Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

The Italian Monster has arrived


Leonm13
שימו לב! השרשור הזה בן 5505 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז צריך שאליקו "יתרום" כמה קופרים למשימה.

 

כיום לצערי אני לא מכיר מישהו שעובד עם ה- 3 חלקים של אוטופיה BE יש בחור שעובד עם המידריינג'ים וטוויטרים שלהם בנוסף למידבאס 7" של סיז בכלל.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 152
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב חברים,

 

אז ככה, תם ונשלם הפרוייקט , נשאר לבצע עוד קצת כיוונים אחרונים.

התוצאה מרגשת מאוד (קשה לעיכול) , מעבר למצופה וזה פשוט במילה אחת - יפה.

 

קצת הסבר בסיסי המערכת:

 

1. HU - בנושא הזה החלטתי להשים מחשב ברכב (המחשב הקטן שניתן לקנות מהאתר mp3car ), אל המחשב מחוברים מסך מגע וכרטיס קול Roland Edirol UA-25EX.

הכרטיס קול נבחר משום שצורת העבודה שלו עוקפת לחלוטין את הדרייבים של הווינדוס, תמיכה ב ASIO2 והמרה ישירה של PCM דיגיטלי שמתקבל מה USB לאופטי, לפני כל המנגנונים - דבר שמאפשר העברת Bit matched playback של הסיגנל המקורי מהקובץ.

 

2. BIT1 Processor - המחשב מתחבר לביט1 באמצעות כבל אופטי ומעביר stream של 24bit/44.1Khz. הביט1 מבצע את כל העיבוד - במקרה הזה עושה חיתוכים ו TA. (לא משתמש באקולייזר)

יתרונו של הביט1 בנושא העיבוד הוא האפשרות לשנות את סוג הפילטר לפני "איזון" הפילטר המקובל בקרוסאוברים פאסיביים - Linkwitz או Butterworth, בנוסף צורת העבודה שלו היא Linear-phase. כל זאת מאופשר ע"י שימוש בצי'פ DSP מתקדם (דור 4) של SHARC של Analog Devices.

יתרון נוסף בטופולוגיה הספציפית הזו הוא ההתממקשות למגברי ה THESIS באמצעות ממשק דיגיטלי.

 

3. THESIS - BIT1 Integration - התממשקות הביט1 למגברי ה TH נעשת ע"י חיבור בשם AC-link היוצר מעין "רשת" של כל האלמנטים (כבל טלפון 6 גידים), כל מגבר מזוהה ע"י מספר זיהוי יחודי במערכת.

הביט1 מתחבר למגבר הראשון וזה מחובר בטור לשאר המגברים. מצידו השני של הביט1 מתחבר ה DRC ששולט על הפונקציות כגון ווליום ושליטה על עוצמת הסאב.

בנוסף, ישנו כבל נוסף המחובר בטור בין המגברים וזהו כבל תקשורת Cat 6e, המעביר דיגיטלית 7 ערוצים שונים - (2 וופרים, 2 מידים, 2 טווטרים וסאב).

כל מגבר יודע להתייחס לערוצים הרלוונטים שלו ע"י תיוג ההערוצים במגבר (המידע שעובר בין המגברים ברשת הבקרה AClink).

שימו לב, שהביט1 מבצע את העיבוד ומשאיר אותו ב digital domain ושולח אותו כך למגברים (אין המרה)

 

4. THESIS Amplifiers - לאחר קבלת הסיגנל הדיגיטלי המגבר מבצע את ההמרה ב pre-amp המובנה במגבר. לכל מגבר ישנו את ה DAC שלו ובאמצעותו הוא ממיר את הסיגנל הדיגיטלי לאנאלוגי. ההמרה נעשת כצעד הראשון משום שכל פונקציות המגבר נעשות ב pure analog על מנת לשמור על איכות מקסימלית ללא איבודים.

לאחר ההמרה יש את כיוון הגיין (אנאלוגי) לכל אלמנט בנפרד.

במגברים אלו ניתן לבחור את מצב העבודה של המגבר, כאשר המצב האיכותי ביותר הוא Class-A.

במערכת שלי ישנם 3 מגברי TH - מגבר לוופרים, מגבר לטוויטרים ומידים ומגבר מונו לסאב.

כל מגבר THESIS מצוייד במערכות הגנה מתקדמות ומערכת בקרה ASC ששולטת על פונקציות המגבר ומאפשרת בקרה דיגיטלית על כל המתרחש במגבר - (מצב עבודה, התראות ל DRC, טמפרטורה, הצגה דיגיטלית של הגיין לפי Volt וכו...)

 

 

5. DRC - זהו למעשה השלט הקטן שנמצא ליד המהג ומאפשר שליטה על הוולים הכללי , הסאב, fader וב balance.

כאשר מגבירים את הווליום ב DRC הוא שולח פקודה ברשת לכל המגברים להגביר בצורה סינכרונית את הוולים.

חשוב לציין שהוולים בעל רזולוציה גבוהה, נשלט דיגיטלית אך בפועל מדובר בוולים אנאלוגי לחלוטין (כמו הפוטנציומטרים

האנאלוגיים הישנים (זה נקרא -DIGITALLY-CONTROLLED ANALOG VOLUME CONTROL -DCAVC).

בכל מגבר ישנו צי'פ שמקבל פקודה דיגיטלית מה DRC ומגביר את הוולים אנאלוגית אחרי הגיין ולפני הדרגות הסופיות.

מה שאומר שמהמחשב עובר זרם pure digital ללא כל שליטה דיגיטלית על וולים ולבסוף הדבר היחיד ששולט על הווליום נעשה בתחום האנאלוגי, מה ששומר על איכות גבוהה במינימום הפסדים וסאונד אוטנתי.

בנוסף, ה DRC מהווה את הבקרה הויזואלית על המגברים - מציג פרטים כולל איזה מגבר מגביר איזה אלמנט, ערך הגיין לכל ערוץ, טמפרטורה, CLASS המגבר לכל זוג ערוצים וכו.

המגבר מציג גם בקרות כגון - קצרים, הגנות, clipping, טמפרטורה גבוהה (הכל בזמן אמת) - כל דבר מוצג פרטנית כלפי כל מגבר ואם זה רלוונטי גם לפי ערוץ במגבר.

לדג' - אם יש clipping בערוץ השמאלי במגבר הראשון של הוופרים , המגבר יציג את הבעיה כלפי הערוץ הספציפי במגבר הספציפי.

 

6. Speakers - הרמקולים הם מסדרת ה THESIS שיוצרו במיוחד ע"י אודיסון כאשר המטרה היא לאפשר למגברי ה THESIS להשמיע את האיכות המקסימלית שלהם.

סט הרמקולים מורכב משני וופרים "6.5 בשם Saxo, שני מידיים 3" בשם Voce ,שני טווטרים 1.5" בשם Violino ו2 סאבים

10" בשם Basso. (הסאבים מחוברים במקביל למגבר המונו)

האלמנטים בנויים מחומרים איכותיים ביותר ובעלי התנגדויות הבאות - מידים וטוויטרים 8 אוהם, וופרים 6 אוהם וסאבים 4 אוהם (בעלי VC אחד).

 

 

מקווה שההסבר הבסיסי נותן לכם תמונה כללית על המערכת, במידה ויש שאלות אשמח לענות.

 

וכרגע הגיע הזמן להמשיך קדימה ולעשות Fine Tunning....8)

Sound Monitor DTA-500X + CDT-450X

Audison THESIS HV VENTI @ High-End Custom X-over

Audison THESIS THX3 @ Audison THESIS Sax & Voce & Violino

Audison THESIS Uno @ 2X Audison THESIS Basso

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר בסיסי?

הלוואי שכל מרצה היה נותן כזה "הסבר בסיסי" בהרצאות שלו.

 

אני גם מאד מקווה לא להכנס בטעות לרכב שלך כשיש מוזיקה, כי גברים לא אמורים לבכות...

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאון - אתה יודע שאני מחכה להשמעה ואתה גם צריך לשמוע לאיזה מרחק הגעתי כבר מאז שבוע שעבר...

 

את הפרטים הטכניים אני כבר יודע ממך - אבל, בגלל שעוד לא קיבלתי השמעה (חוץ מהוופרים... ) תתאר את צוויון הצליל, רוחב הבמה, עומק, חדות, דיוק וכל מה שאפשר לגבי הסאונד.

 

האם הבאס לפנים או שהבאס נעים ומלטף - מה איך, כמה למה...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאון אני יכול להגיד רק שממש נהנתי לקרוא את הפירוט הנ"ל..

עכשיו הרבה יותר ברורה כל ההשקעה של אודיסון בסדרה המפוארת הזאת.

HU: ADDzest DRX 9255EX / Amp: Audison 4.1K / comp: Focal K2p / Sub: XXLS 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים

 

אדי - קשה לתאר את זה במילים על מנת שיתפרש אצלך כמו שאני רוצה.

אבל מה שאני כן יכול להגיד לך זה שאתה יכול לקחת את ההרגשה שחווית בשמיעה במערכת הקודמת שלי ולהעצים אותה פי כמה.

שורה תחתונה שמיעה תפתור את כל השאלות מסוג זה.

Sound Monitor DTA-500X + CDT-450X

Audison THESIS HV VENTI @ High-End Custom X-over

Audison THESIS THX3 @ Audison THESIS Sax & Voce & Violino

Audison THESIS Uno @ 2X Audison THESIS Basso

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לבעלי ביט 1.

האם אפשר לעבוד עם הפרוססור ללא בקר שלו,אלה בעזרת מחשב מחובר קבוע? CAR PC,לדוגמא?

האם זה יתן לי יותר אפשרויות,ואם ניתן לבצע את הפעולות הבסיסיות כגון ווליום,BALANCE,FADER וכו'?

ECLIPSE 7200 MK II

AUDISON VRX 4.300CS @ BRAX MATRIX 6.1PP,BRAX MATRIX 1.1

CELESTRA FA2150X @ IMAGE DINAMICS IDMAX 10

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

).

בכל מגבר ישנו צי'פ שמקבל פקודה דיגיטלית מה DRC ומגביר את הוולים אנאלוגית אחרי הגיין ולפני הדרגות הסופיות.

 

אתה יכול להסביר שוב?

איך המגבר יכול לשנות ווליום בצורה אנלוגית אם הוא מקבל פקודה דיגיטלית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לבעלי ביט 1.

האם אפשר לעבוד עם הפרוססור ללא בקר שלו,אלה בעזרת מחשב מחובר קבוע? CAR PC,לדוגמא?

האם זה יתן לי יותר אפשרויות,ואם ניתן לבצע את הפעולות הבסיסיות כגון ווליום,BALANCE,FADER וכו'?

 

עד כמה שידוע לי אתה יכול לעבוד בלי הDRC אבל אז אתה תלוי באופן מלא בחיבור בין הCARPC לפרוססור ויש דברים שממש לא נוח לעשות דרך מחשב הרכב כמו למשל, לשחק בווליום בזמן נהיגה - אלא אם כן יש לך משאלת מוות...

 

תשאיר את הDRC - הוא לא הכרחי רוב הזמן, אבל אם אתה עושה לעצמך למשל ארבעה סטאפים שונים ואתה משתמש לפחות בשניים מהם - כמוני... אז הDRC נחוץ.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה DRC חייב להיות מחובר ל bit1 , הוא משמש לשליטה על הוולים, fader, balance ו subwoofer, לעבור בין source...

(לדג' אם יש לך יותר מנגן אחד מחובר לביט1 ואתה רוצה להחליף בינהם).

חיבור קבוע ל carpc כמובן שניתן ליישם ע"י USB אך זה לא במקום החיבור ל DRC.

ה DRC מתחבר דרך כבל מיוחד ל ביט1, המחשב דרך USB.

המחשב נועד על מנת לתת ממשק גרפי לכיוון של הביט1, ה DRC לא נועד לכיוון הביט1 אלא לשליטה על פונקציות מסויימות כפי שהסברתי.

בפועל אתה לא חייב להתשמש בו, אך אני לא רואה סיבה שלא תרצה.

 

לגבי הצי'פ שנמצא בכל מגבר ומגביר את הוולים אנאלוגית ע"י שליטה דיגיטלית - צורת העבודה נעשת ע"י כך שבפועל הכפתור של הוולים שנמצא כיום בכל המכשירים (כולל הביט1) הוא דיגיטלתי ופשוט נותן פקודות לרכיב דיגיטלי - האם לגביר או להנמיך את העוצמה. כאשר מדובר בוולים דיגיטלי (כמו שיש כמעט בכל המכשירים בשוק), נעשה שינוי ל stream הדיגיטלי המקורי - דבר שעלול להשפיע על האיכות.

על מנת ליישם את השליטה הדיגיטלית הנוחה ולהנות מההגברה האנאלוגית האיכותית ישנם רכיבים שמקבלים את הפקודה ובפועל עושים את אותה פעולה אנאלוגית של הפוטנציומטרים האנאלוגים הידועים.

אני מצרף קישור לרכיב שנמצא במגברי ה TH:

http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/pga2311.html

 

אם תקרא בתיאור הרכיב (למטה בדף) תראה שמדובר ברכיב שנועד למוצרי high-end שיכול עומס גדול של התנגדות ללא שימוש ב buffers (אין עכבה)

שים לב לצירוף המילים - DIGITALLY-CONTROLLED ANALOG VOLUME CONTROL שבצעם מתאר את צורת העבודה שלו.

 

ליאון.

Sound Monitor DTA-500X + CDT-450X

Audison THESIS HV VENTI @ High-End Custom X-over

Audison THESIS THX3 @ Audison THESIS Sax & Voce & Violino

Audison THESIS Uno @ 2X Audison THESIS Basso

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לאחר התלבטות ומחקר מעמיק הגעתי למסקנה שישנו משהו נוסף שאני מתכוון לשנות בטופולוגיית המערכת.

 

השינוי הפעם מתבסס על הוספת קרוס פאסיבי מיוחד של סדרת ה THESIS:

המוצר נחת היום בשלום בגבולות ארצנו וצפוי להיות מיושם כבר בסוף השבוע הקרוב , אם לא יהיו עיקובים נוספים.

 

עכשיו אני אענה על "השאלה"-

 

למה להשים את הקרוס הפאסיבי בסטאפ הקיים:

 

אז ככה, לאחר לבטים רבים הגעתי למסקנה , מנסיון אישי וממחקרים, כי כאשר ניתן ליישם חיתוכים בצורה פאסיבית אנאלוגית \ מבוססים על קרוס בעל רכיבים איכותיים שמותאם אישית לרמקולים, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות מהאלמנטים (כולל חיבור בינהם), עם הרכות והחמימות האנאלוגית שכולנו אוהבים.

ישנן מספר נושאים , שבד"כ גורמות למערכות אקטיביות להיות מועדפות על מערכות פאסיביות ברוב המקרים והם:

 

א. אין איבוד עוצמה בקרוס אקטיבי

ב. משחק בחיתוכים ובסלופים

ג. שליטה על כל אלמנט

ד. סאונד נקי ומפורט

 

עכשיו אני אענה איך אני מתגבר על כל אחת מהתופעות בסטאפ הקיים

 

א. הקרוס בנוי מרכיבים איכותיים ביותר שבנויים ל high current , מוגבר Tri-amping, מגברים חזקים מאוד ומותאמים.

ב. בקרוס הזה ניתן לשחק בצורה אנאלוגית עם הדברים הבאים - נקודות חיתוך לכל אלמנט, סלופ - 6 או 12 (שזה מנסיון אישי מאפשר לאלמנטים להתחבר הכי טוב, במידה והם יכולים לעמוד בחיתוכים כאלה), סוג הסלופ, עוצמה לכל אלמנט, TA לכל אלמנט. הקרוס מגיע עם קופסאת רכיבים להחלפה על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר בכל רכב.

ג. Tri amping

ד. רכיבים ברמה גבוה מותאים לסט-אפ ליין ה THESIS יגרמו לאלמנטים להישמע הכי טוב שאפשר, מחיר יקר מאוד של הקרוס(יותר ממגבר VRX), סדרת THESIS :-), כל אלה בטוח יאפשרו לאלמנטים להישמע נקי ומפורט.

יש לציין שכל הרכיבים הפנימיים בקרוס הם custom-made במיוחד עבור ה THESIS ע"י אודיסון, במקרה הזה אפילו רכיבים של Audiocomp (חברה תחת אותו תאגיד שמכיל את אודיסון והרץ) האיכותית לא יושמו ב THESIS.

 

 

כרגע המערכת תעבוד בתצורה כזו , שהמגברים יקבלו כניסה אופטית דיגיטלית bit transparent ל stream המקורי מהמחשב (כפי שציינתי בכתבה הקודמת שלי בשרשור), יבצעו את ההמרה ב pre amp הפנימי (כל מגבר לעצמו).

המגברים יבצעו רק חיתוך high pass לפני הקרוס וחיתוך bandpass לסאב וופר (באחריות מגבר ה Uno).

כפי שאתם רואים כל הפעולות יהיו מיושמות ב analog domain.

 

למרות כל מה שאמרתי , זה דבר שאני צריך לבחון ולהשוות לצורת העבודה הקיימת, על מנת להוציא את התוצאה הטובה ביותר מהשניים.

 

ועכשיו.. כל שניתן לעשות זה להתקין, להשוות ולהחליט על התצורה הסופית.

 

מבטיח לעדכן אתכם חברים ...

 

יום טוב,

 

ליאון

photo.jpg

Sound Monitor DTA-500X + CDT-450X

Audison THESIS HV VENTI @ High-End Custom X-over

Audison THESIS THX3 @ Audison THESIS Sax & Voce & Violino

Audison THESIS Uno @ 2X Audison THESIS Basso

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5505 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...