Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7436 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ה-B4 היא מכונית מצויינת, אין עוררין, איבזור משבע רצון ומנוע חזק מאוד.

א-ב-ל, גם לה נקודות תרופה שמתגלות כמאוד קריטיות בעיני לקוחות פוטנציאלים:

 

אצלנו היא נפלה בשל גיר 4 הילוכים מיושן שלטעמי מסרס את המנוע הנפלא הזה (מאזדה כבר שידרגו לגיר 5 הילוכים נעים, אקורד כבר מזמן שם והפאסאט הרימה סטנדרט עם 6 הילוכים).

אפשר גם לציין את ה-AWD כגימיק ותו לא!

 

 

אמיר.

אין ספק שהגיר של הסובארו פוגם בביצועים. עם זאת, הדבר מפוצה ע"י המנוע הכי חזק בקבוצה. הגם שהB4 אינה הזרירזה ביותר, היא עדין בעלת זמינות הכוח הגבוהה.

אומנם הגיר של הסובארו הוא רק מרובע הילוכים (ולא מחומש, משושה, ואיך אומרים שבעה?) אבל לפחות הוא היחיד שמציע אופציית ידני מלאה, ולא רבע ידני, כמו בפאסאט.

אם מדובר בגימיקים, אין ספק שתיבת שישה הילוכים בפאסאט משודכת למנוע שאין לו מה לעשות עם כל השישה - זה גימיק!

 

AWD זה ממש לא גימיק. אני מניח שאתה יודע את עקרון הפעולה של המע' ואולי אפילו נהגת על רכב כזה, ולכן אני מופתע מכך שזה בא ממך.

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לא מסכים איתך; אין אפילו חיה כזאת...

 

הדעה הזו נפוצה אך ורק בארץ ואף אחד לא יקנה אותה מחוץ לישראל, בסופו של דבר מי שיש לו את היכולת או מוכן להתפשר על שנתון ילך על רכב אירופאי...

לא עולה בדעתי אפילו רכב יפני אחד אשר משתווה או אפילו מתעלה על רכבים אירופאים מקבילים:

  • קומפקטיות: אסטרה\גולף : מה ישתווה להן? המזדה 3 או הקורולה? פשוט אי אפשר להשוות... בכל הבחינות, האסטרה\גולף עולות על היפניות
  • משפחתיות: ווקטרה\פאסאט: מישהו מעז בכלל (אולי הנהג הישראלי) להשוות את המזדה 6 או האקורד לשני הרכבים האלה?

אולי בדעתך לא עולה להשוות ביניהן.

לשימחתי, שאר העולם השפוי חושב אחרת.

 

אסטרה/גולף? אתה מתאר אותם כאילו היו יצירות מופת שהעולם רוצה לזכור. את הגולף הקודמת VW מנסה לשכוח...איפה בכלל פולקסווגן כאשר מדובר בסקרי דעת קהל שנערכים באירופה? (תשובה? אחד לפני תחתית הטבלה).

ווקטרה אסטרה להשוות למאזדה 6? בהחלט כן. אנא פתח את גליון אוטו. אחד או שניים לפני האחרון. הם העיזו להשוות. הם אפילו העיזו לא לבור בפאסאט כמנצחת.

 

אגב, לא רק בישראל חושבים "קצת" אחרת ממך. גם בשאר העולם. אנא גלוש לאתר VW אנגליה ובדוק שם את מחירי הפאסאט. עזוב, אל תטרח, בדקתי בשבילך: היא מתחילה 15,325לירות סטרלינג

והסוברו בי4? לא ניחשת נכון. כי היא מתחילה ב 18,000...

יקרה משמעותית. הייתכן? בהחלט כן! אל נא תשכח, שהפאסאט מאובזרת משמעותית מהסובארו. אז בכל זאת?

פשוט מאוד, התדמית של סובארו היא יוקרתית יותר מזו של VW, כך שדורשים עבורה יותר כסף. זה לא חלום! זה ממש קורה!

איפה הייתה VW לפני הגעת הפאסאט החדשה מבחינת בטיחות? הרחק מאחור עם ציון נמוך מהבי 4 הקודמת! נס מותניך וגלוש לאתר ה IIHS לבדיקת אמיתות דבריי. היום ניתן לומר שהגרמנים יישרו קו עם המתחרים.

אגב, הפאסאט, למרות שהיא החדשה בקבוצה, עדיין לא ישרה קו עם מאזדה 6, אקורד ובי 4 מבחינת ספורטיביות והנאה מנהיגה. לפחות יהיה להם מה לתקן עוד 7 שנים בדגם הבא.

 

אז אנא, חסוך מאיתנו אימרות שווא וסיסמאות ריקות מתוכן כמו "מי בכלל יכול להעלות על דעתו להשוות?" (כל העולם), או "מה בכלל יש להשוות?" (הכל, פחות או יותר).

 

צא מהחלום. חייה את המציאות. ספר לנו איך היה.

פורסם
לא מסכים איתך; אין אפילו חיה כזאת...

 

קראתי את הודעתך שוב, והתעצבנתי מחדש.

(אגב, בהיבט הזה מגיע כל הכבוד לך שכתבת דבר שהצליח להקפיץ אותי עד כדי כך. מדובר בבעיה ברורה אצלי. איך אני נותך לשטויות כאלה להטריד אותי? איך?)

 

הבנתי שאתה מכור לאופל. נו מילא. מי שמכור צריך רק גמילה קשה. אבל לפחות את תיתן לזה לעוור אותך. אדם שלא יכול להבין שיש גם דרך אחרת, שיש עוד אפשרויות, שאולי הוא טועה - הוא פשוט טיפש.

מאחר ואני בטוח שאינך כזה, טוב תעשה אם תסיר את משקפיך (אני יודע שאתה לא מרכיב. רק לצורך הפתגם) ותראה את העולם כמו שהוא.

 

אם עדיין חושב אתה אחרת, וזו זכותך המלאה, אנא הסבר לי במילים ברורות.

מזה זה ה"איכות" הזו שיש לגרמנים ואתה מזכיר אותך? למה "אף אחד לא מעז"?

 

ולאיזו חיה למען שם, התכוונת כשאמרת ש"אין חיה כזו"?

פורסם
AWD זה ממש לא גימיק. אני מניח שאתה יודע את עקרון הפעולה של המע' ואולי אפילו נהגת על רכב כזה, ולכן אני מופתע מכך שזה בא ממך.
גם לדעתי זה גימיק, וגימיק עם חסרון בדמות משקל שמשפיע על ביצועים וצריכת דלק.

AWD לא יציל אותך מהחלקה בכביש רטוב. מה שיציל אותך זאת מערכת ESP. ואם כבר אז עם הנעה קדמית יותר קשה לאבד שליטה מלכתחילה. לכל המכוניות יש מערכת חלוקת כוחות בלימה, ובמצבי חירום בדר"כ מנסים להימנע מאונה ע"י בלימה. בבלימה אין חשיבות ל AWD אלא לחלוקת כוחות בלימה.

AWD בא לידי ביטוי רק בהאצה חזקה תוך כדי סיבוב חזק - אז הוא יהדק את הקו ולא ירחיב אותו כמו בהנאה קדמית. אלא שזה לא בדיוק מה שהמנהל המצוי עושה להנאתו... ובשאר המצבים הוא ממש מיותר.

 

אז במסלול מירוצים הוא אולי יהיה מעט מהיר יותר מהנעה קדמית. אבל גם שם, ממש לא בטוח שהוא יהיה מהיר יותר מהנעה אחורית.

פורסם

ואם כבר מדברים על איכות גרמנית לשים את אופל ופלוצווגן כדוגמא זה לא ממש נכון - ע"ע ב.מ.וו ומרצדס.

אבל גם להם יש מתחרות יפניות - ע"ע לקסוס, אינפניטי, אקיורה.

מכוניות אירופאיות הן לא הדובדבן של עולם הרכב.

 

תמו שנות ה80.... להתעורר...

haters will hate

פורסם
גם לדעתי זה גימיק, וגימיק עם חסרון בדמות משקל שמשפיע על ביצועים וצריכת דלק.

AWD לא יציל אותך מהחלקה בכביש רטוב. מה שיציל אותך זאת מערכת ESP. .

גימיק? ברכב הספציפי הזה (עם ה165 כוחות סוס) זה קצת מיותר . ברכבים חזקים יותר של היצרן כמו הB4 3L , WRX STI הדבר האחרון שאתה יכול להגיד על זה שזה גימיק .

 

בקשר לESP הצחקת אותי , זה מה שחסר שנהגים בארץ יסעו אלה וואכבר ויחשבו שESP יעשה להם את העבודה.

E34 1995 BMW 540I M-SPORT WHITE

2001 SUZUKI GSX-R750 BLACK CUSTOM PAINT

פורסם
אולי בדעתך לא עולה להשוות ביניהן.

לשימחתי, שאר העולם השפוי חושב אחרת.

 

אסטרה/גולף? אתה מתאר אותם כאילו היו יצירות מופת שהעולם רוצה לזכור. את הגולף הקודמת VW מנסה לשכוח...איפה בכלל פולקסווגן כאשר מדובר בסקרי דעת קהל שנערכים באירופה? (תשובה? אחד לפני תחתית הטבלה).

ווקטרה אסטרה להשוות למאזדה 6? בהחלט כן. אנא פתח את גליון אוטו. אחד או שניים לפני האחרון. הם העיזו להשוות. הם אפילו העיזו לא לבור בפאסאט כמנצחת.

 

אם היית יוצא מהבועה שלך וקורא מגזין רכב יותר רציני מאוטו, הייתה מבין שבאירופה לא סופרים את הרכבים היפניים שאתה כל כך אוהב... האסטרה, בלא מעט מבחנים, קבלה ביקורות טובות ואפילו חלקם בחרו בה ברכב הקומפקטי הטוב ביותר... לידיעתך, השם מאזדה שלוש או קורולה בכלל לא הועלה במבחנים אלה בגלל אי הרלוונטיות מבחינת הרמה..

 

אגב, לא רק בישראל חושבים "קצת" אחרת ממך. גם בשאר העולם. אנא גלוש לאתר VW אנגליה ובדוק שם את מחירי הפאסאט. עזוב, אל תטרח, בדקתי בשבילך: היא מתחילה 15,325לירות סטרלינג

והסוברו בי4? לא ניחשת נכון. כי היא מתחילה ב 18,000...

יקרה משמעותית. הייתכן? בהחלט כן! אל נא תשכח, שהפאסאט מאובזרת משמעותית מהסובארו. אז בכל זאת?

פשוט מאוד, התדמית של סובארו היא יוקרתית יותר מזו של VW, כך שדורשים עבורה יותר כסף. זה לא חלום! זה ממש קורה!

 

ועד פעם אתה טועה, המחיר של הסובארו גבוה יותר לא בגלל היותה יוקרתית יותר אלא בגלל שהסובארו מיובאת כשהפאסאט היא מתוצרת האיחוד האירופי...

ואל תשלה את עצמך שהמזדה 6 או הסובארו עדיפות על הפאסאט או הווקטרה, שתי הגרמניות (ולמרות היות הווקטרה מיושנת קצת) עדיפות מבחינהת איכות (חומרים יותר איכותייים, הרכבה יותר איכותית), מבחינה בטיחותית וגם מבחינה טכנולוגית...

 

אגב, הפאסאט, למרות שהיא החדשה בקבוצה, עדיין לא ישרה קו עם מאזדה 6, אקורד ובי 4 מבחינת ספורטיביות והנאה מנהיגה. לפחות יהיה להם מה לתקן עוד 7 שנים בדגם הבא.

 

חשבת אולי שבמקרה של רכב משפחתי ישנם פרמטרים יותר חשובים מאשר ספורטיביות והנאה מנהיגה? אני בעד איזון של כל האספקטים וזה מה שהפאסאט עושה...

.

תפסיק להתלהם ותתחיל להתרגל לדעות שונות משלך...

The New Opel Astra :grin: Trust Your Eyes

www.opel.de

פורסם
גם לדעתי זה גימיק, וגימיק עם חסרון בדמות משקל שמשפיע על ביצועים וצריכת דלק.

AWD לא יציל אותך מהחלקה בכביש רטוב. מה שיציל אותך זאת מערכת ESP. ואם כבר אז עם הנעה קדמית יותר קשה לאבד שליטה מלכתחילה. לכל המכוניות יש מערכת חלוקת כוחות בלימה, ובמצבי חירום בדר"כ מנסים להימנע מאונה ע"י בלימה. בבלימה אין חשיבות ל AWD אלא לחלוקת כוחות בלימה.

AWD בא לידי ביטוי רק בהאצה חזקה תוך כדי סיבוב חזק - אז הוא יהדק את הקו ולא ירחיב אותו כמו בהנאה קדמית. אלא שזה לא בדיוק מה שהמנהל המצוי עושה להנאתו... ובשאר המצבים הוא ממש מיותר.

 

אז במסלול מירוצים הוא אולי יהיה מעט מהיר יותר מהנעה קדמית. אבל גם שם, ממש לא בטוח שהוא יהיה מהיר יותר מהנעה אחורית.

אתה באמת חושב שסובארו כיצרן מכובד ישתמש ב AWD כגימיק מכירתי ושיווקי בלבד? תחשוב כמה קשה לשווק AWD: הלקוח לא רואה את זה באולם התצוגה, הוא לא מרגיש את זה בנסיעת מבחן רגילה, הוא יודע שהוא משלם על זה במשקל ודלק, ובכלל הרבה יותר קל למכור לקוח אוטו עם בקרת שיוט או מע' שמע משוכללת אותה הוא יכול לראות ולהרגיש, מאשר AWD, ובכל זאת סובארו מתעקשת לשווק את זה???

וגם אאודי משתמשת בקואטרו כגימיק? ה4מושן? הAWD של וולוו? הX של ב.מ.ו? כולם סתם גימיקים.

אני ממש לא חושב.

 

מה המנהל רוצה? אם הייתי מנהל הייתי יודע. אני לא.

אבל אני יודע מה סובארו רוצה: לתכנן מכונית שמוגדרת כספורט-סדאן. גרסת ה 2 ליטר לא ממש עונה על ההצהרה הזו, וזו גם הסיבה שסובארו לא ממש משווקת את המכונית הזו בעולם (באירופה 3 ליטר, מעט 2.5 ומעט 2, בארה"ב 2.5 טורבו). אגב, כולם רוצים הנאה מנהיגה, וזו הסיבה שמאזדה השקיעה רבות בפיתוח ה6 כדי שתהיה כזו. כך גם האקורד.

 

ESP יכול לחלץ אותך רק במקרים שכבר נקלעת לצרה (נחלקה).

AWD ימנע את ההחלקה מלכתכילה. אמת ויציב, שבמהירויות נמוכות ובתגובת נהג אופיינית (בלימה היסטרית), ESP תהיה יעילה מAWD. ולכן, כאשר סבתא שלי תרצה מכונית אני אמליץ לה על מכונית עם ESP ולא AWD. אבל כאמור, סבתא שלי ממש לא מעניינת את סובארו, ואת פלח השוק אליו היא פונה (בעולם, בעולם! לא בארץ!) מעניינת מע' הAWD הרבה יותר מ ESP שמסרסת את הרכב לחלוטין (ואל תגיד לי ניתוק, כי אין היום מכונית שממש יודעת לנתק ל-ח-ל-ו-ט-י-ן את המע', למעט...סובארו בגרסת ה3 ליטר).

 

רוצה מכונית בטוחה? קח ESP.

רוצה מכונית בטוחה עם ניחוח ספורטיבי? קח AWD.

פורסם
תפסיק להתלהם ותתחיל להתרגל לדעות שונות משלך...

זה המשפט שאני אמרתי לך...

ולעניינו:

 

אם היית יוצא מהבועה שלך וקורא מגזין רכב יותר רציני מאוטו, הייתה מבין שבאירופה לא סופרים את הרכבים היפניים שאתה כל כך אוהב... האסטרה, בלא מעט מבחנים, קבלה ביקורות טובות ואפילו חלקם בחרו בה ברכב הקומפקטי הטוב ביותר... לידיעתך, השם מאזדה שלוש או קורולה בכלל לא הועלה במבחנים אלה בגלל אי הרלוונטיות מבחינת הרמה..

סופרים גם סופרים, ידידי.

"אי-רלוונטיות מבחינת הרמה"? אבקש מכבודו לסרוק ולהעלות את הקטע הזה. אני בספק אם תצליח למצוא אותו באיזשהו עיתון.

 

 

ועד פעם אתה טועה, המחיר של הסובארו גבוה יותר לא בגלל היותה יוקרתית יותר אלא בגלל שהסובארו מיובאת כשהפאסאט היא מתוצרת האיחוד האירופי...

ואל תשלה את עצמך שהמזדה 6 או הסובארו עדיפות על הפאסאט או הווקטרה, שתי הגרמניות (ולמרות היות הווקטרה מיושנת קצת) עדיפות מבחינהת איכות (חומרים יותר איכותייים, הרכבה יותר איכותית), מבחינה בטיחותית וגם מבחינה טכנולוגית...

 

גם מאזדה מיובאת. זה לא מפריע להם לגבות מחיר נמוך יותר של 15,000 לירות על ה6. גם טויוטה מייבאת את מכוניותיה, וגובה 15,780 על האיוונסיס. סובארו פשוט יקרה יותר, ומתמחרת את מכוניותיה מעל הקבוצה הזו של 6-אקורד-איוונסיס-פאסאט.

 

חשבת אולי שבמקרה של רכב משפחתי ישנם פרמטרים יותר חשובים מאשר ספורטיביות והנאה מנהיגה? אני בעד איזון של כל האספקטים וזה מה שהפאסאט עושה...

אין ספק שישנם פרמטרים נוספים. אבל אני לא חושב שהפאסאט יצרה "איזון" שמעולם לא נראה. כי הB4 יותר נוחה ממנה, כי האקורד יותר ספורטיבית ממנה, וכי ה6 עושה הכל ביחד ועולה משמעותית פחות.

 

לסיכום דבריי,

איני אומר שהפאסאט היא מכונית גרועה. ההיפך הוא הנכון. פתחתי ואמרתי שאין היום מכוניות גרועות.

הפאסאט היא המכונית הכי חדשה בקבוצה, היא נראית כזו, היא מרווחת ובהחלט איכותית ומאובזרת. היא לא מצדיקה את מה שהיא עולה בישראל, והיא בטח, אבל בטח, לא איזה עילוי שאף אחד לא דמיין שאפשר לייצר, או איזה יצירת פאר טכנולוגית-מוטורית, כפי שנשתמע מדבריך.

פורסם
תפסיק להתלהם ותתחיל להתרגל לדעות שונות משלך...

זה המשפט שאני אמרתי לך...

ולעניינו:

 

אם היית יוצא מהבועה שלך וקורא מגזין רכב יותר רציני מאוטו, הייתה מבין שבאירופה לא סופרים את הרכבים היפניים שאתה כל כך אוהב... האסטרה, בלא מעט מבחנים, קבלה ביקורות טובות ואפילו חלקם בחרו בה ברכב הקומפקטי הטוב ביותר... לידיעתך, השם מאזדה שלוש או קורולה בכלל לא הועלה במבחנים אלה בגלל אי הרלוונטיות מבחינת הרמה..

סופרים גם סופרים, ידידי.

"אי-רלוונטיות מבחינת הרמה"? אבקש מכבודו לסרוק ולהעלות את הקטע הזה. אני בספק אם תצליח למצוא אותו באיזשהו עיתון.

 

 

ועד פעם אתה טועה, המחיר של הסובארו גבוה יותר לא בגלל היותה יוקרתית יותר אלא בגלל שהסובארו מיובאת כשהפאסאט היא מתוצרת האיחוד האירופי...

ואל תשלה את עצמך שהמזדה 6 או הסובארו עדיפות על הפאסאט או הווקטרה, שתי הגרמניות (ולמרות היות הווקטרה מיושנת קצת) עדיפות מבחינהת איכות (חומרים יותר איכותייים, הרכבה יותר איכותית), מבחינה בטיחותית וגם מבחינה טכנולוגית...

 

גם מאזדה מיובאת. זה לא מפריע להם לגבות מחיר נמוך יותר של 15,000 לירות על ה6. גם טויוטה מייבאת את מכוניותיה, וגובה 15,780 על האיוונסיס. סובארו פשוט יקרה יותר, ומתמחרת את מכוניותיה מעל הקבוצה הזו של 6-אקורד-איוונסיס-פאסאט.

 

חשבת אולי שבמקרה של רכב משפחתי ישנם פרמטרים יותר חשובים מאשר ספורטיביות והנאה מנהיגה? אני בעד איזון של כל האספקטים וזה מה שהפאסאט עושה...

אין ספק שישנם פרמטרים נוספים. אבל אני לא חושב שהפאסאט יצרה "איזון" שמעולם לא נראה. כי הB4 יותר נוחה ממנה, כי האקורד יותר ספורטיבית ממנה, וכי ה6 עושה הכל ביחד ועולה משמעותית פחות.

 

לסיכום דבריי,

איני אומר שהפאסאט היא מכונית גרועה. ההיפך הוא הנכון. פתחתי ואמרתי שאין היום מכוניות גרועות.

הפאסאט היא המכונית הכי חדשה בקבוצה, היא נראית כזו, היא מרווחת ובהחלט איכותית ומאובזרת. היא לא מצדיקה את מה שהיא עולה בישראל, והיא בטח, אבל בטח, לא איזה עילוי שאף אחד לא דמיין שאפשר לייצר, או איזה יצירת פאר טכנולוגית-מוטורית, כפי שנשתמע מדבריך.

פורסם
תפסיק להתלהם ותתחיל להתרגל לדעות שונות משלך...

זה המשפט שאני אמרתי לך...

ולעניינו:

 

אם היית יוצא מהבועה שלך וקורא מגזין רכב יותר רציני מאוטו, הייתה מבין שבאירופה לא סופרים את הרכבים היפניים שאתה כל כך אוהב... האסטרה, בלא מעט מבחנים, קבלה ביקורות טובות ואפילו חלקם בחרו בה ברכב הקומפקטי הטוב ביותר... לידיעתך, השם מאזדה שלוש או קורולה בכלל לא הועלה במבחנים אלה בגלל אי הרלוונטיות מבחינת הרמה..

סופרים גם סופרים, ידידי.

"אי-רלוונטיות מבחינת הרמה"? אבקש מכבודו לסרוק ולהעלות את הקטע הזה. אני בספק אם תצליח למצוא אותו באיזשהו עיתון.

 

 

ועד פעם אתה טועה, המחיר של הסובארו גבוה יותר לא בגלל היותה יוקרתית יותר אלא בגלל שהסובארו מיובאת כשהפאסאט היא מתוצרת האיחוד האירופי...

ואל תשלה את עצמך שהמזדה 6 או הסובארו עדיפות על הפאסאט או הווקטרה, שתי הגרמניות (ולמרות היות הווקטרה מיושנת קצת) עדיפות מבחינהת איכות (חומרים יותר איכותייים, הרכבה יותר איכותית), מבחינה בטיחותית וגם מבחינה טכנולוגית...

 

גם מאזדה מיובאת. זה לא מפריע להם לגבות מחיר נמוך יותר של 15,000 לירות על ה6. גם טויוטה מייבאת את מכוניותיה, וגובה 15,780 על האיוונסיס. סובארו פשוט יקרה יותר, ומתמחרת את מכוניותיה מעל הקבוצה הזו של 6-אקורד-איוונסיס-פאסאט.

 

חשבת אולי שבמקרה של רכב משפחתי ישנם פרמטרים יותר חשובים מאשר ספורטיביות והנאה מנהיגה? אני בעד איזון של כל האספקטים וזה מה שהפאסאט עושה...

אין ספק שישנם פרמטרים נוספים. אבל אני לא חושב שהפאסאט יצרה "איזון" שמעולם לא נראה. כי הB4 יותר נוחה ממנה, כי האקורד יותר ספורטיבית ממנה, וכי ה6 עושה הכל ביחד ועולה משמעותית פחות.

 

לסיכום דבריי,

איני אומר שהפאסאט היא מכונית גרועה. ההיפך הוא הנכון. פתחתי ואמרתי שאין היום מכוניות גרועות.

הפאסאט היא המכונית הכי חדשה בקבוצה, היא נראית כזו, היא מרווחת ובהחלט איכותית ומאובזרת. היא לא מצדיקה את מה שהיא עולה בישראל, והיא בטח, אבל בטח, לא איזה עילוי שאף אחד לא דמיין שאפשר לייצר, או איזה יצירת פאר טכנולוגית-מוטורית, כפי שנשתמע מדבריך.

פורסם
אתה באמת חושב שסובארו כיצרן מכובד ישתמש ב AWD כגימיק מכירתי ושיווקי בלבד? .....

וגם אאודי משתמשת בקואטרו כגימיק? ה4מושן? הAWD של וולוו? הX של ב.מ.ו? כולם סתם גימיקים.....

אני ממש לא חושב.רוצה מכונית בטוחה? קח ESP. רוצה מכונית בטוחה עם ניחוח ספורטיבי? קח AWD.

אני ממש לא איש שיווק אבל אני לא אתפלא אם מר ישראלי מתרשם (במודע או בתת-מודע) ממערכת ה AWD המתוחכמת שיש לו באוטו, ושמופיעה בפרסומת "when conditions were slippery" שבה סובארו נוסעת על שולחן ההנהלה... יכול בהחלט להיות (שוב- אני לא איש שיווק) שסובארו מנסה לבנות לעצמה מוניטין של יצרן רציני עם טכנולוגיה מובילה שתשולב מעתה בכל רכביה. אאודי מייצרת גם מכוניות הנעה קדמית מצויינות, ולא ממצבת אותן כנחותות מאחיותיהן הקוואטרו. בכל מקרה, לדגם ספורט מובהק שאדם רגיל לא יקנה "בטעות" כגון גולף 3 ליטר עם STI, EVO, 4 Motion - שם יש יתרון אמיתי למערכת 4x4, לפחות על פני הנעה קדמית בלבד.

תאר לך שבעתיד סובארו תהיה פחות אטרקטיווית כאשר בעיתונים כמו מעריב יופיעו מדי פעם ידיעות על מה באמת נותנת מערכת 4X4 לנהג ממוצע, ידיעות שיגרמו למר ישראלי לאבד התלהבות ולהבין שהוא משלם (הן בכסף והן בדלק) על משהו שלא כלכך בא לידי ביטוי. כמו כן יתכן שאז סובארו תתקשה בכל העולם להתמודד במחירים מול יצרנים שמשתמשים בהנעה קדמית זולה יותר , קלה יותר, חסכונית יותר וזולה יותר לאחזקה- ותאבד מכירות.

פורסם
מה בדיוק גימיק בהנעה כפולה? על אותו בסיס אז גם הנעה אחרוית היא סוג של גימיק:screwy: !

שים לב, לשני המכוניות שהצעת יש גירים יותר גרועים מזו של הB4 אחת "חכמה" שלא בדיוק יודעת מה היא רוצה ולשניה אין אפילו אפשרות לתפעול ידני.

 

AWD זה ממש לא גימיק. אני מניח שאתה יודע את עקרון הפעולה של המע' ואולי אפילו נהגת על רכב כזה, ולכן אני מופתע מכך שזה בא ממך.

כן, לדעתי זה גימיק.

אתה לא גר במדינה מושלגת, ובטח שלא באירופה שם אכן יש לכבישים מפותלים ורטובים משמעות.

החורף שלך במדינה+גשם מסתכם בכמה ימים בודדים שגם אז, אולי, ה-AWD בא לידי ביטוי.

 

99,9% מרוכשי ה-B4 לא זקוקים להנעה כפולה ולאחיזה אולטימטיבית מהסיבה הפשוטה שהם לא קונים את הרכבים האלה כדי להיכנס ב-100 קמ"ש לכיכר או לסיבוב.

 

בהתנהלות יומיומית של "מנהל" או אדם פרטי שקונה משפחתית גדולה, הוא לא זקוק ליתרון האחיזה שנותן ה-AWD כי הוא פשוט לא יגיע לזה!

 

מאידך, הוא "זוכה" לגיר 4 הילוכים ומערכת הנעה שגוזלת מכוח המנוע (מניעה 4 גלגלים).

(מסכים ש-165 כ"ס יכולים לפצות על זה, אבל עדיין..אין צורך בזה)

 

מי שזוכר, דובר רבות על התצוגה של סובארו באוטומטורים האחרונים (מול הנעה אחורית וקידמית)- בולשיט אחד גדול... האצה מעליה בזוית של 70 מעלות? נו באמת..

 

אגב, הוזכר כאן האפשרות לתפעול ידני.. עוד גימיק נוסף..

אין בזה שום דבר יעיל לדעתי חוץ מהפאן!

רוצה להוריד הילוך בשביל כוח בעליה? תשמש בקיק-דאון! אני מסתדר יפה מאוד כבר 3 שנים בלי האופציה הזאת ב-6 של הוריי.

תראה לי בכלל אנשים שמתמשים בזה ביומיום?!!

 

אמיר.

פורסם

אחרי שקראתי את שתי ההודעות האחרונות של אמיר, (אגב הם ממש דומות...), פתאום דווקא כן חשבתי על יתרון של 4x4: כשיורדים מהכביש ונוסעים על חול (חול דק, לא עמוק) יש פחות סיכוי להתחפר

פורסם
אני ממש לא איש שיווק אבל אני לא אתפלא אם מר ישראלי מתרשם (במודע או בתת-מודע) ממערכת ה AWD המתוחכמת שיש לו באוטו, ושמופיעה בפרסומת "when conditions were slippery" שבה סובארו נוסעת על שולחן ההנהלה... יכול בהחלט להיות (שוב- אני לא איש שיווק) שסובארו מנסה לבנות לעצמה מוניטין של יצרן רציני עם טכנולוגיה מובילה שתשולב מעתה בכל רכביה. אאודי מייצרת גם מכוניות הנעה קדמית מצויינות, ולא ממצבת אותן כנחותות מאחיותיהן הקוואטרו. בכל מקרה, לדגם ספורט מובהק שאדם רגיל לא יקנה "בטעות" כגון גולף 3 ליטר עם STI, EVO, 4 Motion - שם יש יתרון אמיתי למערכת 4x4, לפחות על פני הנעה קדמית בלבד.

תאר לך שבעתיד סובארו תהיה פחות אטרקטיווית כאשר בעיתונים כמו מעריב יופיעו מדי פעם ידיעות על מה באמת נותנת מערכת 4X4 לנהג ממוצע, ידיעות שיגרמו למר ישראלי לאבד התלהבות ולהבין שהוא משלם (הן בכסף והן בדלק) על משהו שלא כלכך בא לידי ביטוי. כמו כן יתכן שאז סובארו תתקשה בכל העולם להתמודד במחירים מול יצרנים שמשתמשים בהנעה קדמית זולה יותר , קלה יותר, חסכונית יותר וזולה יותר לאחזקה- ותאבד מכירות.

עקב עומס בשרת ישנן הודעות שלי שהתפרסמו יותר מפעם אחת. אנא למחוק.

 

סובארו אינה "מנסה לבנות לעצמה מוניטין של יצרן רציני עם טכנלוגיה", פשוט מהסיבה שמערכות ההנעה הכפולה מפותחות בסובארו כבר קרוב ל30 שנה. זו לא גחמה של השנה שנתיים האחרונות במטרה להעלות מכירות. אומנם כאן בישראל הכירו את זה פחות (או בכלל לא), אבל סובארו ייצרו מכוניות הנעה כפולה מאז ומעולם, עוד לפני שהיא ניסתה למצב עצמה באיזשהי דרך.

אאודי, באופן מאוד חד-משמעי, ממצבת את רכבי ההנעה הקדמית שלה מתחת לקואטרו. וזו הסיבה שמע' הקואטרו מופיעה רק בדגמים החזקים והמפוארים.

כבר היום מדברים ברוב העיתונים על עילות ההנעה הכפולה אל מול בקרת היציבות. אני חושב שמי שעושה את ההשואות הללו שוגה. בקרת יציבות היא מע' בטיחות גרידא. היא מגיבה כאשר הנהג איבד שליטה על הרכב והרכב החליק.

AWD, לעומת זאת, היא לא רק מע' בטיחות. היא תפיסת עולם כוללת. בדיוק כמו שב.מ.ו ומרצדס דוגלות בהנעה אחורית מסיבות שונות, כך גם סובארו.


×
×
  • תוכן חדש...