Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 887 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אל תנסה בעצמך לנסות לחלץ את הבורג אלא גש לבעל מקצוע. לא חסר שיטות עשה זאת בעצמך לחילוץ הבורג אבל צריך גם ניסיון.

בורג חדש קנה במחסן של ייבואן הרכב.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

שלב ראשון, תנסה עם פלייר לסובב אותו נגד כיוון השעון.

יחסית יש חלק בולט מספיק גדול ומכיוון שאין "קונטרה" זאת אומרת הבורג נגזר, אולי החלק הזה לא תפוס חזק. 

 

 

פורסם

הצלחתי לשחרר את הבורג עם האצבעות בעזרת סיבוב.. 

למזלי למכסה של הבית פילטר יש ברגים זהים, אז בינתיים הוצאתי אחד משם לטובת הקויל.

אגש לחנות ברגים / מוסך לרכוש בורג חדש להשלמת החסר.. העיקר שהרכב לא מושבת כרגע

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

אוקיי אז ניגשתי למוסך מורשה של מאזדה וסיפקו לי את הבורג ללא עלות.

בכל אופן קניתי עוד 4 ברגים כאלו בחנות נפרדת לכל מקרה בעתיד.

 

אז מה היה לנו?

היום החלפתי פלאגים בפעם הראשונה ורציתי לשתף.

הפירוק של הפלאגים הלך לי חלק..

ההרכבה של הפלאגים החדשים כבר הייתה לי יותר מסובכת בלשון המעטה.

הצלחתי להבריג אותם בכוח היד עד ההתנגדות , משם הייתי צריך להמשיך עם מפתח מומנט.

עם המפתח מומנט ממש הסתבכתי (הוא ארוך ומסורבל) ומשום מה לא הצלחתי להגיע למצב שאני שומע קליק.

אז עברתי לראצ'ט וניסיתי לסובב לפי הרגש ונקלעתי למצב שהבוקסה נתקעה לי בתוך הראש מנוע! (מלחיץ מאד).

בכדי לשחרר את הבוקסה נאלצתי לפתוח עם הראצ'ט את ההברגה של הפלאג ולנסות לחזק מחדש עם פחות כוח ואז הבוקסה יצאה.

חשוב לציין שזה משהו שלא ציפיתי לו וזה קרה לי בכל אחד מארבעת הפלאגים.

בדיעבד אני זוכר שהפתיחה של הפלאגים המשומשים הייתה ממש קלה אז אולי בהחלט אין צורך להשתגע עם חיזוק יתר.. (לא שחיזקתי אגרסיבי כן?)

 

לאחר שסיימתי להבריג את כל הפלאגים החדשים , חיזקתי את הקויילים , שם נשבר לי אחד הברגים שסיפרתי לכם קודם.

ממש הייתי הופתעתי עד כמה קל לשבור בורג שכזה..

בסופו של דבר היה לי מזל שהצלחתי להוציא את הבורג השבור מההברגה של הקוייל.. ועוד יותר מזל שהצלחתי להתגבר על הבעיה של הבוקסה שנתקעה בתוך הראש מנוע.

להבא לעתיד אשמח לדעת איך להימנע מזה שהבוקסה תיתקע בתוך הראש מנוע. (אגב זו בוקסה מגנטית אם זה משנה).

 

ועכשיו הפרויקט הבא זה הטיפול לרכב (מחכה לפילטרים שיגיעו).

אני כבר בסרטים איך אני לא הולך לשבור את הבורג של הקרטר בטעות.. (אני מניח ששם אנסה להשתמש שוב במפתח מומנט בתקווה שיהיה בסדר).

 

 

 

 

 

 

123123.jpg

עריכה אחרונה על ידי kfirg
פורסם

האם הבוקסה המגנטית היא במידה של הפלג?

היא יכולה להיתקע אם מידת הבוקסה גדולה יותר ממה שצריך. 

 

 

מומנט הידוק של בורג הקוייל הוא ממש מינימלי משהו כמו 10Nm, כנראה שבכל זאת הידקת חזק מידי אם הבורג נגזר. לברגים כאלה תשתמש בידית קטנה עם דרייב 1/4. 

 

 

 

 

פורסם

הבוקסה היא 3/8 , כך גם הידית.. 

יש מצב שעל המאריך אין נעילה של הבוקסה?

על הראצ'ט עצמו בטוח יש.. אני לא זוכר לגבי המאריך.

 

בהחלט אשקול להבא לקנות ידית 1/4 לברגים קטנים שכאלה.

 

 

פורסם

בלת"מים זה חלק מהטיפול ברכב, במיוחד בהתחלה.

בורג קויל גם לי נשבר בהחלפה של הפלאגים. כנראה הוא מאוד חלש.

יפה שנתנו לך במוסך בחינם. אני חיפשתי לא מעט ברשת, בסוף מצאתי ב- amayama.

אם אני זוכר נכון הברגתי אותו בטיפול הבא.

הבורג קרטר לא סביר שישבר, הוא הרבה יותר חזק מהבורג קויל.

 

פורסם
לפני 1 דקה, chezik כתב:

לא יודע ממה נשבר לך הבורג, אבל בטח לא מהידוק יתר, אחרת אין סיכוי שהיית מצליח לשחרר אותו בכח היד בלבד

נכון, כנראה עיקמת את הידית תוכ"ד סיבוב.

פורסם
לפני 11 שעות, chezik כתב:

לא יודע ממה נשבר לך הבורג, אבל בטח לא מהידוק יתר, אחרת אין סיכוי שהיית מצליח לשחרר אותו בכח היד בלבד

הבורג כן נשבר מהידוק יתר, עקב מתיחת יתר של הבורג 

 

אחרי שהבורג נשבר, לא היה משהו שממשיך להפעיל את המתיחה על חלק מהבורג שכבר היה מוברג. כל העומס ממנו ירד וזה איפשר להוציא אותו בכוח היד.

 

כאמור הוא נשבר לא בגלל שהסיבוב שלו הלך קשה אלא בגלל שחוזק יותר על מידה ונגזר מהמתיחה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם

לטווח הנמוך רכוש ידית קצרה עד 25 NM.

ידיות סיניות לא מדויקות.

הבורג נשבר כי הידית לא מיועדת לטווח.

יש פער בין הדיוק בפועל לבין מה שמוצהר עליה.

פורסם

ארכוש ידית 1/4 עם מתאם לבוקסה 3/8 שיהיה לי לברגים קטנים.

 

העניין הוא שאני לא ממש יודע איך להימנע מזה שהבוקסה נתקעת לי בראש מנוע..

למה הבוקסה לא ננעלת על המאריך?


×
×
  • תוכן חדש...