Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחבר בכדי לעקוב  
איציק נ.

[ZX וולקן 1.9] החלפת בוקסות לבולם הגה כח - פרוייקט מצולם.

שימו לב! השרשור הזה בן 6059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

הכל התחיל לפני כחודש וחצי.

שיחת טלפון מידידי אביעד שוב קטעה לה בוקר שמח ושטוף שמש המלווה בנס-קפה על חלב מלא - בעודו מבשר לי שישנם רעשי נקישה מן ההגה.

נפגשנו בצהרי היום, זחלתי מתחת לקרביה של הוולקן וביקשתי מאביעד לשחק בהגה - ומהר. הבעיה אובחנה מייד: בוקסה של הבולם ה"כ התפוררה כליל ונוצר חופש המאופיין בנקישות תוך כדי מעבר חד מסיבוב הגה ימינה/שמאלה.

 

למרות כל ניסיונותיי לדחות את מועד התיקון (בשאיפה שהיא תעלם מן העולם ותתפורר מעצמה :p) היום זה הגיע.

אצתי רצתי לקנות בוקסה "טורקס" מיוחדת במידה "55" עבור שיחרור אחד מברגי הבולם ההידראולי הזה. 27 שקלים חדשים (כולל מעמ) הביאו לי את מבוקשי.

 

בעודי נרגש רק ממחשבת הזחילה תחת יצירת הפאר המוטורית הצרפתיה, הנושאת בקרביה מנוע 1.9 מקורי מדגם D6E אימתני שלא אוכל גרם שמן ומרעיש כמו טרקטור הודי שלא עבר טיפול 50,000 קמ לפחות, לקחתי את הבוקסה טורקס שקניתי מבעוד מועד, פירקתי את הבורג שתופס את הבולם ומדדתי את הבוקסה (22 מילימטר. לא מדובר במידה אחידה, ב ZX אחרת יכולה לצאת מידה אחרת).

 

החזרתי את הבורג למקומו ונסענו לכיוון ז'אן חלפים בתל אביב, לא לפני שאנחנו מתקשרים לוודא שיש את מה שאנחנו רוצים ושישמרו לנו 2 יחידות בצד (תגובתם: "מה לשמור לכם בצד ? יש לי פה 70 כאלה, אל תדאגו - תגיעו לפה").

 

הגענו לז'אן חלפים בתל אביב בסביבות 15:00~ בצהרי היום. בחנות קיבל אותנו ארז, בחור צעיר יחסית עם ניסיון מצויין בחלפים לגרוטאות הללו - ומבלי לדבר הוא כבר ידע שבאנו לקחת את הבוקסות, לא לפני שטרחתי ליידע אותו שאת הבולמים שקניתי ממנו לפני חודש ל ZX וולקן, היו לאותו הרכב בדיוק...

מתגובתו הקלילה של ארז ניתן בהחלט לקבוע שהוא הרבה זמן בתחום, בעיקר עם צרפתיות, וכל המרבה במכירת חלפים הרי זה משובח (תגובתו: "בולמים זה בלאי טבעי" :lol: ).

 

יצאנו מז'אן חלפים ונסענו לכיוון פתח-תקוה, לא לפני שאנו עושים הפסקה של כמה דקות במרחק של 300 מטר משם, לצפות ולמשש את ה NEW LEGACY - הלא היא ה B4 החדשה, באולמות התצוגה.

התרשמנו לטובה מדגם ה 3 ליטר המצוייד במערכת פליטה כפולה, גלגלי סגסוגת 17" ומהאיכות הפנימית ותא הנוסעים שנראה ממש בליגה אחרת ממה שהיה מוכר עד כה.

 

הגענו למחוז חפצנו והתחלנו לעבוד על הרכב. ההתרגשות היתה עצומה. מזה חודש לא הייתי קרוב כל כך לקרביה המפוסלים כיצירת פאר ולגלגליה המריחים אספלט איכותי וזבל מהכניסה לחניה של היפר ויקי.

נתחיל בקצת הסברים - ואז נעבור לתיאורים הטכניים: ה"בולם הגה כח" הוא למעשה יחידת עזר הידראולית לתיבת הגה כח.

הוא ממוקמם במקביל למסרק הגה והוא משמש כבוכנה הידראולית המסייעת לנהג לסובב את ההגה בקלות ימינה ושמאלה.

ע"מ לפרק את הבולם יש צורך בפירוק הבורג טורקס במידה "55", שיחרור אום אבטחה במידה 18 ממ (רק הצרפתים מסוגלים לשים אום עם מידה כזו מחורבנת) ושיחרור 2 צינורות הידראוליים של הבולם.

 

את הבוקסות לא היה קל להוציא.

אחת התפוררה (אותה אחת שהרעישה) ולכן העברתי דרכה מסורית ברזל וניסרתי אותה למוות. לקחתי את הבוקסה החדשה, שמתי מעליה בוקסת מתכת רגילה במידה 16 ממ ודפקתי עליה עם פטיש עד שהיא נכנסה פנימה כמו שצריך, לא לפני שדאגתי לנקות את החור אליו היא צריכה להיכנס וגם שמתי קצת גריז גרפית ע"מ להקל על הכניסה.

את הבוקסה השניה היה קשה יותר להוציא מהבולם. נדרשו מכות פטיש לא קלות על בוקסת מתכת עד שהיא השתחררה ובמקומה באה הבוקסה החדשה.

למרות שהבוקסה השניה היתה במצב טוב, החלפנו את השתיים בשביל השקט הנפשי ל 12 שנה הקרובות.

 

להלן תמונות, תהנו :)

 

מבט על הבולם ה"כ מורכב.

בצד שמאל מתחת לבורג יש בוקסה אחת (אותה אחת שהתפוררה) והשניה נמצאת מתחת לאום שבצידו הימני של הבולם.

download.php?id=10240

 

הבורג שדרש בוקסה טורקס מיוחדת הוסר. ניתן לראות את הבוקסה המפוררת

download.php?id=10239

 

זו הבוקסה השניה. בתמונה רואים שכבר הוצאתי את האום אבטחה (מפתח 18 ממ מעפן נדרש לצורך העניין, או בוקסה)

download.php?id=10238

 

זו הבוקסה שהתפוררה

download.php?id=10237

 

ככה נראה הבולם מפורק.

download.php?id=10236

 

מבט מקרוב על הבוקסה החדשה במקומה.

download.php?id=10235

H6.jpg

H5.jpg

H4.jpg

H3.jpg

H2.jpg

H1.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, לכל מי שתהה כמה עולות הבקסות הללו....כ 40 שח + מעמ ליחידה (96 לזוג כולל מעמ).

 

איציק

 

המשך התמונות....

 

בתמונה זו הבולם כבר מורכב במקומו ועליו הבורג המאבטח. כמו כן גם הצינורות הורכבו חזרה למקומם.

download.php?id=10242

 

בתמונה זו ניתן לראות את צידו השני של הבולם מורכב, עם האום אבטחה.

download.php?id=10241

H8.jpg

H7.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עכשו אני מבין את פשר הגיחוך בתגובה הזו:

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=25013&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

kompy כתב:

 

על הדרך רצוי לבדוק את שלמות התותבים(בוקסות) של בולם מסרק ההגה.

עמית

 

 

כדאי לבדוק את זה גם ב ZX-ים

 

איציק

 

עמית


קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני לא ממש מדבר לנושא,אבל זה דם על הסמרטוט בצילומים?? אתה בטוח שכל מה שעשית היה רק לתקן את האוטו של חבר שלך? :wink::wink:

 

בכל מקרה,סיפורים כאלה נותנים לי עוד מידע מועיל לנהג חדש וצעיר :) אז תודה !!


Fiat Tipo Media 1.4Ei 1994

Citroen Xsara 2001 1900 Diesel

Opel Corsa 2000 1200

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אולי אני לא ממש מדבר לנושא,אבל זה דם על הסמרטוט בצילומים?? אתה בטוח שכל מה שעשית היה רק לתקן את האוטו של חבר שלך? :

 

אכן דם.

 

כרתנו ברית דמים עם העלמה מנאנסי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דומה יותר לברית שמן (מנוע/גיר?) עם העלמה הנ"ל :)

 

איציק - עבודה יפה (כרגיל :))...שכנעת אותי לא לנסות להחליף גומיה (גרמושקה) פנימית של המסרק לבד :)

 

לגבי מידות ברגים/אומים - אני חייב לציין שלא רק צרפתים סובלים מייצרתיות יתר...לא מזמן פירקתי את מחשב הנייד של אישתי לצורך החלפת מאוורר רדיאטור :) מרעיש...היו בפנים חלקים מוחזקים ע"י 4 ברגים שונים :) וזה אפילו לא ordinateur צרפתי :(

 

P.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שתי שאלות:

1. הבולם הגה לא אמור למנוע מההגה לנוע בחופשיות יתר (ומכאן השם..). זכור לי שזה מה שהסבירו לי בצבא על הבולמי הגה של הג'יפים.

2. למה הבולם מחובר למערכת הידאולית? בצבא (נו, הייתי מכונאי רכב בצה"ל.. מה לעשות. אני לא מנסה להשוויץ או משהו :wink: ) הבולמי הגה היו יחידה שחוברה בשני ברגים - האחד לשלדה והשני למוט כלשהו (כמדומני של אחד מהבסיסים של הטרפז היגוי) אבל ללא שום חיבור נוסף לצינורות (בקיצור, בולם כמו שבולם נראה :shock: ).

 

כמו כן, ח"ח על העבודה..מזכיר לי אותי בצעירותי עד לפני כמה חודשים (למה אין אייקון של נוסטלגיה?!)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שתי שאלות:

1. הבולם הגה לא אמור למנוע מההגה לנוע בחופשיות יתר (ומכאן השם..). זכור לי שזה מה שהסבירו לי בצבא על הבולמי הגה של הג'יפים.

2. למה הבולם מחובר למערכת הידאולית? בצבא (נו, הייתי מכונאי רכב בצה"ל.. מה לעשות. אני לא מנסה להשוויץ או משהו :wink: ) הבולמי הגה היו יחידה שחוברה בשני ברגים - האחד לשלדה והשני למוט כלשהו (כמדומני של אחד מהבסיסים של הטרפז היגוי) אבל ללא שום חיבור נוסף לצינורות (בקיצור, בולם כמו שבולם נראה :shock: ).

 

כמו כן, ח"ח על העבודה..מזכיר לי אותי בצעירותי עד לפני כמה חודשים (למה אין אייקון של נוסטלגיה?!)

 

כי בג'יפים של הצבא אין הגה כח...

זאת הסיבה


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שתי שאלות:

1. הבולם הגה לא אמור למנוע מההגה לנוע בחופשיות יתר (ומכאן השם..). זכור לי שזה מה שהסבירו לי בצבא על הבולמי הגה של הג'יפים.

2. למה הבולם מחובר למערכת הידאולית? בצבא (נו, הייתי מכונאי רכב בצה"ל.. מה לעשות. אני לא מנסה להשוויץ או משהו :wink: ) הבולמי הגה היו יחידה שחוברה בשני ברגים - האחד לשלדה והשני למוט כלשהו (כמדומני של אחד מהבסיסים של הטרפז היגוי) אבל ללא שום חיבור נוסף לצינורות (בקיצור, בולם כמו שבולם נראה :shock: ).

 

כמו כן, ח"ח על העבודה..מזכיר לי אותי בצעירותי עד לפני כמה חודשים (למה אין אייקון של נוסטלגיה?!)

 

כי בג'יפים של הצבא אין הגה כח...

זאת הסיבה

 

מה אתה אומר..אולי לפני שאתה קובע משהו תבדוק את זה:

סופה, האמר, אביר. :!:

כנ"ל לגבי משאיות כמו ריו ואושקוש.

להבא, אל תקבע דבר על סמך משהו שאתה מכיר מלפני 20 שנה (אני מניח שאתה מדבר על ג'פ"ס ונ.נ.

 

נ.ב. - אם רק היה לך מושג כמה ההגה בסופה רך (וגם לא בטיחותי. בעיקר בממוגנות..)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שתי שאלות:

1. הבולם הגה לא אמור למנוע מההגה לנוע בחופשיות יתר (ומכאן השם..). זכור לי שזה מה שהסבירו לי בצבא על הבולמי הגה של הג'יפים.

2. למה הבולם מחובר למערכת הידאולית? בצבא (נו, הייתי מכונאי רכב בצה"ל.. מה לעשות. אני לא מנסה להשוויץ או משהו :wink: ) הבולמי הגה היו יחידה שחוברה בשני ברגים - האחד לשלדה והשני למוט כלשהו (כמדומני של אחד מהבסיסים של הטרפז היגוי) אבל ללא שום חיבור נוסף לצינורות (בקיצור, בולם כמו שבולם נראה :shock: ).

 

כמו כן, ח"ח על העבודה..מזכיר לי אותי בצעירותי עד לפני כמה חודשים (למה אין אייקון של נוסטלגיה?!)

 

כי בג'יפים של הצבא אין הגה כח...

זאת הסיבה

 

מה אתה אומר..אולי לפני שאתה קובע משהו תבדוק את זה:

סופה, האמר, אביר. :!:

כנ"ל לגבי משאיות כמו ריו ואושקוש.

להבא, אל תקבע דבר על סמך משהו שאתה מכיר מלפני 20 שנה (אני מניח שאתה מדבר על ג'פ"ס ונ.נ.

 

נ.ב. - אם רק היה לך מושג כמה ההגה בסופה רך (וגם לא בטיחותי. בעיקר בממוגנות..)

 

אתה צודק. הקביעה שלי חד משמעית מדי :oops: .

בכל מקרה, ג'יפים שאני נסעתי / נתקעתי איתם היו באמת בדרך כלל ג'פסים, וכל מיני גרוטאות עתיקות , ונדורות מוגבהות וכל מיני ג'אנק :wink:


Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, הסבר ספרותי מהמעלה הראשונה. סחתיקה עליכום. :wink:

לצפות ולמשש את ה NEW LEGACY

סוטה בפורום :!::lol:

ונדורות מוגבהות

וגם להן יש ה"כ... תחשוב מה היה קורה אילו לא היה לואנדורות ה"כ. :shock:

 

תודה כרגיל, חאפריציק. :wink:

אני אדאג שהמילואים הבאים שלך יהיו מתחת לאיזה ניסאן winner ולא סוברית. :lol:


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של פרוייקט יצא לך ח"ח :)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
דומה יותר לברית שמן (מנוע/גיר?) עם העלמה הנ"ל :)

 

איציק - עבודה יפה (כרגיל :))...שכנעת אותי לא לנסות להחליף גומיה (גרמושקה) פנימית של המסרק לבד :)

:)

פעולת החלפת גומיות מסרק הגה היא דווקא קלה מאוד. צריך רק להבריג החוצה את המוט קישור של המסרק הגה מהתפוח הגה - להוציא את הגומיה הישנה ולהלביש חזרה.

הבעיה היא להחזיר את הכיוון חזרה ב-מ-ד-ו-י-י-ק למקום, כי אם לא אתה מאבד את כיוון ה TOE שלך. (יש דרכים לכוון את זה בעצמך, אבל לא אסבך אותך עם פרטים מיותרים כרגע :) ).

 

לגבי מידות ברגים/אומים - אני חייב לציין שלא רק צרפתים סובלים מייצרתיות יתר...

אין לי בעיה עם בוקסה 18 ממ...יש לי אותה בסט - רק שעד היום היא מעולם לא היתה בשימוש... הגישה לא היתה נוחה במיוחד אך הודות לסט של פרוקסן הצלחתי באמצעות מספר מתאמים "לדמות" מפתח 18, ואז הכל הלך צ'יק צ'ק.

 

 

אולי אני לא ממש מדבר לנושא,אבל זה דם על הסמרטוט בצילומים?? אתה בטוח שכל מה שעשית היה רק לתקן את האוטו של חבר שלך?

 

LOOOOOOL

מדובר בשמן הידראולי בצבע אדום, אותו שמן המשמש את מרבית המכוניות בתיגבור הגה כח ובתיבות הילוכים אוטומטיות.

 

סוטה בפורום :!::lol:

LOL :lol::lol::lol:

:oops:

 

מצ"ב תמונה של הבוקסה (לא מורכבת) והמק"ט שלה בחשבונית, אם מישהו יזדקק לזה פה אי פעם... (רמז: עוד יהיה בזה צורך :lol: )

 

איציק

 

בוקסה ה"כ

download.php?id=10272

 

מק"ט + עלות (יש להוסיף למחיר הנ"ל מע"מ - סה"כ 96 שח כולל מעמ)

download.php?id=10271

H21.jpg

H20.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
מצ"ב תמונה של הבוקסה (לא מורכבת) והמק"ט שלה בחשבונית, אם מישהו יזדקק לזה פה אי פעם... (רמז: עוד יהיה בזה צורך :lol: )

תודה לאל שאין לי הגה כח. :wink:

 

יאצק, אפילו אתה רשום כ"לקוח מזדמן" בג'אן?! :shock:

צ"ל "מוסך איציק ובניו על האש". :wink:


MCS 2008

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כול עבודה יפה.

השאלה כמה זה היה עולה במוסך שאינו מורשה ואם הבלגן שווה את עלות העבודה ( להוציא את מרכיב הכייף).

לגבי בולמי הגה ברכבי שטח זה שונה, ברכבי שטח לרוב הגברת הכוח היא דרך תיבת הגה ולא מסרק משונן כמו רכב פרטי, שם הבולם משמש לספיגת מכות למע' ההגה מתנאי שטח משתנים ואבנים והוא אכן בולם רגיל המתחבר כפי שתואר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 6059 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

התחבר בכדי לעקוב  

×
×
  • Create New...