Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ לגבי קניית כלי דו גלגלי - לא סגור על הדגמים


wildlands2019

פוסטים מומלצים

היום יש לנו 2 רכבים בבית, לאור ריבוי הפקקים ובעיות החניה בתקופה האחרונה בחיפה אני שוקל למכור רכב אחד ולעבור לכלי דו גלגלי,

מבחינת רישיון אני לא מוגבל,

 

מתנצל מראש, זה יהיה קצת ארוך:

 

יש לי ניסיון רב ברכיבה די רצופה מ2005 עד 2019, הכלי האחרון שהיה לי זה וי סטרום 650 ולפניו CB500X,

שניהם היו דרך העבודה, לכן אני בכלל לא מודע לגבי עלויות, וחשוב לי שהכלי לא יהיה יקר לאחזקה, אשמח למידע בנושא זה,

מבחינת קילומטראג' אני משער שאסע סביב ה10K בשניה ואולי אפילו פחות,

היות וטיפולי האופנועים/קטנועים יקרים, הייתי מעדיף להתמקד בכלי שלא ידרוש טיפול כל 5K ק"מ, אלא משהו יותר נורמלי כמו CB500X למשל, אלא אם מדובר בטיפולים ממש זולים אז אין לי בעיה לבצע כל חצי שנה,

לא סגור אם עדיף לי אופנוע או קטנוע, ההתלבטות היא בעיקר נוחות ועלויות,

תקציב של עד 75K בערך לקניית האופנוע ו2 קסדות, יש לי ציוד ישן אמנם, אך במצב טוב, מעילים, כפפות ומגפיים מאז הויסטרום.

 

הנסיעות שלי יהיו בעיקר עירוניות לסידורים כולל הסעת ילדים כשצריך, נסיעה בינעירונית פעם בשבוע או שבועיים של כ40 ק"מ, ואולי פעמיים בשנה לטיולים עם האשה.

תציעו בבקשה איזה כלים יתאימו למשימה, ואם אפשר מה העלויות?

בנוסף על איזה מחירון מסתמכים ברכישת כלי דוגלגלי?

ומה עלויות הביטוח? 

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף דו,

בדקתי, ונראה שלהונדה (מאיר) יש את עלות האחזקה הכי זולה לעומת עופר אבניר ומטרו,

לכן עשיתי בדיקה לכמה כלים שיש לי תקציב להם,

הונדה טראנסאלפ 750,

CB500X,

פורזה 350.

 

שלושתם, מתאימים לי בגדול, יש כאלה שיספקו כנראה הרבה יותר כיף, אך בגדול מבחינת אחזקה טיפולים כל 12K לכולם, ועלויות ל48000 ק"מ (צריכת הדלק לפי כתבות אמיתית) הן:

לגבי הביטוחים לא יודע עד כמה נכון, אך זה לפי מחקר שלי שראיתי ברשת, אגרה וטסט לכולם זה 300 ש"ח בשנה.

XL750 טראסאף: טיפולים 7600 ש"ח + פעמיים שרשרת ופעם ברקסים שיעלו סביב ה4000 לתקופה (בערך 2300 לשנה) , 19 ק"מ לליטר - 3600 ש"ח דלק בשנה, חובה ומקיף בערך 11000 לשנה.

CB500X: טיפולים 6900 ש"ח + פעמיים שרשרת ופעם ברקסים שיעלו סביב ה4000 לתקופה (בערך 2100 לשנה) , 23 ק"מ לליטר - 3000 ש"ח דלק בשנה, חובה ומקיף בערך 8500 לשנה.

פורזה 350: טיפולים 6600 ש"ח + פעמיים ערכת גיר וריאטור שמניח שתעלה סביב ה2500 לתקופה (בערך 1800 לשנה), 27 ק"מ לליטר - 2500 ש"ח דלק בשנה, חובה ומקיף בערך 7500 לשנה.

 

עלויול ללא תקלות ללא ירידת ערך לשנה"

XL750 טראסאף: סה"כ 17200

CB500X: סה"כ 13900

פורזה 350: סה"כ 10300

 

היום הספורטאג' שנחשב למטחנת דלק עולה לי בשנה סביב ה14000 ש"ח כולל , טסט, אגרה,  טיפול, ביטוח, ודלק, גם לכ10K בשנה.

 

לא רואה כזה חיסכון במעבר לדו גלגלי, אולי רק לפורזה 350, שאותו אולי אשקול לקנות משומש, ולטפל לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, wildlands2019 כתב:

XL750 טראסאף: טיפולים 7600 ש"ח + פעמיים שרשרת ופעם ברקסים שיעלו סביב ה4000 לתקופה (בערך 2300 לשנה) , 19 ק"מ לליטר - 3600 ש"ח דלק בשנה, חובה ומקיף בערך 11000 לשנה.

CB500X: טיפולים 6900 ש"ח + פעמיים שרשרת ופעם ברקסים שיעלו סביב ה4000 לתקופה (בערך 2100 לשנה) , 23 ק"מ לליטר - 3000 ש"ח דלק בשנה, חובה ומקיף בערך 8500 לשנה.

פורזה 350: טיפולים 6600 ש"ח + פעמיים ערכת גיר וריאטור שמניח שתעלה סביב ה2500 לתקופה (בערך 1800 לשנה), 27 ק"מ לליטר - 2500 ש"ח דלק בשנה, חובה ומקיף בערך 7500 לשנה.

נראה לי שהגזמת קצת (הרבה) בעלויות תחזוקה.

פעמיים שרשרת ב-12K ק"מ?! אולי אם אתה בווילי'ס וזינוקים מול טסלות כל יום...

אצלי שרשרת מחזיקה בסביבות ה-20K ק"מ, כך גם ברקסים קדמיים. ואני אוהב 'להרביץ' פה ושם.

טיפול שמן + פילטרים יעלה באיזור ה-700-800 במוסכי היבואן, סט שרשרת גלגל"ש בסביבות 1200.

דלק ל TA ול-CB = חישוב נכון. פורזה יעשה באיזור 22-24 קמ"ל.

מקיף לדו"ג יקר בטירוף. הרוב לא עושים. עשיתי פעם אחת לאורך השנים כשחברת המימון חייבה.

זו אגב אחת מהסיבות שעברתי מ-XADV לטרנסאלפ. עם הפופולריות הגיע גל של גניבות חלקים ובכלל.

 

אבל בגדול אתה צודק. אופנוע לא יהיה זול בשוטף מרכב.

קטנוע עד 250 הוא פתרון כלכלי טוב, ואם אתה מתחזק בשוטף בעצמך, שבקטנועים זה די פשוט,

אז כבר חסכוני משמעותית.

 

ואם כבר קטנוע שהוא גם כיפי, מאותו בית יש את ה-SH300-350

בתאריך 22.12.2023 בשעה 10:09, wildlands2019 כתב:

אחרי בדיקת עלויות טיפולים וביטוח, ירדתי מזה לכרגע,

אפשר למחוק את השרשור.

התחרטת, או שזה רק לטובת הדיון?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, BoazB11 כתב:

נראה לי שהגזמת קצת (הרבה) בעלויות תחזוקה.

רק עכשיו שמתי לב שחישבת ל- 48K ק"מ.

כבר אין אפשרות עריכה אז אפשר להתייחס רק לסיפא:

לפני שעה, BoazB11 כתב:

בגדול אתה צודק. אופנוע לא יהיה זול בשוטף מרכב.

קטנוע עד 250 הוא פתרון כלכלי טוב, ואם אתה מתחזק בשוטף בעצמך, שבקטנועים זה די פשוט,

אז כבר חסכוני משמעותית.

 

ואם כבר קטנוע שהוא גם כיפי, מאותו בית יש את ה-SH300-350

.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה עם הSH מתאים מנסיעה עם מורכבת, נכון שזה יקרה אולי פעמיים בשנה, אך לא רוצה שתסבול,

אני זוכר שעל הcb500x היא ממש סבלה, לעומת זאת הוי סטרום היה לה נוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבתי לא מעט על ה-SHים שהיו לי, ללא תלונות ומענות.

חלק מהנוחות קשור למתלים, לא רק למושב, ושם ה-SH מצטיין. המושב סטנדרטי.

אבל אולי המורכבת שלי היא לא ממש דוגמה טובה...

האופנוע היחיד שהיא התלוננה שסבלה עליו היה KTM690 אנדורו

עם מושב 'חוטיני' נוקשה צר וגבוה, ומתלים קשיחים מאוד שנועדו גם לעבודת שטח קשה.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני האופנועים מהחברה, רכבתי על הרבה אופנועים פרטיים,

התחלתי בgs500

נינג׳ה 600,

נינג׳ה636

r750

פייזר 1000

וגם קטנועים

xevo250

x city250

 

ובכולם האחזקה היתה יקרה יותר מרכב.

האם זה הגיוני? שאלה טוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, BoazB11 כתב:

אם אתה מחשב גם עלות של בלאי צמיגים, גלגל"ש ובלמים - אז בהחלט כן.

כל הקטנועים בשקל תשעים שאנשים עושים מעט קילומטרים איתם בעיר עולים ככה לתחזוקה??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול קטנועי 125 זולים יותר לתחזוקה מרכב קטן,

קטנועי 250-300 כבר גבוליים ,

והנפחים הגדולים יותר כבר יעלו בשוטף יותר מרכב סטנדרטי.

זה בלי לחשב את הזמן שנחסך בפקקים וחנייה.

גם הביטוח הוא פקטור. חובה עסקי או כל-נהג מייקרים מאוד את החבילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, BoazB11 כתב:

זה בלי לחשב את הזמן שנחסך בפקקים וחנייה.

 

זמן, דלק, חיפושי חנייה, תשלומי חנייה, השינוי התפיסתי במוח שאתה יכול לתכנן את הזמן שלך - אתה יודע מתי תצא ומתי תגיע. אין הפתעות (פקקים וכו').

כל הדברים האלה מאוד מאוד משמעותיים ויש להכניס אותם לשיקול הכלכלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 22.12.2023 בשעה 18:44, wildlands2019 כתב:

 

23 ק"מ לליטר

אתה רוכב לא חסכוני או משהו, כי אפשר בקלות לעשות איתו מעל 25 ק"מ לליטר, אני עושה איתו 28.
https://www.fuelly.com/motorcycle/honda/cb500x/2018/kawahonda/920374

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...