Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דוגמאות מהחיים על רמאויות בקניה מיד 2.


Guy
שימו לב! השרשור הזה בן 361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 12 שעות, redroze כתב:

איך הוא מתחייב על רכב שחצי ממנו לא היה שווה לתקן?

השאלה האם אכן מדובר ברכב גמור? הרי אובדן להלכה נקבע עקב ערך הנזק לרכב אחרי תאונה (בין 45-59% מערך הרכב) - יכולה להיות גם תאונה יחסית קלה שתגרום לנזק כספי גדול ובעקבותיו אובדן להלכה. אז אולי המנוע/גיר/שלדה לא נפגעו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 885
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 59 דקות, גור אדם כתב:

השאלה האם אכן מדובר ברכב גמור? הרי אובדן להלכה נקבע עקב ערך הנזק לרכב אחרי תאונה (בין 45-59% מערך הרכב) - יכולה להיות גם תאונה יחסית קלה שתגרום לנזק כספי גדול ובעקבותיו אובדן להלכה. אז אולי המנוע/גיר/שלדה לא נפגעו...

 

אתה מוכן לקחת את הסיכון?

 

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, גור אדם כתב:

השאלה האם אכן מדובר ברכב גמור? הרי אובדן להלכה נקבע עקב ערך הנזק לרכב אחרי תאונה (בין 45-59% מערך הרכב) - יכולה להיות גם תאונה יחסית קלה שתגרום לנזק כספי גדול ובעקבותיו אובדן להלכה. אז אולי המנוע/גיר/שלדה לא נפגעו...

 

הוא כתב שזה לפני 4 שנים, קרי 2018. הרכב מודל 2016 - כך שבזמנו היה שנתיים על הכביש. לצערי לא מצאתי ביד 2 דגם כזה שנתיים על הכביש,

רק 2019 שהוא עולה כ-100,000 ש"ח, אז נצא מנקודת הנחה שרכב כזה בן שנתיים עולה כ-120,000 ש"ח. אובדן להלכה זה 45%-59% מערך הרכב,

שזה אומר 54,000 ש"ח. 

 

פשוט הזוי לחשוב איזה נזק בשווי 50,000 ש"ח אפשר לעשות לרכב ולהמשיך למכור אותו כאילו כלום. מתוך סקרנות, שלחתי לו וואטספ ושאלתי מה היה הנזק.

הוא רשם כך: "מעיכה חזקה מאחורה כנראה לפי בדיקת שמאי". הוא הוסיף: "היה תיקון של 60,000 ושל 30,000 כמה חודשים לפני שקניתי".

 

מסתבר שהוא לא ביקש תמונות/שאל יותר מידי את הבעלים הקודמים על הנזק ואפילו לא בדק את המסלקה. לטענתנו עשה בדיקה, יצאה תקינה וקנה כך את הרכב,

ורק אז גילה שיש את המסלקה ובדק את העבר הביטוחי של הרכב. פשוט עצוב.  

  • אהבתי 3

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

שרשור מעולה! אני ממש שמח שמצאתי אותו!

האמת היא שלמדתי פה כמה דברים לעתיד. וגם פתאום נפלו לי אסימון לגבי כמה דברים שקרו לי בעבר.

אז אני אשתף את הסיפורים שלי:

 

1. עד גיל 26 אבא שלי עזר לי בכל הדברים שקשורים לאוטו. לקנות רכב, למכור רכב, לנסוע למוסך, לא הייתי צריך לחשוב על כל אלה, אבא שלי שמר אותי מצרות.

בגיל 26 לצערי אבא שלי נפטר, ואז כבר הייתי צריך להתעסק עם כל הדברים האלה בעצמי.

וגם יצא שכנראה הייתי קצת תמים כשניגשתי לדברים האלה.

אז בקיצור הלכתי לקנות מזדה 2, שחורה מהממת, אצל בחור בחולון.

כשהתקשרתי לשאול לגבי הרכב, ידע באיזה רכב מדובר (כנראה היה לו מספר טלפון אחר לכל רכב שהוא מוכר)…. הרכב חנה ליד הבית שלו… כך שגם אם הייתי יודע לבדוק את הדברים האלה, לא הייתי חושד שהוא סוחר.

הרכב נראה במצב טוב, בן 3, קילומטרז׳ נמוך. הוא רצה קצת מעל המחירון.

היה די בונקר במחיר, אבל לבסוף הורדתי אותו לקצת מתחת למחירון, והרגשתי טוב עם עצמי - הנה התמקחתי בעצמי והסתדרתי.

לקחנו לבדיקה במכון קרוב (ראשלצ).

תוך כדי הנסיעה המוכר התלחשש עם מישהו בטלפון, אבל לא היתה לי סיבה לחשוב שזה קשור לבדיקה, הרי אני בחרתי את המכון בדיקה.

בקיצור בבדיקה הכל יצא תקין, רק בסעיף של ליקויים בעלי משמעות נמוכה היה רשום שהוחלפה דלת ״שפשוף בקצה שלדה״. שאלתי את הבוחן לגבי זה - אמר ש״זה מה שזה״ וזה תחת משמעות נמוכה כי זה לא חשוב. (כנראה הסוחר דיבר מראש עם מי שצריך, כדי שהבדיקה תצא לטובתו, למרות שהמכון גם דאג לכסתח את עצמו)

בקיצור יצאתי עם הרגשה טובה.

נסענו להעביר בעלות, ואז פתאום התברר ש״המוכר״ הוא בעצם סוחר רכבים. אבל בגלל שאהבתי את הרכב, והעברתי אותו בדיקה, אז לא ראיתי בזה בעיה.

אמר לי שהמוכר עשה טרייד אין לרכב חדש, והוא קיבל את הרכב הישן שלו למכור, כי היבואנים לא מתעסקים במכירת רכבים.

בקיצור - העברנו בעלות, ושמח ומאושר נסעתי הביתה.

בתוך הספר רכב, גיליתי גם את קבלת הקניה המקורית של הרכב, והיה שם את הטלפון של הבעלים המקורי - אז התקשרתי אליו לברר פרטים על הרכב.

בחור מאוד נחמד, ובאמת לא נסע הרבה על הרכב ולכן קילומטראז׳ נמוך, ובאמת קנה רכב חדש.

רק מה, סיפר שלי שהיתה תאונה עם הפחתה של מחיר (10%-15% לא זוכר כבר), אבל האוטו תוקן עם חלקים מקוריים ונסע מושלם.

אז את סכום ההפחתה הזאת הסוחר עשה על חשבוני.

למזלי, טפו טפו טפו, היה אוטו מעולה, והיה לי ממש חבל למכור אותו כשהמשפחה התרחבה ושידרגנו לרכב גדול יותר.

 

2. לפני שהיה לי את המזדה 2, היתה לי מזדה 121 (בימבה).

כשחיפשתי אותה, הגעתי לאיש מבוגר, עם רכב בן 10 שנסע בערך 40,000 ק״מ.

הרכב היה עם מכה טריה - והוא אמר שזה רכב של אשתו, והיא בדיוק נכנסה למשהו בחניה ולא שמה לב, והוא יוריד לי במחיר בגלל המכה.

עכשיו האיש לא מפסיק לדבר. מספר לי על אשתו… על הבת שלו… על הרכב שלו.. על הרכב הזה… לא סותם לרגע.

אבל נראה לי סביר, אז לקחתי את האוטו לבדיקה.

אני לא מבין בזה יותר מדי - אבל בשביל זה יש בוחנים.

הבוחן מסיים לבדוק את הרכב, יוצא אלי, ומתחיל לגולל סיפור שלם: לאוטו בעיות מפה ועד להודעה חדשה. לפחות 5000 לתקן את הדברים הדחופים.

והשיא זה שיש לו 4 גלגלים. אבל כל גלגל מדגם שונה. וחלק מהגלגלים גם מגודל שלא מתאים לרכב.

המוכר כמובן מתחיל לתרץ שהוא לא ידע, ואין לו מושג… אז הבוחן שואל אותו: איך אתה לא יודע? זה הרי המקצוע שלך, לא?

המוכר נהיה לבן, סגול, אדום, מלמל משהו והתפייד.

לקחתי את הבוחן הצידה, ושאלתי למה הוא מתכוון?

מתברר שהמוכר היה נהג אוטובוס, ובמקום לטפל ברכב במוסך, טיפל בו במוסך של האוטובוסים (כנראה בקומבינות, ועשו לו שם הכל בזול או בחינם). והאוטו במצב מכני בהתאם.

מיותר לציין שאת הנסיעה חזרה העברנו בדממה מוחלטת.

 

3. אחרי הסיפור שסיפרתי ב-#1, החלטתי לא להסתבך עם פרטיים וסוחרים, ולנסות את מזלי במגרש.

יש מבחר גדול יותר של מכוניות, הם צריכים לשמור על השם של המגרש אז לא ינסו לרמות, וכו׳ וכו׳…

הגעתי לטרייד מוביל בחולון - פגשתי איזה מוכר מלוקק.

הראה לי מלא דגמים… עכשיו לא עפתי על שום דגם, אבל אמרתי ננסה אחד, מה כבר יקרה.

כמובן, הוא דרש מקדמה של 1000 שקל - אבל הבטיח שלא משנה מה, הכסף שלי בטוח, ואם אני לא רוצה אני מיד מקבל אותו חזרה.

אז השארתי 1000 שקל, ונסעתי הביתה.

עבר שבוע - אף אחד לא מתקשר. התקשתי אליו - מספר לי סיפורים, האוטו לא מוכן, צריך להביא מעיר אחרת, תוך יום-יומיים מוכן.

עובר עוד שבוע - אני כבר מתקשר כל יומיים, וכל פעם אותו סיפור. אין רכב וזהו.

מנסה בינתיים למכור לי רכבים אחרים שאני ממש לא רוצה.

הגיעו מים עד נפש, אמרתי אני מגיע, או שהאוטו אצלכם או שאני הולך.

הגעתי פיזית למגרש - כמובן האוטו ״מגיע עוד יומיים״ ובינתיים ״יש רכבים אחרים״.

אמרתי לו נמאס לי - אני רוצה את הפיקדון שלי חזרה.

ואז התחיל הסיפור האמיתי…

הוא לא יכול לתת לי את הכסף, כי אין לו אישור (למרות שלקבל ממני כסף לא היתה לו שום בעיה). לתת כסף יכול רק המנהל של הסניף.

שכמובן לא נמצא, כי יש לו סידורים מאוד חשובים ב-9 בבוקר.

ייבשו אותי שעתיים וחצי שם לחכות לאיזה מנהל סניף מושתן.

ואז כשהוא הגיע מהפגישה החשובה שלו (שהיתה יציאה מהמיטה והגעה לעבודה שלו), הוא נסגר במשרד כי היו לו עיסוקים מאוד חשובים לטפל בהם על הבוקר.

אז פשוט התפרצתי למשרד שלו, ואמרתי לו כל מה שאני חושב עליו ועל העובדים שלו. ושאם אני לא מקבל את הכסף שלי מיד, אני מזמין לו משטרה. אז כבודו ניאות לפתוח את הכספת ולהחזיר לי את הכסף, תוך כדי שהוא מנסה לשכנע אותי שחבל, ושהוא אישית ימכור לי רכב חלומות.

מאז, נשבעתי שכף רגלי לא תדרוך יותר בטרייד מוביל חולון.

 

4. שנה לאחר מכן, חזרתי לחפש רכב, ועדיין לא ויתרתי על הרעיון של המגרשים (הרבה חברים קנו ממגרשים שונים, והמליצו בחום), אז נסעתי לפי גלילות לראות אם אני מוצא משהו.

חיפשתי רכב משפחתי, עם תא מטען גדול. עברתי מגרש מגרש, והרכב שנראה שמתאים לי בול היה סוזוקי sx4, אבל לאף אחד לא היה במלאי.

עד שהגעתי לטרייד מוביל שם בקצה השדרה, שדווקא להם היה מלאי גדול (הם לטענתם עבדו עם היבואן), ולמרות הסיפור הקודם, החלטתי לתת להם צ׳אנס.

מהמבחר שלהם בחרתי רכב בצבע שרציתי, קילומטראז׳ נמוך, אפילו הורדתי אותם 6 אלף במחיר. ואפילו הסכימו לקנות את הרכב שלי במחיר מחירון.

הרכב היה בסניף אחר, אבל השארתי מקדמה, והם הבטיחו שתוך כמה ימים הרכב אצלי.

הבטיחו, ולשם שינוי קיימו.

הרכב אכן הגיע. היה בדיוק מה שהם הבטיחו. הם אפילו התחייבו שהוא ללא תאונות ונתנו אחריות, אז אפילו לא לקחתי לבדיקה.

ישבנו, חתמנו על הכל, השארתי להם את הרכב שלי (בטרייד אין), ומחכים שהרכב יהיה מוכן.

ומחכים. ומחכים. ומחכים. השעה כבר אחר הצהריים, ועדיין לא מוכן. לא מוצאים מפתח ספייר, צריך לשים לו מצבר, וכו׳ וכו׳.

מה עושים? לחזור מחר.

אבל איך? הם כבר לקחו את האוטו שלי…

אז הם יתנו לי אוטו חלופי לכמה ימים. איזה רכב משפחתי, בן 3.

האוטו הישן שלי היה כבר בן 10, אז לפחות אני אסע באוטו חדש יותר יום אחד.

קיבלתי את האוטו הכי פח שראיתי בחיים. הוא אולי היה בן 3, אבל במצב פי 3 פחות טוב מהרכב בן 10 שלי. בקושי נסע… מסריח מסיגריות… באמת, בכוונה קשה למצוא גרוטאה כזאת…

בקיצור, יום למחרת חוזר למגרש עם הגרוטאה, ושוב מחכה יום שלם - ואין אוטו.

מוכרים לי אלף ואחד סיפורים שזה תיכף מוכן… אבל הזמן עובר ולא מוכן.

טוב, יש גבול לכמה אני יכול לחכות - לוקח את הגרוטאה שוב הביתה, והם מבטיחים להתקשר ברגע שהאוטו מוכן (תוך יום-יומיים).

כמובן שאף אחד לא מתקשר. ואני כל פעם מתקשר ושואל מתי מוכן (ובינתיים סובל עם הגרוטאה כמו שלא סבלתי בחיים).

כך שבוע, עד שהם מתקשרים שאני אבוא.

ערב לפני, במקרה גילית את רשם המשכונות - אמרתי אני אבדוק את הרכב, זה רק כמה שקלים. הפלא ופלא - הרכב ממושכן להלוואה שהבעלים המקורי לקח כדי לקנות את האוטו.

הבנתי למה הם לא מצליחים לשחרר לי את האוטו. הדפסתי את המשכון, ובאתי בבוקר למחרת כאילו כלום לא קרה.

נכנסים לחדר של מנהל הסניף, והוא ממשיך למכור לי סיפורים על זה שהאוטו מוכן ועוד שניה אני מקבל אותו.

אני שואל אותו ישירות: תגיד האוטו ממושכן אולי?

לא! מה פתאום! מזמן שחררו אותו ממשכון! עוד שעה אצלך בהתחייבות.

אני ברגוע מוציא את הטופס המודפס מהתיק, מגיש לו, ושואל ״ומה זה״?

הוא מתחיל לקרוא… נהיה לבן… וזורק לי ״לא, זה טופס ישן, זה טופל אצלי כבר לפני שבוע, הכל נקי, מילה שלי״.

אני מראה לו את התאריך (יום לפני) ואת השעה (11 בלילה). אם אתמול ב-11 בלילה זה היה ממושכן, איך אתה טוען שסידרתם לפני שבוע? איך בכלל אתם אמורים להעביר לי אותו היום בבוקר?

הוא כמובן הופך לסגול/ירוק/כחול מתחיל למלמל שהוא צריך לבדוק את זה… מישהו היה צריך לטפל בזה… וכו׳ וכו׳.

בקיצור החזיקו אותי עוד יום שלם שם, אבל בסוף היום לפחוץת קיבלתי סוף סוף את האוטו.

למזלי, כשמכרתי אותו לבסוף, הקונה עשה בדיקה במכון, והתברר שלא עבדו עלי - האוטו אכן היה ללא תאונות.

וכרגיל אצלי, היה מאוד שמור, טופל בקנאיות במוסך מורשה (עם ספר טיפולים מלא) וקילומטראז׳ של 98000 אחרי 9 שנים.

כך שמי שקנה אותו ממני לא יצא מאוכזב.

 

5. סיפור מעניין על האוטו שלי שעשיתי לו טרייד אין בסיפור הקודם.

זה היה אותו מזדה 2 מהסיפור הראשון (עם הפגיעת שילדה).

האמת כשעשיתי טרייד אין, אז עברו כבר 7 שנים מהקניה, ובכלל לא זכרתי שהיתה פגיעת שילדה.

כבר ביום שבאתי לראות את הרכב החדש, הם רצו לקחת את שלי.

אמרתי להם שיש לי את הטופס בדיקה מלפני 7 שנים בבית, אני יכול להביא להם.

אבל הם לא רצו. הביאו בוחן משלהם שבחן את הרכב על המקום. מצא צבע על דלת אחת (לא זכרתי על התאונה, אז אמרתי לו בכנות שאין לי מושג, אולי מהבעלים המקוריים).

חוץ מזה האוטו היה שמור ומטופל, וקילומטראז׳ נמוך. אני בטוח שהם שמחו מאוד לקבל אותו במחיר מחירון.

כפי שסיפרתי, לקח זמן עד שקיבלתי את האוטו החדש.

כשלבסוף לקחתי אותו, אני יוצר מהסניף, והמנהל (אותו אחד עם סיפור המשכון) עומד בחוץ. שואל אותי: המזדה 2 השחורה זה אתה הבאת לנו?

אני אומר לו - כן, שלי.

מתחיל להתבכיין לי כמה צרות עשיתי לו.

הוא מכר את האוטו לאיזה זוג מבוגר, והם אחרי שקנו לקחו אותו לבדיקה, והתברר להם שהאוטו עם פגיעת שילדה, ועכשיו הם מאיימים לתבוע אותו.

כמובן שאחרי כל הסיפור שהם העבירו אותי - הדמעות תנין שלו ממש לו הרשימו אותי.

ובלב אמרתי שמגיע לו… אבל בפנים אמרתי לו ״מה אתה רוצה, הצעתי להביא לכם את טופס הבדיקה, אתם לא רציתם״.

בבית הסתכלתי שוב בטופס הבדיקה, ואז נזכרתי בסיפור שתיארתי למעלה, ומה שהבעלים המקורי סיפר לי 7 שנים לפני כן.

 

 

בסופו של דבר, השנה החלפתי שוב את האוטו, מכרתי את הסוזוקי sx4 וקניתי במקום יונדאי אלנטרה.

הפעם לא התעסקתי לא עם סוחרים, לא עם מוכרים פרטיים ולא עם מגרשים.

לקחתי איש ״ייעוץ וליווי בקניית רכב״.

הוא עשה בשבילי את החיפושים, את הבדיקות ואת המיקוחים. ואני רק באתי לחתום, לשלם ולקחת את האוטו בסוף.

אמנם עלה לי 2,500 ש״ח, אבל חסך לי זמן, עצבים ורמאויות שכנראה היו עולים לי יותר.

 

 

 

 

  • אהבתי 3
  • מצחיק 2
  • מבאס 1
  • מעניין 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 5 שעות, alexm כתב:

הפעם לא התעסקתי לא עם סוחרים, לא עם מוכרים פרטיים ולא עם מגרשים.

לקחתי איש ״ייעוץ וליווי בקניית רכב״.

קראתי בנשימה עצורה, וחיכיתי לראות אם למדת בסופו של דבר מכל מה שעברת עם הרכבים הקודמים שלך...

שמח לראות שנעזרת ביועץ מקצועי - במציאות של היום זה הדבר היחיד שעומד בין רוב האנשים (קונים תמימים שלא מבינים מספיק בכדי להבחין בין רכב טוב למלכודת מוטורית) ובין עוגמות נפש גדולות שתמיד עולות ביוקר.

תתחדש!

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, alexm כתב:

שרשור מעולה! אני ממש שמח שמצאתי אותו!

האמת היא שלמדתי פה כמה דברים לעתיד. וגם פתאום נפלו לי אסימון לגבי כמה דברים שקרו לי בעבר.

אז אני אשתף את הסיפורים שלי:

 

1. עד גיל 26 אבא שלי עזר לי בכל הדברים שקשורים לאוטו. לקנות רכב, למכור רכב, לנסוע למוסך, לא הייתי צריך לחשוב על כל אלה, אבא שלי שמר אותי מצרות.

בגיל 26 לצערי אבא שלי נפטר, ואז כבר הייתי צריך להתעסק עם כל הדברים האלה בעצמי.

וגם יצא שכנראה הייתי קצת תמים כשניגשתי לדברים האלה.

אז בקיצור הלכתי לקנות מזדה 2, שחורה מהממת, אצל בחור בחולון.

כשהתקשרתי לשאול לגבי הרכב, ידע באיזה רכב מדובר (כנראה היה לו מספר טלפון אחר לכל רכב שהוא מוכר)…. הרכב חנה ליד הבית שלו… כך שגם אם הייתי יודע לבדוק את הדברים האלה, לא הייתי חושד שהוא סוחר.

הרכב נראה במצב טוב, בן 3, קילומטרז׳ נמוך. הוא רצה קצת מעל המחירון.

היה די בונקר במחיר, אבל לבסוף הורדתי אותו לקצת מתחת למחירון, והרגשתי טוב עם עצמי - הנה התמקחתי בעצמי והסתדרתי.

לקחנו לבדיקה במכון קרוב (ראשלצ).

תוך כדי הנסיעה המוכר התלחשש עם מישהו בטלפון, אבל לא היתה לי סיבה לחשוב שזה קשור לבדיקה, הרי אני בחרתי את המכון בדיקה.

בקיצור בבדיקה הכל יצא תקין, רק בסעיף של ליקויים בעלי משמעות נמוכה היה רשום שהוחלפה דלת ״שפשוף בקצה שלדה״. שאלתי את הבוחן לגבי זה - אמר ש״זה מה שזה״ וזה תחת משמעות נמוכה כי זה לא חשוב. (כנראה הסוחר דיבר מראש עם מי שצריך, כדי שהבדיקה תצא לטובתו, למרות שהמכון גם דאג לכסתח את עצמו)

בקיצור יצאתי עם הרגשה טובה.

נסענו להעביר בעלות, ואז פתאום התברר ש״המוכר״ הוא בעצם סוחר רכבים. אבל בגלל שאהבתי את הרכב, והעברתי אותו בדיקה, אז לא ראיתי בזה בעיה.

אמר לי שהמוכר עשה טרייד אין לרכב חדש, והוא קיבל את הרכב הישן שלו למכור, כי היבואנים לא מתעסקים במכירת רכבים.

בקיצור - העברנו בעלות, ושמח ומאושר נסעתי הביתה.

בתוך הספר רכב, גיליתי גם את קבלת הקניה המקורית של הרכב, והיה שם את הטלפון של הבעלים המקורי - אז התקשרתי אליו לברר פרטים על הרכב.

בחור מאוד נחמד, ובאמת לא נסע הרבה על הרכב ולכן קילומטראז׳ נמוך, ובאמת קנה רכב חדש.

רק מה, סיפר שלי שהיתה תאונה עם הפחתה של מחיר (10%-15% לא זוכר כבר), אבל האוטו תוקן עם חלקים מקוריים ונסע מושלם.

אז את סכום ההפחתה הזאת הסוחר עשה על חשבוני.

למזלי, טפו טפו טפו, היה אוטו מעולה, והיה לי ממש חבל למכור אותו כשהמשפחה התרחבה ושידרגנו לרכב גדול יותר.

 

2. לפני שהיה לי את המזדה 2, היתה לי מזדה 121 (בימבה).

כשחיפשתי אותה, הגעתי לאיש מבוגר, עם רכב בן 10 שנסע בערך 40,000 ק״מ.

הרכב היה עם מכה טריה - והוא אמר שזה רכב של אשתו, והיא בדיוק נכנסה למשהו בחניה ולא שמה לב, והוא יוריד לי במחיר בגלל המכה.

עכשיו האיש לא מפסיק לדבר. מספר לי על אשתו… על הבת שלו… על הרכב שלו.. על הרכב הזה… לא סותם לרגע.

אבל נראה לי סביר, אז לקחתי את האוטו לבדיקה.

אני לא מבין בזה יותר מדי - אבל בשביל זה יש בוחנים.

הבוחן מסיים לבדוק את הרכב, יוצא אלי, ומתחיל לגולל סיפור שלם: לאוטו בעיות מפה ועד להודעה חדשה. לפחות 5000 לתקן את הדברים הדחופים.

והשיא זה שיש לו 4 גלגלים. אבל כל גלגל מדגם שונה. וחלק מהגלגלים גם מגודל שלא מתאים לרכב.

המוכר כמובן מתחיל לתרץ שהוא לא ידע, ואין לו מושג… אז הבוחן שואל אותו: איך אתה לא יודע? זה הרי המקצוע שלך, לא?

המוכר נהיה לבן, סגול, אדום, מלמל משהו והתפייד.

לקחתי את הבוחן הצידה, ושאלתי למה הוא מתכוון?

מתברר שהמוכר היה נהג אוטובוס, ובמקום לטפל ברכב במוסך, טיפל בו במוסך של האוטובוסים (כנראה בקומבינות, ועשו לו שם הכל בזול או בחינם). והאוטו במצב מכני בהתאם.

מיותר לציין שאת הנסיעה חזרה העברנו בדממה מוחלטת.

 

3. אחרי הסיפור שסיפרתי ב-#1, החלטתי לא להסתבך עם פרטיים וסוחרים, ולנסות את מזלי במגרש.

יש מבחר גדול יותר של מכוניות, הם צריכים לשמור על השם של המגרש אז לא ינסו לרמות, וכו׳ וכו׳…

הגעתי לטרייד מוביל בחולון - פגשתי איזה מוכר מלוקק.

הראה לי מלא דגמים… עכשיו לא עפתי על שום דגם, אבל אמרתי ננסה אחד, מה כבר יקרה.

כמובן, הוא דרש מקדמה של 1000 שקל - אבל הבטיח שלא משנה מה, הכסף שלי בטוח, ואם אני לא רוצה אני מיד מקבל אותו חזרה.

אז השארתי 1000 שקל, ונסעתי הביתה.

עבר שבוע - אף אחד לא מתקשר. התקשתי אליו - מספר לי סיפורים, האוטו לא מוכן, צריך להביא מעיר אחרת, תוך יום-יומיים מוכן.

עובר עוד שבוע - אני כבר מתקשר כל יומיים, וכל פעם אותו סיפור. אין רכב וזהו.

מנסה בינתיים למכור לי רכבים אחרים שאני ממש לא רוצה.

הגיעו מים עד נפש, אמרתי אני מגיע, או שהאוטו אצלכם או שאני הולך.

הגעתי פיזית למגרש - כמובן האוטו ״מגיע עוד יומיים״ ובינתיים ״יש רכבים אחרים״.

אמרתי לו נמאס לי - אני רוצה את הפיקדון שלי חזרה.

ואז התחיל הסיפור האמיתי…

הוא לא יכול לתת לי את הכסף, כי אין לו אישור (למרות שלקבל ממני כסף לא היתה לו שום בעיה). לתת כסף יכול רק המנהל של הסניף.

שכמובן לא נמצא, כי יש לו סידורים מאוד חשובים ב-9 בבוקר.

ייבשו אותי שעתיים וחצי שם לחכות לאיזה מנהל סניף מושתן.

ואז כשהוא הגיע מהפגישה החשובה שלו (שהיתה יציאה מהמיטה והגעה לעבודה שלו), הוא נסגר במשרד כי היו לו עיסוקים מאוד חשובים לטפל בהם על הבוקר.

אז פשוט התפרצתי למשרד שלו, ואמרתי לו כל מה שאני חושב עליו ועל העובדים שלו. ושאם אני לא מקבל את הכסף שלי מיד, אני מזמין לו משטרה. אז כבודו ניאות לפתוח את הכספת ולהחזיר לי את הכסף, תוך כדי שהוא מנסה לשכנע אותי שחבל, ושהוא אישית ימכור לי רכב חלומות.

מאז, נשבעתי שכף רגלי לא תדרוך יותר בטרייד מוביל חולון.

 

4. שנה לאחר מכן, חזרתי לחפש רכב, ועדיין לא ויתרתי על הרעיון של המגרשים (הרבה חברים קנו ממגרשים שונים, והמליצו בחום), אז נסעתי לפי גלילות לראות אם אני מוצא משהו.

חיפשתי רכב משפחתי, עם תא מטען גדול. עברתי מגרש מגרש, והרכב שנראה שמתאים לי בול היה סוזוקי sx4, אבל לאף אחד לא היה במלאי.

עד שהגעתי לטרייד מוביל שם בקצה השדרה, שדווקא להם היה מלאי גדול (הם לטענתם עבדו עם היבואן), ולמרות הסיפור הקודם, החלטתי לתת להם צ׳אנס.

מהמבחר שלהם בחרתי רכב בצבע שרציתי, קילומטראז׳ נמוך, אפילו הורדתי אותם 6 אלף במחיר. ואפילו הסכימו לקנות את הרכב שלי במחיר מחירון.

הרכב היה בסניף אחר, אבל השארתי מקדמה, והם הבטיחו שתוך כמה ימים הרכב אצלי.

הבטיחו, ולשם שינוי קיימו.

הרכב אכן הגיע. היה בדיוק מה שהם הבטיחו. הם אפילו התחייבו שהוא ללא תאונות ונתנו אחריות, אז אפילו לא לקחתי לבדיקה.

ישבנו, חתמנו על הכל, השארתי להם את הרכב שלי (בטרייד אין), ומחכים שהרכב יהיה מוכן.

ומחכים. ומחכים. ומחכים. השעה כבר אחר הצהריים, ועדיין לא מוכן. לא מוצאים מפתח ספייר, צריך לשים לו מצבר, וכו׳ וכו׳.

מה עושים? לחזור מחר.

אבל איך? הם כבר לקחו את האוטו שלי…

אז הם יתנו לי אוטו חלופי לכמה ימים. איזה רכב משפחתי, בן 3.

האוטו הישן שלי היה כבר בן 10, אז לפחות אני אסע באוטו חדש יותר יום אחד.

קיבלתי את האוטו הכי פח שראיתי בחיים. הוא אולי היה בן 3, אבל במצב פי 3 פחות טוב מהרכב בן 10 שלי. בקושי נסע… מסריח מסיגריות… באמת, בכוונה קשה למצוא גרוטאה כזאת…

בקיצור, יום למחרת חוזר למגרש עם הגרוטאה, ושוב מחכה יום שלם - ואין אוטו.

מוכרים לי אלף ואחד סיפורים שזה תיכף מוכן… אבל הזמן עובר ולא מוכן.

טוב, יש גבול לכמה אני יכול לחכות - לוקח את הגרוטאה שוב הביתה, והם מבטיחים להתקשר ברגע שהאוטו מוכן (תוך יום-יומיים).

כמובן שאף אחד לא מתקשר. ואני כל פעם מתקשר ושואל מתי מוכן (ובינתיים סובל עם הגרוטאה כמו שלא סבלתי בחיים).

כך שבוע, עד שהם מתקשרים שאני אבוא.

ערב לפני, במקרה גילית את רשם המשכונות - אמרתי אני אבדוק את הרכב, זה רק כמה שקלים. הפלא ופלא - הרכב ממושכן להלוואה שהבעלים המקורי לקח כדי לקנות את האוטו.

הבנתי למה הם לא מצליחים לשחרר לי את האוטו. הדפסתי את המשכון, ובאתי בבוקר למחרת כאילו כלום לא קרה.

נכנסים לחדר של מנהל הסניף, והוא ממשיך למכור לי סיפורים על זה שהאוטו מוכן ועוד שניה אני מקבל אותו.

אני שואל אותו ישירות: תגיד האוטו ממושכן אולי?

לא! מה פתאום! מזמן שחררו אותו ממשכון! עוד שעה אצלך בהתחייבות.

אני ברגוע מוציא את הטופס המודפס מהתיק, מגיש לו, ושואל ״ומה זה״?

הוא מתחיל לקרוא… נהיה לבן… וזורק לי ״לא, זה טופס ישן, זה טופל אצלי כבר לפני שבוע, הכל נקי, מילה שלי״.

אני מראה לו את התאריך (יום לפני) ואת השעה (11 בלילה). אם אתמול ב-11 בלילה זה היה ממושכן, איך אתה טוען שסידרתם לפני שבוע? איך בכלל אתם אמורים להעביר לי אותו היום בבוקר?

הוא כמובן הופך לסגול/ירוק/כחול מתחיל למלמל שהוא צריך לבדוק את זה… מישהו היה צריך לטפל בזה… וכו׳ וכו׳.

בקיצור החזיקו אותי עוד יום שלם שם, אבל בסוף היום לפחוץת קיבלתי סוף סוף את האוטו.

למזלי, כשמכרתי אותו לבסוף, הקונה עשה בדיקה במכון, והתברר שלא עבדו עלי - האוטו אכן היה ללא תאונות.

וכרגיל אצלי, היה מאוד שמור, טופל בקנאיות במוסך מורשה (עם ספר טיפולים מלא) וקילומטראז׳ של 98000 אחרי 9 שנים.

כך שמי שקנה אותו ממני לא יצא מאוכזב.

 

5. סיפור מעניין על האוטו שלי שעשיתי לו טרייד אין בסיפור הקודם.

זה היה אותו מזדה 2 מהסיפור הראשון (עם הפגיעת שילדה).

האמת כשעשיתי טרייד אין, אז עברו כבר 7 שנים מהקניה, ובכלל לא זכרתי שהיתה פגיעת שילדה.

כבר ביום שבאתי לראות את הרכב החדש, הם רצו לקחת את שלי.

אמרתי להם שיש לי את הטופס בדיקה מלפני 7 שנים בבית, אני יכול להביא להם.

אבל הם לא רצו. הביאו בוחן משלהם שבחן את הרכב על המקום. מצא צבע על דלת אחת (לא זכרתי על התאונה, אז אמרתי לו בכנות שאין לי מושג, אולי מהבעלים המקוריים).

חוץ מזה האוטו היה שמור ומטופל, וקילומטראז׳ נמוך. אני בטוח שהם שמחו מאוד לקבל אותו במחיר מחירון.

כפי שסיפרתי, לקח זמן עד שקיבלתי את האוטו החדש.

כשלבסוף לקחתי אותו, אני יוצר מהסניף, והמנהל (אותו אחד עם סיפור המשכון) עומד בחוץ. שואל אותי: המזדה 2 השחורה זה אתה הבאת לנו?

אני אומר לו - כן, שלי.

מתחיל להתבכיין לי כמה צרות עשיתי לו.

הוא מכר את האוטו לאיזה זוג מבוגר, והם אחרי שקנו לקחו אותו לבדיקה, והתברר להם שהאוטו עם פגיעת שילדה, ועכשיו הם מאיימים לתבוע אותו.

כמובן שאחרי כל הסיפור שהם העבירו אותי - הדמעות תנין שלו ממש לו הרשימו אותי.

ובלב אמרתי שמגיע לו… אבל בפנים אמרתי לו ״מה אתה רוצה, הצעתי להביא לכם את טופס הבדיקה, אתם לא רציתם״.

בבית הסתכלתי שוב בטופס הבדיקה, ואז נזכרתי בסיפור שתיארתי למעלה, ומה שהבעלים המקורי סיפר לי 7 שנים לפני כן.

 

 

בסופו של דבר, השנה החלפתי שוב את האוטו, מכרתי את הסוזוקי sx4 וקניתי במקום יונדאי אלנטרה.

הפעם לא התעסקתי לא עם סוחרים, לא עם מוכרים פרטיים ולא עם מגרשים.

לקחתי איש ״ייעוץ וליווי בקניית רכב״.

הוא עשה בשבילי את החיפושים, את הבדיקות ואת המיקוחים. ואני רק באתי לחתום, לשלם ולקחת את האוטו בסוף.

אמנם עלה לי 2,500 ש״ח, אבל חסך לי זמן, עצבים ורמאויות שכנראה היו עולים לי יותר.

 

 

 

 

הכלל שלי - לא נוסעים לחולון / בת ים ומעל הכל נתניה לראות רכב אא"כ עשית קצת שיעורי בית על המוכר .

יש גם אנשים טובים וישרים במקומות אלו אבל ריכוז סוחרים גדול.

הרכב היחיד שנפלתי איתו היה ממגרש בחולון.
את זה אני כותב עכשו מנתניה ...

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, om2 כתב:

לצערנו חלק מהיועצים האלה הם סוחרים בתחפושת .

אני לא מדבר אישית על אף אחד. אבל שמעתי כמה סיפורים כאלה.

 

רעיון טוב לאסוף מאגר של יועצים בעלי מקצוע הגונים, מניח שיש כמה שהם אפילו חברי פורום! ואז בכלל טוב.

באותו מגרש שציין אלכס ניסו למכור לחבר שליויתי לקניה רכב "בונבון מבעלים מבוגר, פדנט" ש"הגיע רק השבוע ויחטף". כשבדקתי יותר ביסודיות גיליתי שהוא עמד אצלם שלושה חודשים (איש המכירות המצחיק שהבטיח לי שהוא מכיר את הבעלים אישית ושהכניס אותו רק השבוע הראה לי בלהיטותו את הבדיקה שהמגרש עשה כשהרכב נכנס אליהם -- בת שלושה חודשים... את השם של העלים הוא בדיוק שכח...) הרכב גם נראה כך, מאובק עם הריח האופייני לרכב שעומד הרבה זמן סגור. אבל העיקר שהיו לו תיקוני צבע חובבניים על נזקי חלודה בבגאז', שזה 90% אומר שנכנסו בו מאחור ולא תיקנו טוב, ולקינוח נזילת שמן הידראולי כלשהי. והחבר עוד מתווכח איתי שאולי בכל זאת כי היה יד ראשונה עם קולומטרז' "נמוך"...

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.9.2022 בשעה 16:04, הלוחש למכוניות כתב:

קראתי בנשימה עצורה, וחיכיתי לראות אם למדת בסופו של דבר מכל מה שעברת עם הרכבים הקודמים שלך...

שמח לראות שנעזרת ביועץ מקצועי - במציאות של היום זה הדבר היחיד שעומד בין רוב האנשים (קונים תמימים שלא מבינים מספיק בכדי להבחין בין רכב טוב למלכודת מוטורית) ובין עוגמות נפש גדולות שתמיד עולות ביוקר.

תתחדש!

תודה רבה!

 

בתאריך 15.9.2022 בשעה 19:25, zvigolden כתב:

הכלל שלי - לא נוסעים לחולון / בת ים ומעל הכל נתניה לראות רכב אא"כ עשית קצת שיעורי בית על המוכר .

יש גם אנשים טובים וישרים במקומות אלו אבל ריכוז סוחרים גדול.

הרכב היחיד שנפלתי איתו היה ממגרש בחולון.
את זה אני כותב עכשו מנתניה ...

האמת שפשוט לא ידעתי את זה.

חוץ מזה אני בעצמי גר בחולון, אז פשוט חיפשתי מכוניות למכירה שפיזית נמצאות קרוב אלי.

 

בתאריך 15.9.2022 בשעה 20:39, Froyne כתב:

מה המחיר הממוצע ליעוץ/ליווי רכישת רכב?

רכב סטנדרטי כמובן, לא משהו אקזוטי במיוחד.

בסקר שוק קצר שעשיתי בין כמה, המחיר היה בין 2500 ל-5000 (תלוי ביועץ ספציפי, עסקת טרייד-אין או לא, והאם זה ג׳יפ או פרטי)

וכולם התעקשו לדעת איזה רכב ובאיזה תקציב לפני שנתנו הצעת מחיר, כך שיכול להיות שהצעת המחיר תלויה במחיר הרכב.
יכול להיות שלרכב ב-30,000 ש״ח יתנו הצעת מחיר שונה לליווי מאשר לרכב ב-150,000 ש״ח.

 

בתאריך 15.9.2022 בשעה 21:12, om2 כתב:

לצערנו חלק מהיועצים האלה הם סוחרים בתחפושת .

אני לא מדבר אישית על אף אחד. אבל שמעתי כמה סיפורים כאלה.

 

האמת היא שעשיתי סוג של סקר שוק בין היועצים, וחיפשתי רק את אלה עם הכי הרבה ביקורות בפייסבוק, ואחוז גבוה של ביקורות חיוביות.

מקווה שזה מקטין את הסיכוי ליפול על מישהו לא אמין.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 23 שעות, om2 כתב:

@הלוחש למכוניותלא כתבתי שאתה סוחר. אתה נשמע מקצועי. 

כתבתי שיש לא מעט כאלה.

 

כמו שיש יועצי נדל"ן שהם בעצם מתווכי דירות.

הכל טוב - לא קיבלתי את מה שכתבת בתור ביקורת עלי😇

 

מבחינת תימחור - אני בהחלט מודע לזה שאני על הצד היקר של הסקאלה,

אבל כשיש לי כבר מס' לקוחות עמוק בתוך תלת-ספרתי אני גם יודע לומר בביטחון שאני שווה כל שקל, ועוד קצת...

גם פה אני מודע להיותי שונה מהשאר - אני מתמחר רק לפי התקציב המוצהר שאומר הלקוח, במדרגות תקציב של 80,000 / 150,000 / 250,000 ש"ח. כלומר מחיר השירות לא יושפע ממחיר הרכב שנקנה בפועל (הוא נקבע מראש) - כך שאין כל ניגוד עניינים בין הלקוח וביני.

 

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...