Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו b4 2015


RonABS

פוסטים מומלצים

חושב ברצינות לקנות סובארו b4 2015 2.5 
1. אני רוצה לדעת איך הרכב מבחינת צריכת דלק בנסיעה סופר רגועה (אני יודע שבנסיעה רגילה הוא שתיין) 
2. הבנתי שבסובארו הייתה תקלה סידרתית לגירים והרחבת אחריות האם זה רלוונטי לדגם הזה? 
3. האם יש מחלות כל שהן? 
4. האם פשוט לטפל בו או שצריך מוסך מומחה לסובארו? האם כל מוסך מורשה (לא חברה) ידע לטפל? האם מוסכי החברה שוחטים?
5. עלות טיפולים שותפים שלו האם יקר יותר מטויוטה קורולה או סוזוקי?
6. האם הוא באמת אמין 0 תקלות? או שיש צפי להפתעות בכללי… אם נשים את עניין הדלק בצד?
בהנחה שהרכב טופל בזמן ללא תאונות שילדה
האם יש לכם הצעות אחרות לרכב יפני זול לתחזוקה אמין עם פגאז גדול כמו של הb4 אשמח לשמוע. 
כרגע יש לנו סוזוקי sx4 2010 שהיו לו כבר שתי תקלות מעצבנות ויקרות - בריחת גז מזגן מהמעבה עלה 2000 שקל לתקן וציריות תקולות עוד 1500 מבחינתי בגלל התקלות האלו מרכב של 0 תקלות הוא הפך להיות עם תקלות (טופל בזמן אין לי טענה לרכב הוא בן 15)

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך נסיון של קרוב ל-4 שנים עם אאוטבק המקבילה (אותה יחידת הנעה) מ-2012:

 

1. אצלי צריכת הדלק עומדת על 10 ק"מ/ליטר בממוצע. (הרוב בעיר, ופעם/פעמיים בחודש בינעירוני ארוך)

באופי נהיגה רגוע יחסית בעיר. בינעירוני שיוט על 120 בד"כ, ועליות להרי ירושלים.

2. לא מוכר לי. הגיר מרגיש קצת עצל בתגובה לגז, אבל ביצועים סבבה בסה"כ.

3. מחלות כרוניות לא מכיר.

4. פשוט לטיפולים שוטפים. עברתי לפני שנה ממוסך כללי למוסך כללי אחר אבל עם הרבה נסיון עם סובארו,

ונוכחתי שיש הבדלים. אני מעדיף לשלם קצת יותר למכונאי שמכיר את הרכב על בוריו (פרוטק בכפר סבא).

5. טיפולים שוטפים בערך אותה עלות כמו בקורולה שהייתה לי לפני כן. בסובארו אני משקיע קצת יותר בשמן איכותי (מוטול).

6. אצלי עם קצת יותר מ-200K ק"מ כיום (30K מתוכם אצלי) - תקלה משביתה אחת שקשורה לפירוק הקודנית

שהשאירה את משאבת הדלק דוממת. סודר בעלות של 700₪ ולא חזר על עצמו.

מעבר לזה אמינות מופתית, אם אני לא מחשיב בלאי שוטף כתקלה.

בקדנציה שלי (כ-4 שנים כאמור) הוחלפו: צירייה, משולשים, רדיאטור + צינור ראשי, ממיר קטליטי, מצבר וצמיגים.

עלויות חלפים ועבודה סבירות לגמרי, ויש זמינות מלאה לכל מה שצריך.

 

מנסיון של שני חברים קרובים עם כמה סובארו בעבר ובהווה - מה שרשמתי בהחלט מעיד על הכלל.

 

בשורה תחתונה: מומלץ בחום. אחלה תמורה לכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.1.2025 בשעה 12:48, RonABS כתב:

6. האם הוא באמת אמין 0 תקלות? או שיש צפי להפתעות בכללי… אם נשים את עניין הדלק בצד?

כרגע יש לנו סוזוקי sx4 2010 שהיו לו כבר שתי תקלות מעצבנות ויקרות - בריחת גז מזגן מהמעבה עלה 2000 שקל לתקן וציריות תקולות עוד 1500 מבחינתי בגלל התקלות האלו מרכב של 0 תקלות הוא הפך להיות עם תקלות (טופל בזמן אין לי טענה לרכב הוא בן 15)

תודה

 

אין דבר כזה 0 תקלות.  לכל רכב יש תקלות. 

שאומרים רכב אמין, 0 תקלות וכו', בד"כ מתכוונים לרכבים שבהם אין תקלות סדרתיות ידועות - שהכוונה בזה היא לרכיבים שכושלים באופן מוקדם לעומת רכיבים מקבילים ברכבים אחרים וזאת עקב תכנון לקוי שלהם. 

 

סובארו 2015 היא רכב בן  10 שנים ויהיו לך תקלות שיתרחשו כתוצאה מבלאי - כגון מעבה מזגן וציריות. 

 

אני ממליץ להתאים את הציפיות על מנת לא להתאכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.1.2025 בשעה 12:48, RonABS כתב:

כרגע יש לנו סוזוקי sx4 2010 שהיו לו כבר שתי תקלות מעצבנות ויקרות - בריחת גז מזגן מהמעבה עלה 2000 שקל לתקן וציריות תקולות עוד 1500 מבחינתי בגלל התקלות האלו מרכב של 0 תקלות הוא הפך להיות עם תקלות

 

זה לא "תקלות".

מה השלב הבא? להגיד שהרכב בעייתי כי ב 15 שנה היית צריך להחליף בו 3 מצברים?

אולי גם החלפת צמיגים כל 4 שנים זו "תקלה"?

שלא נדבר על התקלה הכרונית שכל כמה מאות קילומטרים יש "תקלה" שמחייבת הוספת דלק....

 

החלפת ציריות ותיקון דליפה ברכב בן 15 שנה אינן תקלות.

אם אתה רוצה פחות "תקלות" אני מציע לנסוע רק במוניות. למרות שגם שם תהיה "תקלת" תשלום בסוף הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון על 2007,

למערכת ה 4*4 בדרכ יש עלויות תחזוקה נוספות כל 60 אלף קמ להחליף שמן. איזה 2000 שקל. 

אם לרכב יש רצועה תזמון ולא שרשרת אז גם טיפול טיימינג לא זול במיוחד... 

 

עכשיו, בפועל מה ה 4*4 נותן חוץ מצריכת דלק עודפת? לרוב האנשים כלום.

מה נותן מנוע בוקסר קצת שתיין? גם לא יותר מידי...

 

לדעתי מאזדה 6 היא בחירה נכונה יותר. אותו התקציב פחות או יותר, תחזוקה זולה יותר.

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, D1winner כתב:

בפועל מה ה 4*4 נותן חוץ מצריכת דלק עודפת?

תחושה של עלוקה שדבוקה לכביש בפניות, וקצת יותר בטחון על רטוב.

זה בעיקר, ויש גם את הבונוס שאתה לא שוקע איתו אם עשית איזה קיצור דרך חולי או בוצי.

 

גם מאזדה 6 אחלה אוטו. היה לאחי כזו קרוב לעשר שנים.

צריכת הדלק אצלו עמדה על 9.5 קמ"ל, שזה כמעט זהה למה שאני מקבל בסובארו,

אבל הגיר במאזדה עדיף על הרציף בסובארו, חד משמעית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, BoazB11 כתב:

תחושה של עלוקה שדבוקה לכביש בפניות, וקצת יותר בטחון על רטוב.

זה בעיקר, ויש גם את הבונוס שאתה לא שוקע איתו אם עשית איזה קיצור דרך חולי או בוצי.

 

גם מאזדה 6 אחלה אוטו. היה לאחי כזו קרוב לעשר שנים.

צריכת הדלק אצלו עמדה על 9.5 קמ"ל, שזה כמעט זהה למה שאני מקבל בסובארו,

אבל הגיר במאזדה עדיף על הרציף בסובארו, חד משמעית.

באיזה מהירות אתה לוקח פניות? 

יש למנוע בוקסר עם מרכז כובד נמוך ייתרונות,

השאלה אם זה שווה את העלויות הנוספות, דווקא בתקציבים האלו.

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נהג ספורטיבי או משהו, אבל פעמיים בחודש מטפס מהמרכז לגוש עציון וחזרה

ובפיתולים שם אני מרגיש את הקשר העדיף הזה עם הכביש, גם בלי להתגרזן.

את העלויות הנוספות בדלק אני לא מרגיש כפי שציינתי (1:10).

 

שמן דיפרנציאלים באמת אצטרך להחליף השנה... (כמה שאני זוכר בסביבות 1200₪, אבל לא סגור על זה)

אבל אני גם לא נוסע הרבה, אז נראה לי הוצאה הגיונית פעם בכמה שנים.

 

אישית בחרתי באאוטבק ולא ב-B4 שעולה פחות באותו שנתון, בעיקר בגלל המתלים הקשוחים והגובה מהכביש.

אחרי כמה שנים עם קורולה שהייתה ניגפת ונטרקת מכל באמפר או סתם מהמורה בכביש, רציתי חוויה מתקנת...

בין המועמדות הייתה גם מאזדה 6 סטיישן, אבל הרגישה לי קצת נמוכה מדי גם בתנוחת הישיבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי כזה כמה חודשים.

קניתי ומכרתי אחרי כמה חודשים כי לא התרגלתי לתיבה הרציפה הטובה בפני עצמה.

אם כן תחליט לקנות הנה לך כמה טיפים:

1. מערכת ההנעה הכפולה והגיר רגישים לתחזוקה נכונה (שמנים) וצמיגים זהים על שנים הסרנים.

2. נכון שיש שרשרת טיימינג - אבל גם היא נמתחת ודורשת החלפה.

3. צריכת דלק גבוהה - תוצר של מנוע גדול ומערכת הנעה כפולה.

4. לרכב שוק חלש. תתמחר אותו בהתאם.

 

עדיף כבר מאזדה 6. קצת יותר צפופה, אבל התחזוקה שלה יותר נסבלת תודות לשגרת טיפולים יותר פשוטה וצריכת דלק נורמלית.

 

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן גם אני מצטרף להמלצה על דגמי מאזדה למיניהם וה6 בפרט, הם אמינים להפליא עם תחושת נסיעה מצויינת ואיכותית,
אבל התקלות שהיו לך בסוזוקי הם ממש עניין של בלאי טבעי ברכב ישן ולא "תקלות" שמעידות על משהו,
הסוזוקי נחשב לרכב אמין להפליא ולא בטוח שתקבל את אותה עלות אחזקה (טיפולים, ביטוחים ודלק) ברכב אחר מגודל.
השיקול הגדול בעיניי לשידרוג זה כנראה הבטיחות.
בשאר הפרמטרים אם הסוזוקי מספקת אותך הייתי  עדיין נשאר עם הסוזוקי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, LEGACY 1.8 כתב:

היה לי כזה כמה חודשים.

קניתי ומכרתי אחרי כמה חודשים כי לא התרגלתי לתיבה הרציפה הטובה בפני עצמה.

אם כן תחליט לקנות הנה לך כמה טיפים:

1. מערכת ההנעה הכפולה והגיר רגישים לתחזוקה נכונה (שמנים) וצמיגים זהים על שנים הסרנים.

2. נכון שיש שרשרת טיימינג - אבל גם היא נמתחת ודורשת החלפה.

3. צריכת דלק גבוהה - תוצר של מנוע גדול ומערכת הנעה כפולה.

4. לרכב שוק חלש. תתמחר אותו בהתאם.

 

עדיף כבר מאזדה 6. קצת יותר צפופה, אבל התחזוקה שלה יותר נסבלת תודות לשגרת טיפולים יותר פשוטה וצריכת דלק נורמלית.

 

 

אתה עונה למישהו שהתאכזב לשלם 1500 שח להחלפת ציריות ברכב בן 15.

 

מבחינתו מדובר בעניין שמעיד על הרכב כבעייתי.

 

וזה כשיש לו רכב אמין כמעט כמו ברזל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, LEGACY 1.8 כתב:

יש שרשרת טיימינג - אבל גם היא נמתחת ודורשת החלפה

אשמח אם תרחיב בעניין הזה, לא שמעתי על זה עדיין.

 

לצורך העניין, אני מחזיק רכב כזה כ3 חודשים. לא מספיק זמן כדי לדבר על אמינות ועלויות לאורך זמן אבל אני יכול לומר שצריכת הדלק שלו 1:10 בנסיעה בעיקר בין עירונית בלי מזגן. מניח שאפשר להגיע לתוצאות טובות יותר אם לא עוברים 110 קמ"ש.

מבחינת הגיר, לא יודע על מה אתם מדברים. זה הצליח לעבוד עלי שמדובר באוטומט פלנטרי רגיל. עובד חלק מאד והתגובה ללחיצה על הגז מיידית.

אני מכיר את ההרגשה של גיר רציף בטויוטה ובניסאן ופה זה משהו אחר מבחינת התחושה. לגבי בעיות, אני חושב שהיתה בעיה בדגמי 2015 והיה ריקול אבל לא בטוח. עדיף לקנות רכב שלא השתמשו בו לגרירות, ותבקש לראות הסטוריית טיפולים בלי קשר לאיזה רכב אתה קונה.

את ההנעה הכפולה מרגישים בנהיגה, אבל זה תלוי באיזה רכב נהגת קודם ומה סגנון הנהיגה שלך. 

לגבי השוואה למאזדה 6, גם אני שקלתי אותה לפני הרכישה. אבל יש הבדלים משמעותיים במחיר הרכישה, ומבחינת ביצועים אמרו לי שהמאזדה מרגישה כבדה במנוע 2 ליטר. הביטוח של המאזדה יהיה יקר יותר, והסובארו בגלל שהמחירון שלה ברצפה אפילו לא טרחתי לעשות מקיף. מאזדה 6 2.5 מ2015 תעלה לך כמעט פי 2.

אין לי מושג לגבי ההבדלים בצריכת הדלק. 

לטעמי המושבים נוחים יותר מבמאזדה אבל זה אינדיבידואלי. לא נהגתי אבל ישבתי, ואם יש לך משפחה, המושב האחורי במאזדה צפוף ונמוך יותר.

הסובארו רחבה יותר, ואפשר לשים בה שני כיסאות תינוק ונער רזה יכול לשבת באמצע ביניהם.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג חודש וחצי בסובארו אאוטבק 2011, הדבר היחיד שמפריע לי זאת ההשהיה שיש מהלחיצה על המצערת ועד שהרכב יוצא מהמקום.

הרכב עובר פסי האטה מעולה, דרכי עפר גם. המחיר של הרכבים נמוך משמעותית מהמחירון.

הרכב מרווח , 1:10 צריכת דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 בהנעת בוקר קרה שומעים רשרוש מיכני לכמה שניות. זה הרעש של השרשרת.. עם הזמן הרעש הזה מתגבר ומתארך.. זה הזמן לפרק ולבדוק. 

לגבי הגיר - רשמתי שהוא מתפקד מצויין ביחס לתיבות רציפות. אבל כשלוחצים זה עדיין גיר רציף.. לא התרגלתי. גם היבבה שהוא מייצר מציקה לי.

ה B4 הזו החליפה לגאסי דור 4 - הלא היא ה B4 דור 2 בישראל.. לטעמי זו הייתה הסובארו הכי טוב ever.. עד שהחליפו למנועי fb ששתו שמן ולאחר מכן תיבה רציפה. מאז הבנתי שסובארו כבר לא מה שהייתה..

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.1.2025 בשעה 13:34, Nakamichi כתב:

 

אין דבר כזה 0 תקלות.  לכל רכב יש תקלות. 

שאומרים רכב אמין, 0 תקלות וכו', בד"כ מתכוונים לרכבים שבהם אין תקלות סדרתיות ידועות - שהכוונה בזה היא לרכיבים שכושלים באופן מוקדם לעומת רכיבים מקבילים ברכבים אחרים וזאת עקב תכנון לקוי שלהם. 

 

סובארו 2015 היא רכב בן  10 שנים ויהיו לך תקלות שיתרחשו כתוצאה מבלאי - כגון מעבה מזגן וציריות. 

 

אני ממליץ להתאים את הציפיות על מנת לא להתאכזב.

אני מחפש משהו כמו הסוזוקי בזסוזוקי היו 0 תקלות עד עכשיו .. אמרו לי שמרגע זה יתחילו המון תקלות כולל רדיאטור שיתפוצץ באמצע נסיעה (הפלסטיק) שיהרוג את המנוע.. ככה אמרו לי כמה בעלי סוזוקי דומה..

בתאריך 18.1.2025 בשעה 10:44, razi_pazi כתב:

 

זה לא "תקלות".

מה השלב הבא? להגיד שהרכב בעייתי כי ב 15 שנה היית צריך להחליף בו 3 מצברים?

אולי גם החלפת צמיגים כל 4 שנים זו "תקלה"?

שלא נדבר על התקלה הכרונית שכל כמה מאות קילומטרים יש "תקלה" שמחייבת הוספת דלק....

 

החלפת ציריות ותיקון דליפה ברכב בן 15 שנה אינן תקלות.

אם אתה רוצה פחות "תקלות" אני מציע לנסוע רק במוניות. למרות שגם שם תהיה "תקלת" תשלום בסוף הנסיעה.

אני לא מסכים איתך היות ונסעתי על רכב ללא תקלות.. לא באמת נדיר.. מחפש להתחדש בכמה שנים במהו דומה.. 

לפני 18 דקות, LEGACY 1.8 כתב:

 בהנעת בוקר קרה שומעים רשרוש מיכני לכמה שניות. זה הרעש של השרשרת.. עם הזמן הרעש הזה מתגבר ומתארך.. זה הזמן לפרק ולבדוק. 

לגבי הגיר - רשמתי שהוא מתפקד מצויין ביחס לתיבות רציפות. אבל כשלוחצים זה עדיין גיר רציף.. לא התרגלתי. גם היבבה שהוא מייצר מציקה לי.

ה B4 הזו החליפה לגאסי דור 4 - הלא היא ה B4 דור 2 בישראל.. לטעמי זו הייתה הסובארו הכי טוב ever.. עד שהחליפו למנועי fb ששתו שמן ולאחר מכן תיבה רציפה. מאז הבנתי שסובארו כבר לא מה שהייתה..

מה העלות של פירוק ובדיקה? נשמע לי משהו שיעלה הרבה.. 

 

 

לכל מי שהגיב לי למאזדה 6 היא בהחלט קורצת.. הבעיה שהיא יקרה פי 2 והביטוח יקר פי 2.. ולכן אני מאוד מסופק לגביה.. 

תודה לכל מי שהתייחס.. 

לפני 7 שעות, razi_pazi כתב:

 

אתה עונה למישהו שהתאכזב לשלם 1500 שח להחלפת ציריות ברכב בן 15.

 

מבחינתו מדובר בעניין שמעיד על הרכב כבעייתי.

 

וזה כשיש לו רכב אמין כמעט כמו ברזל.

 

 

אני לא חושב שהוא רכב בעייתי.. הוא רכב מצויין הבעיה שהוא כבר עשה את שלו ועכשיו אני חושש שכל פעם יתקלקל משהו אחר באלפי שקלים וזה כבר לא יהיה משתלם.. לכן אני רוצה לעלות 5 שנים לרכב שמו הסוזוקי שהיה בן 10 

הסובארו זולה מאוד הבעיה היא שהבנתי שהיא לא כמו הסוזוקי וכן יהיו תקלות.. וגם העלות תחזוקה גבוהה יותר אז כרגע בהתלבטות.. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...