Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרכב הגיע למוסך לטיפול, המוסך טוען שנשרף המחשב, מה לעשות? [פיג'ו 206 1.6]


ohanaohad
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6157 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן

הפעם אני פותח שרשור בשביל חבר שלי (ולא בשבילי עם הקולט), חבר שלי קנה לפני 3 ימים פיג'ו 206 שנת 2000 מנוע 1.6 דגם עם ה90 כ"ס, האוטו עשה 140,000 ק"מ, לפני הקנייה החבר לקח את הרכב למכון בדיקה ושם בדו"ח בדיקה היה כסת"ח קבוע ולא משהו רציני, הוא סיכם עם המוכר משהו כמו 2-3 אלף מתחת למחירון ולקח את הרכב.

 

האוטו באמת נסע טוב, אחרי הקנייה אני נסעתי על הרכב והוא נסע בסדר גמור, סחב מצוין ולא היו רעשים או קושי מסוים בנסיעה.

למחרת החבר לקח את הרכב לעשות טיפול ויישור קו לסתם מוסך שמטפל בכל סוגי המכוניות איפשהו שם באזור טבעון.

 

במוסך שהרימו את הרכב על הליפט גילו 2 משולשים במצב גרוע - אז החליפו אותם (למרות שבמכון בדיקה הם יצאו במצב תקין), החליפו גם פלאגים ועוד כל מיני שטויות מסביב כטיפול סטאנדרטי, אחרי ההחלפות וסיום הכל, מנסים להניע ו- מגלים שהרכב לא מניע.

קראו לחבר שלי למוסך ושם הסבירו לו את השטויות האלה: "הבעלים הקודמים שמו פלאגים של 206 מנוע 1.4, אנחנו שמנו לך של 1.6".

-אז הכל טוב ויפה, למה לא מניע?

-ענה המוסך: "כנראה שהפלאגים של ה1.4 עשו כשל במחשב ואחרי בדיקה גילינו שנשרפו שם 2 ג'וקים".

 

ביום שהרכב נכנס למוסך והוחלפו הפלאגים, למוסך לא היה מושג למה לא הניע, למחרת (שזה היום) המוסך גילה שהלך המחשב של הרכב.

 

*מיום הבדיקה עד ליום הנזק במוסך עברו יומיים.

יש למישהו מושג מה הולך כאן?

מה אפשר לעשות?

מה יכולה להיות הבעיה שהרכב לא מניע?

יש את מי לתבוע?

 

תודה,

אוהד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום רב!

אין צרוף מקרים יש הצטרפות מקרים!

מכון בדיקה, יש לו תדמית של כסת"ח,ובצדק,כדי להמנע מתביעה של לקוח שנתגלתה תקלה בזמן קצר לאחר הבדיקה, וכך

הלקוח יתבע את המכון על לקוי מהותי שלא נתגלה.

מכאן אתה בוודאי מניח,שבאם בטופס הבדיקה, לא מצויין אפילו ברמז בעייה בטיחותית של משולשים, סביר להניח ששהמשולשים היו תקינים, והחלפתם היתה מיותרת כביכול?!

לעניין המצתים, עד כמה שידוע לי, אין הבדל בין קוד המצת של מנוע 1.4 למנוע 1.6.

מה שבטוח שבאם מצתים של 1.4 שמורכבים במנוע 1.4, לא גורמים לבעייה ברכב, ובוודאי לא לשריפת מחשב, מדוע הרכבת מצתים המאימים לפי הוראות יצרן, גורמים לפתע לחוסר בהתנעה, ולחשד בלתי סביר של שריפת מחשב?

תרוץ לא משכנע בעליל, אם כי אני מסייג את דברי, משום שיש כאן עילה לתביעה משפטית, ואתה זקוק למומחה, שיוכל לספק אסמכתא מקצועית לבית המשפט, או לוועדת ברורים של איגוד המוסכים, ובו יצטרכו להוכיח בעלי המוסך, שיש קשר ישיר לשריפת מחשב, על ידי הרכבת מצתים לא מתאימים לגודל המנוע.

 

לסיון המתן למומחים בנושא שבקאים בנושא זה, ויש לנו לשמחתי בפורום רבים כאלה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את הרכב שלך ואת המחשב בו, אבל אני כן עובד הרבה על מערכות ממוחשבות ברכב, מאבחן, מחליף ומתכנת מחשבים ופה ושם גם מתקן את המחשבים, בעיקר להנאתי.

 

אני אומר את זה בזהירות הנדרשת, אבל הסיפור של המוסך לא נשמע משכנע. דווקא הרכבת מצת מתאים היא זו ששרפה את המחשב?



יותר סביר שמישהו במוסך עשה טעות כלשהי ששרפה את המחשב. אולי המצבר התרוקן והוא התניע לא בזהירות מרכב אחר? אולי במהלך ההחלפה אחד המצתים נפל, האלקטרודה שלו התעקמה ונגעה באלקטרודה המרכזית וזה גרם לנזק?

ואולי האבחון שלהם שגוי ולא באמת מדובר בתקלה במחשב. ייתכן שהסיפור עם שני הג'וקים השרופים הוא לא נכון. אין הרבה מוסכניקים שמפרקים מחשבים לבדיקה פנימית.

האם בוצעה בדיקה עם מחשב אחר והרכב כן הניע?

 

 

 

מצד שני, קורה שמחשבים נשרפים, לא תמיד עם סיבה חיצונית נראית לעין, ולמרות שמדובר בסיכוי לא גבוה, תמיד יש את האפשרות שבמקרה בזמן שהרכב היה במוסך איתרע מזלו של המוסך והמחשב נשרף אצלו. זה בסבירות נמוכה אבל יכול להיות שהסיכוי הנמוך הזה הוא מספיק כדי לדחות תביעה שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביקה , "לעניין המצתים, עד כמה שידוע לי, אין הבדל בין קוד המצת של מנוע 1.4 למנוע 1.6"

צודק.

לדוגמה, פלגים FR7DC9 של בוש, ופלגים BKR6EZ של NGK, מתאימים לפיג'ו 206 1.4 ו-1.6.

חנן, אני מציע שאת הסבירות לדחיית התביעה שלו, נשאיר לעורכי הדין.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב - הזול יוצא יקר.

 

הייתי גורר את הרכב למוסך מורשה פיג'ו, מתקן כל מה שדרוש תיקון - והולך ודורש את הכסף מהמוסך החאפר.

 

לא יסכים? מכאן זה כבר עניין לעורכי דין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבירות שהדבר קרה "במקרה" עת היה האוטו במוסך, לדעתי האישית, נמוכה.

 

הכנסת רכב נוסע, דרוש שהרכב ייצא נוסע.

 

במקרה כזה , המוסך בבעיה, וגם אתה.

 

המוסך, כי האוטו נכנס נוסע וכעת הוא תקוע. זה נשמע לא טוב.

 

אתה בבעיה, כי בסך הכל הרכב שלך, וכעת הוא תקוע.

 

כדי להבין מה קרה שם, צריך לזהות בבירור את התקלה, לדעת מה יכול לגרום לה, ומכאן, לנסות ולהבין את שאירע.

 

מכאן עולה ,שתצטרף מומחה אחד לפחות לעניין, מה שלא בא בחינם.

 

אתה צריך לדעתי להיות חכם ,לאו דווקא צודק. לראות, איך ניתן להביא את האוטו למצב נסיעה, זאת ככל שניתן בפגיעה כלכלית נמוכה שתפול עליך, ורצוי שלא תפול כלל עליך.

 

באם המוסך לא ייקח אחריות להחזרת הרכב במצב נסיעה על חשבונו, ואם הסכום שעליך להשתתף קטן ונמוך, אז אולי כדאי לשתוק, ואם לא, כדאי לבדוק להיכן להעביר את האוטו, ולשקול הפעלת איש מקצוע לעניין דרישת תשלום הנזק . (להלן "עורך דין").

 

אם אכן זו תהיה הדרך בה תפעל לבסוף (ואני מקווה שלא, אני מקווה שהמוסך יסדר לך את האוטו על חשבונו) , הרי שגם אם המוסך אשם, וגם אם תצליח להוציא פסק דין כנגדו, אני מקווה שהוא מספיק "יציב" ,כדי לשלם, ולא להתחיל עם "הוצאות לפועל".

 

זו דעתי האישית בלבד.

 

חזור לעדכן בבקשה.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שלמוסך יש אשמה בעניין אבל רק שתדע,פותח השרשור,שמכון הבדיקה כותב בד"כ בדו"ח שלו,בחתימה בדף האחרון(ציטוט מבדיקת קומפיוטסט של חבר,לסובארו אימפרזה שבוע שעבר):

אין אחריות על מחשבי רכב,יחידות מיזוג אלקטרוניות וכד'.

זה נראה שהמוסך עשה טעות שהובילה לנזק וכפי שכתבו לך או שהמוסך יתקן או שתגרור את הרכב למוסך המתמחה במחשבי רכב באיזור /מוסך מורשה של פיז'ו.

את האופציה לתבוע את המוסך יש תמיד ורצוי שלפני כן,תגיש לאיגוד המוסכים מכתב עם השתלשלות העניינים+חשבונית על תיקון הנזק.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל מי שטען שלמנוע 1400 יש אותם פלאגים כמו של המנוע 1600, קיבלתם גיבוי מאוטו דטה, אלה אכן אותם הפלאגים בדיוק, אותו המק"ט.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואחרי שכל המומחים מעלי הצביעו על מקור הבעיה, יש לי רק טיפ אחד.

אמור לחברך שיקליט הכל.

הכל זה: כל שיחת טלפון, כל דיון בעל פה, כל התנהלות הכי קטנה סביב המקרה הזה, שתהיה מתועדת.

החומר הזה יהיה שווה את משקלו בזהב אם וכאשר תגיעו לביהמ"ש (בתקווה שזה לא יגיע לכדי כך).

שיכין מכשיר הקלטה בשלוף, כך שגם אם תתפוס אותו שיחת טלפון באמצע המקלחת - הוא יוכל להקליט אותה.

 

מנסיון אישי שלי, אופנוע שנבדק במוסך המתמחה באופנועים ובדיקות לפני קניה, פיספסו שילדה סדוקה. הקלטתי את כל השיחות עם בעל המוסך שאישר שהייתה טעות מצידם. השותף של בעל המוסך, שחזר לאחר מספר ימים מחו"ל, זימר בטון אחר, התנער מהכל והטיל את האשמה עלי.

השמעה של ההקלטות, גרמה להם לרכוש ממני את האופנוע במחיר מלא.

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואחרי שכל המומחים מעלי הצביעו על מקור הבעיה, יש לי רק טיפ אחד.

אמור לחברך שיקליט הכל.

הכל זה: כל שיחת טלפון, כל דיון בעל פה, כל התנהלות הכי קטנה סביב המקרה הזה, שתהיה מתועדת.

החומר הזה יהיה שווה את משקלו בזהב אם וכאשר תגיעו לביהמ"ש (בתקווה שזה לא יגיע לכדי כך).

שיכין מכשיר הקלטה בשלוף, כך שגם אם תתפוס אותו שיחת טלפון באמצע המקלחת - הוא יוכל להקליט אותה.

 

אין צורך להכין שום מכשיר מיוחד. היום בכל מכשיר טלפון סלולרי יש טייפ מנהלים מובנה...:wink:

מצטרף לכל החברים. יש סיכוי גבוה שנגעו במשהו\קיצרו והמחשב נפגע. דברים שקורים מדי פעם

במוסכים מורשים ולא מורשי יבואן. רק מה, הם יודו בפדיחה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
הסבירות שהדבר קרה "במקרה" עת היה האוטו במוסך, לדעתי האישית, נמוכה.

 

הכנסת רכב נוסע, דרוש שהרכב ייצא נוסע.

 

 

שלום רב!

אין צרוף מקרים יש הצטרפות מקרים!

 

מצד שני, קורה שמחשבים נשרפים, לא תמיד עם סיבה חיצונית נראית לעין, ולמרות שמדובר בסיכוי לא גבוה, תמיד יש את האפשרות שבמקרה בזמן שהרכב היה במוסך איתרע מזלו של המוסך והמחשב נשרף אצלו. זה בסבירות נמוכה אבל יכול להיות שהסיכוי הנמוך הזה הוא מספיק כדי לדחות תביעה שלך.

 

מצטרף לכל החברים. יש סיכוי גבוה שנגעו במשהו\קיצרו והמחשב נפגע. דברים שקורים מדי פעם

במוסכים מורשים ולא מורשי יבואן. רק מה, הם יודו בפדיחה ?

 

אתמול היה אצלנו רכב שהגע לתיקון תקלה בשסתום הידרואלקטרי בראש המנוע. לאחר התיקון הרכב סירב להתניע, או שהתניע וכבה מייד.

טלפונים לאיתוראן, לביטול המיגון שלהם. בדיקות ראשוניות, שמצביעות על תקלה באימובילייזר או במחשב המנוע לא מסדרות את הרכב. יום למחרת ולאחר שבע שעות עבודת אבחון ותיקון הרכב יוצא עם חשבון על תיקון נתק בקו התקשורת של מחשב המנוע. נתק שנוצר לאורך הרבה שנים וקילומטרים כתוצאה מחיכוך פנימי בתוך הצינור השרשורי של צמת מחשב המנוע.

 

לשימחתנו, הפעם היה מדובר בלקוח מעורב מאוד, שנכח ליד הרכב לכל אורך תהליך האיתור והתיקון וראה איך מוציאים את החוטים השחוקים מהצמה. אחרת, ובמיוחד אם הוא היה רץ בערב לאחר גילוי הבעייה אל הפורום להתייעצות, הסיפור היה עלול לעבור לפסים משפטיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לשאול בבקשה איזה רכב ואיזו שנה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים ומתלהמים יקרים.

זיכרו שמחשב הינו כמו נורת ליבון. לפני רגע דלקה ועכשיו נשרפה.

הכל יכול להיות בסיפור הזה. כשהייתי צעיר (יפה ועני) תיקנתי טלבזיות.

היו מצבים שטלבזיה נכנסה על תקלה אחת ובמהלך העבודה "מת" רכיב אחר ללא קשר.

היות ומחשב רכב הינו דבר יקר מאוד. ולא ברור האם ניתן להוכיח כי המחשב נשרף כתוצאה מעבודה רשלנית, המלצתי להתחלק בעלות התיקון.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שיהיה קשה מאד להוכיח שמדובר כאן בטעות של המוסך ולא בכשל מקרי. בהקשר זה אחריות המוסך לרכב בזמן שהוא נמצא אצלו היא הקייס לדעתי. כאשר רכב נכנס תקין בהקשר זה ויצא לא תקין זו בעיה של המוסך.

 

מה שבטוח הוא שהסבר המוסך לא משכנע ולא מתקבל. ראשית כולם אומרים שאין הבדל בין הפלאגים של 1.4 ל-1.6 ושנית גם אם היו מורכבים פלאגים לא מתאימים זה לא היה שורף את מחשב הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...