Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

או שאני לא יודע לקרוא, או שכתבי "הגה" לא ברורים


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 5641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

במקרה נקלעתי לאתר "הגה" וראיתי השוואה בין ה- 308 ל- פוקוס 2.0 ול- TSI (גילוי נאות: בבעלותי). הסתקרנתי, בעיקר משום שלפני שרכשתי TSI שקלתי לרכוש כזו פוקוס.

 

מילא, שעיצוב הפנים המזעזע של הפוקוס מוצא חן בעיניהם, ובעיני הוא מזכיר הכלאה בין טלוויזיה משנות ה- 80 לשעון מעורר.

אבל לכתור כתרים של זריזות ל- 308, שגם לפי נתונים רשמיים איטית יותר ל- 100 מאשר הרובר שהיתה לי (והיא יוצרה בתחילת המאה הנוכחית, והיתה בעלת מנוע 1.8 אטמוספרי רגיל), ולכתוב ש: "למרות השימוש בתיבת הילוכים מיושנת, הצליח מנוע הטורבו להכריע את ה-TSI – הן בהאצה מהמקום והן בהאצות ביניים", זה כבר לא ברור לי.

 

לפי נתונים יבשים, ה TSI זריזה בשניה וחצי למאה. זה לא מעט. ה- TSI גם מגיעה ב- 6 שניות ל- 80 קמ"ש. זה גם לא מעט. מצד שני, עומדת התיבה הנוראית של PSA. לא שלקחתי את ה- TSI אף פעם לקצה, אבל היא מאוד זריזה. אגב, הם מתלוננים שלא הסתדרו עם האצות ב- DSG. ??? סליחה אבל אני לא בוחן רכב, ואשתי בטח שלא, ולנו אף פעם לא היתה בעיה. מי משלם להם כסף על זה?

 

אמנם לא נהגתי עדיין ב- 308 (אם כי מאוד אהבתי את הדור הבא, ה- 309 :wink: ), אבל דחילק...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה יודע לקרוא וכתבי "הגה" ברורים - הם פשוט לא הגיעו למסקנה שאתה היית רוצה.

נתוני יצרן הרבה פעמים לא עומדים במבחן המציאות ועיצוב הוא בוודאי עניין סובייקטיבי.

אתה עשית את הבחירה שלך ואתה מרוצה. מה אכפת לך מה מישהו אחר חושב או כותב?

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואותי הפיל המשפט האחרון - מי שמחפש חיסכון בדלק לא קונה משפחתית ב 145 אלף ש"ח.

אני יכול להבין את המשפט כאשר מישהו קונה X5 או S500.

אבל 10% חיסכון בדלק זה לא שיקול בקנית רכב משפחתי?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

**נא לא לצטט הודעה מעליך**

זאת לא הפעם הראשונה שהם נתפסים כבלתי אמינים.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bar72, לא ברור לך איך הם רשמו שה-308 הכריעה את ה-TSI אבל מצד שני לא נהגת ב-308 אז בטח שזה לא ברור לך. מי שביצע את המבחן כנראה ידע על מה הוא מדבר ולקרוא להם לא אמינים כמו שנאמר בהודעה מעלי זה מגעיל (במיוחד אם זורקים משהו כזה לאויר בלי לתת דוגמא לפחות). על הנייר התאוצה של הגולף עדיפה אבל המומנט למשל עדיף ב-308 כך שהכל יכול להיות. עיצוב פנים אגב, הוא עניין של טעם בלבד. מה אכפת לך שהכתב אהב את הפוקוס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ההשוואה שלהם לא אובייקטיבית, אכן נודף מכאן ריח שלובינסקי "תרמו" למבחן הזה.

 

מבחינת נתונים יבשים:

 

גולף TSI שוקלת 1284 ק"ג, התאוצה מ 0 ל 100 היא 8.8 שניות, בעלת גיר DSG המקביל בעצם לגיר ידני בפעולה שלו.

מנוע 1400 - 140 כ"ס, 22.4 קג"מ ב 4000 סל"ד.

פג'ו 308 שוקלת 1355 ק"ג, התאוצה מ 0 ל 100 היא 11.2 שניות, בעלת גיר AL4 אוטומטי הידוע.

מנוע 1600 140 כ"ס, 24.5 קג"מ ב 1400 סל"ד.

 

מבלי להתייחס לשאר הנתונים, עצם המשקל של הפג'ו, הגיר אוטומט הנוראי הזה(נסעתי תקופה על מגאן 07, הגיר נוראי), לעומת ה DSG של VAG.

אני לא רואה איפה ה308 יותר טובה מהגולף 1.4TSI מבחינת ביצועים, אפילו נתון המהירות הסופית לטובת ה 1.4TSI (אומנם ב 1קמ"ש בלבד).

קשה לי להסכים עם המבחן הזה, הוא נראה מאוד לא רציני ובכלל, הפיסקה של החסכון בדלק גם נראה לי מאוד לא מקצועי.

אם היה ברשותי 147K לרכישת רכב, אחד השיקולים שלי זה חסכון בדלק, במיוחד בגלל המחיר של הבנזין היום.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתונים על הנייר לא אומרים כלום , גם הנתונים של הצריכת דלק לא בדיוק אמיתיים ואף אחד לא מתלונן :roll:.

תיבת ה-AL4 ב-308 זכתה לשידרוג בפעם ה-80 אלף , ככה שזאת לא בדיוק אותה התיבה המוכרת.

פג'ו עשו שיפור עצום באיכות יצור והחומרים התא נוסעים ניראה מהמם :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה308 מבוססת על אותה פלטפורמה של ה 307, ה307 אינה להיט, נסעתי ברכב הזה, ההתנהגות כביש דיי פושרת.

ה AL4 אולי זכתה לשידרוג, אבל עדיין היא אותה תיבה עצלה שמגיבה לאט לכל פעולה. אם פג'ו לא היו ממהרים עם ה 308, גיר מודרני היה יכול לעזור מאוד.

אל תשכח שה DSG של VAG הוא גיר ידני עם מצמד רובוטי, אין בכלל מה להשוות גיר ידני לאוטומט, ובמקרה של ה 308 הגיר הוא אוטומט.

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה פעמים צריך שיכתבו לך את זה כדי שתבין?

נתונים על הנייר לא אומרים כלום, בוודאי במשפחתומטיות למיניהן.

כשיש הבדלים של יותר מ-2 או 3 שניות, אז יש (אולי) משמעות לנתונים.

סתם לשם דוגמה, יש יצרנים שכוללים במשקל הרכב גם משקל ממוצע

של נהג (70 ק"ג), יש כאלה שמודדים אותו "יבש",

ויש לפעמים סתם טעויות בפרוספקט.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד מוחלט לנתוני צריכת הדלק של היצרנים, אשר אינם ניתנים להשגה ביום יום, דווקא הנתונים של התאוצה ברוב המקרים בהחלט משקפים את המציאות.

אי לכך, גם לי לא ברורות התוצאות הסופיות של המבחן הנ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו מבחן מאוד חובבני. קצר, שטחי, לא מנומק וללא נתונים. גם המסקנה לא מעידה על יותר מדי חשיבה. זה אותו מגזין שקבע שהקליאו ספורט Mk1 היא זוללת כבישים מהירים שמתאימה "למנכ"ל ההיי טקי".

אפשר להתעלם ולחפש מבחן דרכים רציני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי לא ברור רק דבר אחד. כיצד אפשר לטעון כלפי "הגה" שהמבחן שלהם מוטה, או לא רציני ובאותה נשימה להודות שבכלל לא נהגת בפג'ו ?

קרא שוב את שכתבת, אתה כן נראה רציני ?

בי קשה לחשוד שאיני מעדיף את הגולף, אבל בכ"ז תן קרדיט למי שהשווה בין המכוניות ולא רק על הנייר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני בעל TSI מרוצה כפי שרובכם פה יודעים, וקראתי את הכתבה וראיתי את הסרטון, והגעתי לכמה מסקנות:

 

1. כל ההשוואה הזאתי נראית לי "מסריחה" ולא נכונה בעליל (מישהו אמר, שוחד של לובינסקי?) כיון שלפי הנתונים הרשמיים, הפיג'ו איטית בכ-2.5 שניות (בעולם ההאצות זה המון) מה-TSI ועוד לא כל כך הבנתי ולא ברור לי איזה דבר "הכריע" (נשמע די החלטי) שה-308 עדיפה על ה-TSI.

 

2. לחבר טוב יש 307 XSI (שנת 2007), גם עליה נהגתי, והיא בטח ובטח עדיפה (מבחינת נתונים) על ה-308, היא מהירה יותר וחזקה יותר מה-308 המדוברת.

עדיין, שנהגנו אחד לצד השני ואפילו כשחברי נהג על ה-TSI - לא מצאנו בשום מצב מענה ל-307 מול ה-TSI (הן מבחינת כוח, האצות, התנהגות, שלא לדבר אפילו על חיסכון בדלק).

יותר מזה, אחרי הנסיעה חברי לחש לי באוזני: "אם הייתי יודע שהגולף טורבו הזאתי היתה נמכרת באותו זמן שרכשתי את ה-307, הייתי ללא היסוס מעדיף את הגולף". לרוע מזלו הגולף החלה להימכר סדיר רק חצי שנה אחרי כן.

 

3. יצא לי גם לנהוג על הפוקוס 2 ליטרים. אין ספק שההתנהגות של הפוקוס באמת עולה על שתי המתמודדות שלה, ותו לא.

אולי פרט לאיבזור עדיף (אך די מצועצע לטעמי) אני לא חושב שהפורד גם כן נותנת FIGHT ראוי מבחינת תאוצות, כוח ומהירות מול הפיג'ו ובטח שלא מול ה-TSI.

 

4. המסקנה האחרונה - לא תמיד צריך להאמין למה שכותבים. מניסיון אישי שלי, לא נראה לי שמבחינת התמורה לשקל, לא חושב שיש מתחרה ראויה כיום ל-TSI בתחום ה-140K ש"ח.

אז אייל - אני לא נעלבתי כי לא כל כך אכפת לי מההשוואה הבידיונית שנעשתה, ולא תמיד המבחנים האלו משקפים משהו.

בינינו - אני מעדיף לראות כמה שפחות TSI על הכביש, גם כדי להרגיש מיוחד, ללכת נגד העדר, ולהנות בלי סוף בכל פעם שאני לוחץ על המצערת ולגלות שהשארתי את הפוקוס 2 ליטר ברמזור ביחד עם ה-308 המוגדשת לאכול קצת אבק.

 

ליאור

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התלבטתי רבות באם להגיב על השרשור הזה, לבסוף החלטתי בכל זאת לשתף אתכם בכמה נקודות.

ראשית, ההתנפלות רבתי על נושא התאוצות מאפס למאה מעיד כאלף עדים על רמת המתנפל. כאילו היה אחרון זבי החוטם בני העשרה בפורומי הרכב העלובים ביותר. היו כאלו שאף הרהיבו לצטט את נתוני היצרן, ולאלו אני ממש לא מוכן להגיב. אתם מקריאים מתוך פרוספקט וקוראים לבוחני הרכב לא מהימנים? מישהו פה קצת, אבל קצת התבלבל.

שנית, הפסקנות בנוגע לטיב התאוצה של מכונית זו או אחרת או טיבה ללא נהיגה במכונית כלל או על סמך התבססות על דגם קודם היא במקרה הטוב חובבנית ובמקרה הגרוע מטומטמת (דמיינו איך הייתם מגיבים אם במבחן דרכים הבוחנים היו עושים אותה השוואה).

שלישית, רמיזות על שוחד? על מבחן מוטה? יש לכם מושג על מה אתם מדברים? אתם יכולים לבסס את זה? או שקלות ההקלדה גורמת לכם לשחרר שטויות מהר יותר מאשר המוח מאפשר לסנן.

 

זה דבר אחד (ולגטימי לחלוטין) לא להסכים עם המבחן, אבל לטעון על הטייה? הופה, קפצנו מעל הפופיק.

 

לאלון שכתב:

זאת לא הפעם הראשונה שהם נתפסים כבלתי אמינים

אני אשמח אם תיתן דוגמאות , האשמות לא מבוססות לא מוסיפות לך יותר מדי. ואם יש באמתחתך הוכחות חלוק אותן עמנו, כי אחרת אתה פשוט מוציא דיבה, דבר הנחשב לעבירה. אני ממתין לתגובה ממך.

 

ולאדון FALOU

הרנו קליאו ספורט MK1 שאת הדוגמא שלה אתה מביא נמצאת במבחן "למה לקנות מכונית משעממת" שהופיע בגיליון 30 בספטמבר 2001. ואני מצטט: "צריכים להיות אנשים מאוד מתקדמים כדי לבחור בקליאו ספורט כמכונית מנהלים."

אני מניח שאתה פשוט לא מתקדם, זה הכל. וגם שם מעולם לא הוגדרה הקליאו כזוללת כבישים מהירים.

 

יום טוב.

 

גילוי נאות: הכותב משמש כרכז המערכת של מגזין "הגה"

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי לא ברור רק דבר אחד. כיצד אפשר לטעון כלפי "הגה" שהמבחן שלהם מוטה, או לא רציני ובאותה נשימה להודות שבכלל לא נהגת בפג'ו ?

קרא שוב את שכתבת, אתה כן נראה רציני ?

בי קשה לחשוד שאיני מעדיף את הגולף, אבל בכ"ז תן קרדיט למי שהשווה בין המכוניות ולא רק על הנייר.

 

לא נהגתי באף אחת מהמכוניות הנ"ל אבל כקורא ביקורתי חסרים המון מרכיבים בביקורת כדי שאפשר יהיה להתייחס אליה כאל ביקורת מקצועית ורצינית היא חייבת להיות יותר מפורטת ומנומקת.

אני רוצה בזאת גם להביע שאט נפש מהקלות הבלתי נסבלת בה משתמשים בפורום מאשימים עיתונאים עובדים במשוא פנים, שלא לאמר קבלת שוחד. המנהג המגונה הזה ייפסק ולאלתר, אלא אם יש למאן דהוא הוכחות ברורות שהוא מוכן להציגן.

 

 

למר קרמבו הנכבד, ציטוטים שהדבר הכי נחמד שאני יכול להגיד עליהם זה שהקשר בינם לבין המציאות לא קיים (בייחוד בקטעים המודגשים):

 

"כי לרנו יש, בנוסף לשלדה ספורטיבית ומנוע ביצועי, גם תא נוסעים שמרחיב את הדעת והנחיריים. בכך היא מודיעה לנו משהו שחלק מאתנו כבר ידע מזמן – הסופר מיני הספורטיבית אינה בהכרח הבחירה של בן התשחורת תאב קרבות הרמזורים, אלא יכולה לפנק גם את חכו של המנכ"ל ההיי- טקי או להתאים לחליפתה של אשת העסקים המצליחה."

 

""שילוב הרמוני ובוגר שרק יצרני רכב רציניים באמת מסוגלים לספק. העובדה הזאת הופכת את הרנו ליחידה בחבורה שמתאימה גם לשיוט בכביש המהיר."

 

"משתפת פעולה עם הרפתקנים ומשרה על הספורטיביות הצעירה שלה נופך בוגר ואחראי של בטחון."

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5641 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...