Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות מנוע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8364 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום חום המנוע הגיע לי לקו האדום (כנ"ל חום שמן)

מייד כיביתי מנוע ונתתי לו להתקרר

לאחר בדיקות מסוימות הגענו למסקנה שכאשר אני מפעיל מזגן, הונטה שלו עובדת לשנייה ואז מייד נעצרת, ורק אחת עובדת..

לכן המנוע עובד עם מזגן אבל רק ונטה אחת מקררת אותו וזה לא מספיק.

עכשיו על הבעייה עלינו(כנראה,נקווה שזה לא מסובך יותר)

השאלה היא מה לדעתכם גורם לכך?

האם זהו רק חיבור לקוי\קצר במגעים של הונטה? או שזה משהו הרבה יותר גדול?

פשוט אני רוצה לשמוע השערות שונות לפני שאני אפנה למוסך...

 

נ.ב בהתחלה נשרף פיוז שהיה אחראי על הונטה... (30 אמפר)

וראוי לציין שבלי מזגן הרכב נוסע טוב והחום רגיל

פורסם

אבל בדיוק אותה בעיה... חוץ מזה שהאוטו לא היה מתחמם גם עם מזגן אבל רק מאוורר אחד פעל.

 

בקיצור מה שבסוף נסגר זה 700 שח מאוורר ועוד 300 שח התקנה...

תוך כדאי הוא עשק אותנו בעוד אלפייה על תיקונים של מליון דברים אחרים.

 

אתה יכול לנסות להביא מאוורר מחלפים... ורק תבקש ממנו להתקין לך את זה.

 

יניב

פורסם
היום חום המנוע הגיע לי לקו האדום (כנ"ל חום שמן)

מייד כיביתי מנוע ונתתי לו להתקרר

לאחר בדיקות מסוימות הגענו למסקנה שכאשר אני מפעיל מזגן, הונטה שלו עובדת לשנייה ואז מייד נעצרת, ורק אחת עובדת..

לכן המנוע עובד עם מזגן אבל רק ונטה אחת מקררת אותו וזה לא מספיק.

עכשיו על הבעייה עלינו(כנראה,נקווה שזה לא מסובך יותר)

השאלה היא מה לדעתכם גורם לכך?

האם זהו רק חיבור לקוי\קצר במגעים של הונטה? או שזה משהו הרבה יותר גדול?

פשוט אני רוצה לשמוע השערות שונות לפני שאני אפנה למוסך...

 

נ.ב בהתחלה נשרף פיוז שהיה אחראי על הונטה... (30 אמפר)

וראוי לציין שבלי מזגן הרכב נוסע טוב והחום רגיל

 

קודם כל, מומלץ בהקדם לטפל במערכת הקירור (ניקוי יסודי, החלפת טרמוסטט ומים ירוקים). אוטו לא אמור להתחמם בקיצוניות כזו גם אם המזגן עובד ורק וונטה אחת מקררת את הרדיאטור.

 

בנוגע לבעיה, כדאי לבדוק חיבורים למאוורר וליוניט ואת כל הפיוזים. במידה והתופעה ממשיכה, להיוועץ עם חשמלאי (אולי וונטה אחת הלכה לעולמה).

 

בנוסף לכך, אם הרכב "רתח", כדאי להחליף שמן מנוע + מסנן.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק ויניב, תודה על ההמלצות.

ראוי לציין שהחלפתי לפני כשבוע שמן מנוע + פילטר שמן

נוזל הקירור נראה כמו בוץ

אני לא האמנתי כשראיתי את זה

הבעלים הקודמים משום מה לא טיפלו בזה

אבל זה לא משנה כרגע, הרכב ביידים שלי ואני יטפל בזה

אני רק רוצה לשאול להמלצות לגבי נוזל קירור?

אני הולך לעשות מחר שטיפה של הרדיאטור וניקוז של כל המים

ולהחליף לנוזל אחר, המלצות? מחירים?

תודה רבה .

 

נ.ב

כאשר מזגן לא עובד, אמורה לעבוד רק וונטה אחת, וכאשר מפעילים מזגן מופעלת וונטה נוספת, לא? או שאני טועה?

פורסם

2 המאווררים עובדים בו זמנית גם כאשר המזגן עובד וגם כאשר הוא לא.

תרים מכסה מנוע ותראה מה קורה כאשר המנוע מתחמם, כלומר כמה מאווררים עובדים.

תעשה את הפעולה גם כאשר המזגן דולק.

 

 

ושאלה על הדרך:

 

כאשר המנוע מתחמם והמים מגיעים לקו אדום, האם זה אומר שגם השמן מגיע לטמפ' קיצוניות?

או שזה לא חובה?

החיים הם סחיטה של המצערת.

פורסם
ושאלה על הדרך:

 

כאשר המנוע מתחמם והמים מגיעים לקו אדום, האם זה אומר שגם השמן מגיע לטמפ' קיצוניות?

או שזה לא חובה?

 

לא מחייב

יצא לי כבר יותר מפעם אחת להביא את השמן לטמפ' גבוהה (עדיין בתחום המותר) וטמפ' נוזל הקירור הייתה בטווח הבינוני.

כמובן שגם מצב הפוך יתכן.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

מישהו פה עם ראלי דור שני יכול לבדוק את העניין בשבילי?

זה יעזור לי מאוד

אני צריך לדעת אם במצב נורמלי ללא מזגן, 2 הוונטות עובדות, או רק אחת...

אין לי אפשרות לבדוק את זה כרגע כי כנראה שונטה אחת דפוקה והמצב לא תקין גם ככה..

מישהו ? :cry:

פורסם

בראלי רק וונטה אחת אמורה לעבוד במצב רגיל.

 

כשהטמפ' עולה מעל X מעלות הוונטה השנייה נכנסת גם היא לפעולה, כנ"ל כשמדליקים מזגן.

 

בלי שום קשר יש שני מצבים לוונטות, מצב רגיל ומצב מהירות גבוהה שמופעל בטמפ' גבוהה.

 

 

 

גם אצלי וונטה אחת לא פעלה, הבעיה הייתה נתיך שרוף, זה הכל. תבדוק את זה.

 

בכל מקרה המנוע לא אמור להתחמם כ"כ אפילו רק עם וונטה אחת. תבדוק טוב שהרדיאטור במצב סביר וללא קורוזייה. החלפת רדיאטור תעלה בסביבות 900 ש"ח לא כולל עבודה.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

שתיהן צריכות לעבוד גם שהמזגן סגור.

אבל יכול ליהיות שהלך חיישן ברדיאטור.

 

אני החלפתי את וואנטת המזגן ל 1600 W מקורי (1,600 שקל)

ומאז אין בעיות, פשוט מה שמרכיבים ALEX זה חרא!.

פורסם
בראלי רק וונטה אחת אמורה לעבוד במצב רגיל.

כשהטמפ' עולה מעל X מעלות הוונטה השנייה נכנסת גם היא לפעולה, כנ"ל כשמדליקים מזגן.

בלי שום קשר יש שני מצבים לוונטות, מצב רגיל ומצב מהירות גבוהה שמופעל בטמפ' גבוהה.

ישי צודק לחלוטין.

המניפה השניה התווספה בארץ עם התקנת המזגן, שכידוע אינו מגיע מהמפעל.

לראיה:

engine_bay.jpg

שים לב שהמניפה המקומית אכן מותקנת באופן חאפרי לעומת המקורית,

לפחות משתי 106 שאני מכיר. :roll:

MCS 2008

×
×
  • תוכן חדש...