ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,547 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום חברים. אני מחפש מיני עד 60K ש''ח. הכוונה היא לקנות רכב מהיבואן ולקבל אותו בינואר על מנת שירשם כ2017. חשוב לי מאוד עניין הדלק, הרכב נוסע בתוך באר שבע ומידי פעם נסיעות למרכז (פעם בחודש גם לים המלח, אבל ברור לי שזה יהיה קשה עם כל רכב מיני). מחפש אוטומט בלבד. רכבים שהתעניינתי בהם זה סיטרואן c1 / פיג׳ו 108 / סיאט מי. אשמח לקבל חוו''ד על הרכבים שרשמתי והצעות לנוספים. מבקש לא לרשום דברים כמו 'תוסיף עוד 10 ותביא ב.מ.וו' תודה רבה לעוזרים ושבת שלום!! Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 3 תגובות
- 836 צפיות
אני לא חסיד יפניות /קוראניות למינהן, רק מפחד מהאמינות וירידת הערך הגדולה מדי.
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2, -
- 11 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
שלום! אנחנו מעוניינים לרכוש רכב שני למשפחה (הראשון - משפחתי גדול סטיישן בליסינג מהעבודה). אנחנו כבר אחרי תקופת עגלות הילדים והבוסטרים, לכן חשבנו שסופר מיני בהחלט תספיק. קילומטראז' צפוי - 12-15 אלף לשנה. אוטומט בלבד. חשובה - בטיחות, אמינות, עלויות תחזוקה נמוכות. רצוי שיהיו פינוקים כמו מצלמת רוורס, בקרת שיוט וכו'. מהירות מ- 0 ל- 100 זה הדבר האחרון שמעניין אותנו. כנראה נלך על רכב חדש, כי נמאס לנו להתעסק עם מוסכים. רוצים שקט לכמה שנים. בחנו עד כה: 1. הונדה ג'אז - מצאנו אותה מרווחת מאוד בפנים. יש איבזור הן מבחינת הבטיחות והן מבחינת הפינוקים. המחיר מרתיע (108,000 על הכביש עם האיבזור שרצינו) ומוכר לא גילה גמישות. 2. טויוטה יאריס - רכב נחמד. מעט יותר זול מההונדה…
הודעה אחרונה מאת Fazer, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום , בבדיקה יצא רשום - "תיקון תאונה מאחור ובדפנות אחוריות ומשקופים , לחיצות בפח ותיקוני מרכב וצבע ופגמים בצבע סביב , הוחלפו חלקי מרכב . " משהו יכול להסביר לי מה זה "דפנות" ומה המשמעותי הנזק ? מומלץ או להתרחק ? תודה יניב
הודעה אחרונה מאת falou, -
-
- 16 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שוב תודה לכולכם על העזרה, הייעוץ והמענה. אשמח אם תציצו בדו"ח הבדיקה המצורף, של מיצובישי לנסר 2011 123000 ק"מ, ותגידו לי מה דעתכם. שווה תיקון? עלויות פלוס מינוס? כל מה שחשוב שאדע. תודה גדולה!
הודעה אחרונה מאת צביקי, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 640 צפיות
שלום לכולם, בגדול נסגרתי על השלוש האלה, אשמח לשמוע את הדעות והתובנות שלכם לגבי מי עדיפה. אני גר באיזור ירושלים נוסע למרכז פעמיים שלוש בשבוע עושה כ2000 ק"מ בחודש, הסדר עדיפויות שלי הוא בטיחות, אמינות, נוחות והנאת נסיעה, סחירות. אני מתכנן להחזיק את הרכב הרבה זמן (לא מחליף כל 3 שנים). כיום אני נוהג בג'טה עם מנוע 1.4 בתודה מראש, חזי
הודעה אחרונה מאת MMi, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 484 צפיות
שלום וברכה, אחרי התייעצות פה בפורום אני עומד לרכוש הונדה ג'אז . המוכרת טוענת שהיה מישהו שלקח את הרכב ל'מבדק' ואמרו לו שמנוע, גיר, שלדה נקיים! אבל, יש טיקטוקים במנוע. המוכרת טוענת שגם שהם קנו את הרכב אמרו להם שיש. (הרכב שנת 2007 עם 100 אלף ק"מ מטופל במוסך הונדה באופן סדיר) השאלה היא מה לעשות? האם לעזוב את הרכב? האם לקחת אותו גם לבדיקה? תודה מראש על הכל!
-
-
ג׳יפון עירוני 1 2
מאת op7777-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 26 תגובות
- 4.6 אלף צפיות
אבא שלי הוא אחד שכל שלוש שנים מחליף רכב ותמיד קונה דרך היבואן ... למרות שהוא יודע שזה לא כלכלי... כעת אנחנו מתלבטים לאיזה רכב להחליף, שכרגע הוא מחזיק בטויוטה פריוס ומעוניין לעבור לסוג של ג׳יפון עירוני. התקציב סביב ה 140-150k ושכנעתי אותו לרדת מההיברדי היות והוא לא נוסע הרבה. כרגע ההתלבטות היא בין הניסאן קשקאי, קיה נירו (שאומנם היא היברידית אבל מוצעת במחיר טוב עם ציון בטיחות טוב) ובנוסף הוא פתוח לכל סוג של גיפון שלא ייתן לו הרגשה כאילו והוא ירד בכמה רמות מהטויוטה פריוס הנוכחית. אשמח לכל המלצה ואם יש שאלות שלא נתתי עליהן תשובה אשמח לענות ...
הודעה אחרונה מאת Mike808, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1 אלף צפיות
אשמח לעזרתכם, מצורף טופס בדיקה שעשיתי אתמול למזדה 2 2008 80 אלף ק"מ יד 2, אני לא יודע אם כדאי לי לקנות את הרכב. אשמח לחוות דעתכם. מה זה אומר תושבות מנוע פגומות?שמן כהה? חופש ונקישה מסרק הגה? וכו' הכל סינית מבחינתי... תודה,
הודעה אחרונה מאת bridge3000, -
-
nissan 370Z
מאת Fubo-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 987 צפיות
טוב בהמשך לפוסט הקודם שלי ולאחר עיון והתיעצות עם מספר אנשים החלטתי ללכת על הnissan 370Z . התקציב עומד על 140,000 ש"ח המטרה בציר 2010-2012. מודע לצריכת הדלק הגבוהה, לחוסר הפרקטיות ולנוקשות הרכב (אין מה לעשות ברגע שהולכים על רכב בקטגורית ספורט מובהקת זה מה שמקבלים) אשמח לדיון פעיל לגבי מה כן ומה לא מה מומלץ ומה אסור מאנשים שהחזיקו את הרכב בעבר, מכרים של בעלי רכב כזה או כל אחד שיכול לתרום מנסיונו. תודה רבה, אורי
הודעה אחרונה מאת falou, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
אהלן, אני מחפש לאון/פולו ידנית כבר תקופה ועדיין לא מצאתי אקזמפלר ראוי במחיר ריאלי.. נתקלתי בלאון 2013 ידנית בסוכנות "מאי-קאר" בראשון לציון ואשמח לשמוע אם מישהו מכיר ו/או ביצע רכישה דרכם? תודה Sent from my HUAWEI NXT-L09 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
שלום כלום ברצוני להתייעץ בקניית קיה ספורטאז החדשה מנוע 1.6 טורבו. מאוד התלהבתי מהרכב, ואני מעוניין לרכוש אחד חדש רציתי לדעת איך המנוע 1.6 טורבו האם הוא מספיק בשביל ג׳יפון כזה האם הרכב מרגיש כבד או שמנוע כזה מספיק בהחלט. הרכב הנוכחי שלי זה שברולט מאליבו 2.4 שאני די מרוצה מהמנוע ויש תגובה טובה לכל לחיצה על הדוושה. ועוד שאלה שמאוד מטרידה אותי זה בקשר לגיר הבנתי שבמנוע הזה מגיע גיר רובוטי ואני מאוד מפחד אחרי כל בעיות הגירים ששומעים של כל יצרני הגירים הרובוטים. ובכללי כל מה שידוע על הרכב הזה תקלות וכו.. תודה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 2 עוקבים
- 9 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
חברים - מה אומרים לגבי רכב חדש 0 ק"מ יד שנייה מליסינג? אם ההנחה שווה כמובן (לאחר מיקוח מול הסוכנות וחברת הליסינג) תודה
הודעה אחרונה מאת eliran769, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום, ברשיון הרכב מופיע תחת רישום מקורי -השכרה . בעל המגרש טוען שמדובר ברכב מליסינג ולא רכב מהשכרה . אינני מעונינת לקנות רכב מהשכרה ואני מוכנה לקנות רכב מליסינג. אם כתוב השכרה יכול להיות שהרכב היה מושכר ע"י אדם פרטי בליסינג (כלומר רק אדם אחד נהג בו) או שהרכב חד משמעית שימש להשכרה בחברת השכרה? זה מה שכתוב באתר של משרד התחבורה מה שמבלבל אותי זה שכתוב בצו האמור הוגדר רכב השכרה ככולל רכב מושכר בהכרר ובעל המגרש טוען שזה בעצם ליסינג למרות שכתוב השכרה האם משקר לי ? התאם לסעיף 44 (א) לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), התשמ"ה-1985, ברישיון הרכב של רכב השכרה, תציין רשות הרישוי את המילה השכרה, ואולם, אם הושכר הרכב בהחכר, תציין הרשות ברישיון …
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 828 צפיות
שלום אני חושב לקנות רכב סופר-מיני יד שנייה משנים 2014-2016 (כלומר רכב חדש כמעט) כרגע אני יותר מחבב את המאזדה 2 (מודל 2015) ברמת גימור ה all wight (הגבוהה ביותר) - ביד 2 יש כמה כאלה ב 85 אלף בערך מה לדעתכם לא טוב במאזדה 2? על מה כדאי לשים לב? ומה הם הצדדים השליליים שלה עד עכשיו עשיתי נסיעת מבחן על i20 שהרגישה לי די כבדה בעקיפה (היא מאיצה מאוד לאט כשיוצאים להקיפה) נסעתי גם ב seat ibiza שהייתה סבבה, אבל לא התלהבתי במיוחד, אם כי לא היה שום דבר שלילי גם. רק הפלסטיקים הרגישו לי זולים קצת רכבים אחרים שחשבתי עליהם זה ford fiesta, skoda fabia רכבים שלא מוצאים חן בעיני ואיני שוקל אותם הם הספארק, פיג'ו 208, רנו קליאו, סוזוקי סוויפט וטויוטה יאריס מה שחש…
הודעה אחרונה מאת Andrey_g, -
-
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 873 צפיות
חבר הולך לראות את הרכב, יד 4 עם 54 אלף ק"מ עליה לכביש סוף 2011. הרכב נועד למשפחה צעירה. ברכב מותקנת תוכנה apr סטייג' 1. הרכב חודשיים בלוח מכירה. האמת לי נדלקו כמה נורות אזהרה בגלל החד יחסית גבוהה והק"מ הנמוך אבל החבר דיי נעול על הרכב. המלצתי כמובן להוציא היסטוריית טיפולים של הרכב וכו' אבל זה לא מספיק... Sent from my C6603 using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת system_x, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 8.7 אלף צפיות
היי, קודם כל אני אשמח לדעת מה ההבדל בין GLS וGLX בסוזוקי סויפט, הבנתי שבכללי הGLX נחשב ליותר משוכלל מהשתיים אבל במה זה מתבטא? אני מתלבט בין 2 רכבים, המחיר של שניהם מאוד דומה: 1. סוזוקי סוויפט 2011 [TABLE=class: innerDetailsDataGrid] [TR] [TD]GLX אוט' 1.2 (94 כ"ס)[/TD] [/TR] [TR] [/TR] [/TABLE] 84,000 ק"מ יד שנייה חודש עלייה לכביש: נובמבר בעלות קודמת ליסינג היה איזה תיקון פחחות קטן ברכב בגלל איזה שריטה או מכה קודמת (כנראה מתקופת הליסינג), כביכול בעל הרכב אומר שלא מדובר במכה רצינית. (הוא גם צילם תמונות של המכה בשביל להראות לי שהמכה היא מינורית) 2. סוזוקי סוויפט 2012 [TABLE=class: innerDetailsDataGrid] [TR] [TD]GLS אוט' 1…
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
פיאט בראבו 1 2
מאת Sinistro-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 27 תגובות
- 5.2 אלף צפיות
שלום , אציג את עצמי בן 20 בעל רישיון כבר שנתיים וחצי , נוהג כיום על ג'יפון של אמי אך מרגיש שזהו הזמן בשבילי להיות עצמאי ובעל אוטו התקציב יכול להגיע ל60 אלף (אבל חנוק) ואני מחפש רכב אוטומטי שיהיה יחסית מהיר( עד 12 שניות ל100 ) וללא סיאטים ומאזדות ( לא מתחבר :\ ) מצאתי פיאט בראבו בעל תיבת הילוכים רובוטית ( אשמח להסבר האם זה אוטומטי ) ואני מרוצה מהמראה של הרכב והאבזור אך נתקלתי בהרבה מאמרים שאומרים שיש בעיות בגיר בעיות בטורבו ואני קצת נרתע רציתי לשמוע מה דעתכם ומצטער אם אני נשמע חסר ניסיון ( אני כזה ) תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת Sinistro, -
-
- 3 תגובות
- 567 צפיות
זהו הגיע הזמן להחליף ברשותי ניסן אלמרה 02 ששירתה אותי בנאמנות חושב להתקדם הדרישות בעיקר אמינות והוצאות סבירות ושיהיה נוח אבל לא אכפת שקצת משעמם. המליצו לי על פלואנס 2011 מנוע 2000 דעתכם? אולי סוזוקי sx אשמח מאד לעזרתכם תודה
הודעה אחרונה מאת סומכוס, -
עד 45K ש"ח.
מאת nimi009- 0 תגובות
- 474 צפיות
התקציב הוא 45K . לא משנה לי ידני או אוטומט. חשוב לי הנאה מנהיגה (לא צריך משהו פסיכי כמובן אבל שיהיה נעים וכיף), חשוב לי שלא תהיה צריכת דלת זללנית מדי. אפשר להגיד סביבות 11 קילומטר לליטר. חשבתי על פוקוס 2012 125כ"ס אבל קשה למצוא בתקציב. אני מחפש בנרות פיאסטה ידנית אבל מאוד מאוד קשה למצוא, מעט מפרסמים. האם יש לכם עוד המלצות? חשבתי לחיוב גם על סקודה פאביה אבל משום מה האבזור הפנימי נראה לי ממש מגוחך ודי ריקני. מבחינת נהיגה היא מאוד נוחה וטובה לטעמי. אשמח לעוד המלצות או לחוות דעת על הרכבים שכתבתי והאם שווה לחכות או לסירוגין אם מישהו עם סקודה פאביה גם מרגיש חוסר באבזור או שזה לא מרגיש קריטי? תודה רבה מראש לכל העונים...
הודעה אחרונה מאת nimi009, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
בוקר טוב לכולם, לפני כ 3 שבועות רכשתי סיאט לאון חדשה מהחברה, עלפי החברה בגלל שהרכב במלאי,הם הבטיחו לספק לי אותו תוך 15 ימיי עסקים, שהיום הם נגמרו. עכשיו אני בדילמה מה לעשות, מה אני יכול לדרוש מהם ? הרי הם לא עמדו בחוזה שנקבע מראש. תודה.
הודעה אחרונה מאת eliran769, -
-
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם, מצאתי פורד פיאסטה יד שניה עם 72000 ק"מ שנת 2013 במחיר שפורסם 35K .. האם יש ממה לפחד ? קילומטראז' לא גבוה מדי ?
הודעה אחרונה מאת רועי צוקרמן, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 891 צפיות
אני מתעניין ברכישת אוקטביה סטיישן 1.4, 2015 והלאה (לאחר שהדגם הזה עודכן ל150 כ"ס). שמעתי כמה דעות סותרות לגבי אמינות התיבה (DSG7). אשמח לשמוע חוות דעת מבעלי נסיון עם התיבה הזאת, באוקטביה ובדגמים אחרים (עם ציון הדגם). תודה
הודעה אחרונה מאת falou, -
-
- 2 תגובות
- 735 צפיות
ושוב אני במסע אחר סדאן בוגרת , אחרי שירשור אחרון בחנו את הats מול הG37 בתקציב עד 120 אל"ש, הדגמים הנ"ל עדיין רלוונטים עבורי, למרות שיש לי הסתייגות מן האינפינטי בגיזרת החיצוניות ,וקידאלק ב120 בנתיים זה רק תאוריתי היו 2 דוגמאות לפני חודשיים אך בנתיים מה שיש בלוחות זה מודלים 2014 ומעלה סביב ה140-150 אלף שח. בזמן הזה נוספה עוד מועמדת ,אכן לא מאוד ספורטיווית אם בכלל,אבל מאוד מפנקת ועל פי מה שאני קורא האצה פנומנלית בקו ישר תודות למנוע החשמלי אשר ביחד עם המנוע V6 3.5 ליטר מספק 355 סוסים ומומנט מידי . יש משהו בעיצוב החיצוני המרוסן שאני מאוד אוהב,לצערי עיצוב הפנים מרגיש מעט מצועצע למרות שעל מי מה שאני קורא איכות תא הנוסעים נוחות הנסיעה,מושבים ובידוד הרעשים היא פשוט מדהי…
הודעה אחרונה מאת GTI33, -
- 3 תגובות
- 586 צפיות
שלום, הייתה לי גולף 1.6 ידנית שנת 2000, אני מחפש להתקדם ומנסה לחשוב על איזה רכב שיתאים. אני רוצה רכב שיראה טוב, (מעדיף ידני, אבל מוכן להתפשר) שיהיה לו קצת יותר כוח ממה שהיה לי, בנוסף מחפש גם כמה שיותר פינוק, אם אפשר כיסאות עור, סאן רוף וכו'.. (אני גבוה אז מעדיף גם כמה שיותר מרווח) נפח עד 2000, שלא יהיה צרפתי ולא אמריקאי. התקציב הוא 20K ואפשר להוסיף עוד.. אשמח לשמוע הצעות. חשוב מאוד שיראה טוב תודה רבה
הודעה אחרונה מאת HHaimz, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 879 צפיות
היי חברים, מתלבט בין מספר רכבים בתקווה שתוכלו לעזור לי 1. קאדילק cts 2006 2. שברולט מאליבו 2010 (אשמח לפירוט לעניין ההבדל בין ה 2.4 ל 3.5) 3. טיוטה אוונסיס 2009 כל החברים סביב ה 40-45 אלף שקל, מחפש נוחות פינוק בנסיעה עם אמינות וכו'. אשמח לחוות דעת של אנשים שיש להם נסיון בין שלושת הרכבים הנל. שפכו את כל הידוע לכם
הודעה אחרונה מאת liav12, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 737 צפיות
אילו אופציות טובות יש בתקציב הנל? הדרישות לא בשמיים.. מחפשים רכב חסכוני שנחשב אמין וייעודו לשרת זוג לשנתיים שלוש הקרובות. קפץ לי לראש יונדאי גטס 2008 אבל אני מאמין שמאוד קשה למצוא רכבים במצב נורמלי ואין הרבה מציאות בלוחות. מה דעתכם? ניב
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
- 10 תגובות
- 703 צפיות
ברשותי הרכב הנל שרכשתי לא מזמן ללא ספר טיפולים וללא בדיקה, ואיני יודע באמת מה מצבו. אני חושש שיש לי בעיה בבלמים ( חריקות, וכשאני בולם חזק הרכב פתאום משנה את התחושה ומחליק קדימה ולא עוצר טוב ? יתכן תקלה ב abs..אני לא מבין במכניקה . והקרוז הפסיק לעבוד . לקראת החורף אני רוצה לבדוק את כל הרכב , המליצו לי על מכון אמין ומוסך אמין וזול באיזור תא.. תודה
הודעה אחרונה מאת pooh-bear, -
- 0 תגובות
- 508 צפיות
צריך המלצה למכון בדיקה ברחובות השמח להמלצות
הודעה אחרונה מאת yakircohen, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
בס"ד אשמח לחוות דעות ממישהו שהיה במכוני בדיקה בעפולה או לחילופין בנתניה. תודה רבה על העזרה
הודעה אחרונה מאת admtaynov13?, -
