לחסוך בעלות הקניה ומשלם על זה בתשלומים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגאן 05 עולה 20K פחות ממאזדה 3, והיא רכב מרווח יותר ונוח יותר, אני בספק אם ההוצאה על מחיר + תיקונים תעלה על ההוצאה במאזדה. מגאן משומשת לא פחות משתלמת, היא פשוט צריכה קצת יותר ימים במוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום אני נוהג על מגאן II .

אבל הרכב בליסינג תפעולי.

בתור אחד שנוהג על הרכב יום יום אני יכול בהחלט לציין שהוא נוח ומרווח מאוד,

אבל חוץ מבעיות האמינות וחלקים יקרים יש סיבה עיקרית שאני לא אקנה אותו:

התגובה למצערת החשמלית בשילוב עם הגיר הסכיזופרני פשוט משגעות אותי [לרעה].

אין מצב שאני אשלם על רכב שמחליט לקרוא טלפתית מה אני רוצה שהוא יעשה ואז יבצע בדיוק את ההיפך.

וחוץ מהבעיות שפירטת תחשוב על הגיר הבעייתי ,

על המפתח שאם תאבד אותו תשלם לא מעט שקלים על מנת לשכפל אותו,

או כמו שאמנון לוי אמר פעם:

מקומם פשוט מקומם.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחלות:

חישן TDC ושקע שמתקלקלים, התופעה: רכב נכבה בסרק ולפעמים לא מניע לאחר שעמד כמה דקות. עלות כ 1200 ש"ח.

שסתום וויסות לחץ שמן גיר, התופעה: מנורת גיר נדלקת וגיר עובד במוד חרום(תקוע בשלישי).עלות כ 2500 ש"ח(אם לרכב יותר מ 100K או שהחליפו שסתום אז זה שיפוץ גיר כ 10500 ש"ח)

סלילי הצתה, מודל הרכב שלך הוא גבולי, היצרו החליף את סוג הסלילים לקראת סוף 2006, התופעה: רכב עובד על 3 צילינדר או פחות, מנורת תקלות בגיר דולקת, במידה ותאריך הסלילים לפני סוף 2005 מחליפים 4, עלות כ 2200 ש"ח לארבעה.

מדחס מזגן נתפס, אין קור מהמזגן, לפעמים מנוע נכבה בשילוב של המדחס, ריח שרוף מפתחי מיזוג, עלות: כ 3500 ש"ח.

תושבות בולמים מרעישות, רעש בסיבוב הגה בעמידה. לא זוכר עלות.

מפסקי חלונות לא תקינים, חלון נהג, נוסע או אחד האחוריים לא עובד, עלות: כ260 ש"ח.

ספירלת כרית אוויר, מנורת כרית אוויר דולקת, יתכן רעש בסיבובו ההגה מתוך הספירלה, עלות כ 2000 ש"ח.

קימות עוד מחלות שמאפינות רכב פרצתי, מבחינת מנוע ובודי הרכב די אמין, המלצה שלי לבצע טיפול כל 15K ק"מ ולא כל 30K כמו שיהיצן מפרט, זה אולי תופס באירופה אבל לא בישראל החמה והפקוקה.

 

יש לציין שכל הרכבים של רנו משנת 2007 ואילך עברו מקצה שיפורים (כולל מגאן 2) והם הרבה יותר אמינים. (לא רואה מוסך:-D)

 

ברנו יש אלמנט של מזל, יתכן ותתקן את הרכב ויותר לא יהיו תקלות ויתכן והתקלות ימשיכו ברצף עד שתפשוט רגל.

אם ברצונך לשמור על הרכב טפל במוסך מורשה רנו ניסאן, רוב המוסכים הכללים עושים לרכב יותר נזק מאשר תועלת (אני עובד במוסך רנו ניסאן ובדרך כלל מתקן את הנזקים האלה).

 

בהצלחה.

SuckSqueezeBangBlow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין , אני נוהג על מאגאן שניה מליסינג , הראשונה מודל 2005 שגמאה 124K ק"מ, והשניה מודל 2008 שעומדת בפני החלפה שגמאה גם היא 110K , והבעיה היחידה בשני הרכבים היה מדחס מזגן אשר נתקע והוחלף תחת אחריות יצרן.

 

מעבר לזה שום דבר, טיפולי 30K כל 8 חודשים בחברה הליסינג וזהו.

 

באופן כללי , המאגאנים השונות אצלנו בחברה גומאות במהלך 3 השנים כ 130-140 אלף ק"מ כל אחת ללא כל בעיה ואו תקיעה בצידי הדרך.

המאגאן היחידה אשר טופלה על בעיה חריגה היא זו אשר הוחלפו שסתומים חשמלים לגיר ב 182 אלף ק"מ.

 

אנחנו בחברה מאוד מרוצים מהמאגנים ועומדים בפני החלפתם לפלואנס החדשה.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם זאת אף אחת מהמגאנים הללו לא הגיעה לגיל 4 אצלכם. יש דברים שנובעים דווקא מגיל כרונולוגי.

 

כמו כן מפתיע שרכב ליסינג עם נסועה של 182K לא מוחלף ע"י חברת הליסינג. בדרך כלל כשאתה מתקרב לגיזרת ה120 אלף בלי קשר לשנתון , הם בדרך כלל יוזמים החלפה כי אחרת תהיה להם בעיה להיפטר מהרכב.

 

פותח השרשור - האם הרכב גילה אצל אביך אמינות מופתית ?

הכלל שלדעתי לפיו צריך לעבוד הוא שאחרי רצף של 2 תקלות יקרות לתיקון - צריך להתקדם הלאה.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא לא מסכים לגבי כלל ה-2 תיקונים.

לדוגמא:

תיקנתי גיר ומשאבת מיים ב 206 של אישתי,

טפו טפו חמסה חמסה שום בצל הרכב לא התקלקל מעבר לזה.

וד"א תיקון גיר AL4 עלה לי הרבה פחות מ10000 ש"ח.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזיק לכם אצבעות.

אם היה לי רכב עם AL4 ובעיות גיר, הייתי משפץ את הגיר ומשגר את הרכב לבעלים הבא.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין , אני נוהג על מאגאן שניה מליסינג , הראשונה מודל 2005 שגמאה 124K ק"מ, והשניה מודל 2008 שעומדת בפני החלפה שגמאה גם היא 110K , והבעיה היחידה בשני הרכבים היה מדחס מזגן אשר נתקע והוחלף תחת אחריות יצרן.

 

מעבר לזה שום דבר, טיפולי 30K כל 8 חודשים בחברה הליסינג וזהו.

 

באופן כללי , המאגאנים השונות אצלנו בחברה גומאות במהלך 3 השנים כ 130-140 אלף ק"מ כל אחת ללא כל בעיה ואו תקיעה בצידי הדרך.

המאגאן היחידה אשר טופלה על בעיה חריגה היא זו אשר הוחלפו שסתומים חשמלים לגיר ב 182 אלף ק"מ.

 

אנחנו בחברה מאוד מרוצים מהמאגנים ועומדים בפני החלפתם לפלואנס החדשה.

 

תדגיש רק בבקשה את ה"בעיה היחידה בשני הרכבים...". ואיפה הסולנואידים בגיר ?

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5123 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...