Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7549 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא זוכר את המקרה הספיציפי עם שי , היו הרבה :wink: .

 

אבל כאן אין בעייה בנתונים, זה מופיע על האריזה של המגבר ,

מופיע באתר הרשמי (מופיע גם dynamic שגם מופיע על האריזה):

אך משום מה בחרו להשמיט את העניין שהמגבר עולה ב25% בלבד בגישור.

 

http://www.infinitysystems.com/caraudio/product.aspx?ProdId='REF7541A'&Ser=REF&Cat=AMP

יותם , תשים לב שהמגבר שלך (4004 , נכון?) נותן 50*4 ב-4 אום.

וב2 אום עולה ל100 ואט, בדיוק כמו שאמור להיות (מדובר על ואט RMS ולא cea-2006).

תסתכלו על אוריון 4004 , בדיוק אותו דבר, הדבר היחיד שעולה בשניהם הוא העיוות מ0.05%

ל-0.1%. (זה עדיין נמוך מ1% שבו נמדד האינפיניטי)

אני לא מבין,

לאף אחד לא מציקה העובדה שמגבר עולה ב25% בלבד בגישור/בעומס 2 אום?

ZZR

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מעניין אותי איך מגבר (הרוקפורד) יכול להוציא 400RMS על זוג גישורים והפיוז שלו - 20A לא ישרף.

"המבקר צריך שיהיה כאבן משחזת: משחיז ואינו חותך" (ר' משה אבן עזרא)

"אם אתה משבח את מה שאינך מבין בו - זה מעשה רע. אם דיברת בגנותו - מעשה רע יותר" (ליאונרדו דה וינצ'י)

Never underestimate the power of human stupidity - Robert A. Heinlein

פורסם

אין לי מושג מאיפה אתם מביאים נתונים ,או פיוזים , או כל הנחה אחרת.

 

למגבר הנ"ל יש שני פיוזים של 30A ,

תסתכלו תמונה 2,בפינה הימנית תחתונה,

זה מגבר 4004 ללא הפלטה העליונה.

שני הפיוזים נמצאים בצד ימין למטה,שניהם בצבע ירוק (30A) .

http://forum.hifimobile.fr/viewtopic.php?p=15940&sid=321c15257ac29a51121b27b75279a868

וכן, כל ה4004 מגיעים עם אותם פיוזים,

יש קובץ שניתן להורדה מאתר רוקפורד:

http://www.rockfordfosgate.com/products/ez2rockford/ModelInfo/ModelInfo.asp?ItemKey=10063524&CategoryDesc=Punch%20Amplifiers

עכשיו אני מקווה שאתם מבינים איך הוא מוציא 400 ואט בגישור מלא.

ZZR

פורסם

מידן זוכר נתונים של CEA? אצלי בתעודת לידה במגבר הוא מוצהר לערוץ בארבע אוהם 92 RMS

ולכן 2 אוהם צריך לתת הרבה יותר מ100, הלא כן? (במיוחד במגבר של מעל 60% יעילות !)

אבל לא, רוקפורד רשמו באתר שלהם 122RMS בשני אוהם... (ידיעה שהם פרסמו על זה שהמגברים שלהם מוציאים יותר הספק, פורסם באתר של רוקפורד!)

 

oogee , מדובר ב400RMS (תיאורתיים) על שני פיוזים של 20A לא אחד..

Race Smart

פורסם

אתה יכול לשלוח קישור למידע שבו מופיע 122 ואט?

 

אגב, אני ראיתי טופס בדיקה של מגבר 4004 עם 101 ואט לערוץ ב4 אום (cea-2006).

כמה רשום אצלך בטופס שהוא מוציא בגישור (לפי cea-2006)?

ZZR

פורסם
אתה יכול לשלוח קישור למידע שבו מופיע 122 ואט?

 

אגב, אני ראיתי טופס בדיקה של מגבר 4004 עם 101 ואט לערוץ ב4 אום (cea-2006).

כמה רשום אצלך בטופס שהוא מוציא בגישור (לפי cea-2006)?

אמרתי, 92 (חלש משהו.. חבל שבבדיקה הוציא 60 בלחץ..)

 

http://www.rockfordfosgate.com/products/amp_watts.asp

בכל אופן, זה לא היה 122, 151..(יחי ההבדל..) שוב, תרשה לי לגחך (בבדיקה הוציא 150 בגישור, אז לערוץ אחד?)

Race Smart

פורסם

יותם, הטבלה שנתת קישור אליה,

היא טבלה המראה את הספק

המגבר האמיתי , לעומת המוצהר, ההספק הוא בRMS , המגבר מוציא יותר ממה שרשום.

ז"א שאם בעמודה

Published Rated Power per channel @2 ohms מופיע נתון כלומר 100,

תירגום-המגבר אמור להוציא הספק של 100 ואט ב2 אום לערוץ (לא ואט cea-2006).

 

הרי שAverage Actual Power per channel @2 ,

היא העמודה שבה מופיע נתון של 122 ואט לערוץ.

תירגום-המגבר מוציא בפועל (בממוצע )הספק של 122 ואט ב2 אום לערוץ , עלייה של 22%

לעומת המוצהר , שזה 100 ואט לערוץ.

כנ"ל בגישור-244 ואט RMS במקום 200 ואט צפויים.

(שוב,לא ואט cea-2006).

אתם מבינים שלא רק שהוא מכפיל את הספקו, הוא גם נותן 22% יותר?

 

ומספיק עם הבדיקה של שי ,היא לא עמדה במבחן המציאות.

ZZR

פורסם
עוד משהו קטן, מגבר טוב אכן מכפיל את ההספק שלו ב2OHM אבל לא כל המגברים עושים את זה, הסבר למטה*

מגבר שנותן פר ערוץ הספק כזה ב4 אוהם, אני מוכן לסלוח לחברה שלא סיפקה לו ספק כוח

יותר חזק כדי שהוא יתן לי הספק מוכפל בגישור.הספק מוכפל ומעלה כול מגבר יתן. הספק מרובע זה רק מה שקורה בתאוריה.[/QUOTE]

 

 

מידן זוכר נתונים של CEA? אצלי בתעודת לידה במגבר הוא מוצהר לערוץ בארבע אוהם 92 RMS

ולכן 2 אוהם צריך לתת הרבה יותר מ100, הלא כן? (במיוחד במגבר של מעל 60% יעילות !)

אין קשר של 60% יעילות להספק שהוא אמור להפיק.

אבל לא, רוקפורד רשמו באתר שלהם 122RMS בשני אוהם... (ידיעה שהם פרסמו על זה שהמגברים שלהם מוציאים יותר הספק, פורסם באתר של רוקפורד!)

 

oogee , מדובר ב400RMS (תיאורתיים) על שני פיוזים של 20A לא אחד..שניים של 30A

הסבר:

אתם מדברים פה על הכפלות והספקים והרבה מושגים CEA יעילות נצילות וכו....בקיצור סלט.

 

מגבר עם ספק מיוצב וחזק שגם המתח שלו לא נופל ב0.5% אני מדבר על מתחים גבוהים (70-100V)

 

עדיין ההספק לא יוכפל ב2 אום מאשר 4 אום, זה רק בתאוריה, עדין יש רכיבים שמתחממים יותר ועובדים "קשה" יותר במכלול ההגברה.

 

אבל מגבר יוכל להכפיל הספק ב2 התנגדות מאשר 4 התנגדות בשני תנאים,

 

1. בתנאי שספק הכוח שמפיק מתח לא מאבד ממתחו בכיותר מ- 15%.

 

2. שמתחייסתם להספק מול THD שונה, זאת אומרת בחיים ההספק לא יכול להיות 40W ב4 אום ב0.08% עיוות ובהתנגדות 2 אום ההספק יהיה 80W גם באותו אחוז עיוות (0.08%).

 

הספק יכול להיות כפול לדוגמא כאשר: ב4 אום 40W @ 0.08%THD

וב2 אום 80W @ 0.5%THD

 

אפשר להבין מיזה שככול שהעיוות עולה כך ההספק עולה. זו דוגמא כול מגבר מתנהג אחרת,

אבל כאשר המדידה מתבצעת באותו אחוז עיוות ההספק בחיים לא היה כפול כאשר ההתנדות פי 2 פחות.

 

בנוסף הבהרה לגברי תקן המדידה CEA, הוא אומר שהמדידה תתבצע עד 1% עיוות (ב14.4V).

 

זאת אומרת... ניקח לדוגמא את המגבר האהוב עלייכם JBL 75.4 הוא מוצהר 104W ב1% על 4 אום.

 

אם תקן המדידה היה לדוגמא מאפשר למדוד עד 10% עיוות ההספק יכול להגיע גם ל120W ב4 אום אבל על 10%.

 

כמובן שיש לזה גבול זאת אומרת ההספק כבר לא יעלה אחרי 15% עיוות לדוגמא, רק העיוות יעלה וההספק ישאר אותו הדבר.

 

ומיפה אתם יכולים להבין שזה לא גרף לינארי (ישר לאורך כול הדרך).

 

תמיר

פורסם

חבר'ה.... CEA? הגברת 2 אום? 4 אום? אחוזי עיוות??? וואטים מוצהרים? לא מוצהרים???

 

אני מבין שכל זה מעניין - ואני שמח שכל הדיונים האלה עלו כאן (אני חושב שאיפשהו אפילו למדתי כאן משהו... למרות שכל אחד אומר משהו אחר)

אבל בסך הכל - כולה ביקשתי המלצות למגבר איכותי, שיהיה לא יקר, אבל מחברה טובה...

 

אני חושב שיהיה לי אפשרות לקנות מגבר ברוסיה (להזמין דרך אמא שלי), אבל אז אני אצטרך שמישהו כאן יתן לי כמה אתרים מרוסיה (עדיף ממוסקבה), שמוכרים מגברים (שאני אדע איזה טווח מחירים הולך שם)...

 

ובנוסף: לגבי המגברים שהוצעו כאן:

JBL 75.4

אינפיניטי (המחליף של הJBL)

ורוקפורד 4004, 8004

 

שמעתי גרסאות לכאן ולכאן....

האם מישהו מוכן להסביר לי מה ההבדל ביניהם בפועל?? (למעט הבדלים קטנים בהספקים)

 

איזה מהם הוא הכי חזק, איזה הכי נקי, איזה נותן תווך תדרים הכי גבוה...

ועוד דבר: ברוקפורד יש שני דגמים: אחד 8004, והשני 4004...

וכתוב שב8004 יש 50X4 RMS,

וב4004 יש 100X4 RMS....

אבל משום מה זה נשמע לי קצת לא הגיוני (וגם מבחינת המחיר שלהם)

יכול להיות שזה הפוך? יענו ב4004 - יש 50 לערוץ, וב8004 יש 100 וואט לערוץ?

 

אשמח אם המומחים שכאן (מופנה בעיקר למתקינים במוסכים שכאן, בעלי חנויות סאונד, מנהלי הפורום או סתם המבינים הוותיקים) מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמגברים האלה? ואיזה מהם הכי מומלץ - למשל אם לבודד את הבחירה לארבעת הדגמים האלה... (שני הרוקפורדים, הJBL, ומחליפו האינפיניטי).

 

אשמח אם מישהו יוכל לענות לי בצורה מסודרת לגבי כל מגבר (או לפחות לגבי אלה שהוא מכיר אישית)

ואנא מכם, אני גם ככה מבולבל קצת מכל הסלט דיעות שאני רואה כאן, אז השתדלו להמנע מלהכניס וויכוחים בנושאים שלא נוגעים למגברים עצמם...

בברכה!

יונתן.

פורסם

מכיר P4004 (יש לי באוטו)

מכיר JBL

 

P4004 - 4X50RMS ב4 אוהם

P8004 - 4X100 RMS ב4 אוהם

 

הJBL והאיניפינטי, זה לא דגם מחליף, זה לא דגם שונה, זה אותו מוצר של חברה שהיא

חברה "אחות" של השנייה. כמו סקסו ו106 בפיז'ו סיטרואן. הם נראים שונים אבל נותנים אותו דבר!

 

אני לא אמליץ לאף אחד שוב על הרוקפורד P4004, לדעתי מדובר במגבר חלש (לא נדבר כלום על

גרף הענות לא שטוח לעומת הJBL שזה נמדד ונבדק[בבדיקה לא מעבדתית יש לציין, אלא ב"שכונה"

ועדיין לפי כל העקרונות שצריך]

הP8004 במחיר שפוי (באיזור המחירים של הJBL והאיניפינטי, שם הוא צריך להיות)

יכול להיות שהייתי לוקח, גם לא בטוח.

Race Smart

פורסם

הסבר:

 

אבל מגבר יוכל להכפיל הספק ב2 התנגדות מאשר 4 התנגדות בשני תנאים,

 

1. בתנאי שספק הכוח שמפיק מתח לא מאבד ממתחו בכיותר מ- 15%.

 

2. שמתחייסתם להספק מול THD שונה,

הרוקפורד מכפיל הספק מ50 (ב4 אום) ל100 ואט (ב2 אום)

ע"י העלאת אחוז THD מ 0.05% ל0.1% .

האיפיניטי עדיין לא מבצע גם את זה.

ליותם, אני ממליץ לך בחום רב, לשים מגבר של jbl או infinity .

ולתת רשמים אחרי שבועיים, אני סקרן לתוצאות.

אני סומך על דעתך ויושרך ולכן,

אני מוכן להתייחס לתשובתך כסיום ההתנצחות בין שני המחנות, הוגן?

ZZR

פורסם

מידן , הצעה טובה יותר-תתייצב במפגש מרכז הקרוב סוף סוף ותאמת את כל שורשי הדיון האילו עם יותם אחת ולתמיד פנים מול פנים שניכם ותסגרו את הויכוח בין "2 המחנות" ברוח טובה כמובן..

ראלי מאשר להתנצח בדיון.

בהצלחה לשניכם...

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

אם רוצים לבדוק מגבר בצורה חורנית, כמונו,

 

ולא בתנאי מעבדה סטריליים,

אז אני חושב שעדיף לנסוע לאורך זמן,

לעשות כיוונים לבד,ולהתרשם מהמגבר.

אם תבדוק אחד מול אחד , זה לא רציני, אין שום אינדיקצייה.

אם תיסע שבועיים , תקבל חוות דעת עצמית,

תוכל לכוון ברמת fine-tuning , תבדוק אופציות קרוס וכו'.

אבל תודה על ההצעה בכל מקרה.

ZZR


×
×
  • תוכן חדש...