Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש נעילת דיפרנציאל ליונדאי טראקן?


Guest תמיר .א.
שימו לב! השרשור הזה בן 5113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Guest תמיר .א.

לאבי יש טראקן יונדאי 2006... דיזל\אוטומט.

 

נסעתי לאיזה טיול בדיונות באזור שלי, עכשיו הגעתי לאיזה עליה במהירות והירידה הייתה יחסית קצרה,

זאת אומרת זה עליה עם שפיץ כזה שבגלל שהרכב ארוך אז הוא ניתפס באמצע העליה שוכב על השלדה והגלגלים לא נתפסים בחול מסתובבים על ריק, עכשיו שניסיתי 4WD LOW זה לא נעל ממש את הגלגלים,

זאת אומרת רק האחוריים ניסו להסתובב והקדמיים לא...

 

מה עושים במצב הזה? ואם איזה כפתור כמו בגיפים הרציניים שנועל את כול ה4 גלגלים?

 

(בסוף ג'יפ אחר גרר אותי למטה, אם מישהו מעוניין לדעת איך יצאתי)

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צוחק? יצאתם לטיול שטח עם רכב 4X4 ואין לכם מושג איזה מערכת העברת כח יש לכם?

 

 

כנס לאתר יבואן יונדאי, ומצא את הנתונים הטכניים לרכב שלכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest תמיר .א.

קודם כול זה לא יצאנו, זה אני וחבר עם השיעמום בג'יפ אחד.... לא משהו רציני להעביר שעתיים זמן בסהך הכול. אבל אני לא חושב שבאתר יונדאי מפרטים את זה ממש...

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תיקון טעות קל: דיפרנציאל differential.

 

קשה לי להאמין שליונדאי יש נעילת דיפרנציאל מלאה,

 

בגלגלים הקדמיים יש לך נעילת דיפרנציאל בכל גלגל? (כזה שמסובבים)

אם כן, ניסית לנעול אותם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בגלגלים הקדמיים יש לך נעילת דיפרנציאל בכל גלגל?"

אני חושב שאתה מתבלבל בגלגלים הקידמיים מחברים את מערכת ההנעה לגלגל אבל לא נועלים דיפרנציאל.

החיבור והניתוק של הגלגלים הקידמיים נועד כדי שמערכת העברת הכוח לגלגלים הקידמיים לא תסתובב "על ריק" רק בגלל שהגלגל מסתובב.

 

נעילת דיפרציאל של אחד הסרנים מונעת מהגלגל הימני והשמאלי לנוע במהירית שונה בדומה למצב שבו הם היו מחוברים על ציר קשיח אחד.

נעילת דיפרנציאל מרכזי מחיבת את הסרן האחורי והקידמי לנוע באותה מהירות.

בשני המיקרים הרעיון הוא למנוע בריחת כח לגלגל ללא אחיזה. ברכב ללא נעילת דיפרנציאל כאשר גלגל אחד על הקרקע וגלגל שני באוויר כל הכח יעבור לגלגל שנמצא באוויר והרכב יהיה תקוע. כדי למנוע את התופעה ישנם שלושה פתרונות מקובלים

1) נעילת דיפרנציאל מלאה ע"י מנגנון מכאני בדיפרנציאל - הפיטרון ה"קלאסי" - גורם לבלאי גדול למערכת ומחייב ניתוק עם היציאה מהאזור הבעיתי

2) דיפרנציאל מוגבל החלקה - דיפרנציאל המאפשר לגלגל לנוע יותר מהר מהשני עד גבול קבוע - קצת פחות יעיל מנעילה מלאה אבל לא דורש צומת לב ומאפשר נסיעה ללא התעסקות בדיפרנציאל

3) בלימה של הגלגל המחליק בעזרת בלמי הרחב ( מבוצע אוטומטית ע"י מחשב הרכב) קיים ברכבים מודרנים יחסית

באתר יונדאי יוכלו לומר לך בדיוק מה יש לך בג'יפ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתבלבל בין שני דברים מה שאתה עושה מקדימה זה לא נעילת דיפרנציאל אלה ע"י סיבוב התבורים אתה מחבר את הגלגלים הקדמיים לסרן -כלומר משלב הנעה לגלגלים הקדמיים .ללא נעילת התבורים אומנם תהיה העברת כוח לקדימה בתיבת העברה אבל הגלגלים לא יסתובבובודדות מאוד המכוניות שיוצאות מהמפעל עם נעילת דיפ' קדמי מכנית. הG של מרצדס ורוביקון של JEEP זה הדוגמאות היחידות שעולות לי בראש.

וביונדאי בוודאות במצב של 4X4 הדיפרנציאל המרכזי נעול לכן אם שלבת 4X4 תהיה חלוקת כוח שווה בין ציר קדמי לאחורי.ואין לו נעילה בסרן האחורי לכן אם אחד הגלגלים האחוריים באויר ,או אם אחיזה נמוכה מאוד אתה בעצם מאבד הנעה בציר אחורי.

...Our necessities are few but our wants are endless

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכתבו כאן קצת דברים נכונים והרבה הרבה שטויות. אם רוצים להיות רציניים אז תתחילו לקרוא:

 

 

מדריך ג'יפולוג לנועלי טבור

 

http://www.jeepolog.com/205.html

 

מדריך ג'יפולוג לנעילות דיפרנציאל

 

http://www.jeepolog.com/113.html

 

מדריך ג'יפולוג לתיבות העברה:

 

לצערי, עם המעבר לאתר החדש, הכתבה הזו עדיין לא שוחזרה. בהמשך.

 

 

אם יש עוד שאלות לאחר הקריאה של המדריכים, קדימה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה היילקס עם סרן קדמי חי, נעילת דיפרנציאל אחורי חשמלי, קדמי על ידי סיבוב בשני הגלגלים הקדמיים.

 

תגיד לי שאתה צוחק, בבקשששששה .

 

 

וביונדאי בוודאות במצב של 4X4 הדיפרנציאל המרכזי נעול לכן אם שלבת 4X4 תהיה חלוקת כוח שווה בין ציר קדמי לאחורי.
תהיה חלוקת מהירות שווה. לא חלוקת כוח שווה. כוח שווה יהיה דווקא בדיפרנציאל פתוח, לא בדיפרנציאל נעול.

 

 

 

נעילת דיפרנציאל מלאה ע"י מנגנון מכאני בדיפרנציאל - הפיטרון ה"קלאסי" - גורם לבלאי גדול למערכת

איזה בלאי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך תיבת העברה מסוג PART TIME , ולימיטד סליפ בדיפרנציאל האחורי. אין לך נעילות דיפרנציאל.

 

לגבי השאלה המקורית: אם במצב LOW הגלגלים האחוריים הסתובבו ושני הקדמיים עמדו במקום, אז משהו התקלקל ברכב.

 

במידה והרכב ירש את נועלי הטבור מקודמו, הגאלופר, אז יש סיכוי לא רע שאחד מנועלי הטבור האוטומטיים, נשבר. פרטים נוספים על כך ב"מדריך לנועלי טבור" .

 

 

 

Terracan offers part-time 4WD with EST (Electric Shift Transfer) which provides shift-on-the-fly between 2WD and 4WD High up to 80kph. In either 4WD High or Low, drive is apportioned and locked equally to front and rear axles. In 2WD, the CADS (Centre Axle Disconnect System) is switched and all drive is diverted to the rear wheels
.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest תמיר .א.
יש לך תיבת העברה מסוג PART TIME , ולימיטד סליפ בדיפרנציאל האחורי. אין לך נעילות דיפרנציאל.

 

לגבי השאלה המקורית: אם במצב LOW הגלגלים האחוריים הסתובבו ושני הקדמיים עמדו במקום, אז משהו התקלקל ברכב.

 

במידה והרכב ירש את נועלי הטבור מקודמו, הגאלופר, אז יש סיכוי לא רע שאחד מנועלי הטבור האוטומטיים, נשבר. פרטים נוספים על כך ב"מדריך לנועלי טבור" .

 

 

 

.

איזה שבור? רכב 2006 חדש פעם ראשונה בכלל שהוא נכנס לשטח וכמעט וה4X4 לא השתמשו אולי 4-5 פעמים וגם לטיול של שעה.

 

אני חושב שזה לא זה, ואין ממש משהו להוזיז באמצע הגלגל כי יש פלסטיק, או שצריך להוציא אותו?

 

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק: קטונתי, אין לי מושג. רכבי כביש לא בפוקוס שלי.

 

 

תמיר: אפשר לשבור נועלי טבור אוטומטיים גם בעשר שניות. לא צריך בשביל זה שנים של התעללות. אין לך מה להוריד פלסטיקים, כי ברכב מהאופי של הרכב שלך, אין מצב שישימו נועלי טבור ידניים. רק אוטומטיים, או קבועים. בכל מקרה, אם יש נועלים ידניים אז צריך שתהיה אליהם גישה והם לא מכוסים בפלסטיק, מן הסתם. יתכן גם שההנעה הקדמית אצלכם מעולם לא עבדה, אולי עוד מהמפעל, גם בזה נתקלתי. באמצע נחל נקרות חילצתי בחור עם ג'יפ רנגלר מלוקק שצינורית הגומי שמעבירה את הפיקוד אל הסרן, מה שגורם לו לשלב את הציריה הימנית, ואת ההנעה הקדמית, לא היתה קיימת בכלל. הבחור נסע כך שנתיים בלי לדעת מזה, ועוד התגאה בפניי , לפני האירוע המביך, שהג'יפ תותח בשטח חבל"ז... הוא יצא משם מחובר לרצועת גרירה.

 

על פי הכתוב בציטוט שהבאתי קודם, שכתוב באנגלית, הטרנספר שלך הוא מסוג PART TIME, וזה אומר שכאשר אתה משלב ל4X4 גל ההינע הקדמי מקבל את אותה מהירות שבה מסתובב גל ההינע האחורי. מכאן כבר הכוח הולך דרך הדיפרנציאל הקדמי, ודרך הציריות ונועלי הטבור אל הגלגלים. כלומר אם הגלגלים האחוריים מסתובבים, גם הקדמיים מוכרחים להסתובב, לפחות אחד מהם.

 

 

 

 

או שלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

 

יתכן גם שההנעה הקדמית אצלכם מעולם לא עבדה, אולי עוד מהמפעל, גם בזה נתקלתי.

... שצינורית הגומי שמעבירה את הפיקוד אל הסרן, מה שגורם לו לשלב את הציריה הימנית, ואת ההנעה הקדמית, לא היתה קיימת בכלל. ...

 

היי,

בכוונה אני מצטט קטע זה מדברי חנן, אף על פי כי הודעתו מעל שלי כדי להדגיש ולספר כי גם

חבר שלי סבל בדיוק מאותו דבר.

אצלהם זה היה 4X4 של יונדאי חדש לחלוטין וגם הם נתקעו בשטח.

בבדיקה במוסך התגלתה הבעיה. גם אצלו - צינורית גומי חסרה.

הרכב הגיע כך מהיצרן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי בלי קשר לנעילה או לא נעילה אם הגלגלים הקד' לפי התאור שלך היו באויר הם היו צריכים להסתובב

אחרי שעברת ל4X4 ניתן לבדוק את זה בקלות תגיע למוסך,הרכב עולה לליפט ובאויר אתה בודק האם 4

גלגלים מסתובבים. דרך אגב גם ברכב חדש יש כשל בחלקים לכן רצוי שתגיע למרכז שירות לבדיקה

http://www.shery.co.il

אבי איתן

שרי מדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5113 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...