Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היו יותר תאונות עם אוטובוסים מאשר עם טיוליות . את החרופים הכי טובים שלי ביצעתי דוקא בזחל"מ מקרטע בשטח ולאחר מכן בנגמש"ים .

כתבתי כאן שלא מדובר בהסעות לחופשות וחזרה כמו שהיו פעם ביד אליהו אלא בנסיעות קצרות בעיקר בשטחי האימונים בדרום , וטיולית נראית לי הכלי המתאים לזה , מה עוד שכלי כזה הוא זול לעומת אוטובוס .

רבותי , אנחנו בתקופה שהכסף מדבר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

01042012.th.jpg

 

 

 

הפגסו הזה עוד חי?!?:shock::shock::shock: (אם אפשר לקרוא לזה חיים כמובן- אבל עדיין!) אם כן- זה אוטו מאד נדיר ושווה להצילו, חבל שתעבורה לא מתעניינים בו- למיטב זכרוני המחיר הנדרש לא היה בשמיים בכלל!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו סוכן פגאסו בארץ היתה חברת "אחים לוינסון " הבעלים של "מובילים וויאט קמינס ".

הרבה לא נמכרו מהיצרן הזהשמכרו כאן קצת סמי טריילרים ומשאיות רגילות .

לגבי תעבורה , עד כמה שאני יודע , במוזיאון שלהם עומדות רק משאיות ששירתו את החברה . ופגאסו לא היתה ביניהן .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיולית או טילטולית - תקלה בהבנת המשימה.

לא נבנתה להוביל חיילים/בני אדם/אסירי עולם, די נגמרו ימי הדילז'נסים הממונעים. לא יעזור איזה צבע המושבים והמזגן. נכון- טיולית תעבור במקום שאוטובוס ישתפד על סלע, אבל מכאן ועד נסיעות מנהלתיות ארוכות בכביש, המרחק הוא עצום. רק הורדה מהכביש ועכשיו. למעשה ההורדה זה לא חדש, לפני שנים התהפכה טיולית בירידות של מעלה אפרים לכיוון צומת הבקעה וכמה צנחנים נהרגו, ביום ראשון שלאחר מכן פשטו צוותים של משרד התחבורה על מגרש ההסעות כמו מבצע נורמנדי רק ביד אליהו, הם הורידו מהכביש את כל הטיוליות שבאו להסיע חיילים לבסיסים. משום מה ביום ראשון שלאחריו הכל נשכח.. ועד היום המוטציות האלו נוסעות.

נזכיר שרכב חייב להיבנות למשימה אותה יבצע. רוצים להוביל 40 חיילים בכביש? רק אוטבוס. רוצים כניסה לשטח או דרך עפר? חפשו פיתרון מתאים. אין "גם וגם". צה"ל ניסה ונכשל לתת רכב 4X4 למפקדים שיסעו איתו הביתה.

my 2 cents

גיא א.

 

טיולית-טלטולית----אהבתי את זה ומה לעשות??יש צדק בדבריך,אני זוכר את זה בילדותי בטיולים שנתיים.

לגבי אותה טיולית שהתהפכה מה הקשר לגבי כדאיות התפעול של הטיוליות במדינה?אולי טעות אנוש מצד הנהג או אי תקינות הרכב.

אמרת שהורידו טיוליות מהכביש ביד אליהו...מה לעשות?רכב לקוי שיורידו אותו מהכביש ולא שיסכנו חיים.בנתיים מה שאני רואה שטיוליות הן הדבר הכדאי ביותר ואולי גם משרד התחבורה חושב כך עד שהראש היהודי ימציא פטנט אחר,בוא לא נשכח שמדובר עוד

במשאיות וגם בשטח היא יכולה להתקע עם כרית אויר מפוצצת או משהו אחר שבור,

אגב

אני מצרף עוד צילום של הסקניה מגוש עציון,זוכר?

007.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שרציתי לצלם את הפרייטלינר השחורה הזאת,עגלת חול רתומה אליה באופן קבוע,עוד משהו שנע בכביש בין חברון לאחת המחצבות באיזור או למחסום מיתר להעמסת חול.אני מהבהב לו בפנסים והנהג צופר בחזרה עם שני צופרי האויר מעל הקבינה,

מאחורה מבלי לשים לב נסעה לה משאית מאק מערבל בטון מיושנת,בעוד המקסרים החדשים מונעים בצורה הדראולית פה עדין המקסר מונע עם מנוע באופן עצמאי.

003.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכורה לי פיאט 682 שעומדת במוזיאון בשירות תעבורה אבל זה אוטו שמגיע לו לעמוד כמשאית עיקרית בדרכי עפר במדינות מתפתחות (אחרי הבדפורד). זכור לי שמשאית נקראה פיאט.ובניגוד לתדמית שהיתה לפיאט בפרטיות - לא נגמרה.(חוץ מדריישפט נופל על השרשרת שריתכו לשאסי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדין עובדת

במרצדס הזאת נתקלתי בצומת אל פאוור,

כמוה יש עוד הרבה בשטחי הרשות,

002.JPG

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור , נער הייתי וגם זקנתי ואני לא זוכר טיול שנתי אחד עם טיולית .הכל עם אוטובוס , ואת זה כותב אחד שעבר מזמן את גיל 60.

אני מכיר הרבה מאוד אוטובוסים שמבחינה בטיחותית ונוחות נופלים בהרבה מטיולית שמסיעה חיילים .

הכוונה לאוטובוסים הישנים שעובדים בחברות השונות שנותנות שירותי הסעה למוסדות חרדיים.

חבר טוב שלי שחזר בתשובה עובד כדי להשלים פרנסה בחברה כזאת בבית שמש . מדובר בוולבו מודל 96' שהניהיגה בו גורמת לחברי כאבי ברכיים וכתפיים חזקים . מדובר בבחור ששירת עד גיל 50 במילואים בסיירת צנחנים כך שהוא לא מתרגש ממאמץ פיזי, אבל השילוב של הגרוטאה עם האחריות לבטחונם של הילדים גומר אותו . כך שאל תבואו בתלונות על טיוליות .

אם כבר אנו עוסקים באוטובוסים ובטיחות נזכרתי בתאונה הנוראית שלשום ליד טבריה .

אני עולה ויורד הרבה מירושלים ואני רואה את האוטובוסים החדישים של אגד דוהרים בירידות בלא פחות מ 100 קמ"ש, כשמאחור אורות הברקסים נדלקים ונכבים כל הזמן . נכון שיש להם ריטרדרים וכל ההגנות שבעולם אבל ריבונו של עולם איך דבר כזה ששוקל עם הנוסעים בסביבות 15 טון מסוגל לבצע בלימת חרום אם חו"ח הוא יצטרך .

אין מצב שאוטובוס כזה תוך מספר סבבים כאלה לא גומר את הברקסים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין, אין כמו המרצדס בתמונה של ליאור . דגם 1924 , מנוע פשוט , ללא טורבו , אמין מאוד וחזק מאוד ,

לגבי ה"מיקסרים "הישנים כמו המק בתמונה , אני אחד מאלה שהפסידו מהחידושים . רוב המיקסרים הופעלו ע"י מנועי "דוייץ " קירור אויר או מנועים דומים , כך שהיתה לי פרנסה מהם . החדשים כבר עובדים על מעביר כוח ממנוע המשאית, כך שנראה לי שמישהו הוציא חוזה עלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליאור , נער הייתי וגם זקנתי ואני לא זוכר טיול שנתי אחד עם טיולית .הכל עם אוטובוס , ואת זה כותב אחד שעבר מזמן את גיל 60.

אני מכיר הרבה מאוד אוטובוסים שמבחינה בטיחותית ונוחות נופלים בהרבה מטיולית שמסיעה חיילים .

הכוונה לאוטובוסים הישנים שעובדים בחברות השונות שנותנות שירותי הסעה למוסדות חרדיים.

חבר טוב שלי שחזר בתשובה עובד כדי להשלים פרנסה בחברה כזאת בבית שמש . מדובר בוולבו מודל 96' שהניהיגה בו גורמת לחברי כאבי ברכיים וכתפיים חזקים . מדובר בבחור ששירת עד גיל 50 במילואים בסיירת צנחנים כך שהוא לא מתרגש ממאמץ פיזי, אבל השילוב של הגרוטאה עם האחריות לבטחונם של הילדים גומר אותו . כך שאל תבואו בתלונות על טיוליות .

אם כבר אנו עוסקים באוטובוסים ובטיחות נזכרתי בתאונה הנוראית שלשום ליד טבריה .

אני עולה ויורד הרבה מירושלים ואני רואה את האוטובוסים החדישים של אגד דוהרים בירידות בלא פחות מ 100 קמ"ש, כשמאחור אורות הברקסים נדלקים ונכבים כל הזמן . נכון שיש להם ריטרדרים וכל ההגנות שבעולם אבל ריבונו של עולם איך דבר כזה ששוקל עם הנוסעים בסביבות 15 טון מסוגל לבצע בלימת חרום אם חו"ח הוא יצטרך .

אין מצב שאוטובוס כזה תוך מספר סבבים כאלה לא גומר את הברקסים .

 

ליעקב

 

נער הייתי ולא זקנתי אמנם עברתי קצת את גיל הארבעים אבל

לי זכור בימים של כיתה ב' שגרתי ליד קרית אונו החזירה אותי הביתה טיולית מדגם ליילנד צ'יפטין.אני השתוללתי הרבה ואין יום שהנהג

לא היה חוזר הביתה עם דפיקות לב בגללי בעוונותי,פשוט שיגעתי אותו,אם הוא חי אני מקווה שהוא סלח לי.

בטיול השנתי בכיתה ה' יצאנו עם טיולית סקניה שאני זוכר אותה עד היום בצבע צהוב בהיר כולה.(זאת עם האף)

זכורים לי עוד הרבה טיולים וחוויות עם טיוליות.אם בגרוטאות דיברת אולי נבוא למשרד התחבורה שלא מעיף רכבים עם לקויים מהכביש

ואם בריטרדרים עסקינן:מה שלי נאמר שכמו הבלמים גם הפעלת ריטרדר צריכה להעשות אבל בפרופורציות.הפעלה ממושכת גורמת להתחממות וירידה באפקטיביות שלו.

חולה הגה,משאיות,אוטובוסים,רכבי שטח,טרקטורים,טרקטורונים,

אופנועים מחוץ לתחום:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר...?

 

1. בטיוליות נסענו עד תחילת או אמצע שנות השבעים

2. כשמפעילים ריטרדר - נדלקים אורות הבלימה. באוטובוסים הריטרדרים היו כל כך יעילים (כי היו לפני הגיר אאל"ט), שהנהגים כמעט לא נגעו בבלמים

3. (איפה יוחאי שנער שיעשה מזה סיפור מלא) - ה"טיוליות" התחילו ממשאיות עם ארגזים רגילים (דלתות וסולמות) שהובילו פרי מהפרדסים לבתי האריזה ולנמלים בחורף, ובקיץ, לפעמים גם רק בשבתות, היו שמים בהם ספסלי אורך (שניים בצדדים, ושניים, גב-אל-גב) באמצע, שמים קשתות וברזנט, מחליפים את הדלת האחורית בדלת עם שתי דלתות קטנות, מושכים סולמות מתוך השילדה מאחור והובילו נוסעים - בשבתות לחוף הים הקרוב, ובחופשות, תלמידים לכל מיני מקומות.

 

הוולבו שלי (סופר ויקינג 1959), כשיהיה גדול, אם זה יהיה תלוי בי, ישוחזר ל"טיולית" כזו.

 

אח"כ לאט לאט הטיולית התפתחה (גם בעקבות תאונות קשות) - קודם הדלת סטייל אוטובוס בצד ימין, קרוב לתא הנהג, אח"כ מושבים רוחביים, אח"כ מיזוג...

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אין הבטחות, אבל יש סיכוי שהאוטוקאר של אודי עמיר (סוס מודל 63') וה- DM-800 של שמוליק ולנסי יגיעו גם.

 

 

המארגנים ישמחו לראות עוד משאיות באירוע!

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הדיאם של שמוליק קאמינס או מקסידיין?

זוכר מסיפורים של מילואימניקים אצלנו שהמאק מנוע קמינס היה מהיר יותר מהמקסידיין אבל לא תמיד סחב טוב האם מהנהגים כאן הסיפור מוכר?או שפשוט היה להם יותר נסיון בנהיגה שלהם על הקאמינס.לפחות הם סיפרו שההילוכים שיחקו תפקיד חשוב ולא תמיד הם השתמשו בריטרדר אלא האטו עם ההילוכים ממש ניגנו על תיבת ההילוכים כדברם.

עופר בן צבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בעברו צבאי, אז מקסידיין. היה לו מומנט אדיר על טווח גדול מאוד של סל"ד. בגלל זה הביצועים המדהימים (לתקופה).

 

היו מובילים צבאיים עם מנוע קאמינס? לא שאני יודע?!

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

היו מובילים צבאיים עם מנוע קאמינס? לא שאני יודע?!

 

DM895 עם מנוע מקסידיין V8, היו לצבא DM600 עם מנוע מאק 6 ציל' בטור, דומה למנוע ב R600. יש מי שיודע על מאק צבאי עם מנוע קמינס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...