Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משיכת הילוכים חוסכת דלק ?מנורת דלק נדלקת מתי?נסיעה ללא גלגל רזרבי


רוטנברג
שימו לב! השרשור הזה בן 6281 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלוש שאלות :

 

1) האם משיכת הילוכים נגיד עד 2800-3000 חוסכת דלק או עדיף להעביר רגיל במהירות 20 הילוך שני ,40 הילוך שלישי 60 הילוך ?

 

2) האם זה לא בריא לנסוע באוטו כשמנורת הדלק הכתומה נדלקת ? וצריך מיד למלא דלק ?

 

3) הוצאתי את הגלגל רזרבי מהמכונית כדי שיהיה פחות משקל על האוטו , ויש איתי ספריי לתיקון גלגל , האם יש מקרים שהספריי לא עוזר ?

 

מהסוף להתחלה:

 

3. יש מקרים בהם הספריי לא עוזר (קרע בצמיג למשל)

2. לא מומלץ.

1. צריכת הדלק ומשיכת ההילוכים הם תלות בעומס בו צריך לעמוד המנוע.

אם אתה בירידה, ברור שאתה יכול להכניס להילוך חמישי כבר ב 60 קמ"ש. אם אתה בעליה, עדיף לטפס בהילוך שלישי על 4000 סל"ד תוך כדי ליטוף הדוושה מאשר בהילוך חמישי ולחיצה בריאה על הדוושה.

 

אם רוצים להאיץ מהר - ברור שעדיף למשוך הילוכים ולא להעביר אותם מוקדם מידי ולסחוט את דוושת הגז.

רוצה דוגמא ? בבקשה:

ברוב המצבים שתלחץ מעט גז ותחזיק את המנוע (בסרק) על סלד מסויים, זמן ההזרקה של מע' ההזרקה יהיה פחות או יותר שווה.

קרי: תחזיק את האוטו על 2000 סלד - המערכת תזריק דלק במשך (נניח) 4 מילישניות לכל פולס יניקה.

אותו הדבר לגבי סלד גבוה יותר - נניח 4000 סלד. מה ההבדל ? ההבדל הוא במספר הפולסים (שהוא בסופו של דבר כמות הדלק) שילגום המנוע - וכמובן, העומס שיש על המנוע. במקרה הנ"ל המנוע ילגום כפול דלק ב 4000 סלד מאשר על 2000 סלד - אבל זה רק בתנאי שאין שום עומס על המנוע.

 

בעומס (גם האצה פשוטה) הכללים משתנים לחלוטין. אתה לוחץ על הגז, מן הסתם המנוע נתקל בקושי כלשהו ולוקח לו זמן לטפס בסלד. בזמן הזה מערכת ההזרקה מזריקה ה-ר-ב-ה יותר דלק. דוגמא: אם תרצה להאיץ מהר, נניח, בהילוך שלישי מ 1500 סלד ל 4000 סלד, מערכת ההזרקה (בהתאם לרמת הלחיצה על הגז) תזרים הרבה יותר דלק - נניח 20 מילישניות של הזרקה לכל פולס יניקה (פי 4 לצורך העניין ממצב שהמנוע ללא עומס בכלל).

אם תוריד הילוך לשני ותלחץ מעט על הגז זה יהיה עדיף (כמובן, במצב שאתה רוצה להאיץ מ-ה-ר) מאשר לסחוט את השלישי מסלד נמוך.

 

זאת, אגב, אחת הסיבות לכך שתיבות רציפות הן בד"כ מאוד חסכוניות.

המנוע מגיע לסלד אופטימלי יחסית, נשאר שם כי הוא יכול לספק מספיק כוח בכמות דלק מועטה, ואז מגיע תורו של הגיר (הרציף) להעמיס אט אט (מבלי להכביד יותר מידי על המנוע) על המנוע וכך לצבור מהירות במינימום דלק.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הבעיה בנסיעה על טיפות הסולר האחרונות היא שמיכל הדלק מתמלא אוויר (במקום הסולר שנשרף) מגיע הלילה המיכל מתקרר על כל מה שבתוכו, אדי המים שבאוויר שבמיכל מתעבים. המים שנוצרו במיכל הם שעושים את הבלאגן.

 

בנוסף לכך המשאבה שאמורה לקבל קירור מהנוזל שסביבה קצת סובלת :evil: .

 

ולסיום גם אני לא מאמין במיתוס הליכלוך שעל קרקעית המיכל. לראיה שאיבת הדלק נעשית באמצעות קשית שמגיעה עד לתחתית המיכל. ברור שגם כשהמיכל מלא המשאבה יונקת ליכלוך (שנמצא לפי המיתוס בתחתית) :shock:.

 

הם לא מגיעים ללילה בלי סולר

הם נתקעים הרבה לפני

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצ'מפיון מוטרס בטיפול 10000 גילו שהפיוז של המשאבת דלק שלי היה שרוף ,אולי זאת עדות לכך שבאמת משאבת הדלק יכולה להתחמם במצב של חוסר דלק

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יאומן כמה רצינות הוקדשה לשאלות חסרות טעם האלה... תנסע בלי גלגל רזרבי...מה שעושה לך טוב...

אם טוב לך שהנורית דלק דולקת תלך לחשמלאי שיחבר לך אותה קבוע...

ותמשוך כמה שרק אפשר... זה גם ככה סקודה שלא הולכת לשום מקום...(פחח..)

 

אבל אם כבר דיברנו אז מי שראה פעם גרף של מומנט מנוע והספק כפונקציה של הסל"ד.. רואה בברור שמערך מסויים ההספק יורד..

כן כן..אתה מושך את המחוג - והמומנט וההספק של המנוע רק יורדים...לכן יש תחום ספציפי שעליו כדאי להמצא (שהוא התחום בין ההספק המקסימלי שמתקבל בסל"ד גבוהה יחסית לבין המומנט שמתקבל בסל"ד נמוך יחסית..)

ודרך אגב המרחק בין הפיק של ההספק לפיק של המומנט נקרא גמישות מנוע...

אני בטוח שרובכם חשבתם שגמישות מנוע זה כמה הוא מיתכופף כשחם....:-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אציק...כשאמרת תיבות הילוכים רציפיות..היתכוונת לקטנועים!??!

כי חוץ מאיזה מכונית קונספט של הונדה אין שום מכונית עם גיר רציף...

וגם אם היה הסיכוי שהוא יהיה חסכוני יותר הוא לא מוחלט בכלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לצחוק כמה שאתה רוצה על בעליי הסקודות , אבל האוטו הזה ממש שווה , בשביל 19000 שקל שקניתי את הפליסיה 1300 אני מאוד מרוצה מהנוחות , חוץ מטיפולים המכונית הזאת לא ראתה מוסך , חזרתי ביום רביעי מנסיעה מאילת והאוטו עלה את העליות הארורות של סדום בלי בעיה ועוד עם ציוד וסופר חיסכון בדלק .

 

כיוון הלוך (מתל אביב) הלך קצת יותר מרבע טנק , בחזור הלך פחות מחצי טנק בגלל העליות.

מתגעגע... לאוטוביאנקי Y10 שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אציק...כשאמרת תיבות הילוכים רציפיות..היתכוונת לקטנועים!??!

כי חוץ מאיזה מכונית קונספט של הונדה אין שום מכונית עם גיר רציף...

וגם אם היה הסיכוי שהוא יהיה חסכוני יותר הוא לא מוחלט בכלל

 

:shock:

 

ואני חשבתי לתומי שלאאודי למשל יש כמעט לכל דגם תיבת הילוכים רציפה (כאופציה)... :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה?! בזמני...... לא היו דברים כאלה...חחח...

 

הנחתי שהתבלבלת עם תיבת הילוכים אוטומטית... (פלנטרית)

איך הגיר שלהם בנוי אתה יודע? של הונדה היה מוואריאטור שרשרת (לא רצועה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אציק...כשאמרת תיבות הילוכים רציפיות..היתכוונת לקטנועים!??!

כי חוץ מאיזה מכונית קונספט של הונדה אין שום מכונית עם גיר רציף...

וגם אם היה הסיכוי שהוא יהיה חסכוני יותר הוא לא מוחלט בכלל

 

"קטנועים" ? מה זה ??! האם זה הדבר הארור הזה שפולט ריח מסריח, נוסע לאט ועושה רעש של זבוב גוסס בתוך האוזן ? :lol: :lol:

חוץ מזה, עד כמה שידוע לי, בקטנועים אין תיבה רציפה אלא "וריאטור" שעובד על עיקרון משקולות ומאפשר העברה אוטומטית של ההילוכים.

 

בעניין "תיבות רציפות" התכוונתי - בין היתר - לפונטו ספייס, הונדה ג'אז וחלק מהמכוניות בקונצרן VAG.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבת ההילוכים המהפכנית (DSG (Direct-Shift Gearbox מאפשרת נהיגה תוך ניצול אופטימלי של ביצועי המנוע. בתיבה אוטומטית או ידנית מקובלת, בכל העברה יש אובדן כוח מנוע בזמן ההחלפה בין הילוך אחד למשנהו. ה- DSG היא תיבה המורכבת למעשה משתי תיבות הילוכים – אחת להילוכים 1,3,5 והשניה להילוכים 2,4,6. לכל תיבה יש מצמד משלה.

 

בתחילת הנסיעה משולב בתיבה אחת ההילוך הראשון. בתיבה השניה כבר משולב ההילוך השני. כשמחשב הבקרה מזהה צורך בהחלפת הילוך, בו זמנית מתחילה הפרדה של מצמד אחד והמצמד השני משולב. בסיום ההעברה המצמד הראשון מנותק לחלוטין, והמצמד השני מחובר. בתיבה ה"אי זוגית" כבר משולב ההילוך המתאים להמשך הנסיעה (ראשון או שלישי).

 

בזכות אופן הפעולה החדשני שלה, ה- DSG מבצעת העברות הילוכים בזמן קצר ביותר, וכל זאת תוך העברה מתמדת של כוח המנוע לגלגלים. ה- DSG מאפשרת ביצועים ותגובות עדיפים משמעותית על פני כל תיבה אחרת, תוך חסכון בדלק

 

אם לזה היתכוונת...אז זה לא רציף...רציף זה......רציף נו..אין הילוכים 1,2,3.. זה משתנה כמו בקטנוע עם הסלד באופן......רציף נו!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך לעשות קצת סדר... לא כל תיבה אוטומטית היא רציפה...

כל רכב שיש לו טיפטרוניק סטפטרוניק זיביטרוניק זה לא רציף.. כי לרציף אין הילוכים!

כלומר יש אין סוף הילוכים בדיוק כמו וואריאטור אין לו מכות של העברות הילוכים אלא היחס משתנה כתלות בסל"ד...

בקיצור... אחד מאיתנו מבולבל לגמריי ממה שאתה זורק פה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6281 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...