Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת הילוכים חלקה בגיר ידני,ניסיון חיובי מאוד עם שמן סינטטי מלא.


ברק70
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6653 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אולי זה ישמע כמו פרסומת לשמן,אבל ממש לא כך, אני פשוט רוצה לשתף את חברי הפורום בניסיון החיובי שלי. בגיר הידני של הסובארו לאונה 93 החלפתי שמן גיר לסינטטי מלא של BG סנכרושיפט והתוצאה מצויינת ומתבטאת בהעברת הילוכים חלקה לחלוטין ,מה שהיה קשה לפני כן בפרט בין הראשון לשני,גם כשמנוע היה קר.

נדמה כי פעולת המנוע שקטה יותר ואפילו הסחיבה טובה יותר.

דבר נוסף ,כשדוושת המצמד לא היתה דרוכה בניוטראל,היה נשמע מן רעש חיכוך לא ברור כמו חיכוך של מייסב,רק כאשר הייתי לוחץ את דוושת הקלא'ץ לריצפת הרכב היה פוסק הרעש.כעת עם החלפת השמן מ80W90 לסינטטי הרעש נחלש מאוד ונשמע בהחלט סביר.

את הפתרון לבעיה מצאתי בזכות חברי הפורום שעסקו בנושא ותרמו מניסיונם והידע שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כול הכבוד להחלפת השמן בגיר,זה טוב ורצוי,אבל נא לא להפוך את זה לפיתרון של רעשים בגירים.שמן ככול שיהיה משובח, לא ישתיק לגרים שחוקים.

ברק10,אין קשר לעבודת מנוע יותר שקטה,ולסחיבה.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אני ממליץ בחום על השמן הזה, הסינטטי של BG, שנדמה לי שמיועד לאופנועים במקורו.

 

אני נוסע איתו באלפא וזה פשוט תענוג - העברות חלקות בגיר חם, קר, הכל חלק. ומי שמכיר גיר של אלפא יודע כמה זה נדיר.

 

באיזה מחיר קנית אותו ואיפה, אם אפשר לשאול ?

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי את השמן אצל אני חושב ששמו "מוטי חלפים כל סוגי השמנים"בסלמה ת"א-יפו מול ביניין החדש של משטרת מחוז ת"א בדרום העיר,בדקתי הרבה חנויות ולא מצאתי שמן סינטטי מלא \חצי,חפשתי גם של מוטול. הוא רצה 75 ש"ח, אך עשה מחיר לשלושה בקבוקים כמעט 3 ליטרים,70 ש"ח לכל בקבוק.

לגבי השאלה של GL-10 האם השמן מתאים גם לדיפרנציאל שהרי גם שם שמים 80W90 ,אז אני לא רוצה להטעות ,אבל בחיפוש היסודי שעשיתי בעיניין מצאתי את דעתו של אחד ממנהלי הפורום ,הלא הוא איציק המפורסם, ואמר שלא מחייב שימוש בדיפרנציאל סובארו בשמן 80W90 אלא בחד דירגי של סונול 80 ,והבנתי ממנו ששמנים רב דירגיים הם לא טובים. ובכלל לא שולל שימוש בשמנים סינטטיים מלאים או חצי סינטטיים, ומאמין שהם טובים מאוד אך החסרון שלהם הוא במחירם היקר ומידת נפוצותם-קשים להשגה, כי הם יקרים ולכן לא מחזיקים אותם על המדף בהרבה חנויות כי יש פחות קונים,אבל בעיקר דיבר על השימוש בשמן לגיר ולא ראיתי התייחסות נוספת לדיפרנציאל,אז בטח שאני לא אהיה הפוסק בנושא למרות שאני חושב שזה מצויין גם לדיפרנציאל.

למרות ההתלהבות מהשמן ,תודה לדוד על הערתו המאירה,שזה לא במקום החלפת לגרים שחוקים.

תודה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותו הנושא: כל כמה זמן מומלץ להחליף שמן גיר?

כאשר שאלתי זאת במספר מוסכים חלק אמרו לי שלא מומלץ בכלל ואילו חלק דווקא הציעו אחרי כ90K

מה היא התשובה הנכונה ?

אטרקציות לאירועים

 

 

פאביה על כביש זה כמו צ'אק נוריס בקטטה בבר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותו הנוסע: כל כמה זמן מומלץ להחליף שמן גיר?

כאשר שאלתי זאת במספר מוסכים חלק אמרו לי שלא מומלץ בכלל ואילו חלק דווקא הציעו אחרי כ90K

מה היא התשובה הנכונה ?

 

מצטרף שאלה,

גם המוסכניק שלי וכל העובדים שלו,

טוענים שהחלק הכי טוב מכנית הוא התיבת הילוכים,

והאוטו יתפרק לפני, שתיבת ההילוכים תשבוק חיים.

 

כל כמה זמן מומלץ? עד כמה נגיש בתנאים ביתיים?

2006 - פיזו 205 95, זה מה שהתקציב אישר, אבל *** לקח.

2008 - מהעבודה קורולה 2008 אם תיבה שמחליפה רגע אחרי.

2012 - שברולט ספארק זה ה-זבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו (לא כל כך מזמן) השגתי את השמן הנ"ל לאסקורט שלי ברחובות אצל 'המרכז לשרותי רכב חשמל מוטי', בהמלצת המוסך כמובן.

 

ללא ספק השמן שיפר את החלפת ההילוכים משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כול הכבוד להחלפת השמן בגיר,זה טוב ורצוי,אבל נא לא להפוך את זה לפיתרון של רעשים בגירים.שמן ככול שיהיה משובח, לא ישתיק לגרים שחוקים.

ברק10,אין קשר לעבודת מנוע יותר שקטה,ולסחיבה.

בברכה דוד.

צר לי לחלוק על דבריך, אבל שמן גיר מעולה בפרוש משקיט מיסבי גלגול רועשים - גם מניסיון אישי בגיר של אונו עתיקה (עדיין מתגעגע אליה) ששתלתי בה גיר 5 הילוכים (במקום 4 הילוכים ) שהורכב מגרוטאות, וגם ממדידה שבצעתי בעבר כשעקבתי אחרי גיר האצה של מדחס אוויר יבש (כלומר שאין בו שמן בין ברגי הדחיסה של המדחס - משמש לאוויר לשינוע אבקות, למיכלי אוויר נשימה ולתהליכים ביולוגיים בתעשייה) שבו רמת הרעידות פחתה משמעותית בעקבות מעבר לשמן גיר סינטטי.

בגיר של האונו וגם בגיר של גרנד ליאונה השתמשתי בסינטטי 75W-90 בתוצאות מעולות. נכון שאם הסינכרומשים שחוקים מאד השמן לא ימנע חריקה בשילוב לא זהיר, אבל השילוב עצמו הופך חלק והגיר מושקט. כבר תארתי בעבר שבאונו ניתן היה לאחר החלפת השמן לשלב לראשון תוך גלישה איטית, מה שלא היה אפשרי עם השמן הקודם.

כתבתי בעבר ואני חוזר ומחדד שלא עובדת היות השמן סינטטי אלא התוספות שיש בו וההקפדה על ההרכב המתאים לשימוש עושים להערכתי את ההבדל.

צר לי שיבואן השמן החביב שאני עושה בו שימוש ('לאור הנדסה' מקרית טבעון, יבואן שמני 'רויאל פרפל') לא מקדם ברצינות את שיווק השמנים האלה, אבל ניסיוני אתם מעולה.

שמן איכותי בפירוש חוסך דלק או לחילופין משפר סחיבה, אבל אחוזי השיפור שוליים (נניח 3% גג) - כבר כתבתי בעבר שבמדידה מסודרת בגיר של מטחנת פחם בתחנת הכוח 'אורות רבין' בחדרה הושגה הפחתה של 7 מעלות צלסיוס בטמפרטורת שמן הגיר, כתוצאה ממעבר לשימוש בשמן גיר סינטטי מהתוצרת הנ"ל וכל אחד מבין שהירידה בטמפרטורת השמן משמעותה חיסכון באנרגיה או תוספת כוח זמינה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה חיובי וטוב שאתה חולק על נסיוני רב השנים.

כתבת,"שמן גיר מעולה בפרוש משקיט מיסבי גלגול רועשים "אני כתבתי,"לא ישתיק לגרים שחוקים".

השאלה היא רמת השחיקה,ולכמה זמן יהיה שקט.כוונתי היתה שהחלפת שמן

אינה באה במקום החלפת לגרים שחוקים.בזמנו היה STP שכביבול היה אמור לבטל רעשים כאשר הלגרים נשחקו,זה עזר ל-300 ק"מ.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...